Mikä lomakohde osoittaitui pettymykseksi?
Mulla Rooma ja Napoli.
Paikalliset ovat tympeitä turisteille, ja eivät muka ymmärrä sanaakaan englantia. M*muja, kodittomia, rottia ja roskia joka puolella. Napolissa myös kulkukoiria. Hotelleissa olematon äänieristys. Rooma on kalliimpi kuin Helsinki.
Hox tämä vain oma kokemukseni, joten jätetään kaikki tunteellinen tappelu vähemmälle.
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
New Yorkissa ihmetytti, kuinka mustiin pukeutuvia ja hymyttömiä ihmiset siellä oli. En tietenkään silti kadu, että siellä kävin. Mahtava kaupunki sinänsä.
Kerro lisää! Kävijät säännönmukaisesti hehkuttaa aina värikkyyttä ja inspiroivaa sykettä siellä. Vai jäikö viime vuosituhannelle?
Madrid. En löytänyt isoa levähtämiseen puistoa mistään, joita aina koluan isoista kaupungeista. Olin yksin budjettilomalla ja ehkä vähän orpo olo. Ei vaan jotenkin kaupunkina kolahtanut.
Vierailija kirjoitti:
Madrid. En löytänyt isoa levähtämiseen puistoa mistään, joita aina koluan isoista kaupungeista. Olin yksin budjettilomalla ja ehkä vähän orpo olo. Ei vaan jotenkin kaupunkina kolahtanut.
Madridissa puistoja riittää. Miten et löytänyt esim. Casa de campoa, joka on valtava. Siellä on eläintarhan ja huvipuiston lisäksi vapaatakin aluetta.
Parque del oeste on toinen. Tietysti pitää vähän liikkua ydinkeskustasta, mutta sieltä toisaalta olisi löytynyt Retiron puisto.
Fortaleza Brasilia, sai pelätä kokoajan ettei tule ryöstetyksi kun liikkui kadulla ja rannoilla.
Oman, El Salvador, Turkki, Kiinan tai melkein muunkin Aasian isot kaupungit. Nämä olleet kamalia, mutta toki monta muuta paikkaa, jotka olleet vain sen verran tylsiä, ettei tarvii mennä uudestaan.
Madrid. Yksinkertaisesti tylsä paikka, mitään ei jäänyt mieleen.
Rooma. Se kaiken valkoisena hohtavan marmorin määrä alkoi tuntua hyvin nopeasti ahdistavalta, ihan kuin olisi museossa kävellyt. Hyvää ruokaa oli vaikea löytää mistään.
Milano oli pettymys. Menin kerran sinne jouluksi kesäkamppeissa. Siellä oli koko ajan muutaman asteen pakkanen. Ihmiset eivät muka osaa englantia. Italiaa, espanjaa, ranskaa olisi osattu. Kun yritin ostaa suklaata englanniksi ei ymmärretty. Ravintolassa käynti oli hauska. Tilasin porsaanleikkeen. Se tuotiin ruskean kastikkeen kera ja pieni nokko vokkivihanneksia. Kysyin missä on perunat, ne pitää ostaa erikseen. Kysyin syökö tämän joku tällaisena, kuulemma syö. Oma vika oli tuo tietenkin kesävarusteet. Päätin, että toista kertaa en lähde Italiaan, en kokenut itseäni tervetulleeksi sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua on aina kiehtonut Napoli ja usein katsellut matkoja sinne. Ikävä kuulla, että se onkin epämiellyttävä paikka.
Kannattaa varoa koko ajan huijausta. Ihan kaikessa. Tai sitten hyväksyt se, että sua huijataan etkä välitä.
Mun poikani oli aiemmin siellä kuukauden työkomennuksella eikä ollut mitään ongelmia. Ei örveltänyt kännissä kuten nämä ryöstetyt yleensä, se on suurin syy. Napoli on kyllä rosoinen ja rähjäinenkin paikka mutta kiinnostava silti. Voisin hyvin mennä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ateena, likainen, todella kamalat ilmansaasteet, roskakasat kaduilla, tylyt ihmiset.
Minäkin olen Ateenassa käynyt, mutta minä tiesin nuo etukäteen.
Ja mun mielestä upea, kaunis ja todella näkemisen arvoinen. Muistaakseni olin siellä lokakuussa jolloin turisteja ei ollut kuin kourallinen mutta ihanat kesäkelit.
En kokenut tylyksi enkä likaiseksi (Pariisi on sellainen)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella fiksua lähteä Italiaan ihmettelemään ettei siellä puhuta englantia!
Tähän sopii sanonta "tyhmästä päästä kärsii koko kroppa".
Pariisissakin oletin olevan juuri tuollaista niin eipä ollutkaan. Ok ei se nyt täydellistä enkkua ollut, mutta yrittivät parhaansa. Ymmärsivät mitä tarkoittaa yes, no ja hello.
Espanjassa ei puhuta ja ymmärretä englantia juuri missään, mutta ystävällisyyden ja vieraanvaraisuuden voi aistia silti.
Espanjan Aurinkorannikolla kyllä puhutaan englantia. Ei puhuttu 20 vuotta sitten kun edellisen kerran kävin, mutta nykyään nuoret on kielitaitoisempia. Myös italiassa. Yrittävät ainakin.
Pakkohan niiden on kun puolet väestöstä on brittejä😁
Mun syyni olla menemättä Aurinkoranikolle
Vierailija kirjoitti:
Milano oli pettymys. Menin kerran sinne jouluksi kesäkamppeissa. Siellä oli koko ajan muutaman asteen pakkanen. Ihmiset eivät muka osaa englantia. Italiaa, espanjaa, ranskaa olisi osattu. Kun yritin ostaa suklaata englanniksi ei ymmärretty. Ravintolassa käynti oli hauska. Tilasin porsaanleikkeen. Se tuotiin ruskean kastikkeen kera ja pieni nokko vokkivihanneksia. Kysyin missä on perunat, ne pitää ostaa erikseen. Kysyin syökö tämän joku tällaisena, kuulemma syö. Oma vika oli tuo tietenkin kesävarusteet. Päätin, että toista kertaa en lähde Italiaan, en kokenut itseäni tervetulleeksi sinne.
Tää on huippu! Tämän on ollut pakko tapahtua ennen 90 -lukua, ennen tietokoneiden aikaa kun ihmiset joutuivat etsimään tietoa kirjastoista!
Milano on melkein kiinni Alpeissa joten kukaan ei kuvittele kesälämpöjä joulukuussa (no tänävuonna ollut 10 astetta kyllä).
Vain turistikohteissa annokseen sisältyy ranskanperunat, muuten etelä-Euroopassa aina tilataan liha ja lisukkeet eriksen. Porsaanleikkeessä en ole missään päin Italiaa törmännyt ruskeaan kastikkeeseen (ei koskaan kastiketta leivitetyn pihvin kanssa!)
t Italiassa asuva
Vierailija kirjoitti:
Samos Kreikassa, tylsä ja mitäänsanomaton. Rannat, ravintolat ja palvelut keskinkertaisia.
Missä siellä? Itse nimittäin oon tykännyt.
Kreikasta aina hehkutetaan esim. Symia, mä en siihen syttynyt.
Monella se pettymys on näköjään johtunut ihan omasta tietämättömyydestä.
Ateena ja Lindos Rodoksella tulevat ekana mieleen. Kaikkialla sellainen olo, että kun meillä nyt on nämä historialliset nähtävyydet, niin mitään ei tarvitse enää tehdä paitsi kerätä rahat turisteilta. Jäsentymätöntä kaaosta, ei henkilökuntaa. Ihmiset jonottaa tietämättä mistään. Ateenan Acropolis oli suurin pettymys Rooman upeiden nähtävyyksien jälkeen. Kukaan ei edes tiennyt kuka on henkilökuntaa. Ja ne aasit Lindoksella, mua vaan säälitti, kun 150-kiloiset turistit ei jaksa kävellä. Ateenan arkkitehtuuri oli rumaa ja kaikkialla likaista. Harmaa talous rehottaa, ei ihme, että on jouduttu maksamaan Kreikkaan. Verotuloja ei tule, kun kaikki maksetaan pimeänä.
Itsekään en tykännyt Kööpenhaminasta, mutta sille voisin antaa ehkä uuden mahdollisuuden.
Luulen että kävin Samoksella Pythagorionissa. Toisaalta vuosi oli joku 2001 eli ehkä se on siitä muuttunut. Silloin meininki oli ainakin tosi nuhjuinen. Kaikki kaupat tuntui vaan myyvän turisteille halpaa ja turhaa krääsää. Ei mitään autenttista.
Suomesta Ähtäri ja se lähellä oleva hotelli. Kummallinen tunnelma sekä hotellin että eläintarhan aspoissa. Eläimet oli toki ihania varsinkin aseksuaalit Lumi ja Pyry (samaistun 🥰). Ja leopardit tuijotti mua yhtä kummissaan kuin minä niitä, hiljainen sesonki oli.
Ehkä hyvällä tahdolla tunnelmaa voisi kuvailla Twin Peaks-maiseksi, mutta ei ihan niin kiehtovaksi kumminkaan.
Napoli myös minulle oli jopa pelottava, koko ajan piti pälyillä ja suunnitella kävelyreitti tarkasti. Dublin ei tarjoa paljoa, jos ei ole oluen ystävä, kun muu Irlanti on aivan ihana.
Vierailija kirjoitti:
New York, Dubai ja Lontoo. Hinnat ovat ryöstöä ilman aseitakin.
Köyhälle kaikki on kallista, jos ei ole rahaa kannattaa pysyä kotona
Mulle Barcelona oli pettymys ja just sellainen paikka, missä teki mieli pitää käsilaukusta kiinni kaksin käsin. Ei kaupunkina viehättänyt mua ollenkaan, vaikka monesta muusta paikasta Espanjassa tykkään, jopa täällä parjatusta Madridista. Barcelonaan ei varmaan tule enää toista kertaa lähdettyä, Madridiin sen sijaan lähtisin mielelläni uudestaan.
New York, Dubai ja Lontoo. Hinnat ovat ryöstöä ilman aseitakin.