Pilalle mennyt teatterireissu. Onko toivoa?
Saimme puolisoni kanssa joululahjaksi liput teatteriesitykseen. Voi kuinka kivaa, kahdenkeskistä laatuaikaa,ajattelin. Kyselin puolisoltani, lähdetäänkö reissuun hyvissä ajoin, käydään vaikka syömässä tai lasillisella. Mies ei vastannut mitään. Ei siis menty.
Laittauduin hieman tavallista hienompiin vaatteisiin ja muistutin miestä (aiemmasta oppineena), että mä en sitten korkkareilla pysty juoksemaan jäisillä teillä, vaan kävellään rauhallisesti. Tämä mieheltä unohtui heti. Paineli kauheaa tahtia edellä, minä kipitin perässä.
Esitystä odottaessa ei sanottu sanaakaan. Väliajalla vaihdettiin pari sanaa tauon kestosta, muuten odoteltiin tuppisuina. Esityksen jälkeen äkkiä takkien haku ja vauhdilla kotiin. Kotimatkalla kysyi, mitä mies piti esityksestä. Mies murahti, että tuollaisiahan ne aina on.
Ei olla juurikaan tuon jälkeen puhuttu. Mua hamittaa ihan vietäväksi. Vielä pari päivää sitten ajattelin, että nyt aletaan tekemään enemmän asioita pariskuntana. Nyt tuntuu, että ei kannata yrittääkään.
Kommentit (82)
Mun ex oli mun seurana kerran konsertissa, kerran teatterissa ja kerran elokuvissa. Sitte sanoi että nyt hän on miehiset velvollisuutensa hoitanut eli ei lähe enää mihkään. Toki sain luvan mennä sitte yksin minne halusin.
Ei menty syömään eikä lasillisille, vain teatteriin.
Älä ole niin riippuvainen puolisostasi vaan elä sinä omaa elämääsi.
Miksi kipitit korkkareilla jäisellä tiellä? Olisit laittanut kunnon kengät ja vaihtanut korkkarit vasta sitten, kun olitte sisällä teatterissa.
Mikä olisi sinun miehesi juttu ?
Olisiko se esim erätulilla istuminen ? Kalastus ?
onko kyse vain, ettei häntä kiinnosta kurturellit menot.
Itselleni olisi ylellistä hotelli yöpyminen, mutta miehelleni se on yök, koska hän aikoinaa työn puolesta joutui niissä paljon viettämään aikaa.
Ja joo, en minunkaan miestä saa teatteriin, mutta silti käyn niissä itse. Parisuhteessa ei saa latistua ja pienentää itseään toisen toiveiden mukaan.
Syy miksi en käy mieheni kanssa ulkona syömässä😁
Ja ap kirjoittaa vauvapalstalle.
Tämä aloitus menee yli ymmärryksen.
Valitettavan yleistä. Ei löydy Suomesta montaakaan miestä, jotka ymmärtäisi jotain kulttuurista saati siitä, mikä kuuluu normaaliin, inhimilliseen kanssakäymiseen. Koko elämä menee jossain telkkarin, saunan ja viinan Bermudan kolmiossa. Sääliksi käy naisia, joiden elämän tuollaiset pilaavat. Toki aina voi mennä yksin, mutta ei mullakaan hermot kestäisi katsella tyyppiä, joka on käytännössä noin aivokuollut.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja syy ei ole se ettei mies haluaisi mennä ulos syömään, että se ei olisi hänen juttunsa, vasn se että mitään ei puhuta, vaan nälissään odottaa ruokaa, syö hotkien, ja kun minulla on vielä lautasella jäljellä niin alkaa jo vetämään takkia niskaansa😁
tuon voi tehdä kotonakin, joten käyn syömässä vain ystävieni kanssa
Tuollaista se kumppanin kanssa on. Siksi käyn mielummin viihteellä ystävieni kanssa. Silloin riittää iloa ja naurua.
Olette ihan outoja, ketjulaiset ja ap!
Vierailija kirjoitti:
Miten olen riippuvainen puolisoltani jos kerran (!) käyn hänen kanssaan teatterissa, kun olemme saaneet sinne liput lahjaksi vierekkäisille paikoille? Sehän vasta hienoa olisi ollutkin, jos olisimme menneet tuonne erikseen. Eli minä vaikka olisin mennyt paria tuntia aiemmin ja jäänyt vielä esityksen jälkeenkin lasilliselle. Mies olisi sitten käynyt pelkässä esityksessä.
Ap
Johan nyt meni reisille tuo homma😅
Vierailija kirjoitti:
Miksi kipitit korkkareilla jäisellä tiellä? Olisit laittanut kunnon kengät ja vaihtanut korkkarit vasta sitten, kun olitte sisällä teatterissa.
Korolliset talvikengät olivat täysin sopivat tuohon tilanteeseen, jossa kävelyä oli varsin vähän. Ei teatterissa sisäkenkiä vaihtaneet kuin jotkut vanhukset.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tai vielä parempi, olisit vaan laittanut matalapohjaiset kengät alunperinkin. Korkkarit ei ole mitenkään pakollinen asuste.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavan yleistä. Ei löydy Suomesta montaakaan miestä, jotka ymmärtäisi jotain kulttuurista saati siitä, mikä kuuluu normaaliin, inhimilliseen kanssakäymiseen. Koko elämä menee jossain telkkarin, saunan ja viinan Bermudan kolmiossa. Sääliksi käy naisia, joiden elämän tuollaiset pilaavat. Toki aina voi mennä yksin, mutta ei mullakaan hermot kestäisi katsella tyyppiä, joka on käytännössä noin aivokuollut.
Tähän sama. Kaikesta ei tarvitse olla kiinnostunut, mutta kanssakäymiseen kuuluu että tekee toisen vuoksi asioita siitä huolimatta. Nykyäänhän mieslapseus on jo niin vakavaa laatua monen kohdalla ettei osallistuta enää edes häihin tai hautajaisiin kun ei huvita. Ja jos osallistutaan, niin mennään just hupparissa ja farkuissa mököttämään mykkänä puhelin kourassa.
Outoa tuo puhumattomuus. Puhutteko edes kotona? Minua alkaisi ahdistaa tuollainen mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja syy ei ole se ettei mies haluaisi mennä ulos syömään, että se ei olisi hänen juttunsa, vasn se että mitään ei puhuta, vaan nälissään odottaa ruokaa, syö hotkien, ja kun minulla on vielä lautasella jäljellä niin alkaa jo vetämään takkia niskaansa😁
tuon voi tehdä kotonakin, joten käyn syömässä vain ystävieni kanssa
Just tämä. Mies käy joka arkipäivä työkavereiden kanssa syömässä ja käsittääseni juttelevat vaikka mistä. Mun kanssa hotkitaan ruoka ja ollaan tuppisuina. Jos kysyn jotain tai yritän aloittaa keskustelua, vastaa yhdellä sanalla ja jatkaa maiskutusta.
Olen ehdottanut jonkun erityisen ruoan yhdessä tekemistä ja rauhallista syömistä yhdessä. Miestä ei kiinnosta. Sanoo, että syö sä, hän voi käydä hakemassa vaikka jotain itselleen kaupasta. Ja aina hokee, että ei se kotona tehty voi olla koskaan niin hyvää, kuin kokkien tekemä, kun on oikein ajateltu jokainen makuvivahde. Olen hyvä tekemään ruokaa ja myös hyvä noudattamaan ohjeita vieraamman ruoan laitossa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Siis millainen parisuhde se on, jos kumpikin elää vaan omaa elämäänsä eikä tehdä yhdessä yhtää mitään? Minä lähtisin käveleen tuollaisesta suhteesta.
"Ei siis menty"
Ja menitte kuitenkin.