Vaimon rahankäytön rajoittaminen
Vaimolla on taas rahankäyttö lähtenyt lapasesta, on ostellut joulukoristeita sun muuta. Otin kortin ja mobiilimaksun pois ja saa rahansa jatkossa käteisenä pyynnöstä ja perusteltuna. Mikä ihme siinä on että jouluna tulee törsäysvimma? Ikäänkuin tarvittaisiin muka jotain joulupatalappua tai tonttua kaapin päälle.
Kommentit (67)
Sinun rahojako vaimo käyttää? Vai omiaan? Jos vaimosi ei ole täysin tuloton kotirouva, niin hän voi tehdä sinusta rikosilmoituksen.
Joo, ennen oli yhteiset rahat. Puolisolla otti tunteisiin kun otin kolikkopurkista euron. Nyt kun on kummallakin omat rahat, mun rahatilanne on parempi. Säästöön olen saanut ja käyttelenkin. Puoliso kun oli tiukkana mihin euron halusin käyttää ja itse käytti mun stipendirahat. Joo, olen edelleen katkera, mut rahallisesti paremmin menee nykyään. Ja törsäsin omaa rahaa omiin juttuihin. En ostanu puolisolle lahjoja.
osan rahoista voi laittaa yheiseksi mutta on hyvä kyllä omat rahat kummallakin.
naisilla on yleensä tapana ostaa halpaa kertakäyttötavaraa rekkalaivoittain
elämänsä aikana ja sitte nuukailla ruuassa kun ei riitä molempiin.
se on sitä kun on pakko tunteella elää elämä.
Taloudellinen väkivalta ei ole vitsi
Vierailija kirjoitti:
osan rahoista voi laittaa yheiseksi mutta on hyvä kyllä omat rahat kummallakin.
naisilla on yleensä tapana ostaa halpaa kertakäyttötavaraa rekkalaivoittain
elämänsä aikana ja sitte nuukailla ruuassa kun ei riitä molempiin.
se on sitä kun on pakko tunteella elää elämä.
aina yhtä suloista kun näiden luolamiesten käsitys ja kokemukset naisista pohjautuu täysin ylilautaan kun kaupan kassakin soittaa vartijan paikalle näiden moikatessa :D
Kun mää erosin exästä niin mulle jäi huomattavasti enempi käyttörahaa. Kannattaa!
Karseita parisuhteita ihmisillä. Multa ei tasan ota kukaan pois korttia tai mobilepayt ja ostan tasan mitä haluan. Miehellä ei ole mitään sanomista asiaan, tienaan 3 x enemmän kuin mies.
Vierailija kirjoitti:
Karseita parisuhteita ihmisillä. Multa ei tasan ota kukaan pois korttia tai mobilepayt ja ostan tasan mitä haluan. Miehellä ei ole mitään sanomista asiaan, tienaan 3 x enemmän kuin mies.
Niin paremmin tienaava mieskin haluaisi tehdä, mutta naisille tämä ei käy. Tuo systeemi sopii naiselle vain silloin, kun nainen tienaa enemmän.
Omalla miehellä ei ole mitään sanomista siihen, mihin rahani käytän. Yhteiset menot maksetaan puoliksi. Jos mies yrittäisi ottaa minun pankkikortin, tekisin hänestä rikosilmoituksen ja laittaisin eron vireille.
Minä ostan omilla rahoilla tasan mitä haluan. Itse asiassa tänään joulualesta yhden jouluvalonkin. On velaton koti ja olen sinkku. Hyi helvetti, jos joku yrittäisi tuolla tavalla kontrolloida ja määräillä aikuista ihmistä.
Nyt laitat naisesi ostokset kuriin, jos sinun rahoja käyttää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin paremmin tienaava mieskin haluaisi tehdä, mutta naisille tämä ei käy. Tuo systeemi sopii naiselle vain silloin, kun nainen tienaa enemmän.
Systeemi, jossa mies ei hallitse naisen rahoja kelpaa vain hyvätuloisille naisille vai mitä selität?
Oikeastaan aika söpöjä nää trollien päiväunet. Tässäkin mies on rakentanut unelman, jossa olisi kotona nainen, joka ostelee yhteisellä kortilla asioita kotia ilostuttamaan.
Mistä tietää trolliksi? Joulukuun visalaskut ei ole vielä muodostuneet.
Jos tulee ero, niin tiedät että tuli rajoitettua liikaa rahan käyttöä.
Meillä on kummallakin omat rahat ja hyvin toimii! En koskaan suostuisi miehen määräiltäväksi missään asiassa!!
Tienaan siis itse omat rahani. Tilanne olisi toinen, jos eläisin mieheni varoilla. Taloudellinen itsenäisyys kannattaa hankkia.
Mies olisi yhteen mennessä halunnut yhteiset rahat. En halunnut. Ollaan kohta 28 v menty näin. On ollut aikoja, jolloin mä olen pitänyt perhettä pinnalla. Nyt mies tienaa reilusti enemmän kuin minä. Hän maksaa asumisen, auton ja kuopuksen harrastamisen. Mä maksan ruoat, kuopuksen vaatteet (tosin nyt kun tarkemmin ajattelen, niin maksaa niitä mieskin) ja avustan aikuisia opiskelija lapsiamme. Mieheni tykkää matkustella ja ottaa yleensä mut reissulle mukaan. Matkoilla en yleensä käytä juurikaan omaa rahaa.
Onneksi olemme molemmat aikuisia ja osaamme käyttä rahaa järkeväsi.
Vierailija kirjoitti:
Nyt laitat naisesi ostokset kuriin, jos sinun rahoja käyttää!
Miksi se miehen rahoja käyttäisi?? En tiedä yhtään tulotonta ihmistä Suomessa vaan jokaisen tilille jotakin yleensä kilahtaa.
Vai onko tässä kyse jostain kaappiin piilotetusta naisihmisestä, jolla ei ole mitään omaa tuloa/rahaa, eikä oikein oleskelulupaakaan Suomessa?
Vitsihän tämä aloitus muka on, mutta huono sellainen, koska ei naurata yhtään.
Mies se yleensä on, joka taloudet vie perikatoon tuhlailullaan. Miehillä on huomattavasti enemmän ulosmitattavaa velkaa, kuin naisilla. Tuhlaavat enemmän, kuin tienaavat. Sitten vielä vaimo muka vinguttaa sitä jo ennestään tyhjää pankkikorttia.
AP ei itsekään älynlahjoilla loista, kun on tuollaisen vaimon ottanut. No pakko kai se on sitten ottaa se kenet saa ja kuka on ap:n huolinut. Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa , sanoo vanha sananlasku. Ja toinen tilanteeseen sopiva: Sitä saa mitä tilaa ja niin makaa, kuin petaa....
Tekoäly vissiin oikeasti kehittyy jos barbaratkin on alkanut shoppailla.