Red flag työnhakijalle: "Pääset tekemään töitä kivassa porukassa."
Kannattaa kiertää tällä tavalla mainostavat paikat kaukaa. Työpaikkaa ovat silloin monet testanneet ja huonoksi havainneet. Siksi on laitettu tulille uusi ilmoitus, jotta taas saadaan joku hetkeksi remmiin. Ilmapiiri ei yleensä ole hyvä eivätkä vanhemmat työntekijät jaksa tuollaisissa paikoissa opastaa nuorempia.
Kommentit (66)
Onhan nuo työpaikkailmoitukset aika kornin kuuloisia. Ja monet työpaikat ovat suorastaan kauhistuttavia uudelle tulokkaalle.
Ap taitaa olla aika veemäinen ja ikävä tyyppi, niin ei voi sietää ajatusta, että joillain on kivat työkaverit.
Juurikin näin. Olen hoitoalalla ja kaikkein huonoimmat työpaikat mainostavat itseään noin. Toinen juttu on sitten monipuolinen työnkuva. Hoitoalalla tuo tarkoittaa, että olet sihteeri, talonmies, kokki, siivooja, virikeohjaaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Red flag" "Red flag" housuissas on ...miksi ihan ekana anglismi, oisit sanonut suomeksi!
Punainen lippu. Onko muka parempi?
Etkö sä edes sen vertaa kieliä osaa, että ymmärtäisit, että kielikuvat ja sanonnat eivät ole ihan sanasta sanaan kirjaimellisesti käännettävissä?
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli joku tuollainen ilmoitus ja totta se on. Siis meillä on tosi hyvä työilmapiiri. Uusi työntekijä on tyytyväinen, kun pääsi meille töihin.
Oletko kysynyt tuota anonyyminä kaikilta? Epäilen.
Olin itse tuollaisessa "Meillä on tosi hyvä työilmapiiri" työpaikassa pari vuotta ja tuli nähtyä se että siellä oli yksi kuppikunta joka määräsi siitä työilmapiiristä. Ainoastaan tuon kuppikunnan ääntä kuunneltiin ja kaikille uusille opetettiin HETI ensimmäisestä päivästä lähtien mikä on se oikea tapa ajatella ja olla mieltä ja kaikki muut saavat kenkää. Kaikkien muiden "työilmapiiri" olikin sitten huonoa ja heistä neuvottiin pysymään kaukana. Jo kuukaudessa minun mielipide tästä "hyvästä työilmapiiristä" vaihtui täysin ja oleilin niiden "muiden" kanssa koska heillä oli tosiaan parempi työilmapiiri.
Kaksi vuotta siinä lafka
Olin juuri tulossa vastamaan jotain tällaista! Työilmapiiri on hyvä just niille, jotka lampaina seuraa sitä yhtä johtajaa. Kokoajan saa olla varpaillaan, jos sanoo tai tekee jotain väärin (lue: on oma itsensä). Hauskaa oli myös se, että kun organisaatiota muutettiin ja tuo "ydinporukka" jaettiin eri tiimeihin, pomo kiukutteli ja parkui, kun "hyvä porukka" hajotetaan. Samana syksynä sama pomo oli joutunut selvittämään useamman nokkapokan tämän kivan tiimin sisällä... Aikuisten työpaikalla kun ei tarvitse puuttua kenenkään käytökseen, mutta tuolla hyvä henki oli tasoa päiväkoti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Red flag" "Red flag" housuissas on ...miksi ihan ekana anglismi, oisit sanonut suomeksi!
Varoitusmerkki.
Miksei olla totuudenmukaisia ja laiteta "Stressaavaa ja rasittavaa työtä paskalla palkalla ja ärsyttävillä työ'kavereilla' joista haluat päästä mahdollisimman kauas mutta vittumainen pomo ruoskii sinut töihin. Turha silti hakea muuallekkaan kun kaikki työt on samanlaisia"
Vierailija kirjoitti:
Ap taitaa olla aika veemäinen ja ikävä tyyppi, niin ei voi sietää ajatusta, että joillain on kivat työkaverit.
Ei se siitä ole kiinni. Ensinnäkin, ei työntekijät noita työpaikkailmoituksia tee! Sen tekee joko joku toimistotyöntekijä, sihteeri tms. pomon käskystä tai pomo itse.
Heillä ei ole mitään käsitystä mistään työpaikan ilmapiiristä, tai jos on, se on hyvin pienen kuppikunnan mielipide. Pahimmillaan tuo kertoo epäsuorasti siitä että työpaikalla suositaan tiettyjä työntekijöitä koska se kiva ilmapiiri koskee vain kavereita, eikä niitä "muita".
Työkaverit voi olla kivoja ja työpaikka voi olla kiva ilman tuollaisia ilmoituksiakin. Työpaikalla tehdään saatana töitä, ei seurustella!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli joku tuollainen ilmoitus ja totta se on. Siis meillä on tosi hyvä työilmapiiri. Uusi työntekijä on tyytyväinen, kun pääsi meille töihin.
Olin itse tuollaisessa "Meillä on tosi hyvä työilmapiiri" työpaikassa pari vuotta ja tuli nähtyä se että siellä oli yksi kuppikunta joka määräsi siitä työilmapiiristä. Ainoastaan tuon kuppikunnan ääntä kuunneltiin ja kaikille uusille opetettiin HETI ensimmäisestä päivästä lähtien mikä on se oikea tapa ajatella ja olla mieltä ja kaikki muut saavat kenkää. Kaikkien muiden "työilmapiiri" olikin sitten huonoa ja heistä neuvottiin pysymään kaukana. Jo kuukaudessa minun mielipide tästä "hyvästä työilmapiiristä" vaihtui täysin ja oleilin niiden "muiden" kanssa koska heillä oli tosiaan parempi työilmapiiri.<
Olin juuri tulossa vastamaan jotain tällaista! Työilmapiiri on hyvä just niille, jotka lampaina seuraa sitä yhtä johtajaa. Kokoajan saa olla varpaillaan, jos sanoo tai tekee jotain väärin (lue: on oma itsensä).
On kyllä taas niiiiin katkeran kuuloista vuodatusta, että hyhhhyh... Miten se muka teiltä on mitenkään pois, jos joillain on kiva työporukka? Teidän mielestä näköjään kenelläkään ei saisi olla tai ole edes mahdollista olla. Kuulostaa siltä, että pidätte vain omaa kokemustanne ainoana oikeana totuuteta, ja voihan se teille niin ollakin. Jos olette itse ikäviä ja inhottavia työkavereita (siltä ainakin puheitten perusteella kuulostaa), niin sitähän te sitten levitätte myös ympärillenne siellä töissä ettekä muuta näekään. Ja nämä negatiiviset ilmapiirin saastuttajat kyllä keksii aina syitä valituksiin ja ongelmiin vaikka niitä muuten olisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Työkaverit voi olla kivoja ja työpaikka voi olla kiva ilman tuollaisia ilmoituksiakin. Työpaikalla tehdään saatana töitä, ei seurustella!
Kuulostat juurikin sellaiselta.
"En vietä juhannusta" (koska kukaan ei pyydä minua mihinkään)
"En seurustele töissä" (koska kukaan ei pidä minusta)"
"Joulu ei kiinnosta" (ei ole ketään kenen kanssa sitä viettäisi)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se siitä ole kiinni. Ensinnäkin, ei työntekijät noita työpaikkailmoituksia tee! Sen tekee joko joku toimistotyöntekijä, sihteeri tms. pomon käskystä tai pomo itse.
Heillä ei ole mitään käsitystä mistään työpaikan ilmapiiristä, tai jos on, se on hyvin pienen kuppikunnan mielipide. Pahimmillaan tuo kertoo epäsuorasti siitä että työpaikalla suositaan tiettyjä työntekijöitä koska se kiva ilmapiiri koskee vain kavereita, eikä niitä "muita".
Mistäs sinä tiedät minkä kukakin on tehnyt?! Oletko kaikilta kysynyt?
Kyllä minäkin olen ollut useamminkin mukana tilanteissa, joissa on mietitty ja suunniteltu työpaikkailmoitusta. Ja ihan niin suuren toimijan alaisena kuin Helsingin kaupungillakin. On myös toimipisteitä, joissa tiimin jäsen osallistuu haastatteluihin.
Sä et tiedä mistään mitään, kuhan vaan puhut mutupaskaasi ja olet katkera, kun sua ei huolita töihin. Asenteesi ja kuvitelmasi on niin hanurista, etten yhtään ihmetettele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On koska kysymyksessä ei ole mikään peli, ottelu tai kilpailu onko tämä asia niin vaikea ymmärtää?
Vierailija kirjoitti:
Mitä siinä sitten mieluummin lukisi? Painamme hommia naama norsunvitulla ja työkaverit puhuvat paskaa selän takana?
Just tämä! olisi edes rehellinen ilmoitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Varoitusmerkki" taitaa olla suomenkielellä sopivampi ilmaisu. Punainen lippu on vain suora käännös englannin sanasta, eikä tarkoita "mitään" suomeksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin itse tuollaisessa "Meillä on tosi hyvä työilmapiiri" työpaikassa pari vuotta ja tuli nähtyä se että siellä oli yksi kuppikunta joka määräsi siitä työilmapiiristä. Ainoastaan tuon kuppikunnan ääntä kuunneltiin ja kaikille uusille opetettiin HETI ensimmäisestä päivästä lähtien mikä on se oikea tapa ajatella ja olla mieltä ja kaikki muut saavat kenkää. Kaikkien muiden "työilmapiiri" olikin sitten huonoa ja heistä neuvottiin pysymään kaukana. Jo kuukaudessa minun mielipide tästä "hyvästä työilmapiiristä" vaihtui täysin ja oleilin niiden "muiden" kans
Sinulla tuo luetun ymmärtäminen ja asioiden tahallinen vääristely on sitä luokkaa heikkoa että huomautan jo nyt että ellet ole sattunut huomaamaan, kukaan ei ota sinun trollailua tosissaan. Yritä vähän paremmin seuraavalla kerralla, koska sinä menetit täydellisesti tilaisuutesi trollailla.
Älä enää yritä varsinkaan kommentoida itsellesi kuten yleensä teet koska käsitä se että sinä mokasit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin itse tuollaisessa "Meillä on tosi hyvä työilmapiiri" työpaikassa pari vuotta ja tuli nähtyä se että siellä oli yksi kuppikunta joka määräsi siitä työilmapiiristä. Ainoastaan tuon kuppikunnan ääntä kuunneltiin ja kaikille uusille opetettiin HETI ensimmäisestä päivästä lähtien mikä on se oikea tapa ajatella ja olla mieltä ja kaikki muut saavat kenkää. Kaikkien muiden "työilmapiiri" olikin sitten huonoa ja heistä neuvottiin pysymään kaukana. Jo kuukaudessa minun mielipide tästä "hyvästä työilmapiiris
Vihaan tätä uutta päivitettyä keskustelusysteemiä joka jättää pois välistä lainauksia ja välillä nämä kommentitkin sisällyttää näihin launauksiin!
Eikö ylläpito osaa tehdä mitään oikein?
Vierailija kirjoitti:
Juurikin näin. Olen hoitoalalla ja kaikkein huonoimmat työpaikat mainostavat itseään noin. Toinen juttu on sitten monipuolinen työnkuva. Hoitoalalla tuo tarkoittaa, että olet sihteeri, talonmies, kokki, siivooja, virikeohjaaja
Tämä on muuten täysin totta. Yhdenkään hoitajan ei pitäisi hakea työhön jossa on "monipuolinen työnkuva" vaan työskennellä vain sellaisissa paikoissa jossa saa keskittyä ihan pelkkään hoitotyöhön. Ruoanlaiton, siivouksen, roskien viemisen, lumityöt yms. hoitakoot joku muu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on muuten täysin totta. Yhdenkään hoitajan ei pitäisi hakea työhön jossa on "monipuolinen työnkuva" vaan työskennellä vain sellaisissa paikoissa jossa saa keskittyä ihan pelkkään hoitotyöhön. Ruoanlaiton, siivouksen, roskien viemisen, lumityöt yms. hoitakoot joku muu.
Eiköhän jokainen saa hakea ihan mihin lystää, vaikka olisikin hoitaja. Ihme simputusta taas hoitajia kohtaan täällä...
On monia, jotka tykkää tehdä muutakin kuin vaan sitä yhtä samaa hoitotyötä päivästä toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi mm nuorekas koetaan jotenkin puoleensa vetäväksi. Miksei voisi olla iäkkäät ja kokeneet. Rauhallinen työympäristö missä ei tarvitse tekohymy korvissa tansahdella ja hehkua nuoruuden eliksiirejä. Oksettaa pelkkä ajatus nuoruuden ylitsepursua energia.
Jos olet joskus työnantaja niin voin tulla sinulle töihi👋
Mitä siinä sitten mieluummin lukisi? Painamme hommia naama norsunvitulla ja työkaverit puhuvat paskaa selän takana?