Anoppi leikkasi seitinohuita viipaleita tarjolle kuivakakusta jouluna
Tulee aika kummallinen fiilis vieraalle, että älä nyt vaan sitten ota paljon, että jää mahdollisimman iso osa kakusta isäntäväelle syötäväksi kahvitarjoilun jälkeen.
Minun mielestäni kuivakakusta pitää leikata kunnon (ainakin 2 cm) siivu per syöjä, ettei tule pihistelyvaikutelmaa.
Kommentit (40)
Ihana anoppi. Ajatteli sinun parastasi, ettet saisi jouluähkyä epäterveellisen, rasvaisen, hiilihydraattipitoisen kakun liikasyönnistä kaiken muun kinkku ja laatikkomässäilyn lisäksi.
Eihä kukaan jaksa mitään jättiläskinpaloja syödä
1-1,5 cm on hyvä koko
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seitinohuet aattoiltakinkut
Kinkku onkin hyvää seitinohuena, mutta kakku ei.
Eikä olut:D
Kuuluu hyviin tapoihin, että tarjottavien kanssa ei pihistellä. Vieraita pitää kohdella hyvin ja nälkä ei saa jäädä. Omien tottumuksien mukaan ehkä siivuttivat ap, mutta kuten kerroit, niin ei jäänyt huomaamatta.
Onhan se ikävää,jos sattuu usein. Mutta kun pitää linjoistaan pitää huolta,ei mua haittais;)
Tuommoiselle läskille ja rumalle miniälle, niin kuin sinä, on ohutkin kakkupala liikaa. Saatana mätisäkkiminiä.
Kuivakakku monesti hajoaa käsiin jos on liian ohuita siivuja. Ennen vanhaan kaikkea oli niin nuukasti tarjolla Suomessa. Suomi oli köyhä maa, kun oli pakko muualle kuskata rahaa jne.
Minä olisin tykännyt. Nimittäin jo pääruoan jälkeen olen aina aika täysi. Ohut kakkupala ja kahvi olisi ollut mainiota, tai sitten jos tarjotaan esim. luumurahkaa niin sitä ihan pieni annos.
Minulla on eräs tuttava, joka rohmuaa kaikki herkut omiin kitusiinsa ajattelematta muita. Siksi jaankin kaikki kalliimmat ja laadukkaammat ruoka-ainekset pienempiin eriin ja piilotan osan pakkaseen, jos tiedän hänen olevan tulossa vierailulle. Esim. juustot siivutan valmiiksi säilytysrasiaan ja kahvipöytään laitan tarjolle halvempia kahvileipiä. Paremmat piilotan kaapin pohjalle ja tarjoilen niille ihmisille, joilla on käytöstavat kunnossa.
Paksut viipaleet ovat moukkamaisia.
Johan tuommoisista siivuista paistaa aurinko läpi, ei helekkari..
Vierailija kirjoitti:
Paksut viipaleet ovat moukkamaisia.
Eivät ole. Erittäin hyväkäytöksinen, hienostunut ja kultivoitunut työtoverini toi työpaikan illanistujaisiin ihanan leipomansa kuivakakun enkä ole eläissäni nähnyt niin paksuja kakkusiivuja. Ja muruakaan ei jäänyt syömättä.
Vierailija kirjoitti:
Tuommoiselle läskille ja rumalle miniälle, niin kuin sinä, on ohutkin kakkupala liikaa. Saatana mätisäkkiminiä.
No heh heh ja hah hah. Jos sulle tuosta tuli parempi mieli omaa peilikuvaasi katsoessa, niin sallittakoon se :DDDDD
Ai vielä löytyi yksi aihe, mistä anoppia ei ole mollattu.Taputapu ap.&
Vierailija kirjoitti:
Kuuluu hyviin tapoihin, että tarjottavien kanssa ei pihistellä. Vieraita pitää kohdella hyvin ja nälkä ei saa jäädä. Omien tottumuksien mukaan ehkä siivuttivat ap, mutta kuten kerroit, niin ei jäänyt huomaamatta.
Kuka sitä kakkua nälkäänsä syö!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka sitä kakkua nälkäänsä syö!
Minä syön. Olen kakkuholisti.
Vierailija kirjoitti:
Täähän se ois. Anoppi ei halua poikansa kuolevan vahingossa kun mätisäkkimamma kääntää unessä kylkeä pojan päälle.
No onhan se tietenkin vähän kummallista, mutta itse toisaalta en varmaan muistaisi koko asiaa enää 10 min kuluttua. Suurin osa etenkin itsetehdyistä kuivakakuista on sen verran pahoja, että melkein helpompaakin, kun voi kohteliasuudestya syödä vain yhden seitinohuen viipaleen, jota tuskin ehdtii maistaa sen vähyyden vuoksi. Jos tekee mieli kakkua vielä sukulaisista tullessa, kävisin itse jonkun hyvän kaupan tai leipomon puolelta hakemassa oikeasti hyvää kakkua. Suurin osa kyläpaikoissa tarjotuista on oikeasti aika pahoja, ja niistä tulee vain turhaa sokeria ilman makunautintoa.
Vierailija kirjoitti:
No onhan se tietenkin vähän kummallista, mutta itse toisaalta en varmaan muistaisi koko asiaa enää 10 min kuluttua. Suurin osa etenkin itsetehdyistä kuivakakuista on sen verran pahoja, että melkein helpompaakin, kun voi kohteliasuudestya syödä vain yhden seitinohuen viipaleen, jota tuskin ehdtii maistaa sen vähyyden vuoksi. Jos tekee mieli kakkua vielä sukulaisista tullessa, kävisin itse jonkun hyvän kaupan tai leipomon puolelta hakemassa oikeasti hyvää kakkua. Suurin osa kyläpaikoissa tarjotuista on oikeasti aika pahoja, ja niistä tulee vain turhaa sokeria ilman makunautintoa.
Sulla on surkeita leipureita lähipiirissä. En ole itse ikinä saanut leipomoista hyvää kuivakakkua. Kotona leivotut kyläpaikassa kuin kyläpaikassa päihittävät ne mennen tullen.
Jos on liian ohuet kuivakakku siivut omaan makuun niin sitten pitää ottaa se 2-3 siivua kerralla yhteen nippuun. Onko sillä väliä ottaako siivut yhellä kerralla vai santsaako ne siivut 2-3 kertaa erikseen?