Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Listataan asioita, joita amatöörimatkailijat eivät osaa ottaa huomioon

Vierailija
09.07.2023 |

Eli tähän ketjuun voi postailla sellaisia huomioita joko omilta, tai jonkun toisen matkoilta, jotka ovat tulleet joko yllätyksenä, tai joita ei vaan ole osannut ottaa huomioon matkalla tai siellä määränpäässä.

Aloitan: Kunnollisten kävelykenkien ottaminen mukaan

Ei ole yksi eikä kaksi kertaa kun on tullut matkustellessa harmiteltua pitkillä kaupunkikävelyillä kipeytyneitä jalkoja, koska matkaan on tullut lähdettyä sillä yhdellä kenkäparilla, jotka siis näyttävät hienoilta, mutta joilla kävely muuttuu jo yhden kilometrin jälkeen tuskalliseksi kokemukseksi. Kovat pohjat, virtaviivainen muotoilu ja tähän vielä korkeat (tai korkeahkot) korot ja helvetin esikartano kävelyn osalta on pystytetty.

Joku tietenkin sanoo, että niitä mukavia jalkineitahan voi perillä ostaa kaupasta. Lohduttaahan se jonkin verran, kun vahinko on jo tapahtunut ja jalat ovat hiertymillä ja jalkapohjatkin polttelevat kuin hiilillä kävelisi, kun saa sitten ihan uudet kävelykengät tai lenkkarit. Eli itse en matkailuamatöörinä vaan koskaan muista ottaa huomioon tätä kenkäjuttua.

Kommentit (156)

Vierailija
1/156 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis loma toisensa jälkeen menee sopimattomilla kengillä. Tuohan on tyhmyyttä.

Vierailija
2/156 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsidesi, nenäliinoja (voi pyyhkiä p & p), amex on must muun luottokortin lisäksi, ota passista kuva kännykkään ja kopio mukaan myös laukkuun. Matkusta pienellä lentolaukulla tai repulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/156 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on mahdollista, ettet kerrasta oppinut?

Vierailija
4/156 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylibuukkaaminen. Ihminen ei loppujen lopuksi ehdi tai jaksa nauttia miljoonasta asiasta yhden päivän aikana. Helposti menee paikasta toiseen juoksemiseksi ja turruttavaksi kokemusähkyksi. Kannattaa varata aikaa myös olemiseen ja nauttia kunnolla niistä muutamasta paikasta ja aktiviteetista.

Vierailija
5/156 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsidesi ja korvatulpat on unohtuvat matkasta ja on pitänyt ostaa uudet. Nykyään teen listan reissua varten ja käyn kohta kohdalta läpi. 

Vierailija
6/156 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon kenkäjutun taustalla saattaa olla se "en halua näyttää juntilta/turistilta" -pelko. Mikä on sinänsä tyhmää.

Vierailija
7/156 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on yötä hostellissa tai vastaavassa: SUIHKUSANDAALIT. Unohdan aina itse.

8/156 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki irtotavarat laukkuun, niin että taskut on tyhjinä.

Ettei se omaisuus sitten lentele pitkin Härmää 😎

Vierailija
9/156 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsidesi ja korvatulpat on unohtuvat matkasta ja on pitänyt ostaa uudet. Nykyään teen listan reissua varten ja käyn kohta kohdalta läpi. 

Vuosikymmeniä olen reissannut maailmalla ja koskaan en ole tarvinnut kumpiakaan.

Vierailija
10/156 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsidesi, nenäliinoja (voi pyyhkiä p & p), amex on must muun luottokortin lisäksi, ota passista kuva kännykkään ja kopio mukaan myös laukkuun. Matkusta pienellä lentolaukulla tai repulla.

Minulla on passista, puhelinnumeroista ja matkavakuutuksen korteista yms. kuvat myös omassa sähköpostissa. Ihan vain siltä varalta jos herää alasti jostain slummista ja pitäisi siltä pohjalta lähteä liikenteeseen. Matkustan isolla eli ruumaan menevällä matkalaukulla ja suorilla lennoilla. Matkalaukku ei ole täyteen ahdettu matkalle lähtiessä. Toki halvemmallakin voisi matkustaa.

Vierailija
11/156 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää kuva passistahan on puhelimessa kätevä, hakkeri saa sen sieltä nopeasti itselleen.

Vierailija
12/156 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuosikymmeniä olen reissannut maailmalla ja koskaan en ole tarvinnut kumpiakaan.

Likaisen metron jälkeen laitan käsidesiä ja aina ennen syömistä vaikka kädetkin pesen sekä olen herkkä nukkumaan ja sen takia korvatulpat, jos hotellissa onkin pahviseinät. 

Vierailija
13/156 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on passista, puhelinnumeroista ja matkavakuutuksen korteista yms. kuvat myös omassa sähköpostissa. Ihan vain siltä varalta jos herää alasti jostain slummista ja pitäisi siltä pohjalta lähteä liikenteeseen. Matkustan isolla eli ruumaan menevällä matkalaukulla ja suorilla lennoilla. Matkalaukku ei ole täyteen ahdettu matkalle lähtiessä. Toki halvemmallakin voisi matkustaa.

Mulla on matkalaukku täynnä, kun inhoan shoppailua. En kyllä lomaani käytä kaupassa käyntiin. 

Vierailija
14/156 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Likaisen metron jälkeen laitan käsidesiä ja aina ennen syömistä vaikka kädetkin pesen sekä olen herkkä nukkumaan ja sen takia korvatulpat, jos hotellissa onkin pahviseinät. 

Mikä siitä metrosta niin erityisen likaisen tekee? Etkö käytä joukkoliikennevälineitä Suomessa vai desinfioitko itseäsi täälläkin aina kun ulkona kosket johonkin? Mä yövyn aina tasokkaissa hotelleissa, joissa on betoniseinät. En edes tiedä, missä on pahviseinäisiä hotelleita. Tarkoitatko jotain retkeilymajoja?

Vierailija
15/156 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullea lompakko mukaan matkaan, jopa rannalle. Takaisin tullessa täytyy uusia kaikki kortit, kun voro on vienyt kukkaron. Mihin Mallorcalla tarvitaan S-korttia?

Vierailija
16/156 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En raahaa koskaan mitään turhaa mukana. Perusmustat vaatteet, sitte pari ohutta huivia joilla voi vähän muuttaa ulkonäköä jos alkaa tympimään. Lenkkarit aina, kaupunkilenkkarit, mustat siis. Ei mitään ylimääräistä, pikkupöksyjä voi ostaa tarpeen mukaan ja heittää käytetyt roskiin. Matkustusasiakirjat pikkukäsilaukussa olanyli kassissa, musta, ei näy mustissa kun kulkee.

Harja tai kampa. Hammasharjoja ja tahnaa saa periltä matkakokoisina.

No nenäliinoja on käsilaukussa aina ja käsidesi, inhoan likaisia käsiä. Vettä ehkä pikkupullo.

Lomasuunnitelma ja nähtävyydet suunnitellaan talvi-iltoina, tutustutaan netissä. Reitit paikkoihin valmiiksi että osaa kävellä/bussilla/taksilla.

Ei siis paniikkia.

Vierailija
17/156 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään Helsinki-Vantaalla turvatarkastuksen läpi saa kuljettaa yhteensä kaksi litraa nesteitä matkustajaa kohden. Eli kun tuonne menee, niin vesipullot kannattaa ostaa viimeistään siitä sisäänkäyntiaulan Alepasta. Turvatarkastuksen jälkeisissä myyntipaikoissa yksi puolen litran pullo voi maksaa muistaakseni helposti 3,5 euroa. Tosin siinä yhdessä myymälässä, joka on ihan heti turvatarkastuksen jälkeen, 3 pulloa on maksanut 5 euroa - tuolta olen aiemmin ostanut.

Vierailija
18/156 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on matkalaukku täynnä, kun inhoan shoppailua. En kyllä lomaani käytä kaupassa käyntiin. 

Mä taas lähden puolityhjällä laukulla ja tuon täpötäyden takaisin. Ostan aina vaatteita, kenkiä, laukkuja, vöitä, kosmetiikkaa ym matkoiltani ja tietysti tuliaisia ja jonkun matkamuiston itselleni.

Vierailija
19/156 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla ei saa kunnon kahvia eikä ruokaa. Matkalle mukaan oma paketti Juhla-Mokkaa + perunoita ja muutama purkki nötköttiä, niin reissu on pelastettu.

Vierailija
20/156 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pullea lompakko mukaan matkaan, jopa rannalle. Takaisin tullessa täytyy uusia kaikki kortit, kun voro on vienyt kukkaron. Mihin Mallorcalla tarvitaan S-korttia?

Ostosten maksamiseen, jos on S-pankin debit/credit-kortti.