Mies ollut armeijassa helpoissa hommissa
Mitä ajattelet miehestä joka on käynyt armeijan jossain todella helpossa hommassa, esim. vaikka perunankuorijana tai sotilaskodin apulaisena?
Kerro rehellinen mielipiteesi?
Kommentit (53)
Taitaapa miesten kesken saunailloissa suurin osa miehistä kertoilla juttuja, miten itse pääsi mahdollisimman vähällä intissä.
Ei turha vetää tästä stressiä.
Itse olin vaativassa hommassa ja kotiuduin reservin upseerina, mutta kyllä minullekin tuli sotkuraketin ja perunateatterin hommat tutuiksi. Ja mitä täällä jo ollutkin niin huolto on tärkein porukka.
Mielestäni älykkään miehen merkki, että pystyy löytämään helpot hommat
Vierailija kirjoitti:
Aloittajan mies on käynyt armeijan, jokaiselle intin läpikäyneelle on tehtävä löytynyt ja sitten on homma suoritettu.
Armeija marssii vatsallaan, niinhän sitä sanotaan. Ja jonkun pitää ajaa porukka ja varusteet paikasta toiseen, suorittaa huoltotehtävät, ja mitä kaikkea siellä onkaan...
Mun mies ei ole edes käynyt armeijaa.
Ei se armeija tai siellä suoritetut tehtävät tai sen käymättömyys ihmistä määritä.
Näin totisesti on. Ukrainassakin ovat monet armeijaa käymättömät miehetkin tarttuneet aseisiin kun tarve vaatii ja omaa kansaa ja perhettä täytyy puolustaa.
Itse ajattelin aikoinaan 90-luvulla että paras hakeutua sellaiseen joukkoon, jossa muut ovat yhtä motivoituneita. Se oli hyvä keikka, ja yhä löytyy virtaa jos jossain täytyy porata hengenmentäviä reikiä ryssííŋ.
No tuota joo palvelus aika oli 240 mistä 233 oli vmtl eivät vain laittaneet pois
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut mieheni kanssa 7 vuotta enkä edes tiedä/muista mitä hän on tehnyt armeijassa.
Ei naisia voisi vähempää kiinnostaa.
Aika kuuman näköinen tuo minun ukko laskuvarjojääkärikuvassa. On pojalla posket niin lommolla. No Mut ei ole enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi kukaan haluaa suorittaa tuollaista palvelusta. Joko oikeasti kiinnostaviin tehtäviin tai c babers.
Mutta mitä ajattelet jos kuulet että joku mies on käynyt intin esim. perunankuorijana?
Koneet kuorii. Alkupalveluksestani 1991 saattoi vielä joutua töppäilystä perunateatteriin, mutta se muuttui 1992, olis pitänyt olla salmonellapaperit. Mulla olis meijeriduunin jäljillä ne ollutkin, mutta joskus on parempi olla hiljaa ja näyttää tyhmältä.
Mulle riittää, että on käynyt armeijan ja on reservissä.
En huoli sivareita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi kukaan haluaa suorittaa tuollaista palvelusta. Joko oikeasti kiinnostaviin tehtäviin tai c babers.
Mutta mitä ajattelet jos kuulet että joku mies on käynyt intin esim. perunankuorijana?
Kyllä rintamalla maistuu kuoritut perunat sopassa taistelijolle paremmin kuin multaiset.
Kaikista ei ole kaikkeen, on kunnioitettavaa, että tekee sitä työtä mihin kykenee.
Vierailija kirjoitti:
Spade on armeijan tärkein tehtävä. Ilman ruokaa taistelu loppuu nopeasti.
Spade-au ja letkuspede ovat armeijan eliittiporukkaa. Kaikki älykkäimmät laitetaan niihin.
Armeijassa mennään sinne minne määrätään. Perunan kuoriminen saattaa kuulostaa leppoisalta, mutta vaikuttaa kyllä kovin yksitoikkoiselta hommalta. Mutta jonkun sekin on vaan tehtävä, jo Napoleon tiesi että armeija marssii vatsallaan.
Jos on kotiutunut kunnialla ja sotilasarvon kanssa, niin silloin on tehtävänsä suorittanut ja se on hatunnoston arvoinen paikka.
Armeijssa oli yks upseeri joka yritti päteä ja laittoi minut keittiöön tiskaamaan. Suutuin siitä ja huusin sille kaikki kirosanat mitä osasin ja haukusin sen lyttyyn että miksi armeija tuhlaa resursseja ja pistää varusmiehiä tiskaamaan vaikka venäjä voi hyökätä koska tahansa. Jouduin myös kapteenin ja linnakkeen päällikön puhutteluun ja haukuin sen koulutuksen lyttyyn mitä meillä oli ollut. Sanoin että 10 vuotiaskin osaisi ne kaikki marssit 2 päivässä mihin oli tuhlattu 2 kuukautta aikaa. Venäjä voi hyökätä koska tahansa ja tuhlaatte vaan aikaa seisottamalla varusmiehiä jonossa. Mitään kunnon asekoulutusta ei ollut eikä rynkyllä saanut ampua kuin 5 kertaa tauluun. Gylton linnakkeen päällikkö yritti rauhoitella minua mutta huusin että täällä on varmaan armeijan suurimmat idiootit töissä. Pian minut siirrettiin venekoulutukseen . Osasin jo muutenkin ajaa venettä ja pian olin uisko kuski ja ajoin myös isompaa venettä millä kuskattiin varusmiehiä yytöön saarelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen että minkäköhän maan armeijasta löytyy tuollainen tehtävä.
Älyn mukaanhan nuo tehtävät jaetaan. Miehen ÄO on todennäköisesti alle 90.
Nuorena dumppasin yhden miehen sen vuoksi, että hän lähti sotilaspastoriksi. Jotenkin tuntui uskovaisuus niin nololta ja sitten se, että hän valitsi linjan ihan vain siksi, että pääsi kaikista helpoimmalla. Ajattelin, että se merkitsee sitä, että koittaa elämässäkin venkoilla kaikesta sieltä missä aita on matalin. Olin siis itse kovin rajoittunut noihin aikoihin näissä oletus- ja ennakkoluuloisuusasioissa (sittemmin onneksi minäkin aikuistuin). Mies sitten onneksi löysi itselleen armeijan jälkeen naisen ja perusti perheen. Avioero tuli (en kysynyt miksi), mutta miehestä tuli kuitenkin ihan kunnollinen, se mitä joskus tavattiin ja juteltiin ja päivitettiin kuulumisia. Elää nykyisin sellaista ok-peruselämää.
Nykyisin en ajattele juuri mitään ihmisten asepalveluspaikoista. Kaikkia niitä tarvitaan ja hyvä jos jokainen pääsee sinne minne haluaa ja kykyjensä mukaan. Kova paikka se sota muutenkin olisi. (isoisäni piti päiväkirjaa rintamalla ja olen niitä lukenut, joten vaikkean ole armeijaa käynyt, niin jonkinmoinen kuva siitä on miten rankkaa se oli)
Mitä väliä?