Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vuokranantaja nosti vuokraa 20 euroa

Vierailija
28.12.2023 |

Rikkaat vain rikastuu ja köyhät köyhtyy. Miksi vuokranantajat ei ikinä laske vuokria?

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokranantajani on sika. Joka röhnöttää ja piereskelee.

Vierailija
22/78 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaimen aso ja korotus vastikkeisiin 8,5%, minulla noin 55€. Toinen kova korotus peräkkäin.

Johtuu korkojen noususta sanovat Avaimella, vaikka pitäisi olla ARA-kohde ja korkotuet, ja omaa rahaa on kiinni 26.000€ eli sen 15%.

Eipä paljon hyödytä nämä Aran korkotuet. Nollakorkojen aikaan maksettiin vaan enemmän olemattomasta suojasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverille vuokranantaja ilmoitti yhtenä vuonna 50 euron nostosta. Kaveri sitten soitti hänelle paniikissa itkien, ettei hän mitenkään pysty maksamaan niin suurta vuokraa, ja että hän joutuu nyt muuttamaan pois. Vuokranantaja perui korotuksen, eikä vuokra ole sittemminkään noussut. Vuokrantaja perusteli, että haluaa pitää hyvän vuokralaisen, joka pitää asunnon hyvässä kunnossa ja maksaa vuokrat ajallaan.

Minulle ei olisi koskaan tullut mieleenkään soittaa tuollaista puhelua, vaan jos korotus olisi minulle liian suuri, niin sitten olisin vain suosiolla katsellut edullisemman asunnon. Mutta joskus nähtävästi vuokranantajaan vetoaminen auttaa. Toiminee tosin ainoastaan yksityisten kanssa, ja firmoja vastaan ei kyynelillä varmasti ole tipankaan väliä. Quote.

Voi kun kaikki vuokranantajat tajuaisivat tämän. Jos haluaa pitkäaikaisen vuokrat ajallaan maksavan vuokralaisen, ei sitä vuokraa kannata koko ajan nostaa.

Vierailija
24/78 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etpä taida tietää vuokrauksen menoja, ensin maksat vastikkeen ja sen jälkeen valtio ottaa 30% joten vuokraus ei ole kultakaivos vuokranantajalle.

Vierailija
25/78 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverille vuokranantaja ilmoitti yhtenä vuonna 50 euron nostosta. Kaveri sitten soitti hänelle paniikissa itkien, ettei hän mitenkään pysty maksamaan niin suurta vuokraa, ja että hän joutuu nyt muuttamaan pois. Vuokranantaja perui korotuksen, eikä vuokra ole sittemminkään noussut. Vuokrantaja perusteli, että haluaa pitää hyvän vuokralaisen, joka pitää asunnon hyvässä kunnossa ja maksaa vuokrat ajallaan.

Minulle ei olisi koskaan tullut mieleenkään soittaa tuollaista puhelua, vaan jos korotus olisi minulle liian suuri, niin sitten olisin vain suosiolla katsellut edullisemman asunnon. Mutta joskus nähtävästi vuokranantajaan vetoaminen auttaa. Toiminee tosin ainoastaan yksityisten kanssa, ja firmoja vastaan ei kyynelillä varmasti ole tipankaan väliä.

Minusta hienosti tehty molemmilta. 

Vierailija
26/78 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nosti kympin kuussa, kostoksi ajattelin aiheuttaa lähtiessä valtavan vesivahingon. Asun ylimmässä kerroksessa niin kastuu koko rapun 8 kerrosta.

Ja kalliiksi tulee sinulle, urpo!

Eipä tule kun luottotiedot meni jo viime vuonna.

Vierailija
27/78 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laskee ne. Muutin pois eräästä asunnosta ja seuraava sai sen halvemmalla.

Ikävää että tätä laskemista ei koskaan tehdä sopimuksen aikana vaan vasta uudella sopimuksella. Pitäisi siis irtisanoa vuokrakämppä ja ottaa se uudelleen että saisi vuokraa alaspäin.

Vierailija
28/78 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen perinyt samaa vuokraa jo 8 vuotta. Käyn perimässä sen joka kuukauden ensimmäisenä lauantaina.

Toistaiseksi on sekä isäntä, että vuokralainen ollut tyytyväisiä.

Vierailija
29/78 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laskee ne. Muutin pois eräästä asunnosta ja seuraava sai sen halvemmalla.

Ikävää että tätä laskemista ei koskaan tehdä sopimuksen aikana vaan vasta uudella sopimuksella. Pitäisi siis irtisanoa vuokrakämppä ja ottaa se uudelleen että saisi vuokraa alaspäin.

Onko tämä muuten joku lakijuttu vai miksei sitä vuokraa voida koskaan laskea kesken sopparin? Pelaako vuokranantaja tosiaan ennemmin sen uhkapelin ettei vuokralainen häipyisikään ja mielellään kuluttaa aikaa ja vaivaa hommatakseen uuden vuokralaisen alemmalla vuokralla kuin että laskisi sitä senhetkisellä vuokralaisella joka varmasti tulisi jatkamaan asumistaan siinä?

Vierailija
30/78 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella pieni korotus kulujen nousuun nähden. Vuokranantajasi todennäköisesti ei ole kovin hyvä talouden pitäjä, meillä vuokra nousi 80€ ja pidän sitäkin kohtuullisena ottaen huomioon kulujen nousun. 

Vierailija
31/78 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla Hekan vuokra-asunnossa vuokra laskee noin 25 euroa. 

Vierailija
32/78 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avaimen aso ja korotus vastikkeisiin 8,5%, minulla noin 55€. Toinen kova korotus peräkkäin.

Johtuu korkojen noususta sanovat Avaimella, vaikka pitäisi olla ARA-kohde ja korkotuet, ja omaa rahaa on kiinni 26.000€ eli sen 15%.

Eipä paljon hyödytä nämä Aran korkotuet. Nollakorkojen aikaan maksettiin vaan enemmän olemattomasta suojasta.

HASO:lla monessa kohteessa korotus tulee olemaan 12,6 % - onhan tuo toki vähemmän kuin alunperin kaavailtu 14,6 prosenttia.

Vierailija
33/78 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistamme puolison kanssa muutamia asuntoja, 

Meillä on ollut aina tavoitteena että vuokralaiset vaihtuvat mahdollisimman vähän, eli asetamme vuokrapyynnin noin keskitasoon mitä asunnosta voisi saada ja emme sitten vuokrasuhteen aikana ole vuokria nostaneet, vaikka vastike olisikin vähän noussut. Ennemmin otetaan hieman vähemmän rahaa ja vähemmän stressiä.

Asuntoja remontoidaan säännöllisesti kun vuokralainen vaihtuu. Jos remppatarvetta ei ole niin pyydämme aina nykyistä vuokralaista näyttämään asuntoa uudelle vuokralaiselle ja maksamme tästä näyttämisestä esim 30 euroa.

Vierailija
34/78 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä nostanut paljoa! Ole onnellinen siitä.

Vierailija
35/78 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nosta sijoitusasunnon vuokraa enkä tee edes voittoa. Vähennän tappiot ennemmin verotuksessa. Nykyään ei kannata edes asua omistamassaan asunnossa kunnes vuokralainen on sen maksanut.

Vierailija
36/78 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra nousee 20 euroa. Pitää tehdä halvempaa ruokaa ja vähentää tuo summa kaupasta. 

Vierailija
37/78 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käske vuokraloordin mennä potkimaan kiviä tai pitää vuokra ennallaan. Nyt on vuokralaisen markkinat.

Vierailija
38/78 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kitise.

HeKa, Helsingin kaupungin halvinta asumista,  nosti vuokraa kerralla tuntuvasti 85 euroa 1.1.24

ja samalla hallitus laski asumistukeamme  172e.

Erotus asumiskuluissa ruokakuntana siis 257 euroa !

Asumme aikuisen lapseni kanssa, joka opiskelee ja käy tuntityössä 20 -25 tuntia/viikko vaihtelevasti.

Olen eläkkeellä, eläke netto 1050 euroa.

Voi uiddu. 

Ruokajonoon kohta.

Vierailija
39/78 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

uli uli uli

Vierailija
40/78 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos korot ja vastikkeet nousee, niin pakkohan se on vuokraa nostaa. En ole hyväntekeväisyyslaitos.