No Hyi! (HESOIHIN JOPA 50 ASTEEN PAKKASET!)
Lämpötilat saattavat olla vuoden ensimmäisellä viikolla jopa 20 astetta tavanomaista kylmempiä, kun ilmavirtaukset tulevat Siperiasta
Näin kertoo Ilmatieteenlaitos, salailu ei auta enää!
Tuollainen pakkanen hyytää kaiken, ihmisestä lämpö puristuu taivaalle hävitäkseen äärettömiin talviyön kylmyyksiin. Hirveää on ulkoilu ja sisälläkin palelee, autot eivät toimi, junat jäätyvät kiinni raiteisiin- yksin luistinkaan ei luista tuollaisessa pakkasessa!
Ja pakkasia siis nyt tiedossa huhtikuun loppuun asti, jyrisee Ilmatieteenlaitos!
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/saakartalta-loppuvat-varit-kesken-l…
PS. Mutta kylläpä voi ihminen viihtyäkkin kylmässä kunhan ravinto tasapainossa!
Ihraa, kamaraa, lihaa, luuta, verta- tuollaiset hirveät pakkaskaudet sadan vuoden välein karsivat enimmät kasvisruokailijat!
T n34, pakkasiin hyvinkin varautunut, juuri hirvenpaistin uuniinsa lähes kiukkuisesti törkännyt (tuo paisti siis näytti niin ihanalta porkkanoiden ja juuresten ympäröimänä että melkein kiukuistuin sen ylivertaisuuden edessä!)
Kommentit (139)
Vierailija kirjoitti:
lmasto lämpenee sanoo edustaja EU:ssa. Ja vetää hanhenmaksapalleroa ja kallista punaviiniä lärviinsä hienossa brysselin viiniruokapaikassa. Ja äänestää pakkoremontit ja polttomoottorikiellot euroopan pohjoisimpaan kolkkaan.
Palelkaa sähköautoihinne.
Miksi palelisin. Kylmästäkin lämpenee PALJON nopeammin kuin bensa-autoni. Yleensä tosin lämmitän auton ennen liikkeellelähtöä verkkovirrasta (kuten bensa-autonikin).
Vierailija kirjoitti:
Hesoihin ? Montako niitä on ? Paskat mitään 50 pakkasta tule.
HESOIHIN?! housuissaan on hesoi puhujalla, ei ole olemassakaan hesoi!
Vierailija kirjoitti:
En ole tiennytkään että Hesoja on useampi. Ovatko millaisen välimatkan päässä toisistaan?
Aina kun näen "Hesoi" ilmiannan moisen typeryyden!
Vierailija kirjoitti:
Sähköautolla pääsee korkeintaan 100km ja taas jonotetaan, odotetaan, ladataan . Matka mummolaan kestää 2-3 päivää suuntaansa. Oikealla autolla pääsee päivässä.
Ai. No harmi kun kukaan ei minulle ole kertonut ja olen ajanut päivittäin 300 km useamman vuoden... Mitä tästä minulle seuraa kun olenkin 300 km päivässä ajanut ja saa kuulemma korkeintaan 100 km ajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Helsinkiin tuollaisia tule. Pohjoiseen EHKÄ.
"Meteorologi Aleksi Jokela kertoo MTV:llä, että Suomessa voidaan ensi viikolla mahdollisesti mitata alimmillaan 50 asteen lämpötiloja maan pohjoisosissa.
Etelä-Suomessa pakkanen voi Jokelan mukaan kiristyä lähelle 30 astetta."
Tämä. Ja tuo kaikki on vielä "voi tulla".
Alin mikä hesoihin voi tulla on -30c ja ylin mitä hesoihin voi tulla on -5c. Ilmotetaa alin lukema jotta saadaan klikkauksia.
Kertokaa jo missä tämä Hesoi on?
Suomessa ei ainakaan, eikä google maps löytänyt.
Vierailija kirjoitti:
Espoota, Vantaata ja Helsinkiä puhutellaan "Hesoina" pääkaupunkiseudulla.
AHhahaha No ei todellakaan! Ehkä jossai tosiaan perähikiän hevoshaan perspuolella...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä lähtien jotkut -20C pakkaset ovat joku maailmanloppu? 80-luvulla oli Helsingissä ainakin pari talvea, jolloin oli noin -30C.
Nykyisenä woke-aikana ne ovat maailmanloppu kun on ihan pakko hihhuloida. Silloin 80-luvulla ne olivat osa normaalia talvea.
Totta. Silloin n**kerikin oli vielä n**keri, eikä mikään POC.
Ennustus: Tämä lässähtää taas aivan murto-osaan ennustetusta.
Turun lähellä kouluun ei tarvinnut mennä jos oli 30 astetta pakkasta, ja välitunneille ulos ei menty jos oli miinus 20. Kylmintä missä olen ollut oli miinus 42 Inarissa, pakko myöntää mummon vanha lammasturkki oli poikaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espoota, Vantaata ja Helsinkiä puhutellaan "Hesoina" pääkaupunkiseudulla.
Meillä Tikkurilassa...joo siis böndellä! Helsinki on Helsinki ja Vantaa on Vantaa, Espoo Espoo, ne mitään "Hesoi" ole!
Tähän kun yhdistetään maailman kunnianhimoisin ilmastopolitiikka missä polttisautot on hävitetty, samoin kuin turve ja polttopuut niin homma alkaa olla finaalissa.
1999 oli muistaakseni tammi-helmikuussa melkoiset pakkaset. Kävelin silloin opiskelupaikkaani joka aamu ja iltapäivällä takaisin, matkaa suuntaansa kolmisen kilometriä. Mieleen on jäänyt se kylmyys, johon kuitenkin jotenkin tottui. Piti vaan pysyä liikkeessä, pukeutua oikein ja nuori kroppa kesti lopun. Paikallaan ei voinut olla, muuten tuli vilu. Asuin sisämaassa, joten mitään rannikon tuulia ei onneksi ollut siinä. Uskoisin, että pakkasta oli -30 -35 asteiden välillä. Lapissa rikkoontui tuolloin -50 astetta.
Otan tämän uutisen mieluummin vastaan kuin kesällä niistä jatkuvista sydänkohtaus-helteistä uutisoinnin.
Pakkasen kestää kyllä ja sitä pääsee pakoon, mutta hellettä ei.
Joten peukku täältä Pakkasukolle (ei sille venäläiselle).
Olen kuullut että Hesoi Rocks on kova bändi!
Vierailija kirjoitti:
Mitä höpötät?!
En tiedä mistä ap keksii, että etelä-Suomeen olisi tulossa -50 astetta. Lapissa ehkä saattaa tuohon lämpötila tippua, mutta sekin on vahvasti vielä ennuste tasoa.
Vierailija kirjoitti:
Nii onkii
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä höpötät?!
Etkö ole muka kuullut! No eoli alunperin Tikkurilasta ja sieltäpäin, mutta eivät kehdanneet kertoa nii siksi muuttivat kotipaikaksi Hesoi! Tikkurila Rocks ei edes kuulostanut hyvältä! Siksi Hesoi Rocks
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mistä ap keksii, että etelä-Suomeen olisi tulossa -50 astetta. Lapissa ehkä saattaa tuohon lämpötila tippua, mutta sekin on vahvasti vielä ennuste tasoa.
HESOI ei ole etelä-Suomessa, missä lie hevonberssiissä
Nykyisenä woke-aikana ne ovat maailmanloppu kun on ihan pakko hihhuloida. Silloin 80-luvulla ne olivat osa normaalia talvea.