Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työtön maisteri! Sinun täytyy jo orientoitua siihen, että jatkossa kuuraat julkisia vessoja ja keräät roskia

Vierailija
29.12.2023 |

Nirsoilun aika on ohi. Teet työtä, jota hallitus sinulle antaa.

Kommentit (170)

Vierailija
101/170 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä otin jo vastaan siivoustyön. Valitettavasti joudun sen lopettamaan kannattamattomana suojaosan poistuttua.

Työ on velvollisuutesi. Tuet pois!

Hallitus on hyvä ja osoittaa minulle työn. Tuskin he mitään nykyistä kamalampaa ainakaan keksivät.

Hallituksen velvollisuus on ottaa tukiaiset pois. Sinun velvollisuutesi on tehdä töitä tai yrittää.

Voihan tuota yrittääkin. Liiketoimintasuunnitelma on jo valmiina ja yrittäjyyskurssit käyty. Siinä tapauksessa tuskin jään Suomeen yrittämään, motivaatio tehdä mitään tämän maan hyväksi on aikalailla pyöreä nolla. Sattuneista syistä.

No mene ihmeessä, kun kerran oikein "yrittäjäkurssikin" käyty. Mikä enää estää 

Vierailija
102/170 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi luokanopettajan sijaisuuksiin pääsee kuka vain - kova pula tekijöistä. Päiväkoteihinkun pääsee melkein yhtä helposti. 

Aloittaja ei tiedä koulutuksista tai mistään muustakaan yhtään mitään.

Luokanopettajan sijaisuuksiin pääsee kuka vain?? Vaikka kääntäjän koulutuksellako? Missä? Täällä ainakin edellytetään päiväkodeissakin alan koulutusta.

Pääkaupunkiseudulla päiväkotiin pääsee (vuoden) sijaisuuksiin ilman koulutusta.

Kaverini tekee peruskoulupohjalta opettajan sijaisuutta koululla. Tähän on tultu. 😒

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/170 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä otin jo vastaan siivoustyön. Valitettavasti joudun sen lopettamaan kannattamattomana suojaosan poistuttua.

Hallitus on hyvä ja osoittaa minulle työn. Tuskin he mitään nykyistä kamalampaa ainakaan keksivät.

Pitääkö hallituksen syöttää sulle puurokin lusikalla suuhun, kun itse et osaa 

Vierailija
104/170 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja niin tämä kokoomus ja perussuomalainen hallitus teki Maon kiinan kulttuurivallankumouksen suomessa. Koulutetut ihmiset tekemään yksinkertaisia aputöitä.

Kyllä ne niin "viisaat" koulutetut on tehneet valintansa ihan itse. Kaikista mahdollisista työllistävistä vaihtoehdoista  pakko oli opiskella maisteriksi, mieluiten sukupuolitutkimus edellä, nauttia opiskelijaelämästä ja huomata sen jälkeen, että ai niin.. pitikö sitä työllistyäkin vielä 

Asiahan ei ole noin yksinkertainen. Jos joku ei olisi mennyt, joku toinen olisi. Ei korkeakoulujen sisäänotossa juuri tyhjiä paikkoja jää. Ei ole nuoren ihmisen vika, ettei hän osaa nähdä tulevaisuuden kurjistumista yhteiskunnassa, vaan hänellä on se usko, että koulutetuilla on hyvä tulevaisuus.

Vastuu on koulutuksen sisäänottomääristä päättävillä. Lääkäripulasta on vastuussa myös Lääkäriliitto, joka vastustaa lääkärien koulutuspaikkojen lisäämistä. Lääkäripula kun mukavasti nostaa lääkärien palkkoja. 

Vierailija
105/170 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun työttömyys on jatkunut riittävän pitkään, niin sen jälkeen pitäisi voida pakottaa oikeisiin töihin. Avustavat tehtävät hoiva, ravintola tai opetusalalla sekä siivous. Jokaiselle löytyy jotakin.

Vierailija
106/170 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mih9nkä ajattelit kaiken maailman tanssitaiteen ja naistutkimusten maisterit palkata? 

Ehkä heidän täytyy opetella tekemään jotakin työtä.

Koulutamma hoiva-avustajiksi. 

On niitä kouluorejakin!

Vierailija
107/170 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja niin tämä kokoomus ja perussuomalainen hallitus teki Maon kiinan kulttuurivallankumouksen suomessa. Koulutetut ihmiset tekemään yksinkertaisia aputöitä.

Kyllä ne niin "viisaat" koulutetut on tehneet valintansa ihan itse. Kaikista mahdollisista työllistävistä vaihtoehdoista  pakko oli opiskella maisteriksi, mieluiten sukupuolitutkimus edellä, nauttia opiskelijaelämästä ja huomata sen jälkeen, että ai niin.. pitikö sitä työllistyäkin vielä 

No sori kun mulla ei ollut kristallipalloa vuonna 1985, jolloin sinä tuskin olit edes alkuasi saanut. Silloin työllistivät oikeastaan ihan kaikki alat, ja kaikkalta vakuutettiin että jos vain päätä riittää niin ehdottomasti kannattaa mennä yliopistoon, kyllä töitä saa ja pääset niistä suorastaan valitsemaan parhaat päältä. Ei kukaan osannut ennustaa edes 90-luvun alun lamaa, saati vuotta 2023. 

Vierailija
108/170 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun työttömyys on jatkunut riittävän pitkään, niin sen jälkeen pitäisi voida pakottaa oikeisiin töihin. Avustavat tehtävät hoiva, ravintola tai opetusalalla sekä siivous. Jokaiselle löytyy jotakin.

Opetusalan avustavat tehtävät voit alalle kouluttautumattomalta melkeinpä unohtaa. Kunnat eivät palkkaa enää niihin käytännössä kuin palkkatuella, eikä tukea pääsääntöisesti tule, jollei hakija ole ollut työttömänä vähintään vuoden.

Poikkeuksena sitten on joku sijaisuus, mutta niihinkin yritetään saada koulutettu tai ainakin jo alalla kokenut. 

Vierailija
109/170 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö hallituksen syöttää sulle puurokin lusikalla suuhun, kun itse et osaa 

Pitäiskö sun opetella lukemaan edes otsikko? 

Vierailija
110/170 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sori kun mulla ei ollut kristallipalloa vuonna 1985, jolloin sinä tuskin olit edes alkuasi saanut. Silloin työllistivät oikeastaan ihan kaikki alat, ja kaikkalta vakuutettiin että jos vain päätä riittää niin ehdottomasti kannattaa mennä yliopistoon, kyllä töitä saa ja pääset niistä suorastaan valitsemaan parhaat

Siltä se näytti kasarilla. Vähän myöhemmin hoettiin sitä, että 5-10 vuoden kuluttua suuret ikäluokat ovat eläkkeellä ja työntekijöistä on pulaa joka alalla. Sitten tulikin se lama. Tulevaisuutta on mahdoton ennustaa.

Vierailija
111/170 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutetut siivoojat vaihdetaan siin kouluttautumattomiin työttömiin, mikäs järki siinä on?

Virukset lisäätyvät ja herkät materiaalit menevät piloille.

Ehkä työttämät voisi laitta joihinkin hyödyttömiin hommiin kuten kansanedustajiksi. 

Vierailija
112/170 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeat työt ovat kokopäiväisiä palkkatöitä, ja niitähän ei löydy todellakaan jokaiselle. 

Vierailija
113/170 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Olen tällä hetkellä ihan työssäkäyvä maisteri, mutta jos joutuisin työttömäksi, niin ehdottomasti tekisin mitä tahansa työtä, jotta saisin elantoni. Ei vessojen kuuraus ole sen kummempaa, kuin jonkun muun asian tekeminenkään. Miksi ajattelet, ettei maisteri sellaista työtä pystyisi tekemään? Useat opiskelijat tekevät opiskeluaikanaan jo töitä. Ovat töissä kaupoissa tai puhelinmyynnissä, siivoavat, blokkaavat, työskentelevät pikaruokaravintoloissa jne., jotka sinun mielestäsi ovat nähtävästi niitä p*skahommia. Eivät ole. Työtä siinä missä joku muukin työ. 

Vierailija
114/170 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huolta, en ole ehtinyt edes gradua tehdä loppuun kun minut valittiin virkaan omalle alalleni.

En ole nostanut koko ikänäni opintotukeakaan kuin yhteensä 6kk- olen tehnyt niin paljon töitä etten olisi edes saanut tukea. Kannan vastuun itseni elättämisestä enkä halua olla taakkana yhteiskunnalle.

En ole valmistumassa työttömäksi joten huoli pois.

Vierailija
115/170 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin minä mennä keräämään roskia jos siitä maksetaan 20€/h.

Vierailija
116/170 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei huolta, en ole ehtinyt edes gradua tehdä loppuun kun minut valittiin virkaan omalle alalleni.

En ole nostanut koko ikänäni opintotukeakaan kuin yhteensä 6kk- olen tehnyt niin paljon töitä etten olisi edes saanut tukea. Kannan vastuun itseni elättämisestä enkä halua olla taakkana yhteiskunnalle.

Millä alalla virkaan valitaan ei-valmistunut? 

Vierailija
117/170 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sori kun mulla ei ollut kristallipalloa vuonna 1985, jolloin sinä tuskin olit edes alkuasi saanut. Silloin työllistivät oikeastaan ihan kaikki alat, ja kaikkalta vakuutettiin että jos vain päätä riittää niin ehdottomasti kannattaa mennä yliopistoon, kyllä töitä sa

Nythän ne suuret ikäluokat on eläkkeellä ja työvoimapulaa ei ole missään. Unohtivat kertoa, että puolet niistä ammateistä mitä suuret ikäluokat teki hävisi jo kymmeniä vuosia sitten.

Vierailija
118/170 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt vaikka mitä töitä opiskellessani ja ennen sitäkin- olen valmis tarvittaessa tekemään uudestaankin jotta voin elättää itseni ja perheeni käymättä muiden maistereiden taskuilla

t maisteri

Vierailija
119/170 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on siis joku virka, johon ei vaadita korkeakoulututkintoa. Muutenhan tuo ei ole mahdollista tai ainakaan laillista. 

Vierailija
120/170 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ennestäänkin tutkinto jonka perusteella olen kelpoinen.