Naiset selittää, mikä on pick me girl
Se on yksinkertaisesti vain nainen joka ei ole samaa mieltä kun naisetenhan kuuluu pitää yhtä. Myös Riikka Purraa äsketäin sellaiseksi kutsuttiin tietty naisten toimesta, koska koko termihän on juuri naisten käyttämä toisista naisista. Get with the program, tytöt.
Pick me girliksi nimittelyhän nimenomaan on kaikkea muuta kuin naisten tukemista. Se on tapa yrittää vaientaa ja mitätöidä eri mieltä olevien naisten näkemykset.
https://twitter.com/AlankoTuulia/status/1740971753676181518
https://twitter.com/bingatupamaki/status/1740672622231519368
Kommentit (150)
Vielä kun joku selittäisi että mikä on "pick me girl" koska ei ilmeisesti suomenkielistä vastinetta ole keksitty? Eli jos ei ole samaa mieltä kuin muut naiset tms samanlainen, on siis "pick me girl"? Jos tämä siis koskaan erehtyy ilmaisemaan erilaista mielipidettään tai erilaisuuttaan jossain asiassa edes sivumennen?
Omaan kommenttiini lisäten, en minä esim. ajattele että on väärin ajatella kynsiään joskus ja olla vähän turhamainen, innostua ns. naisten jutuista mutta toisaalta ihmettelen joidenkin naisten heikkoutta ja jotka ovat että "en mä voi / pysty / kykene" kun kynnet menee pilalle. En koskaan tuo näitä ääneen kellekään, mutta ihmettelen joskus mielessäni. Ehkä he sitten haluavat olla niitä pick me girlejä ja leikkivät avutonta jotta joku mies tulee sankaroimaan? En tuomitse sitä iloa jonka esim. nätit kynnet voivat tuoda naiselle, mutta tietynlainen avuttomuus / heikkouskin on vähän omituista jos jonkun on sitä tarve tuoda oikein yrittämällä esiin? En kuitenkaan vihaa naisia, enkä miehiä. Kaikki me ollaan samanarvoisia, ei miestenkään touhut sen järkevämpiä usein ole.
Pmg on tapa vaientaa naisia ja tätä harjoittavat nimenomaan naiset itse. Siitä on tullut kätevä leimakirves silloin, kun vastapuolen mielipiteet eivät ole samanlaisia kuin itsellä. Jännästi myös epämiellyttävien totuuksien sanoja on pmg.
Pmg on naisvihaa. Piste.
https://www.hs.fi/lifestyle/art-2000011028058.html?utm_medium=promobox&…
"Eli toimittaja ei siis tehnyt näitä yleistyksiä ja oletuksia tytöistä tai naisista, vaan kuvaili pick me-girl ajattelutapaa ja sitä miksi se on haitallista. Näistä "tyttömäisistä" asioista ei tarvitse kenenkään tykätä, mutta sellaisten tyttöjen ja naisten vähättely, jotka näistä asioista pitävät ON naisvihamielistä."
"Pick me girl ilmaisussa on kyse siitä, että naiselliseen muottiin menevät naiset haluavat mustamaalata pick me girleiksi niitä naisia, jotka eivät mene muottiin. Kiusata heidät hiljaisiksi. Ei tule onnistumaan. Mikään määrä hiljentämisyrityksiä ei muuta totuutta: naisia on erilaisia. Myös miehiä on erilaisia."
"Pick me girl on yleinen haukkumasana. Sitä käytetään silloinkin, kun tyttö ei millään tavalla halveksi naisellisia tyttöjä. On vain eri mieltä kuin he, esimerkiksi poliittisesti. Artikkelissa on sävy, jossa kaikkien eri tavalla ajattelevien tulisi muka tarkastella ajatuksiaan enemmän kuin sellaisten, jotka menevät muottiin."
Eli ilmiö siitä että osa naisista ei pidä ns. meikkausjutuista jne niin he korostavat sitä ja osa korostaa sitä että ne muut on sitten naisvihaajia? Miksi on naisvihaa kun harvemmin miesten kesken kai on miesvihaa? Mulle tulee mieleen, että on ihan syyttä keksitty jokin termi sille että joku nainen ei pidä niistä ns. meikkausjutuista ja haluaa tuoda silti esiin että on myös nainen vaikkakin erilainen, ja sitten taas naisia jotka pitää ns. meikkausjuttuja oikeana ja näkevät nämä muut sitten vääränlaisina ja koittavat olla parempia kuin he? Miksi kaikki on niin sukupuolisidonnaista, jos ei vain pidä jostain? Esim. minä en pidä kaikesta mitä jotkut miehet tekevät, en silti ole miesvihaaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mä en tule toimeen naisten kanssa, kun ne on niin tyhmiä ja niillä on tyhmiä mielipiteitä. Tulen paremmin toimeen miesten kanssa, kun ne on niin viisaita ja niillä on hyviä mielipiteitä. Tykkään pukeutua seksikkäästi ja tykkään siitäkin, kun miehet sanoo mua pantavaksi. Muut naiset on mulle kateellisia."
Juuri tämä "mä en tule toimeen naisten kanssa" ja muuta naisia halveksivaa. Eipä ole tullut miehiä vastaan, jotka mainostaisivat sitä kuinka eivät tule toimeen muiden miesten kanssa ja kuinka miesvaltaiset työpaikat on sitä ja tätä.
Naiset, jotka eivät tule toimeen muiden naisten kanssa, ovat usein autismikirjolla. Heitä kiusataan naisten toimesta päiväkodissa, koulussa, työpaikalla.
Heille tulee siitä sellainen olo, että he eivät tule toimeen naisten kanssa. Kun he sanovat sen ääneen,
Voi olla, tosin ei aina sillä joka ei tule toimeen niin paljon naisten kanssa kuin ehkä haluaisi, ole diagnoosia. Tytöt ja naiset osaa olla aika ilkeitä myöskin esim. kouluissa ja kateellisia, jos heidän ihastus tykkääkin siitä jostakusta muusta vähemmän suositusta. Olen itse ihan koulussa tällaista todistanut aikanaan, tytöt olivat ihastuneita johonkin kivaan kundiin ja kun tätä kiinnostikin se joka ei ollut se tyttöjengin suosituin tai yksi niistä, niin voi sitä loanheittoa ja ilkeilyä mitä siitä seurasi sitä tyttöä kohtaan. Sellainen voi jättää jälkensä myös naisiin, jos nimenomaan tytöt on niitä jotka kiusaavat ja eivät hyväksy, eikä pojat.
Esim. itse tulen kyllä toimeen myös ainakin joidenkin naisten kanssa ja tykkään myös naisellisista jutuista jne mutta myös ns. miehekkäistä. En ole silti tietääkseni koskaan tätä tuonut kellekään esiin, saati paheksunut muita heidän mielenkiinnon kohteistaan vaikka olisivatkin mielestäni "pinnallisia". Osaan minäkin olla pinnallinen. Osa naisista on aivan ihania ja mahtavia tyyppejä, mutta täytyy sanoa että joskus myös miehet ovat mutkattomampia eikä heillä ole tarve ns. ylimääräisiin draamoihin ja juoruihin. Onneksi osa naisistakin on sellaisia, mutta tuntuu että usein joissain ns. naispiireissä oikein halutaan haukkua ne miehet ja voivotella ties mitä, tietyssä määrin ihan ymmärrettävää ja mielelläni kuuntelen mutta osa aivan kuin haluaa lytätä muut naiset ja miehet ja sitten pitäisi aina vain hymistellä että voisi kuulua joukkoon. Erilaisille mielipiteille ei ole tilaa tietyissä naisporukoissa.
Se on nykyään naiselle valtava rike olla millään tapaa miesmyönteinen tai haluta tulla toimeen miesten kanssa. Herranjestas, joku saattaa jopa haluta olla mieliksi miehelle ja kysyä mitä hän ajattelee ja toivoo.
Eihän sellainen käy! Hyi mikä nainen! Pick me! Pick me!
Niin, mikä siinä on vaikea tajuta, että pick me girl on naisten toisista naisista käyttämä herja niistä jotka ajattelevat omilla aivoillaan?
Voitaisiinko tämä pelleily lopettaa? Miehet nauravat sivussa, kun naiset syytävät lokaa naisten päälle
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/c969ca5c-41ce-43ad-bf0c-5550124c1901
En ole tuollaista sanaa käyttänyt eikä minua haittaa jos joku nainen hengaa mieluummin miesten kanssa yms. Se mikä usein särähtää korvaan on se että siitä tehdään hirveän iso numero että tulee paremmin toimeen miesten kanssa ja muut naiset ovat sitä ja tätä. Heti kättelyssä tehdään selväksi että ei tykätä oman sukupuolen edustajista. Tälläisiä tapauksia itselle tullut vastaan.
En ihan ymmärrä miksi joku haluaisi tulla persumiesten pickaamaksi kun nämä eivät ole yleensä mitään miesten aatelia. Eikö pick men pitäisi mielistellä ns. korkean tason miehiä jota muutkin naiset haluavat?
Naiset, jotka eivät tule toimeen muiden naisten kanssa, ovat usein autismikirjolla. Heitä kiusataan naisten toimesta päiväkodissa, koulussa, työpaikalla.
Heille tulee siitä sellainen olo, että he eivät tule toimeen naisten kanssa. Kun he sanovat sen ääneen, heitä kiusataan vielä vähän lisää. Hänelle huudetaan: "Luuletko olevasi parempi kuin muut naiset?" Sitten kiusataan ja syrjitään vielä vähän lisää.
Jos he onnistuvat ystävystymään jonkun miehen kanssa, heitä haukutaan pick me tytöiksi. Siinä on kyse siitä, että heidät halutaan eristää kaikista sosiaalisista kontakteista. Pitää päästä ilkeilemään heille ihan loppuun saakka.
Sellaisia miehiäkin on jotka eivät tule toimeen miesten kanssa. Myös he ovat usein autismikirjolla. Monet heistä pakenevat työhönsä tai erakoituvat.