Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työhakemuksen teko/lähettäminen parin minuutin juttu

Vierailija
28.12.2023 |

Vaihtaa vastaanottajan ja tekee muutokset, jos tarpeen. Ihmettelen, miten voi olla joillekin niin vaikeeta.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko aloittaja ajatellut, että tekisit videohakemuksen... Tallennat hakemuksesi youtubeen ja lähetät työnantajalle linkin...

Sillain esittelet ittes parin minuutin pituisella videolla. Mitä haet, mitä osaat, miksi haet juuri sille työnantajalle... Ja kiitos kun katsoit esittelyni, tavataanko haastattelun merkeissä...

Vierailija
22/36 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko aloittaja ajatellut, että tekisit videohakemuksen... Tallennat hakemuksesi youtubeen ja lähetät työnantajalle linkin...

Sillain esittelet ittes parin minuutin pituisella videolla. Mitä haet, mitä osaat, miksi haet juuri sille työnantajalle... Ja kiitos kun katsoit esittelyni, tavataanko haastattelun merkeissä...

Luuletko että rekrytoijalla on aikaa katsoa jotain videota? Tekstinä paperilla löytää parissa sekunnissa tarvittavat tiedot kuin katsomalla pariminuuttisen videon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen finanssialalla ja meillä on useita erityisosaamisaloja, joista osaan olen hyvin pätevä ja kokenut. Minun kohdallani pitää siis toisinaan hyvinkin eri tavoilla perustella osaamistani ja kokemustani. 

Lisäksi muut hakijat osaavat laatia hyvin kohdennettuja hakukirjeitä, joten rekrytoijat eivät ikinä kutsuisi haastatteluun jos kertoisin ympäripyöreitä. Tämän takia minulle menee tunti kaksi hakemuksen tekoon nopeimmillaan. 

Vierailija
24/36 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on varmaan yksi syy siihen, miksi yli 50-vuotiaita ei haluta palkata.

Nimittäin se, että tuon ikäisillä (olen itsekin yli 50) on liikaa elämänkokemusta. Toki paljon työkokemustakin, mutta suurin haitta on se liika elämänkokemus.

Tämän ikäistä ei enää saa höynäytettyä millään katteettomalla lupauksella, tai toiveajattelulla, jostain uralla etenemisestä tai meriittikorotuksista. Tai muusta houkutuksesta, jonka odotuksessa kaveri painaa hulluna kellon ympäri, ja uhraa koko muun elämän. Tämän ikäiset ovat "Been there, seen it". Jos minut halutaan töihin, minulle voi soittaa. Mutta ei ole mitään takeita, että päästään edes neuvottelemaan, rekrytoinnista puhumattakaan. Tässä, jos jossain, pätee se, että mikä kuulostaa liian hyvältä, ei yleensä ole totta.

Eipä taida sulle kukaan soittaa kahdesti, tuskin edes kertaakaan.

Vierailija
25/36 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkein anaalisimpia ovat hakualustat, joissa pitää täytellä yhteys- ja osoitetiedot + työkokemus pääpiirteittäin ERIKSEEN eikä se osaa lukea niitä CV:stä suoraan. Ihmisen kiusaamista.

Ehkä ap:lla parin minuutin juttu, kun ei ole koulutusta eikä työkokemusta. Meillä  muilla menee vähän pitempään, kun sen nelisivuisen cv:n tutkinnot, työpaikan kannalta olennaiset kurssit ja työkokemukset pitää luetella erikseen.

Voin rekrytoijana sanoa, ettei noi kurssit ja kaikki muu sälä, mitä hakijat laittaa, kiinnosta paskan vertaa. Nykyinen ja sitä edeltävä työ kiinnostaa eniten ja niistä saadut arvioinnit. 

Tässä taisi olla kyse niistä työnhakijoista, joilla ei sitä nykyistä työtä ole ja edeltäväkin on kaukaista historiaa.

Miksi sitä kaikkea sälää kysytään? Kertomalla niistä paikkaamme aukkoa työkokemuksessa.

Vierailija
26/36 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyaikana tuntuu olevan pikemminkin sääntö kun poikkeus, että vaaditaan hakuvideo.

Video on kyl semi hankala tehä paris minuutis.

Vierailija
27/36 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkein anaalisimpia ovat hakualustat, joissa pitää täytellä yhteys- ja osoitetiedot + työkokemus pääpiirteittäin ERIKSEEN eikä se osaa lukea niitä CV:stä suoraan. Ihmisen kiusaamista.

Joo, tuo on kyllä raivostuttavaa. Mikä idea siinä on, että ne koulutus- ja työkokemustiedot pitää erikseen täytellä ja vielä liittää mukaan cv ja hakemuskirje? Miksei cv ja hakemuskirje riitä, siellähän ne tiedot näkyy. 

Vierailija
28/36 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan miten suuri merkitys sillä, onko hakemuksessa/CV:ssä kuvaa? Itse en ole vielä laittanut. Olen kuitenkin päässyt joihinkin haastatteluihin. 

Vierailija
29/36 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen osa-aikainen ja just työkkäristä soitetiin ja riittää kun ruksaan että olen kysynyt lisätunteja seuraava soitto 3kuukauden kuluttua.

Vierailija
30/36 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimittäin se, että tuon ikäisillä (olen itsekin yli 50) on liikaa elämänkokemusta. Toki paljon työkokemustakin, mutta suurin haitta on se liika elämänkokemus.

Tämän ikäistä ei enää saa höynäytettyä millään katteettomalla lupauksella, tai toiveajattelulla, jostain uralla etenemisestä tai meriittikorotuksista. Tai muusta houkutuksesta, jonka odotuksessa kaveri painaa hulluna kellon ympäri, ja uhraa koko muun elämän. Tämän ikäiset ovat "Been there, seen it". Jos minut halutaan töihin, minulle voi soittaa. Mutta ei ole mitään takeita, että päästään edes neuvottelemaan, rekrytoinnista puhumattakaan. Tässä, jos jossain, pätee se, että mikä kuulostaa liian hyvältä, ei yleensä ole totta.

Ei vaan se johtuu tuosta ylimielisyydestä. Ollaan tietävinään kaikki kaikesta eikä suhtauduta uusien asioiden opiskeluun innolla ja nöyryydellä.

Vierailija
31/36 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, tuo on kyllä raivostuttavaa. Mikä idea siinä on, että ne koulutus- ja työkokemustiedot pitää erikseen täytellä ja vielä liittää mukaan cv ja hakemuskirje? Miksei cv ja hakemuskirje riitä, siellähän ne tiedot näkyy. 

Näinhän monet hakijat ilmeisesti omista cv:stään luulevat. Minäkin ajattelin näin ennen vanhaan. Olen viime aikoina rekrynnyt muutamaan tehtävään väkeä ja muuttanut nyt käsitystäni.

Olen yllättynyt siitä, miten monista CV:istä ei näy näitä olennaisia tietoja, tai ne on piilotettu jotenkin tai ei osata käyttää sitä hakuohjeessa nimettyä alalla yleisesti käytössä olevaa valtakunnallista CV-mallia.  Mutta epäilemättä he osaavat valittaa siitä, että tehtävä on täytetty väärin perustein. On paljon helpompi katsoa sitä lomakehakemusta, jossa kaikkien hakijoiden tiedot löytyvät täsmälleen samasta kohdasta ja jossa tyhmempikin osaa vastata kysymykseen montako alaista ja miten isoa budjettia olet hoitanut.

Vierailija
32/36 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työnhaku vaikeaa ole, mutta aikaa se vie. Toki voit paperit jättää, ja se siitä, mutta jos työ sisältää vastuuta ja ehkä valvontaakin on parempi tutkia, että tietää mitä on edessä ja mikä vaatii muutosta ollakseen laillista. Mitä pienempi yritys, sen tarkempana on oltava. 

Vierailija
33/36 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin hämmentää, että kukaan ei ole vielä vastannut, että hakemus tehdään nykyään chat gpt:llä, ja siihen menee juurikin se pari minuuttia. Ja siis oma ala on akateeminen ja kansainvälinen, hakemukset englanniksi.

Haastatteluunpääsyprosentti on viimeiseltä puolelta vuodelta 100% (4 hakemusta) ja pari olisi tarjonnut töitäkin, mutta eivät antaneet tarpeeksi hyvää tarjousta (olen siis töissä aktiivisesti)

Ei toki toimi näihin lomaketyyppisiin hakemuksiin, mutta henk koht. olen sitä mieltä, että työnantaja joka ei panosta helppoon työnhakijakokemukseen ei edes kiinnosta. 

Vierailija
34/36 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä taida sulle kukaan soittaa kahdesti, tuskin edes kertaakaan.

Yllätys, yllätys: Ei ole soitettu, mutta kaksi kertaa luonani vierailtiin henkilökohtaisen tapaamisen muodossa, ja tiedusteltiin halukkuuttani minulle tarjottuun tehtävään. Valitettavasti olin tuossa vaiheessa siirtynyt yrittäjäksi, ja kun on vuoden pari tehnyt työtä yrittäjänä, ei villit hevosetkaan saisi minua enää takaisin palkkatyöhön.

Vierailija
35/36 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ap:lla parin minuutin juttu, kun ei ole koulutusta eikä työkokemusta. Meillä  muilla menee vähän pitempään, kun sen nelisivuisen cv:n tutkinnot, työpaikan kannalta olennaiset kurssit ja työkokemukset pitää luetella erikseen.

CV on liian pitkä, jos se on nelisivuinen. Pitäisi pystyä mahduttamaan kahteen sivuun.

Vierailija
36/36 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen osa-aikainen ja just työkkäristä soitetiin ja riittää kun ruksaan että olen kysynyt lisätunteja seuraava soitto 3kuukauden kuluttua.

Ja sohvalla makaaminen voi jatkua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän