Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon naisella voi kasvaa lihasta 2 kuuakudessa?

Vierailija
28.12.2023 |

Miksi ihmeessä ketjuni poistettiin? Täytyy näköjään kopioida kaikki, jotta saa aloitettua alusta.

eli tähän etsin vastausta:

siksi kysyn, koska ymmärtääkseni ei paljoa. Ihmettelen nyt, miksi minulla on noussut paino 2 kuukaudessa 2,8 kg, vaikka syön 1200-1600 kaloria vrk. Olen aloittanut täälläkin ketjun, miksi paino vain nousee, vaikka olen jättänyt kaikki karkit pois ja syön selkeästi vähemmän.

Syömismuutosten lisäksi teen kotona vartin päivässä isoja lihaksia. Koko vartalon käyn läpi. 5 krt vko.

tänään oli mittapäivä 2 kkn: jälkeen: paino noussut 2,8 kg, lantiolta lähtenyt 1 cm, vyötäröltä 2 cm.

olen 176 cm pitkä. Laihdutuksen alussa painoin 78 kg, tänä aamuna 81 kg.

jos ei ole lihaksista kyse, niin mistä sitten on, kun paino nousee, mutta ympärysmitta pienenee?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, poistetussa ketjussa minulle sanottin, että jos haluan kasvattaa lihasta, niin mene kuntosalille. Mutta ei, en tavoittele lihaksen kasvattamistan, vaan haluan laihtua 5 kg. Tai, koska paino on noussut, niin nyt tavoittelen 8 kg:n laihtumista.

Joku myös sanoi, että cardio mukaan ja siihen vastasin, että olen kävellyt todella paljon aina lokakuun loppuun asti. Nyt en pysty.

ap

Vierailija
2/37 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treeni kerryttää nestettä kroppaan.

Lihasta se kolme kiloa ei ole, ellet vedä anabolisia.

Ainakin itsellä tuntui että treenien jälkeen kroppa on kuin sieni joka imee vettä itseensä.

Kannattaa muutenkin näissä hommissa heittää se vaaka hittoon ja katsoa sitä mikä peilissä näkyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaksiin kertyy nestettä alkuun. Sen määrää en osaa tarkkaan arvioida, kyl siihen vaikuttaa moni asia, mutta muutamakin kilo voi tulla helposti. 

Vierailija
4/37 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syöt noin vähän, on epätodennäköistä että keräisit varsinaista lihasmassaa. Muttei rasvaakaan. Nestettä on minunkin veikkaus. Jos vyötärö pienenee niin onko edes väliä? 

Vierailija
5/37 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nestettä kertyy lihaksiin. Toki jos lähtötaso nolla niin aika nopeasti tapahtuu muutoksia.

Vierailija
6/37 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihakset eivät kasva vahingossa. Miehelle voi tulla hieman lihasmassaa esim. raskaan työn seurauksena, mutta naiselle kaikki lihas on hankittava.

Vierailija
7/37 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet kotona koko kropan viisi kertaa viikossa?

Hmm....

Suosittelen että menet sinne kuntosalille ja teet siellä pelkkää hien nostattavaa pitkäkestoista liikuntaa.

Eli soudat, liikut crosstrainerilla tai kuntopyörällä. Siellä on niitä lämmittelylaitteita niin käytät pelkästään niitä.

Tuo kotona tekemäsi kuulostaa epämääräiseltä hosumiselta

Vierailija
8/37 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen paino vaihtelee aika paljon ihan riippuen aineenvaihdunnasta ja muusta rytmistä. Jos puhutaan parin kilon eroista, se ei välttämättä tarkoita yhtään mitään, itse saan peräkkäisltä punnituksiltakin eri painon lähes aina. Mutta mitä tulee lihaksiin: kyllä lihas painaa enemmän kuin läski, se on totta. Itse olen käynyt salilla (keveillä painoilla) nyt puolisen vuotta, olen kiinteytynyt ja voimat lisääntyneet, mutta paino pysynyt samana. Painon vähentäminen ei välttämättä olekaan aina se, mitä pitäisi tavoitella, riippuu tapauksesta.

Vierailija
9/37 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nestettä kertyy lihaksiin. Toki jos lähtötaso nolla niin aika nopeasti tapahtuu muutoksia.

lähtötasoni ei ole ollut nolla. Olen ihan ok ollut niin kunnoltani kuin lihaksiltani. Sellainen ikäsekseen keskiverto, kun kuntotestejä on tehty.

ap

Vierailija
10/37 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teet kotona koko kropan viisi kertaa viikossa?

Hmm....

Suosittelen että menet sinne kuntosalille ja teet siellä pelkkää hien nostattavaa pitkäkestoista liikuntaa.

Eli soudat, liikut crosstrainerilla tai kuntopyörällä. Siellä on niitä lämmittelylaitteita niin käytät pelkästään niitä.

Tuo kotona tekemäsi kuulostaa epämääräiseltä hosumiselta

en halua mennä kuntosalille. Olen käynyt siellä 10 vuotta elämästäni, mutta se on nyt ohi. Ainakin toistaiseksi. Minulla on kotona kuntopyörä, vihaan sitä. Haluan tehdä tätä ohjelmaa, mitä nyt teen.

mikä ihmeen juttu on tämä, että täällä yritetään pakottaa ihmiset tekemään asioita, joista ei pidä? 

ap

Vierailija
11/37 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lähtötasoni ei ole ollut nolla. Olen ihan ok ollut niin kunnoltani kuin lihaksiltani. Sellainen ikäsekseen keskiverto, kun kuntotestejä on tehty.

ap

Nesteen kertymisen lihaksiin voi todeta pitämällä useamman päivän tauon liikunnasta. Mitä pitempään taukoilee, sitä tehokkaammin neste pakenee lihaksista.

Vierailija
12/37 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kuukaudessa ei lihas kasva kovin paljoa. Pitäisi treenata tunteja päivässä että tulisi edes 300 g lihaksia lisää.

Vierailija
13/37 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisille lihasta tulee hitaasti. Miehenkin pitää treenata vuosia että alkaa tulla lihaksia ja se näkyisi jossain. Monet vetää siksi anabolisia stereoideja jotta lihasta tulisi nopeesti. Normaali treenin kanssa pitää treenata pitkään ja ruokavaliokin on siinä tärkeässä osassa. Proteiinia pitää syödä paljon. Itse treenasin salilla 7 vuotta  ja en minä mikää lihaksikas ollut vaikka nostelin isojakin painoja. Penkistä 125 kg kun alkuun sain vaan 50 kg. 

Vierailija
14/37 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisille lihasta tulee hitaasti. Miehenkin pitää treenata vuosia että alkaa tulla lihaksia ja se näkyisi jossain. Monet vetää siksi anabolisia stereoideja jotta lihasta tulisi nopeesti. Normaali treenin kanssa pitää treenata pitkään ja ruokavaliokin on siinä tärkeässä osassa. Proteiinia pitää syödä paljon. Itse treenasin salilla 7 vuotta  ja en minä mikää lihaksikas ollut vaikka nostelin isojakin painoja. Penkistä 125 kg kun alkuun sain vaan 50 kg. 

Ap tekee kotijumppaa 15 minuuttia päivässä. Ei pelkoa lihasten räjähdysmäisestä kasvusta!

Vierailija
15/37 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä on nesteen kertymistä, niin osaako joku selittää MIKSI sitä nestettä kertyy? Tässä ei vain ole mitään järkeä. 

Se, mitä teen erilailla verrattuna aikaisempaan, on se, että en syö sokeria, syön vähän pienempia annoksia ja teen päivittäin corea ja isoja lihaksia vahvistavia liikkeitä. Millä perusteella nämä nostavat tasaisesti painoa?

Paino on siis tasaisesti noussut. Ensimmäisen kahden viikon aikana se tippui kilon, mutta sen jälkeen viikottain tulee lisää ja lisää. Lähtöpainosta kahden kuukauden takaa noussut 2,8 kg.

ap

Vierailija
16/37 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, käyn vaaalla pari kertaa viikossa. Kyse ei ole mistään yhtäkkisestä painon noususta vaan tasaisesta kasvusta.

ap

Vierailija
17/37 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, käyn vaaalla pari kertaa viikossa. Kyse ei ole mistään yhtäkkisestä painon noususta vaan tasaisesta kasvusta.

ap

Paino on todennäköisesti kasvanut kahdella eri mekanismilla: säännöllinen treeni on lisännyt glykogeenin määrää elimistössä ja lihastreenin aiheuttamat pienet lihasvauriot ovat kerryttäneet nestettä lihaksiin.

Vierailija
18/37 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä ketju poistettiin? En ehtinyt lukemaan kuin hetken?? Mode on ihan hukassa...

Vierailija
19/37 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen, 1200kcal on ihan jäätävän vähän ja niin on 1600kcal myös. Aineenvaihdunta ei parane jos ravinnon saanti heittelee 400kcal välillä. Kehosi on säästöliekillä ja varastoi rasvaa mitä jo on, eli ei polta sitä. Paljon painat ja kuinka pitkä olet?

Vierailija
20/37 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihakset eivät kasva vahingossa. Miehelle voi tulla hieman lihasmassaa esim. raskaan työn seurauksena, mutta naiselle kaikki lihas on hankittava.

Tuo on niin totta. Naisethan eivät ole ikinä tehneet raskasta työtä. Eivät tiedä siitä mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi