Työtön maisteri! Sinun täytyy jo orientoitua siihen, että jatkossa kuuraat julkisia vessoja ja keräät roskia
Nirsoilun aika on ohi. Teet työtä, jota hallitus sinulle antaa.
Kommentit (170)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös maisterit valita ettei heitä edes palkata paskaduuniin koska pomot joko olettavat että lähtee heti kävelemään kun löytyy alan duunia, tai sitten eivät halua itseään koulutetumpaa alaista?
Minulle on sanottu noin useammassa työhaastattelussa.
En usko. Meille palkataan jatkuvasti esim. välivuotta viettäviä opiskelijoita, tiedostaen etteivät kauaa alalla ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi luokanopettajan sijaisuuksiin pääsee kuka vain - kova pula tekijöistä. Päiväkoteihinkun pääsee melkein yhtä helposti.
Aloittaja ei tiedä koulutuksista tai mistään muustakaan yhtään mitään.
Luokanopettajan sijaisuuksiin pääsee kuka vain?? Vaikka kääntäjän koulutuksellako? Missä? Täällä ainakin edellytetään päiväkodeissakin alan koulutusta.
Helsingissä ja Vantaalla, esimerkiksi. Itse olin päiväkodissa hetken, mutta irtisanouduin kun sain parempipalkkaista ja iisimpää työtä muulta alalta (ei mitään siivousta tai hoitoa).
Niin, se taitaa tosiaan olla pääkaupunkiseudun erityispiirre. Esimerkiksi Porissa tuo ei kyllä onnistu.
Mutta pääkaupunkiseudulla on kyllä kasoittain työttömiä omastakin takaa, joten tuskin työttömään kääntäjän kannattaa Helsinkiin muuttaa kalliiseen asuntoon päiväkotien sijaisuuksien perässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi luokanopettajan sijaisuuksiin pääsee kuka vain - kova pula tekijöistä. Päiväkoteihinkun pääsee melkein yhtä helposti.
Luokanopettajan sijaisuuksiin pääsee kuka vain?? Vaikka kääntäjän koulutuksellako? Missä? Täällä ainakin edellytetään päiväkodeissakin alan koulutusta.
Helsingissä ja Vantaalla, esimerkiksi. Itse olin päiväkodissa hetken, mutta irtisanouduin kun sain parempipalkkaista ja iisimpää työtä muulta alalta (ei mitään siivousta tai hoitoa).
Niin, se taitaa tosiaan olla pääkaupunkiseudun erityispiirre. Esimerkiksi Porissa tuo ei kyllä onnistu.
Mutta pääkaupunkiseudulla on kyllä kasoittain työttöm
Niin, itse asun pientalossa Länsi-Helsingissä. Asuntolaina on jo maksettu, joten siitä ei huolta. Minua ei haittaa jokin puolen vuoden työttömyysputkea silloin tällöin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös maisterit valita ettei heitä edes palkata paskaduuniin koska pomot joko olettavat että lähtee heti kävelemään kun löytyy alan duunia, tai sitten eivät halua itseään koulutetumpaa alaista?
En usko. Meille palkataan jatkuvasti esim. välivuotta viettäviä opiskelijoita, tiedostaen etteivät kauaa alalla ole.
No sepäs se outoa onkin. Opiskelijat kyllä kelpaavat siivoojiksi, kaupan kassoille, verkkokaupan keräilijöiksi, kahvilatyöntekijöiksi, vaateliikkeen myyjiksi. Mutta nelikymppinen akateeminen ei.
En tiedä, onko ongelmana ikä vai koulutus. Kumpikaan ei toki työntekoa estä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta
* työttömyyspätkä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en oo maisteri, vaan amk-koulutettu ja täysin leipääntynyt. Onneksi jokseenkin varakas ja ajattelin tehdä paluun juurilleni siivoushommiin - osa-aikaisena toki! Laitettu hakemuksia n. 10 paikkaan. Saa nähdä kelpaako mihinkään. Aiemminkin olen kaikenlaista hakenut, mutta mihinkään ei ole päässyt kun epäilevät että lähden johkii muualle. Pariin eri alan kokoaika määräaikaisuuteen oon päässy, mut niissä on se vika, et yrittävät sitten heti vakinaistaa kokoaikatyöhön ja sitä mä en halua.
Missä ne silput, pätkät ja osa-aikaisuudet on, häh??
Onkohan tässä alueellisia eroja? Täällä löytyy haulla "laitoshuoltaja+keikkatyö". Mulla on samaa ongelmaa, nyt keikkailen hyvinvointialueelle, joka säästää nimenomaan vuokratyössä, pahus. Ammattilaisena ja konkarina ihan kelpo ratkaisu rahan kannalta. Mä en ol
Teillä on siellä sitten hyvä (tai huono) tilanne, jos koulutettuja riittää ronklattavaksi asti. Täällä ei, viimeiset vuorot olen tehnyt lukiolaisten kanssa. Raskasta sekin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Roskia keräämään! Risuja noukkimaan! Marjoja poimimaan! Enää ei paeta työtä.
Missä nämä paikat ovat avonaisina? Hakisin heti. Vaihtaisin tämän täydellisen tuottamattoman työn ikävien ihmisten keskellä tuohon heti.
Edelleen odotan vastausta tähän. En löydä työkkärin sivuilta. Missä nämä paikat ovat haussa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta pääkaupunkiseudulla on kyllä kasoittain työttöm
Jos on pätevä työskentelemään päiväkodissa, ei Helsingissä tartte tyytyä sijaisuuksiin. Ihan vakityötä on tarjolla vaikka kuinka.
Vierailija kirjoitti:
Mutta pääkaupunkiseudulla on kyllä kasoittain työttömiä omastakin takaa, joten tuskin työttömään kääntäjän kannattaa Helsinkiin muuttaa kalliiseen asuntoon päiväkotien sijaisuuksien perässä.
Niitä sijaisuuksia saa vaikka joka päivälle. Ja töihin voi kulkea jostakin Keravalta, jossa on halvat asunnot.
Pääkaupunkiseudulla on toki työttömiä, mutta he ovat järjestään työhaluttomia tai kielitaidottomia.
Korkeakoulutettujen määrää nostetaan väkisin jotta voidaan antaa hyvä kuva maailmalle mutta ei tajuta ettei korkeasti koulutetuille riitä koulutusta vastaavaa työtä. Joten seurauksena on juurikin se että maistereita on enemmän kauppojen kassoilla ja vessoja siivoamassa. Kyllähän tämä on selvä seuraus ylikoulutuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko tyhmä ap? Miksi ihmisiä korkeakoulutetaan isolla rahalla, jos se koulutus menee sitten hukkaan jossain siivoustöissä? Kyllä meillä löytyy matalastikoulutettuja niihin hommiin.
Jos pitäisi heittää villi spekulaatio, miksi Suomi taantuu, kun muualla maailmassa talous kasvaa 3%, niin yksi syy on varmasti siinä, että muissa sivistysvaltioissa korkeastikoulutetut ihmiset tekee koulutustaan vastaavia töitä hyvällä palkalla, syntyy innovaatioita, yritystoimintaa ja ylipäätään sivistystä ja koulutusta arvostetaan.
Onko meillä oikeasti varaa siihen, että kalliilla koulutetut ihmiset laitetaan jynssäämään vessoja vain siksi, koska kouluttamattomat ja sivistymättömät juntit ja jupit, joilla ei koskaan ole ollut riittävästi älyä opiskella, saa siitä sadistista nautintoa? Kyllähän se omille nilkoille kuseminen pakkasella hetken lämmittää.
Halveksit siis lähtökohtaisesti siivoustyöntekijöitä pitäen heitä sivistymättöminä ja kouluttamattomina juntteina, niinkö? Ne kalliilla koulutetut ihmiset lähtevät Suomesta pysyvästi pois sellaisiin maihin, joissa heidän ammattitaitoaan arvostetaan. Tänne jäävät vain niiden koulutusalojen pahnanpohjimmaiset.
Vierailija kirjoitti:
Näin se on useinkin ollut. Maisterit on kaikenlaisiin töihin olleet aina varsin halukkaita (ovat olleet ahkeria jo opiskelun suhteen yleensä), mutta työnantajat pitävät heitä ylikoulutettuina.
Vierailija kirjoitti:
Mih9nkä ajattelit kaiken maailman tanssitaiteen ja naistutkimusten maisterit palkata?
Niistä tulee "akateemisia" vessan siivoojia
Kielitaito on nykyään kulutustavaraa, substanssiosaamisella on merkitystä. Jos siis olet pelkkä lingvisti tai kääntäjä, et ole kovin hyödyllinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta välivuotta viettävä nuorihan onkin ihan eri asia kuin aikuinen maisteri. Toki näitä välivuoden viettäjiä voidaan ottaa töihin.
Vierailija kirjoitti:
Ootko tyhmä ap? Miksi ihmisiä korkeakoulutetaan isolla rahalla, jos se koulutus menee sitten hukkaan jossain siivoustöissä? Kyllä meillä löytyy matalastikoulutettuja niihin hommiin.
Miksi kouluttauduit sukupuolimaisteriksi? Yhteiskunnan varat meni hukkaan tuollaisen uravalinnan kanssa. Sietäisit maksaa jokaisen euron takaisin
Vierailija kirjoitti:
Tutkinto sukupuolentutkimuksesta on ihan hyvä koulutuspohja vessojen siivoojalle.
Ei voi väittää, etteikö olisi koulutusta vastaavaa työtä.
Vierailija kirjoitti:
Maisteri tässä sinulle oiva tilaisuus persekyykätä pupukurssilla: nyt ilmoittaudu työkkärin sivuille www.perskyykkays.fi ja osallistu pupukursille autamme löytämään sinulle sopivan orjanhomman! Juuri sinulle! 9 e/pvä jos olet kiltisti voit saada jopa 9,01 e/pvä,osallistu nyt älä jätä tilaisuuttasi käyttämättä perskyykkäystä tarjolla jopa pullaa ja kahvia,se ihanan rento ja louskuva meininki!!
💀