Miten kestätte aspatyössä vitt.....set asiakkaat?
Kommentit (22)
Vittuilut päästin toisesta korvasta sisään ja samantien toisesta ulos. Kuuntelin vain sen ongelman,mikä asiakkaalla oli.
Mun on tosi vaikee selittää miten siedän sen, mutta siis jopa jotenkin nautin siitä, kun vittumainen setä tulee nönnöttämään, ja voin itse vain hymyillä ja nyökyttää ja miettiä että onneksi mun elämä ei ole tollasta ja usein kans ajattelen asiakasta vauvana joka ei ole saanut rakkautta osakseen, ja tiedän, että minulle kyseessä on vain lyhyt hetki yhdestä päivästä, mutta hän ja hänen läheisensä kärsivät hänen ongelmistaan koko elämänsä.
Näistä asiakkaista tietää, että heillä ei ole kaikki hyvin omassa elämässään ja ovat onnettomia. Kyllä se vähän auttaa, kun he pilaavat minun päivän, mutta tiedän, että heillä on aina pazka päivä.
Huonosti. Siksi en ole enää ko.työssä. ikävin työ mitä olen tehnyt.
No mieti nyt, kuinka noloja ne on! Eivät ole oppineet aikuisikään mennessä edes hyvän käytöksen alkeita, totaalisia tolloja! Pieni lapsikin osaa käyttäytyä paremmin. Ja oman maineensahan ne vaan pilaa, koska kaikki tilanteen kuulevat pitävät heitä yhtä noloina.
Eli olet vaan hiljaa ja tuijotat asiakasta ilme neutraalina, ja kun asiakas lopulta sulkee suunsa, alat hoitaa tilannetta asiallisen rauhallisena, kuten aikuiset tekee, ihan kuin mitään kohtausta ei olisi ollutkaan.
Meni siihen saakka kunnes alkoi tulla näitä tappouhkauksia, somessa alettiin julkaisemaan videoita kaikkien kahelien toimesta jne. Sossun hommat vaihtui muunlaiseen työhön. Hyvä jos joku jaksaa olla paskasankona 24/ h. Itse en kestänyt.
En kestänyt. Eikä kestä moni muukaan, siksi soittamalla on niin vaikea saada ketään kiinni yksityiseltäkään.
Vituttahaan se . Olin silloin nuorena jossain kiertsissä ja siellä oli mummoja ja pappoja jotka yritti ja yritti saada parin euron tuotteista vielä alennuksia.,
Se on vaan työtä, en ota henkilökohtaisesti. Tehtäväni on ratkaista ongelmat mistä valitetaan, 98% saan lopuksi kiitosta hankalilta asiakkailtakin. Pidän haasteista ja siitä, että saan asian käännettyä ympäri.
Kokemusta erään puhelinoperaattorin aspana olosta. Siinä ei paljon oma rauhallisuus auta kun tärykalvot on hajalla. Sen jälkeen itse olen aina koettanut asiakkaana käyttäytyä asiallisesti, koska tajuan, että se huuto ainoastaan vaikeuttaa asiani hoitamista.
Vierailija kirjoitti:
Se on vaan työtä, en ota henkilökohtaisesti. Tehtäväni on ratkaista ongelmat mistä valitetaan, 98% saan lopuksi kiitosta hankalilta asiakkailtakin. Pidän haasteista ja siitä, että saan asian käännettyä ympäri.
Hyvä jos noin voit tehdä. Entä kun olet siinä asemassa, että asiaa ei enää voi siirtää muille eikä muuksi muuttaa. Asia esimerkiksi on hoidettu juuri kuten pitää ja asiakas on väärässä eikä hän tule saamaan sitä mitä hän haluaa. Esim. Juridiset asiat.
Olen kiitollinen siitä, että oma mielenterveyteni on siinä kunnossa että ei tartte aiheettomasti veetuilla kanssaihmisille.
Käytän sellaista taktiikkaa että kun asiakas valittaa niin komppaan sitä. Esimerkiksi kun annosten hinnasta valitettiin niin sanoin että olen samaa mieltä, on se ihmeellistä ettei suomessa saa parilla eurolla mahaa täyteen.
Jos joku haukkuu firmaa niin olen samaa mieltä, jos asiakkaan ääni nousee huudan minäkin. Näin toimin ja jatkan samalla linjalla.
En oo nyt aspassa, mutta kun olin niin osaan olla ottamatta asioita henkilökohtaisesti. Asiakkaiden tilanteet olleet oikeasti hankalia ja ymmärrän heidän ahdingon. Silti en ymmärrä kun joskus on pitänyt pitää luuria melkein puoli metriä pois korvasta ettei kuulo mene. Joskus on hyvä vetää väliin vähän henkeä.
Ihmettelen usein sitä, miten ihmiset luulevat huonon käytöksen poikivan jotain superpalvelua. Aiheuttaa vaan angstia ja vastareaktion. Ei takuulla saa mitä lähtee epäasiallisesti vaatimaan. Ystävällinen asenne sen sijaan saattaa aiheuttaa sen, että aspa saattaa tehdä jotain sellaista mitä ei normaalisti ehkä pystyisi tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Käytän sellaista taktiikkaa että kun asiakas valittaa niin komppaan sitä. Esimerkiksi kun annosten hinnasta valitettiin niin sanoin että olen samaa mieltä, on se ihmeellistä ettei suomessa saa parilla eurolla mahaa täyteen.
Jos joku haukkuu firmaa niin olen samaa mieltä, jos asiakkaan ääni nousee huudan minäkin. Näin toimin ja jatkan samalla linjalla.
Miten tää on toiminut? 😃
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä jos noin voit tehdä. Entä kun olet siinä asemassa, että asiaa ei enää voi siirtää muille eikä muuksi muuttaa. Asia esimerkiksi on hoidettu juuri kuten pitää ja asiakas on väärässä eikä hän tule saamaan sitä mitä hän haluaa. Esim. Juridiset asiat.
Silloin selitän rauhallisesti esim. lakipykälät ja sen etten voi lakiin vaikuttaa ja kerron myös miten lait säädetään. On taitolaji saada asiakas rauhoittumaan, toki olen jo kokenut en aloittelija tehtävissä.
Tyttäreni on tuollaisissa hommissa ja me nauramme noille kusipäille aina iltaisin. Uskomattomia tapauksia on joskus.
Itse olin aikoinani olosuhteiden pakosta puolisen vuotta samantapaisessa duunissa ja muistan miten joskus oli palava halu hakata ääliö hitaasti vasaralla tohjoksi.
En kestänyt. Hirveää työtä. Tällä hetkellä ei välittömiä asiakaskontakteja. Jokainen, joka on aspahommaa tehnyt, on kohdannut niitä ihmisiä, joita ei vaan kestä. Eihän niitä superhankalia hirveän paljon ole, mutta se vakiomäärä on. 625