Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten olet varautunut tai aiot varautua vanhuuteen?

Vierailija
28.12.2023 |

Itse olen jo tehnyt hoitotahdon ja edunvalvontavaltuutuksen. Aion vähentää turhaa tavaraa ensi vuoden aikana. 

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty varautumaan mitenkään, eikä siihen ole tarvettakaan, sillä noin 10 vuoden kuluessa sairastun vakavasti tai kuolettavasti. Vanhempani sairastuivat kumpikin vakavasti viisikymppisinä. Toinen vanhempani on vielä sellaiset reilut 25 vuotta tuon jälkeen yllättäen elossa, vaikka sairaus uusikin noin 20 vuotta myöhemmin ja aiheutti loppuelämän vaivat, mutta hoito oli kehittynyt huimasti. Sen sijaan toinen vanhempani kuoli 50+-iässä tuohon. Eri sairauksista toki oli tässä kyse, mutta oli järkytys huomata, miten eri tasoista hoitoa vanhempani saivat ja nimenomaan niin, että ns. yhteiskunnalle tuottavamman hoito oli tässä tapauksessa huonompaa kuin sen pelkän ns. hyödyttömän jo vanhan menoerän.

Vierailija
22/24 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 52 ja toivoisin kuolevani viimeistään 55 vuotiaana saappaat jalassa. En halua elää vanhaksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki haluamani sijoitukset otan tileilleni kun täytän kohta 65. Silloin alan saada myös kohtuullisen suurta eläkettä. Voin halutessani ostaa vapaa-ajan asuntoja Suomesta ja ulkomailta, matkailuauton, jopa lentoneen (lupakirja jo on). Voin tarjota saman myös naiskumppanilleni. Vanhuus on suhteellinen käsite mutta Suomessa se tunnutaan ymmärtävän joksikin pieneksi katastrofiksi. Juoksen edelleen yli 3000 cooperin testissä. 

Vierailija
24/24 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämällä täysillä nyt kun olen vielä keski-ikäinen ja hyvissä voimissa. Ei tarvitse sitten katua tekemättä jättämisiä.