Rahapelit tulisi kieltää
Olin aikasemmin sitä mieltä, että pelatkoon kuka vaan mitä tahansa pelejä omilla rahoillaan jos haluaa. Sitten tapasin yhden miehen jolla oli satojen tuhansien omaisuus, sanoi "pelaavansa pokeria". Hän siis oli jossain kusetusfirmassa, ja näytti kuinka pelasi jotain 30 nettipokeripeliä samaan aikaan yhdeltä ruudulta ja sieltä vaan klikkaili helppoja voittoja. Tekivät vuoroissa tollaista siinä firmassa. Toisessa päässä sitten kymmenittäin typeryksiä pelaamassa yhtä peliä ja häviämässä kaikki rahansa.
Koko rahapeliteollisuus on järkyttävää ihmisten hyväksikäyttöä. Mies oli aika perseestä en koskaan tavannut sen jälkeen.
Kommentit (17)
Joko olet kateellinen esimerkkisi tyypille, tai sitten olet sellainen, joka haluaa määrätä sen, millainen kaikkien muiden elämä pitäisi olla.
Siis se mies pelasi pokeria samassa pöydässä usealla alter egolla? Niin että tiesi useamman pelikäden?
Mitä muuta voisimme kieltää.
Lemmikkieläimet.
Silloin tällöin tulee uutisia, kun joku henkilö saa tuomion eläinsuojelurikkomuksista, kun 666 kissaa viruu heitteillä ilman ruokaa.
Alkoholi.
No sen haitoista ei tarvitse edes mainita.
Tupakka.
Kts. alkoholi.
Vesiskootterit.
Aiheuttaa tarpeettomia päästöjä, häiritsee muita ihmisiä ja eläimiä.
Liian kireät polkupyöräasusteet.
Aiheuttaa verenkiertohäiriöitä, jonka takia liikennesääntöjen muistaminen vaikeutuu tai unohtuu jopa kokonaan.
Listaa voisi jatkaa, mutta tie onneen on asioiden kieltäminen, varsinkin niiden asioiden, josta ei itse pidä.
Jokainen laittakoon ITSE tienaamansa rahat minne haluaa, mutta tukien saajat eri juttu.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen laittakoon ITSE tienaamansa rahat minne haluaa, mutta tukien saajat eri juttu.
Miksi tukien saajat on eri juttu kun hävityt rahat menee valtiolle?
Missä sinä tapasit tuollaisenmystisen miehen ja miksi hän alkoi sinulle työasioistaan kertomaan. Olitko mahdollisesti palkattomana harjoittelijana hänen firmassaan ja pääsit seuraamaan pelaamista?
Ei rahapelien kieltäminen mitään auta. Ainoastaan niiden markkinointi pitäisi kieltää täysin ja esim pelikoneet tulisi viedä omiin tiloihinsa pois kauppojen auloista.
Edelleen jokaisen oma valinta. Kyllä ne jo 70-80 luvuilla pelasivat talonsa, osa joi talonsa ja työnsä jne. Sitten tuli 90- luvun alussa sekakäyttäjät eli viina-lääkkeet olivat aggressiivia joilla kilahtelu milloin sattuu, narkit pysyi vielä piiloissaan mutta toki LSD tripit oli joillakin arkipäivää vaikeivat olleet vuosiin koko aineeseen koskeneet. Nyt on sitten huumeet ja mielestäni tuo pelaaminen on vähän out. Eli aina on ihmisiä jotka sössivät elämänsä, vaikka kiellettäisiin kaikki
Tukirahoillako EI saisi pelata? Kuka viddu sen sanoo mihin rahansa pistää
Jos joku on niin tyhmä, että pelaa rahansa niin se on hänen omgelma ei minun tai sinun. Pitäisikö alkoholin myynti kieltää kun osa juo rahansa ja terveytensä, pitäisikö karkit kieltää kun jotkut mässyttävät niillä itsellensä ylipainon ja terveysongelmia jne. Fiksu juo kohtuudella, fiksu pelaa sen summan jonka on valmis häviämään, yksilöllä on vastuu itsestään, jos toimii typerästi pitää osata muuttaa käytöstään jos ei muuta niin se on hänen ongelmansa. Maailmaa ei voi rakentaa heikoimman lenkin ehdoilla se vie taantumukseen.
Itse et vaan osaa pelata ja olet kateellinen jos joku voittaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tukien saajat on eri juttu kun hävityt rahat menee valtiolle?
Ei mene enää kauaa kun veikkauksen monopoli lakkaa, osa vieläkin toki.
Minusta kaikki haitallinen pitäisi kieltää.
Vierailija kirjoitti:
Minusta kaikki haitallinen pitäisi kieltää.
Ehkä jopa kieltäminenkin ellei se ole erikseen sallittu.
Olen samaa mieltä. Juomalla voi päästä eroon omaisuudesta ja perheestä, mutta pelaamalla voi vielä lisäksi saada tolkuttomasti velkaa.