Miksi pelkäätte, ettettetule toimeen kun tukia vähennetään?
Kommentit (54)
NYT VAAN YLEISLAKKOON JA HELVETTIN KIIREELLÄ. SATAMIA MYÖTEN... MUU EI AUTA... TULEE NEUVOTTELU HALUKKUUTTA... 🤛🤛🤛🤛🤛🤛🤛🤛🤛
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja voi miettiä että miltä tuntuisi jos omaa palkkaa leikkattaisiin 80% ja sen jälkeen kaikki muut muutokset päälle.
Tosissasiko vertaat tukia palkkoihin? Almut olisivat parempi vertaus. Alkaako se kerjäläinen kadun kulmassakin mesoamaan, kun eilen kuppiin tuli viisi kolikkoa ja tänään vain neljä. Ei, vaan se sopeutuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja voi miettiä että miltä tuntuisi jos omaa palkkaa leikkattaisiin 80% ja sen jälkeen kaikki muut muutokset päälle.
Tosissasiko vertaat tukia palkkoihin? Almut olisivat parempi vertaus. Alkaako se kerjäläinen kadun kulmassakin mesoamaan, kun eilen kuppiin tuli viisi kolikkoa ja tänään vain neljä. Ei, vaan se sopeutuu.
Vähän ohi ehkä, mutta kyllä mulle on kerjäläinen parikin kertaa alkanut mesoamaan että mitä annoin niin vähän! (Jotain n. 1,5e mitä taskun pohjalla oli).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työmarkkinatuki vähenee yli 200e. Ei paljon naurata.
Seksillä saa rahaa.
Ei saa enää kauheasti silläkään.
Vierailija kirjoitti:
Palon maita missä ei ole juurikaan tukia tai ei ole mitään tukia lainkaan, menkääpä sieltä ottamaan vähän oppia miten pärjätään ja katsotaan sitten jatkuuko valitus, kun saa tuosta vain super suuria korvauksia mitään tekemättä.
Tässä tarkoitetaan varmaan "paljon maita, joissa tukia ei ole juurikaan, tai mitään tukia lainkaan..." jne. Näissä herää aina kysymys, mitkä nuo muut maat, joissa tukia ei ole, ovat. Eritrea? Esim. Portugalissa on huomattavasti suuremmat työttömyyskorvaukset euromääräisesti kuin Suomessa.
Monet kirjoittavat, ettei esim. Yhdysvalloissa tai Englannissa ole tukia. Hmm. Onkohan tämä todella selvitetty, että näin olisi? Iso-Britanniassa nyt ainakin terveydenhuolto on ilmaista, kuten monessa muussakin maassa, kuten Espanja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No viimeksi kun en antanut rahaa kerjäläiselle, se kirosi minut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
olis kannattanu ajatella ensteks' vai miten se nyt olikaan.
Ei kai tarkoitus ole elää niillä tukiloilla, vaan itse itsensä elättäen.
Et tainnut olla matikantunneilla läsnä? Työpaikkoja on tällä hetkellä avoinna työkkärin palvelussa 17 393 ja työttömiä rapiat 190 000. Ihan perus jakolasku, kuinka monelle ei työtä ole.
Mutta liian vaikeeta ilmeisesti taas.
ei tuota matikalla voi ratkaista. Ensinnäkin työttömissä on ihmisiä, jotka eivät työlisty, vaikka työpaikkaa tarjottaisiin. Ja työttömyys kasaantuu tietyille alueille, jossa ei ole yhtään avointa työpaikkaa. Ja lisäksi on paljon piilotyöpaikkoja, joita ei näy luvuissa. Tai voi lähteä vaikka kotisiivoojaksi, ryhtyä tukiperheeksi tai avuksi vanh
hyvänen aika sentään. mistä tulee edes päähän sellainen ajatus, että asioiden eteen ei tarvitse mitään tehdä, vaan kaiken pitäisi tulla kuin manulle illallinen?
Yksin asuvan tuet ei vähene. Kelasta tullut jo päätös että saan saman verran asumistukea ensi vuonna kuin tänä vuonna.
Työmarkkinatuki ei pienene, toimeentulotukeni nousi 71 eurolla.
Vierailija kirjoitti:
Mä saan lapsilisät yh-korotuksella ja Kelan elatustuen. Nämä käsittääkseni pysyvät ennallaan, vai nousevatko vähän? Ihan kiva lisä kuitenkin ansiotyöstä saamani 4000 euron neton päälle.
Pärjäilen jatkossakin.
Sama täällä vaikka en saa elatustukia Kelalta enkä toiselta vanhemmalta ja palkastakin jää käteen vähemmän, 3200€, mutta lapsilisä yhdestä vielä kotona asuvasta teinistä juoksee vähän aikaa. Suomessa yksinhuoltajuus rinnastetaan aina tukiloisimiseen ja unohdetaan että on paljon myös yksinhuoltajia, jotka pärjää palkallaan koko aikuisikänsä.
Jotta en putoaisi kelkasta kun vuodet ja työvuodet vierivät niin opiskelin vielä varmuuden vuoksi 5-kymppisenä itteni työn ohessa kauppatieteen maisteriksi etten ainakaan sen takia jäisi työttömäksi etten ole huolehtinut osaamiseni päivittämisestä.
Eiköhän tässä pärjäillä. Haukutuksi eläkeläiseksi olisin pääsemässä n. 10 vuoden päästä. Laskurin mukaan bruttoeläke tulisi olemaan n. 3000€.
Tämä epäoikeudenmukainen ja tasa-arvoa suuresti kommunistisessa nyky-Suomessa loukkaavan eläkkeen saan, kun tulee 44 vuotta kokopäivätyössä täyteen. Mikä julma ja huutava vääryys kotona makaavia kohtaan koska he saavat vähemmän!?
Olen nyt neljättä syksyä sijaisena uudessa työpaikassa eikä niitä ikinä jatketa.
Kun tämä sijaisuus päättyy menen lääkäriin ja sanon, että olen henkisesti loppu enkä jaksa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Olen nyt neljättä syksyä sijaisena uudessa työpaikassa eikä niitä ikinä jatketa.
Kun tämä sijaisuus päättyy menen lääkäriin ja sanon, että olen henkisesti loppu enkä jaksa mitään.
Parisuhteessa olevat ei saa asumistukea eikä toimeentulotukea.
Masennuksesta eläkkeelle siis.
Huimaa, ei saa öisin nukuttua.
Unilääkkeet ei auta, niitä on turha, tarjota.
Takuueläke on 970 netto. Parempi kuin leikattu ansiosidonnainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteessa olevat ei saa asumistukea eikä toimeentulotukea.
Masennuksesta eläkkeelle siis.
Huimaa, ei saa öisin nukuttua.
Unilääkkeet ei auta, niitä on turha, tarjota.
Takuueläke on 970 netto. Parempi kuin leikattu ansiosidonnainen.
Leikattu ansiosidonnainen olisi 700 - 836
Eli ei häviä mitään. Palkkaa saa 1600 netto välillä, mutta sitten olet huonommalla rahalla taas pitkän aikaa.
Purra ja Orpo ajaa suomalaisia massoittain sosiaalista tuelle... Työpaikkoja ei vaan tule lisää ja konkurrsien myötä työttömiä pilvin pimein... Näinkö laiva kääntyy... 😈😈😈😈😈