Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset selittää, mikä on pick me girl

Vierailija
30.12.2023 |

Se on yksinkertaisesti vain nainen joka ei ole samaa mieltä kun naisetenhan kuuluu pitää yhtä. Myös Riikka Purraa äsketäin sellaiseksi kutsuttiin tietty naisten toimesta, koska koko termihän on juuri naisten käyttämä toisista naisista. Get with the program, tytöt.

Pick me girliksi nimittelyhän nimenomaan on kaikkea muuta kuin naisten tukemista. Se on tapa yrittää vaientaa ja mitätöidä eri mieltä olevien naisten näkemykset.

https://twitter.com/AlankoTuulia/status/1740971753676181518

https://twitter.com/bingatupamaki/status/1740672622231519368

Kommentit (150)

Vierailija
1/150 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota minut tyttö? Eli tyrkyttää itseään?

Vierailija
2/150 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen, joka mielistelee miehiä ja on sitä mieltä, että naissukupuoli kuuluu miesten alapuolelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/150 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mä en tule toimeen naisten kanssa, kun ne on niin tyhmiä ja niillä on tyhmiä mielipiteitä. Tulen paremmin toimeen miesten kanssa, kun ne on niin viisaita ja niillä on hyviä mielipiteitä. Tykkään pukeutua seksikkäästi ja tykkään siitäkin, kun miehet sanoo mua pantavaksi. Muut naiset on mulle kateellisia."

Vierailija
4/150 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika korkea vaatimus, että naispuolista naisvihaajaa pitää vain rajattomasti ymmärtää ja tukea, vaikka se vastineeksi lähinnä vihaa.

Vierailija
5/150 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole noin yksinkertaista.

Pick me - girl ei tunnusta toimivansa noin. Hän niputtaa muut naiset aivottomaksi massaksi ja kehuu, ettei itse ole sellainen. Kertoo olevansa miesten kaveri ja tulevansa loistavasti äijien kanssa toimeen, naisten jutut kun ovat vaan niin pinnallisia, muotia, kodinhoitoa jne.

Ja kuitenkin kaiken tämän alla on (tiedostamaton?) toive näyttää miesten silmissä haluttavammalta muita naisia halveksimalla.

Kieltää oman naiseutensa eikä vetoa miehiin kuin vähän outona "hyvänä jätkänä".

Vierailija
6/150 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko yää joku lepsojen juttu

Vierailija
7/150 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen, joka mielistelee miehiä ja on sitä mieltä, että naissukupuoli kuuluu miesten alapuolelle.

No ei Purrakaan varmaan niin ajattele.

Vierailija
8/150 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mä en tule toimeen naisten kanssa, kun ne on niin tyhmiä ja niillä on tyhmiä mielipiteitä. Tulen paremmin toimeen miesten kanssa, kun ne on niin viisaita ja niillä on hyviä mielipiteitä. Tykkään pukeutua seksikkäästi ja tykkään siitäkin, kun miehet sanoo mua pantavaksi. Muut naiset on mulle kateellisia."

Juuri tämä "mä en tule toimeen naisten kanssa" ja muuta naisia halveksivaa. Eipä ole tullut miehiä vastaan, jotka mainostaisivat sitä kuinka eivät tule toimeen muiden miesten kanssa ja kuinka miesvaltaiset työpaikat on sitä ja tätä.

Vierailija
9/150 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se "mielistely" on vain eri mieltä olemista.  

Vierailija
10/150 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, mutta monilla persunaisilla on joku kumma viha feminismiä kohtaan, vaikka itse kuitenkin haluavat olla siellä tasa-arvoisessa asemassa miesten kanssa. 

Vierailija
11/150 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomainen muoti ilmiö taaaas.

Vierailija
12/150 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se riikka kannattaa mm. raiskauksen laillisuutta avioliitossa.

Vierailija
13/150 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus tältä sivustolta:

Riikka on tyypillinen pick-me girl.

According to Urban Dictionary, a pick-me girl is a girl who seeks male validation by indirectly or directly stating that she is not like other girls. She is commonly depicted as a woman who is micro-aggressive toward other women; for example, she says she prefers to hang out with guys because girls cause too much drama. The motive of the behavior is embedded in the term itself; by distancing herself from feminine stereotypes, she establishes herself as different from other girls, which therefore screams to a presumably heterosexual male audience: Pick me!

Vierailija
14/150 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon nainen enkä tiedä mitä toi tarkoittaa eikä edes kiinnosta. Otan jokaisen yksilönä vastaan. Olenko jotenkin outo? 

Vierailija
15/150 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, mutta monilla persunaisilla on joku kumma viha feminismiä kohtaan, vaikka itse kuitenkin haluavat olla siellä tasa-arvoisessa asemassa miesten kanssa. 

Jaa, iihlaamin uskova löysi sanottavaa ?

Vierailija
16/150 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös ton vois sitten vaan suomentaa "miesten mielistelijä"? Ei tollasista pick me-jutuista avaudu tälleen suomalaiselle, että mistä on kyse. 

Vierailija
17/150 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tämä "mä en tule toimeen naisten kanssa" ja muuta naisia halveksivaa. Eipä ole tullut miehiä vastaan, jotka mainostaisivat sitä kuinka eivät tule toimeen muiden miesten kanssa ja kuinka miesvaltaiset työpaikat on sitä ja tätä.

No naiset on toisilleen kateellisia.

Vierailija
18/150 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tollaselle sanoisin vaan että go for it. Senkus hengaat viisauden miesten kanssa. 😄

Vierailija
19/150 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kos on nainen joka ei allekirjoita järjetöntä miesvihaa, tykkää perinteisistä naisellisista jutuista eikä innostu kiihkofeminismistä, saa puistattavilta vihaisilta naisilta pick me girl -haukkumanimen. Ja kyllä miehet hänet haluavatkin, haaveilevat tällaisesta naisesta.

Vierailija
20/150 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Feminismi ja tasa-arvo ei olekaan synonyymejä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä