Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön maisteri! Sinun täytyy jo orientoitua siihen, että jatkossa kuuraat julkisia vessoja ja keräät roskia

Vierailija
29.12.2023 |

Nirsoilun aika on ohi. Teet työtä, jota hallitus sinulle antaa.

Kommentit (170)

Vierailija
21/170 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti, MIKÄ teitä persuja ja kokkareita oikein vaivaa? Persoonallisuushäiriöisiä joka iikka.

Vierailija
22/170 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko tyhmä ap? Miksi ihmisiä korkeakoulutetaan isolla rahalla, jos se koulutus menee sitten hukkaan jossain siivoustöissä? Kyllä meillä löytyy matalastikoulutettuja niihin hommiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/170 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko tyhmä ap? Miksi ihmisiä korkeakoulutetaan isolla rahalla, jos se koulutus menee sitten hukkaan jossain siivoustöissä? Kyllä meillä löytyy matalastikoulutettuja niihin hommiin.

Siivousalallakin on plussaa, jos on sen oman alan ammattikoulutus. Ei kotona siivoaminen mitenkään pätevöitä sen alan osaajaksi. Ei se maisteri ole siivoushommiin mitenkään paras kandidaatti, jos hänellä ei ole ammattimaisesta siivouksesta aiempaa kokemusta ja työn kautta tullutta oppia. Ennemmin ne ottaa siivoojan, joka on suorittanut ammattitutkinnon ja jolla on hommista kokemusta, työergonomia hallussa, kroppa tikissä, aineiden ja pintojen tuntemus kohdillaan ja kokemusta myös alalla käytettävistä koneista.

Vierailija
24/170 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja olisi suotavaakin jättää noita töitä matalasti koulutetuille tai kouluttamattomille, mitä he muuten tekevät? 

Vierailija
25/170 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivousalallakin on plussaa, jos on sen oman alan ammattikoulutus. Ei kotona siivoaminen mitenkään pätevöitä sen alan osaajaksi. Ei se maisteri ole siivoushommiin mitenkään paras kandidaatti, jos hänellä ei ole ammattimaisesta siivouksesta aiempaa kokemusta ja työn kautta tullutta oppia. Ennemmin ne ottaa siivoojan, joka on suorittanut ammattitutkinnon ja jolla on hommista kokemusta, työergonomia hallussa, kroppa tikissä, aineiden ja pintojen tuntemus kohdillaan ja kokemusta myös alalla käytettävistä koneista.

No tottahelvetissä ottaa. Ap on ihan pihalla.

Vierailija
26/170 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä taida olla pelkoa että joutuisin kuuraamaan vessoja, kun en ole niihin hommiin tähänkään mennessä kelvannut tutkintoni kanssa. Ja kilpailu työpaikoistahan tulee vain lisääntymään.

Siivoaminen ei pelota minua yhtään. En vaan kelpaa niihin töihin, joten en ole hakenutkaan enää. Kaikki firmat on jo käyty läpi.

Jokuhan tällä palstalla minulle neuvoikin, että kannattaisi hankkia siivoojan tutkinto ja auto, niin sitten voisi pikkuhiljaa alkaa kelvata ja saada aluksi vaikka pari tuntia viikossa siivouskeikkoja.

Jotenkin sitä luulisi, että ihminen joka osaa sujuvasti kuutta kieltä voisi olla hyödyllinen muissakin töissä kun hakijana numero 1521 rappukäytäväsiivoojan (8 h/vko) paikkaan, mutta ilmeisesti ei.

Vierailija
27/170 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yliopistoilla on akateeminen vapaus kouluttaa. Sillä ei ole kovin paljon tekemistä sen kanssa, kenelle on töitä. Yksilöllä on vastuu mennä töihin.

Vierailija
28/170 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en oo maisteri, vaan amk-koulutettu ja täysin leipääntynyt. Onneksi jokseenkin varakas ja ajattelin tehdä paluun juurilleni siivoushommiin - osa-aikaisena toki! Laitettu hakemuksia n. 10 paikkaan. Saa nähdä kelpaako mihinkään. Aiemminkin olen kaikenlaista hakenut, mutta mihinkään ei ole päässyt kun epäilevät että lähden johkii muualle. Pariin eri alan kokoaika määräaikaisuuteen oon päässy, mut niissä on se vika, et yrittävät sitten heti vakinaistaa kokoaikatyöhön ja sitä mä en halua. 

Missä ne silput, pätkät ja osa-aikaisuudet on, häh??

Onkohan tässä alueellisia eroja? Täällä löytyy haulla "laitoshuoltaja+keikkatyö". Mulla on samaa ongelmaa, nyt keikkailen hyvinvointialueelle, joka säästää nimenomaan vuokratyössä, pahus. Ammattilaisena ja konkarina ihan kelpo ratkaisu rahan kannalta. Mä en ole erityisen varakas, mutta kannustinloukussa - FM-tutkinnollani vasta-alkajana tienaisin vähemmän kuin ensimmäisessä ammatissani, jos nyt vielä kokopäivätöihin aikoisi. (Never again.)

Vierailija
29/170 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilastojen mukaan suurin osa työttömistä on kokonaan ilman ammatillista koulutusta.

Vierailija
30/170 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roskia keräämään! Risuja noukkimaan! Marjoja poimimaan! Enää ei paeta työtä.

Ja maksetaan noista palkkaa myös.

Muuten ei saada verotuloja.

Vierailija
31/170 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tuollainen yhteiskunta toki menestyy globaalissa kilpailussa. Ensin ihmiset koulutetaan kalliilla ja sitten ansaitsevat verotuloina vain pennosia, sekä ovat erittäin tyytymättömiä elämäänsä. Hohhoijaa...

Vierailija
32/170 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus antaa työtä? Ollaanko me siis jo siirrytty kommunismiin, jossa kaikki ihmiset on töissä valtiolla? Siihenhän suuntaan Kokoomus meitä luotsaa.

Ihmiset lentävät pihalle töistään, kun irtisanomissuoja poistetaan, lakkoilu kielletään lailla, työntekijät korvataan niillä 100 000 kehitysmaiden tuonnin halpatyöläisillä ja muu kansa laitetaan työskentelemään palkatta valtiolle vähimmäissosiaaliturvaa vastaan. Kun kapitalismi ja oikeistohihhulointi viedään aivaan ääripäähänsä, on lopputulos kommunismi.

Vierailija
33/170 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkinto sukupuolentutkimuksesta on ihan hyvä koulutuspohja vessojen siivoojalle.

Vierailija
34/170 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko sie sukua Saunakauha-Kaleville?

Vierailija
35/170 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi luokanopettajan sijaisuuksiin pääsee kuka vain - kova pula tekijöistä. Päiväkoteihinkun pääsee melkein yhtä helposti. 

Aloittaja ei tiedä koulutuksista tai mistään muustakaan yhtään mitään.

Vierailija
36/170 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en oo maisteri, vaan amk-koulutettu ja täysin leipääntynyt. Onneksi jokseenkin varakas ja ajattelin tehdä paluun juurilleni siivoushommiin - osa-aikaisena toki! Laitettu hakemuksia n. 10 paikkaan. Saa nähdä kelpaako mihinkään. Aiemminkin olen kaikenlaista hakenut, mutta mihinkään ei ole päässyt kun epäilevät että lähden johkii muualle. Pariin eri alan kokoaika määräaikaisuuteen oon päässy, mut niissä on se vika, et yrittävät sitten heti vakinaistaa kokoaikatyöhön ja sitä mä en halua. 

Missä ne silput, pätkät ja osa-aikaisuudet on, häh??

Onkohan tässä alueellisia eroja? Täällä löytyy haulla "laitoshuoltaja+keikkatyö". Mulla on samaa ongelmaa, nyt keikkailen hyvinvointialueelle, joka säästää nimenomaan vuokratyössä, pahus. Ammattilaisena ja konkarina ihan kelpo ratkaisu rahan kannalta. Mä en ole erityisen varakas, mutta kannustinloukussa - FM-tu

On varmaan, sillä tässä kaupungissa laitoshuoltajan hommiin edellytetään laitoshuoltajan koulutusta.

-eri

Vierailija
37/170 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilastojen mukaan suurin osa työttömistä on kokonaan ilman ammatillista koulutusta.

Ei ole, ne sukupolvet on jo eläkkeellä. Nykyisin suurimmalla osalla on väh. 2. asteen koulutus eli amis tai yo.

Vierailija
38/170 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pitäisi heittää villi spekulaatio, miksi Suomi taantuu, kun muualla maailmassa talous kasvaa 3%, niin yksi syy on varmasti siinä, että muissa sivistysvaltioissa korkeastikoulutetut ihmiset tekee koulutustaan vastaavia töitä hyvällä palkalla, syntyy innovaatioita, yritystoimintaa ja ylipäätään sivistystä ja koulutusta arvostetaan.

Onko meillä oikeasti varaa siihen, että kalliilla koulutetut ihmiset laitetaan jynssäämään vessoja vain siksi, koska kouluttamattomat ja sivistymättömät juntit ja jupit, joilla ei koskaan ole ollut riittävästi älyä opiskella, saa siitä sadistista nautintoa? Kyllähän se omille nilkoille kuseminen pakkasella hetken lämmittää.

Vierailija
39/170 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi luokanopettajan sijaisuuksiin pääsee kuka vain - kova pula tekijöistä. Päiväkoteihinkun pääsee melkein yhtä helposti. 

Aloittaja ei tiedä koulutuksista tai mistään muustakaan yhtään mitään.

Luokanopettajan sijaisuuksiin pääsee kuka vain?? Vaikka kääntäjän koulutuksellako? Missä? Täällä ainakin edellytetään päiväkodeissakin alan koulutusta.

Vierailija
40/170 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roskia keräämään! Risuja noukkimaan! Marjoja poimimaan! Enää ei paeta työtä.

Vieläköhän se yksi kokkari-Suski tekee niitä hommia kotifarmillaan? Siis ihan väliaikaisesti, tietenkin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi