Mikä lomakohde osoittaitui pettymykseksi?
Mulla Rooma ja Napoli.
Paikalliset ovat tympeitä turisteille, ja eivät muka ymmärrä sanaakaan englantia. M*muja, kodittomia, rottia ja roskia joka puolella. Napolissa myös kulkukoiria. Hotelleissa olematon äänieristys. Rooma on kalliimpi kuin Helsinki.
Hox tämä vain oma kokemukseni, joten jätetään kaikki tunteellinen tappelu vähemmälle.
Kommentit (120)
Monet moittii Suomea ja suomalaisia kohteita, mutta en mä nyt huonona tätä näe. Viime vuosina aika paljon kierrelty täällä ja hyvin on mennyt. Parempaa palvelua täällä saa kuin vaikka Tallinnassa tai Budapestissa jotka tulee helposti mieleen paskoina palvelukulttuureina.
Suomalaisten ruokaravintoloitten listat on tylsiä ja samanlaisia. Alkuruoat on vihersalaattia, keittoa, joku leipähärpäke ehkä. Sitten mautonta pastaa, lohta tai pihviä. Jälkkäriksi suklaamousse tai jäätelöä.
Noita saa lähimarketistakin 85 % halvemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Bulgaria Sunny Beach. Ei ikinä enää. Surkeampaa paikkaa ei varmasti löydy mistään kovin helposti. EI mitään nähtävää.
Bulgarian Sunny Beachillä on kyllä jo ennestään todella huono maine, joten ei ehkä pitäisi tulla yllätyksenä millaista siellä on.
Mulle Lontoo on ollut ehkä isoin pettymys.
Tätähän mainostettiin meille peruskoulun englannintunneilla osana kulttuurikasvatusta, esiteltiin nähtävyyksiä yms.
Siihen vuosia kestäneeseen hehkutuksen nähden pudotus oli kova: likaista, se englantilainen kohteliaisuus vain pinnallista ja tosiasiassa kylmää, eikä ne nähtävyydetkään (no ehkä British Museumia lukuunottamatta) niin kummosia olleet.
Itse kun en ole taas ranskaa opetellut ja pääsin Lontoon jälkeen Pariisiin, olin hämmästynyt: Miksi meille ei ole tästä kerrottu? Siistiä ja kaunista. Okei tämä oli vuosi 2003, Pariisi on kuulema mennyt 20 vuodessa alaspäin.
Vierailija kirjoitti:
Havanna. Likaista kaikkialla. Rahan kerjääjät muodossa tai toisessa.
Voi ei, mä oon aina haaveillut pääseväni Havannaan..se vanhakaupunki, värikkyys, 50-luvun autot, musiikki.
Voi kun Rantapallo julkaisi listan johon EI saa matkustaa lainkaan , tai pitää tulla sieltä pois! tai välttää Turhaa matkustamista niitä on , jopa 22 maata ja Rantaloma kohteeni on tällä listalla ! johon haaveilin matkustaa .🙁
Kohteeni ei ollut Venäjä eikä Ukraina.Silti Unelma kohteeni löytyy tältä listalta !
Että se siitä sitten matka tyssäsi Heti siihen . Harmittaa.
Kuuba.
Kadut haisi kuselta.
Ravintoloissa oli tarjolla vaan sianlihaa, monissa annoksissa myydään ei oota.
Kaikki oli feikkiystävällisiä jotka halus vaan hyötyä ulkkarista.
Melkein kaikki naiset olivat halpoja huor...ia (joojoo, tiedän että persulle tuo on pelkkää plussaa, ja varmaan monelle ainoa syy miksi matkustavat sinne)
Suomalaisia naisia panolomailemassa (paksu musta patukka näköjään kiinnostaa)
Hotellien surkea laatu
Surkea, melkein olematon netti
ne vanhat jenkkiromu taksit ovat hengenvaarallisia jos joutuu onnettomuuteen
Lentokentällä hirveet jonot.
Vierailija kirjoitti:
Monet moittii Suomea ja suomalaisia kohteita, mutta en mä nyt huonona tätä näe. Viime vuosina aika paljon kierrelty täällä ja hyvin on mennyt. Parempaa palvelua täällä saa kuin vaikka Tallinnassa tai Budapestissa jotka tulee helposti mieleen paskoina palvelukulttuureina.
Ei suomi nyt niin huono ole mutta hinnat pilvissä suhteessa laatuun.
Brysseli. Tylsä, kallis, likainen, täynnä kerjäläisiä.
Meksiko. Rasisteja (osaan espanjaa ja ymmärrän varsin hyvin mitä ne puhuvat keskenään), kusettavat turistia joka paikassa, huonot palvelut, lahjusten pyytämistä, turistijutut kalliita, tökeröt taksit, ja ylipäätänsä suurin osa porukasta oli myös tökeröä. Tyhmiä ne ovat myös. Eivät edes osaa kirjoittaa omaa kieltänsä hyvin. Puhumattakaan siitä että koko maa on turvaton kartellien hallitsema narkkivaltio.
Vierailija kirjoitti:
Heh, se että me voitetaan entiset kommarivaltiot ei ole mikään saavutus.
Vierailija kirjoitti:
Budapest oli kyllä huippupaikka opettivat minulle, että vain turistit jonottaa ja paikalliset saa mennä jonon ohi, olen nyt noudattanut sitä ohjetta Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Mulle Lontoo on ollut ehkä isoin pettymys.
Tätähän mainostettiin meille peruskoulun englannintunneilla osana kulttuurikasvatusta, esiteltiin nähtävyyksiä yms.
Siihen vuosia kestäneeseen hehkutuksen nähden pudotus oli kova: likaista, se englantilainen kohteliaisuus vain pinnallista ja tosiasiassa kylmää, eikä ne nähtävyydetkään (no ehkä British Museumia lukuunottamatta) niin kummosia olleet.
Itse kun en ole taas ranskaa opetellut ja pääsin Lontoon jälkeen Pariisiin, olin hämmästynyt: Miksi meille ei ole tästä kerrottu? Siistiä ja kaunista. Okei tämä oli vuosi 2003, Pariisi on kuulema mennyt 20 vuodessa alaspäin.
Lontoon pitkät välimatkat tajuaa vasta paikan päällä ja se varastetun tavaran museo oli kyllä hieno paikka missä olitkin käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Madrid. Yksinkertaisesti tylsä paikka, mitään ei jäänyt mieleen.
Rooma. Se kaiken valkoisena hohtavan marmorin määrä alkoi tuntua hyvin nopeasti ahdistavalta, ihan kuin olisi museossa kävellyt. Hyvää ruokaa oli vaikea löytää mistään.
Roomassa on vain yhtä ruokaa ja pizzaa. Aina on joku huonohko liha ja sitruunaa sen kanssa. Pizzatkin ovat pelkkää pohjaa.
Toki suomalainen mättöpizzaan tottunut on ihmeissään kun saa aidon pizzan Italiassa🤣
Pizza on alunperin cucina poveraa eli köyhän ruokaa. Kun oli vain jauhoja, vettä ja vähän tomaattia makua antamaan. Ehkä kuivaa juustoa jos sattui löytymään mutta lihaa/kalaa vain nimeksi jos oli kovin onnekas. Eikä ole ollut mitään sytä muuttaa tätä alkuperäistä reseptiä vain t
🤣
Ehkä sun on sitten vain pysyttävä Suomessa jos täällä on "oikeita pizzoja". Kaikki "herkut" homejuustosta, ananaksesta, savulohesta aina kebuun ja katkiksiin samalla lätyllä 🤢🤮
Mä pidän enemmän italialaisesta. Vain pari erinomaista makua jotka todella erottaa eikä mikään 3cm muhju.
Vierailija kirjoitti:
Brysseli. Tylsä, kallis, likainen, täynnä kerjäläisiä.
Mä tykkäsin!
Muutama erinomainen ravintola löytyi viimereissulla, ihania antiikkiliikkeitä, vanhaa arkkitehtuuria, taidetta. Suklaata ja konditorioita!
W t porukka menee w t matkakohteisiin ja pettyy..
Turkin Alanya on ollut pettymys. Feikkirihkamaa, ahneita, tyrkyttäviä kauppiaita ja halpaa mättöruokaa. Missään Sunny Beacheillä ei tulisi mieleenkään lähteä käymään.
Intiasta en ole tykännyt, liian likaista ja liikaa ahneita rahanpyytäjiä.
Kuubassa ja Egyptissä olen käynyt yli 10 vuotta sitten, olivat ainakin silloin hienoja paikkoja. Ruoka ei kummassakaan ollut kummoista, eikä nettiyhteydet aina toimineet. Kuubassa kiehtoi rappioromantiikka, lämminsydämiset ihmiset ja salsabaarien villi meno. Egyptissä oli varsinkin maaseudulla todella ystävällisiä ja vieraanvaraisia ihmisiä ja aivan mahtavia nähtävyyksiä kuten pyramidit, Sfinksi, Kuninkaiden laakson haudat, Kairon Egyptiläinen museo ja Assuanin pato.
Vierailija kirjoitti:
Turkki, liikaa muslimeja
Samaa voisi sanoa suomestakin
Italialaiset Rukalla, ei koskaan enää Suomeen! Enkä ihmettele.