Deittailusta: Mihin ovat kadonneet piika-tyyppiset naiset?
Eli sellaiset kodin hengettäret, joille kotityöt ovat voittopuolisesti ILOINEN asia, ja myöskin jossain määrin elämän sisältö. Muistelen että vielä 90-luvulla oli tätä naistyyppiä, joka hoisi kodin ja mies sittren kodin ulkopuoliset asiat. Nykyään tuntuu olevan vain kahta naistyyppiä markkinoilla - uranaista ja sellaista, joka ei viitsi tehdä muuta kuin selata älypuhelinta.
Kommentit (262)
Vierailija kirjoitti:
Minä ja tyttäreni ollaan tuollaisia, molemmat olemme akateemisia ja uran tehneitä (minä jo lopettanut, tytär kiidossa). Kyse on luonteenlaadusta eli tykätään, että kotona on kivannäköistä ja siihen olemme valmiita käyttämään aikaa ja vaivaa. Siivoilu ja kotoilu käy kuntoilusta.
Mutta mitään sovinisteja emme kumpikaan huolisi, olemme molemmat yhdessä fiksun miehen kanssa, minä naimisissa ja tytär avoliitossa.
Meillä sama, ja autan hyvin mielelläni vaimoa kotitöissä, eikä ne kotitöiden tekeminen ole minullekaan ongelma. Meillä ei ole sovinismia eikä feminismiä. Eikä sen enempää uhriutumista mistään kodin töistä. Minusta näyttää joskus vähän surulliselta kun normaalista elämästä tehdään muka epänormaalia. Jos vaimo tykkää laittaa kotia ja nauttii siitä, niin millä ajattelu tavalla siitä voidaan saada jonkun toisen naisen mielestä naisen alistamista, hyväksikäyttöä tai jotain sovinismia? Ja meillä on myös hyvin selkeästi miesten töitä ja naisten töitä, eikä niitä tehdä pakottaen tai hampaat irvessä, vaan ihan siitä syystä että toiselta osa(suku)puolelta ne sujuu vaan helpommin ja luontevammin.
Kuinka vanha ap oikein on jos muistelee deittailua 30 vuotta sitten? Ne naiset on varmaan jossain hoivakodissa jo, siellä tosin taitaa jo laitoshuoltaja hoitaa ne työt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykymiehet ei tykkää lompakkoloisista, jota pitää elättää.
Tykkää jos naiset hoitaa oman tonttinsa eli siivoaa, kokkaa ja kasvattaa lapset. Sitä he eivät tee.
Niistä kotihommista tulee itsestäänselvyys miehille jo lapsen vauvavuotena ja aletaan valittamaan että kun sinun ei tarvitse mitään tehdä, vaikka nainen tekisi kotihommia 24/7.
Apn täytyy olla 50+ v muistaakseen 90-l piikatyyppiset deittinaiset. Miksi et ap silloin kosinut jotain piikaa vaan kyhjötit kotona yli 30 vuotta ja nyt kirjoittelet tänne harhaisia muistojasi?
Vierailija kirjoitti:
Naisista ei ole enää perusaskareita suorittamaan. Minä olen sitä mieltä, ettei pidä vanhanaikaisesti ajatella olevan naisten ja miesten töitä. Minä säännöllisesti imuroin ja pesen pyykkiä. Taannoin olin jättänyt naiselle lapun, että voisitko vaihtaa autoon jarrupalat. Työkalutkin olin valmiiksi vienyt auton viereen. No, sepä jäi tekemättä. Sitten ihmetellään, että miehillä loppuu motivaatio kotitöihin.
Sillä erolla, että noita jarrupaloja tai muitakaan autohuoltoja ja renkaanvaihtoja ole kukaan tehnyt itse enää kymmeniin vuosiin. Huoltoon viedään ja se vie sekä maksaa kenen on auto. Perheissä tosi harvoin on vaan yksi auto. Vai meinaatko, että naiset pystyy lentämään ajatuksen voimalla töihin yms.?!
Miehillä on iso ongelma, kun luulevat tekevänsä kotitöistä käypää työtä viemällä OMAN autonsa huoltoon. Ei käy! Nainen vie sitten omansa, joten +-=0 ja ei muuta kuin imuroimaan mars!
Oletko ap syntynyt 2010? Mitään kotiorjia ei enää 90-luvulla ollut. Se vuosikymmen oli 50-luku.
Vierailija kirjoitti:
Oletko ap syntynyt 2010? Mitään kotiorjia ei enää 90-luvulla ollut. Se vuosikymmen oli 50-luku.
Ei ollut kyllä silloinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka vanha ap oikein on jos muistelee deittailua 30 vuotta sitten? Ne naiset on varmaan jossain hoivakodissa jo, siellä tosin taitaa jo laitoshuoltaja hoitaa ne työt.
Niin aattele, jos ap on ollut vaikka 16v vuonna 1990 se on tänä vuonna 50v! Hoivakodissa ihan varmasti eikä esim. vielä vähintään 15 vuotta työelämässä
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat nykyään koulutetumpia kuin miehet. Miksi naiset olisivat piikoja? Harva mies haluaa myöskään maksaa perheen ja myös naisen kaikki kulut. Harva mies edes tienaa kahden edestä, kun perheverotusta ei enää ole.
Koulutetumpia...
Kasvatustieteiden maisteri, varhaiskasvatus. Oppinut pyyhkimään lapsen pyllyn ja muutaman laulun. Siinä koulutuksen taso.
Naisten koulutus tuppaa olemaan humanismia josta ei liiemmin ole hyötyä työmarkkinoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkää jos naiset hoitaa oman tonttinsa eli siivoaa, kokkaa ja kasvattaa lapset. Sitä he eivät tee.
Niistä kotihommista tulee itsestäänselvyys miehille jo lapsen vauvavuotena ja aletaan valittamaan että kun sinun ei tarvitse mitään tehdä, vaikka nainen tekisi kotihommia 24/7.
Minä ihmeen vauvavuotena? Eivät naiset porsi nykyään.
Minulla olisi kaksi leskitätiä, jotka ovat tuollaisia. Yhytänkö teidät yhteen? Heillä on ikää 86 ja 89 vuotta. Tosi hyväkuntoisia. Kotihommat luistaa vielä hienosti.
Onhan niitä vieläkin, joskin piika on aika ikävä ilmaisu. Kuitenkin jotkut entiset naisystävät ovat olleet intohimoisia puuhastelemaan kaikkea, pitämään kodin siistinä ja myös ihan päteviä kokkailemaan. Itsekin osaan pitää asumuksen suht siistinä, mutta jokaista pölypalloa en jaksa metsästää enkä ostella laventelihajusteita. Kokkailun saralla olen imenyt oppeja keittiömestareilta, joten naiset suosiolla antavatkin kokkailla hienommat ateriat.
Niin sanottujen kodinhengettärien kanssa suhteen energiat ovat muutenkin olleet paremmin kohdillaan kuin uusavuttomien tai sotkuisten eläinnaisten kanssa, joten jos vielä tulee seurusteltua niin tuota puolta tulee painotettua aiempaa tarkkaavaisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat nykyään koulutetumpia kuin miehet. Miksi naiset olisivat piikoja? Harva mies haluaa myöskään maksaa perheen ja myös naisen kaikki kulut. Harva mies edes tienaa kahden edestä, kun perheverotusta ei enää ole.
Koulutetumpia...
Kasvatustieteiden maisteri, varhaiskasvatus. Oppinut pyyhkimään lapsen pyllyn ja muutaman laulun. Siinä koulutuksen taso.
Naisten koulutus tuppaa olemaan humanismia josta ei liiemmin ole hyötyä työmarkkinoilla.
Edelleen: naisten työllisyysaste on korkeampi kuin miesten.
Meillä mies ja minä tehdään molemmat täyttä työaikaa, mutta minulla on arkivapaita ja pitkä tauko työpäivän keskellä.
Näin on meillä muodostunut tavaksi, että minä pidän kodin järjestyksessä, hoidan pyykkihuollon ja laitan ruokaa. Mies hoitaa ulkohommat ja kuskaa iltaisin ja viikonloppuisin lasten harrastusmenot. Mies on illat ja viikonloput kotona ja minä illat ja osan viikonlopuista töissä niin hän joutaa hoitamaan nuo harrastusasiat.
Minä tykkään huseerata kotihommia eikä se töiden ohessa ole mikään valtava taakka. Nykyäänhän on vaikka mitä työtä helpottavia koneita; tiskikone, pyykkikone, kuivaaja, robotti-imuri ja kokkaamiseenkin on esim crock pot, johon vaan heitetään ainekset ja ne saa hautua siinä itsekseen.
Jaa mihin me piikatyyppiset ollaan kadottu? No me ollaan niin mieluisia kumppaneita, että me ollaan siellä perhe-elämässä jo varattuina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin aattele, jos ap on ollut vaikka 16v vuonna 1990 se on tänä vuonna 50v! Hoivakodissa ihan varmasti eikä esim. vielä vähintään 15 vuotta työelämässä
16-vuotiaana etsimässä piikoja sen sijaan että olisi käynyt koulua. No ei ihme ettei piikaa löytynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ja tyttäreni ollaan tuollaisia, molemmat olemme akateemisia ja uran tehneitä (minä jo lopettanut, tytär kiidossa). Kyse on luonteenlaadusta eli tykätään, että kotona on kivannäköistä ja siihen olemme valmiita käyttämään aikaa ja vaivaa. Siivoilu ja kotoilu käy kuntoilusta.
Mutta mitään sovinisteja emme kumpikaan huolisi, olemme molemmat yhdessä fiksun miehen kanssa, minä naimisissa ja tytär avoliitossa.
Meillä sama, ja autan hyvin mielelläni vaimoa kotitöissä, eikä ne kotitöiden tekeminen ole minullekaan ongelma. Meillä ei ole sovinismia eikä feminismiä. Eikä sen enempää uhriutumista mistään kodin töistä. Minusta näyttää joskus vähän surulliselta kun normaalista elämästä tehdään muka epänormaalia. Jos vaimo tykkää laittaa kotia ja nauttii siitä, niin millä ajattelu tavalla siitä voidaan saada jonkun toisen naisen mielestä naisen alistamis
Miksi täällä ei koskaan ole miestä joka esim haluaa kokata ja vaimon ei tarvitse keittiössä sen vuoksi käydä. Aina tuo sama laulu siitä miten se vaimo tykkää kokata. Eikö siis kukaan mies halua kokata???? Ja onko olemassa miehiä, jotka rakastaa siivoamista ja sitä, että koti on siisti?? Niitä "miestentöitä" voi olla , jos asutaan omakotitalossa, mutta kerrostalossa niitä ei kyllä ole ja jos mies vain vähän "auttaa" vaimoa keittiössä, niin jääkö sille naiselle sitten se päävastuu niistä keittiötöistä+siivoamiset ja pyykkihuolto vielä yksin tehtäväksi palkkatöiden päälle. Mitä se mies tekee? makaa sohvalla ja myötäelää(parhaassa tapauksessa) Ei miehen pidä olla vaimon "pikkuapulainen" vaan ottaa vastuu ja miettiä mitä tämä viikko syödään, käydä kaupassa ja ihan itse sitä ruokaa valmistaa. Vaimo voi tietenkin , jos haluaa , vähän auttaa, mutta joskus on mukava istua valmiseen päytään sen naisihmisenkin.
Ps ainakin täällä maalla naiset tekee lähes joka talossa myös ne lumityöt, jotka monesti lasketaan "miestentöiksi", kuitenkin naiset tekee niitä ihan yhtä paljoan, eivät vain vähän ""auttele". Naiset myös haravoivat yleensä pihat ja ajavat nurmikkoa siinä kuin mieskin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ihmeen vauvavuotena? Eivät naiset porsi nykyään.
Ei porsi AP:kaan kun taitaa jo eläkettä nostella. Aika laiskaa ettei tuossa iässä halua edes omaa kotiaan siivota. Onneksi hän voi koittaa päästä palvelutaloon passattavaksi.
Itse tykkään kotitöistä. Laitan kuulokkeet korville ja siivoan. Siivoaminen on mulle akkujen lataamista, vastapainoa työlle. Ja siivoaminen stressaa mua huomattavasti vähemmän kuin epäsiisteys. Mutta en mä kyllä mikään piika ole :) Miehelläni on monta vastuualuetta, joskin nekin on sitten sellaisia joista hän tykkää. Ruoanlaitto ei ole kummankaan vahvinta alaa niin sitä me tehdään usein yhdessä. Ikään kuin jaetaan tuska :) Lapset taas hoitaa omat huoneensa, niille mä lähinnä ummistan silmäni. Ja suljen ovia.
Hävinneet sinne minne ne pitkät, hoikat ja vahvat renkityyppiset ahkerat miehetkin.