Kuinka paljon naisella voi kasvaa lihasta 2 kuuakudessa?
Miksi ihmeessä ketjuni poistettiin? Täytyy näköjään kopioida kaikki, jotta saa aloitettua alusta.
eli tähän etsin vastausta:
siksi kysyn, koska ymmärtääkseni ei paljoa. Ihmettelen nyt, miksi minulla on noussut paino 2 kuukaudessa 2,8 kg, vaikka syön 1200-1600 kaloria vrk. Olen aloittanut täälläkin ketjun, miksi paino vain nousee, vaikka olen jättänyt kaikki karkit pois ja syön selkeästi vähemmän.
Syömismuutosten lisäksi teen kotona vartin päivässä isoja lihaksia. Koko vartalon käyn läpi. 5 krt vko.
tänään oli mittapäivä 2 kkn: jälkeen: paino noussut 2,8 kg, lantiolta lähtenyt 1 cm, vyötäröltä 2 cm.
olen 176 cm pitkä. Laihdutuksen alussa painoin 78 kg, tänä aamuna 81 kg.
jos ei ole lihaksista kyse, niin mistä sitten on, kun paino nousee, mutta ympärysmitta pienenee?
Kommentit (37)
Mittanauha on tämän tyyppisissä tilanteissa paljon parempi tapa seurata kehon koostumuksen muutoksia kuin paino. Paino heittelee n. 3 kg edes takaisin nestetasapainosta, suoliston toiminnasta ja naisilla kuukautiskierron ajankohdasta riippuen. Lisäksi painosta ei nää lihas-rasvamassan muutosta ja lihas painaa rasvaa enemmän. Sekin kannattaa muistaa että kovemman lihastreenin jälkeen lihaksiin kertyy nestettä ja se nostaa painoa hetkellisesti.
Seuraa mittanauhaa, peilikuvaa ja vaatteiden istumista :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen, 1200kcal on ihan jäätävän vähän ja niin on 1600kcal myös. Aineenvaihdunta ei parane jos ravinnon saanti heittelee 400kcal välillä. Kehosi on säästöliekillä ja varastoi rasvaa mitä jo on, eli ei polta sitä. Paljon painat ja kuinka pitkä olet?
Kaloritarve on yksilöllistä. Minä en laihdu 1200kcal ruokavaliolla, johon on yhdistetty raskas tunnin treeni 4-5 kertaa viikossa (puolet lihasharjoittelua painojen kanssa ja puolet cardiota). Kilpirauhasen vajaatoiminta ja insuliinin toimintaan vaikuttava PCOS ovat melko inhottava yhdistelmä tässä mielessä :D 1600kcal olisi minulle jo lihottava määrä.
Niin ja minkä pitunen olet ja paljon painat? Jos oot 155cm pitkä ja painat 45kg niin 1500-1600 on sopiva, mutta en usko että ap niin pieni on kun kerran haluaa painoa tiputtaa. Siksi kysyinkin paljon ap painaa ja kuinka pitkä on.
Vierailija kirjoitti:
Jos tämä on nesteen kertymistä, niin osaako joku selittää MIKSI sitä nestettä kertyy? Tässä ei vain ole mitään järkeä.
Se, mitä teen erilailla verrattuna aikaisempaan, on se, että en syö sokeria, syön vähän pienempia annoksia ja teen päivittäin corea ja isoja lihaksia vahvistavia liikkeitä. Millä perusteella nämä nostavat tasaisesti painoa?Paino on siis tasaisesti noussut. Ensimmäisen kahden viikon aikana se tippui kilon, mutta sen jälkeen viikottain tulee lisää ja lisää. Lähtöpainosta kahden kuukauden takaa noussut 2,8 kg.
ap
Isompien lihasten treenaaminen saa aikaan semisti lihassolun rikkoutumista ja tämä kerää nestettä (ymmärtääkseni). Kevyt treeni ei ole koskaan nostanut mulla painoa, mutta salitreeni aina. Nestettä ei kerry ikuisesti, mutta sen pari kolme kiloa ja sitten tasoittuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen, 1200kcal on ihan jäätävän vähän ja niin on 1600kcal myös. Aineenvaihdunta ei parane jos ravinnon saanti heittelee 400kcal välillä. Kehosi on säästöliekillä ja varastoi rasvaa mitä jo on, eli ei polta sitä. Paljon painat ja kuinka pitkä olet?
Kaloritarve on yksilöllistä. Minä en laihdu 1200kcal ruokavaliolla, johon on yhdistetty raskas tunnin treeni 4-5 kertaa viikossa (puolet lihasharjoittelua painojen kanssa ja puolet cardiota). Kilpirauhasen vajaatoiminta ja insuliinin toimintaan vaikuttava PCOS ovat melko inhottava yhdistelmä tässä mielessä :D 1600kcal olisi minulle jo lihottava määrä.
Minäkään en laihdu 1200kcal yhdistettynä raskaaseen treeniin. Kuitenkin noin 1600kcal/vrk yhdistettynä vaik kevyeen treeniin tai ei treeniä ollenkaan laihduttaa sen puolisen kiloa viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja minkä pitunen olet ja paljon painat? Jos oot 155cm pitkä ja painat 45kg niin 1500-1600 on sopiva, mutta en usko että ap niin pieni on kun kerran haluaa painoa tiputtaa. Siksi kysyinki
176cm 81kg.
Oho, en huomannut että kerroitkin tossa tekstissä pituuden ja painon! Joo 1600kcal on sulle oikeasti liian vähän. 2000-2100kcal välillä sais heitellä. Ei kannata pelätä syömistä, syö proteiinia paljon ja kasviksia. Tottakai myös hiilihydraatteja ja kehosi tarvii myös rasvaa että se voi sitä polttaa :) Muista nukkua kans riittävät yöunet. Voit myös pikkuhiljaa nostaa kaloreita tuosta nykyisestä, jos siis oikeasti lasket ne etkä vain heitä päästä mitä luulet syöväsi.
Treenaat liikaa. Lihaksiin muodostuu tulehduksellinen tila ja se kerää nestettä. Vähennä lihaskuntoharjoituksia kahteen kertaan viikossa ja lisää ohjelmaan kävelyä, uintia, kuntopyöräilyä pari kertaa viikossa. 1200-1600 kcal saattaa myös olla sinulle liian vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tämä on nesteen kertymistä, niin osaako joku selittää MIKSI sitä nestettä kertyy? Tässä ei vain ole mitään järkeä.
Se, mitä teen erilailla verrattuna aikaisempaan, on se, että en syö sokeria, syön vähän pienempia annoksia ja teen päivittäin corea ja isoja lihaksia vahvistavia liikkeitä. Millä perusteella nämä nostavat tasaisesti painoa?Paino on siis tasaisesti noussut. Ensimmäisen kahden viikon aikana se tippui kilon, mutta sen jälkeen viikottain tulee lisää ja lisää. Lähtöpainosta kahden kuukauden takaa noussut 2,8 kg.
ap
Isompien lihasten treenaaminen saa aikaan semisti lihassolun rikkoutumista ja tämä kerää nestettä (ymmärtääkseni). Kevyt treeni ei ole koskaan nostanut mulla painoa, mutta salitreeni aina. Nestettä ei kerry ikuisesti, mutta sen pari kolme kiloa ja sitten tasoittuu.
Glykogeenin määrä lisääntyy liikuntaa lisättäessä tasaisesti ja laskee hiljalleen, kun treenaamisen lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Treenaat liikaa. Lihaksiin muodostuu tulehduksellinen tila ja se kerää nestettä. Vähennä lihaskuntoharjoituksia kahteen kertaan viikossa ja lisää ohjelmaan kävelyä, uintia, kuntopyöräilyä pari kertaa viikossa. 1200-1600 kcal saattaa myös olla sinulle liian vähän.
75 minuuttia kotijumppaa viikossa ei ole millään kuntotasolla liikaa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
75 minuuttia kotijumppaa viikossa ei ole millään kuntotasolla liikaa :D
Lihas ei ehdi palautua edellisestä kerrasta ja kortisolipitoisuudet nousevat elimistössä, joka kerää nestettä vartaloon.
Jos on ylipainoa, niin kyllä se rasva sulaa samassa suhteessa tai oikeastaan nopeammin, kuin lihasta ehtii kehittyä.
Osta joku hyvä kehonkoostumusvaaka niin pystyt seuraamaan tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Oho, en huomannut että kerroitkin tossa tekstissä pituuden ja painon! Joo 1600kcal on sulle oikeasti liian vähän. 2000-2100kcal välillä sais heitellä. Ei kannata pelätä syömistä, syö proteiinia paljon ja kasviksia. Tottakai myös hiilihydraatteja ja kehosi tarvii myös rasvaa että se voi sitä polttaa :) Muista nukkua kans riittävät yöunet. Voit myös pikkuhiljaa nostaa kaloreita tuosta nykyisestä, jos siis oikeasti lasket ne etkä vain heitä päästä mitä luulet syöväsi.
En ole ap mutta syön normaalisti alle 1500kcal. Nyt jouluna olen 3 päivänä syönyt n 1800-2000kcal ja paino on noussut 2kg.
Ei todellakaan norminainen voi syödä 2000kcal päivässä! Siihen vaaditaan jo ruumiillista työtä, 5pv viikossa kovaa treeniä yms ettei tuolla lihoisi! Toimistotyö + tavallinen arkiliikunta (kävely kauppaan, kevyt puutarhatyö, ulkoilu lasten kanssa) on +/-0.
Vierailija kirjoitti:
on otettava huomioon, että olen 55 v. Jokainen tämän ikäinen tietää, että koko ajan pitäö vähentää syömisiä.
enkä oikeastaan ole kauheasti vähentänyt syömistä. Otan lautaselle vain hivenen vähemmän ruokaa, mutta syön kuitenkin itseni kylläiseksi. Lähinnä Olen vain lopettanut vain karkin syönnin, siitä tulee kalorimäärän alennus verrattuna aikaisempaan ruokavalioon.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ap mutta syön normaalisti alle 1500kcal. Nyt jouluna olen 3 päivänä syönyt n 1800-2000kcal ja paino on noussut 2kg.
Ei todellakaan norminainen voi syödä 2000kcal päivässä! Siihen vaaditaan jo ruumiillista työtä, 5pv viikossa kovaa treeniä yms ettei tuolla lihoisi! Toimistotyö + tavallinen arkiliikunta (kävely kauppaan, kevyt puutarhatyö, ulkoilu lasten kanssa) on +/-0.
Samaa mieltä. Toimistotyötä tekevä Norminainen ei voi syödä 2000 kaloria päivässä. Sen takia suomalaiset varmaan lihovat, kun luulevat näin.
Jos elää säästöliekillä, niin eikö ihminen liho, jos syö enemmän?
Vierailija kirjoitti:
Jos elää säästöliekillä, niin eikö ihminen liho, jos syö enemmän?
Osaako kukaan vastata?