Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukulainen siivoaa kotiaan meidän nurkkiin

Vierailija
28.12.2023 |

Miehen äiti on ottanut tavaksi tuoda meille aina tullessaan lahjaksi skeidaa, mitä ei omassa kodissaan tarvitse. Tätä kamaa tulee jouluisin, merkkipäivinä ja muuten vaan. Meille kannetaan kaikkea sukulaisen omista lapsuuden askarteluista kitsch-krääsään ja rikkinäisiin liimattuihin kahvikuppeihin, joilla on kuulemma kova tunnearvo.

Sanottu on hyvällä ja pahalla, kymmeniä kertoja. On kieltäydytty ottamasta vastaan. Kama löytyy silloin anopin lähdön jälkeen nokkelasti kirjahyllyyn aseteltuna kuin kuuluisi sinne.

Olen ilmoittanut heittäväni roskiin kaiken mitä vielä ilmestyy, mutta tässä ei enää miehen linja kestä vaan kokee että olen liian ilkeä hänen äidilleen joka tarkoittaa hyvää.

Onko anoppi keksinyt täydellisen tavan saada siisti koti? Sen kun tekee meidän kodista oman elämänsä museon ja sisustaa omansa miten haluaa.

Kommentit (93)

Vierailija
1/93 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä roskiin kaikessa hiljaisuudessa, pudota ihan vahingossa ja jos ei mene rikki niin viimeistele vasaralla, kuskaa takaisin anopille, laita laatikkoon ja vie varastoon, lahjoita eteenpäin (hyville ystäville yksi, huonoille kaksi), jne. Ongelma ratkaistu. Seuraava!

Vierailija
2/93 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käske miehen viedä roskiin ja sillä se. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/93 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaa vielä kerran, ettei teille "mahdu" enää mitään, joten älä tuo, muuten on pakko heittää pois.

Sen sanottuanne asiasta ei enää tarvitse vääntää. Heitätte pois vaan. 

Vierailija
4/93 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi teitä naisia.

Vierailija
5/93 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on järkyttävää ja tuttua. Ja kohta ketjuun tulee taas niitä, joihin kalikka kalahti, haukkumaan ap:tä.

Vierailija
6/93 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säilö kaikki aina vuodeksi pahvilaatikkoon ja loppuvuodesta ilmoita, että laatikon saa tulla hakemaan, muuten se menee roskiin. 

Vierailija
7/93 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies hoitaa äitinsä tavarat eteenpäin kierrätykseen. Voisiko mies käydä äitinsä luona kysymässä suoraan, että mitä tavaraa pitää kierrättää ja vie sieltä äitinsä luota samantien ettei niiden tavaroiden tarvitse käydä teidän kautta. 

Vierailija
8/93 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keräisin kaikki rojut laatikkoon ja kun se täyttyisi, veisin sen johonkin kierrätysmyymälään. Rikkinäiset toki roskiin.

Ilmoittaisin anopille, että näin teen. Laatikon täyttymiseen asti voi hakea omansa pois, jos haluaa. 

Vierailija
9/93 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säilö kaikki aina vuodeksi pahvilaatikkoon ja loppuvuodesta ilmoita, että laatikon saa tulla hakemaan, muuten se menee roskiin. 

Ehkä tuosta näkisi myös konkreettisesti tavaran määrän. Kun sitä kannetaan sisään-ulos, tämä fakta hämärtyy.

Vierailija
10/93 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kuin äitini - kaikki jolla ihminen ei tee enää mitään työnnetään (yritetään) minulle mökkitavaroiksi. Tässä on nyt toista vuotta kuunneltu vittuilua kun en vienyt mennessäni hänen roskiksesta kaivamaansa peltistä peilikaappia jota hän ilmoitti itse tarvitsevansa kun tulee itse itsensä kutsumana mökilleni.

Vierailija
11/93 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskat roskikseen, ne joilla on jotain käyttöarvoa, esim. pelastusarmeijalle. Et ole tilivelvollinen tavaroista kellekään. Voit kokeilla myös kerätä niitä johonkin laatikkoon ja sanoa miehelle, että tavarat lähtevät siihen ja siihen mennessä. Hän puhukoon äitinsä kanssa ja palauttakoon tavarat, jos tämä ei sovi kummallekaan.

Vierailija
12/93 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annatte lahjaksi kuolinsiivouksen ja tyhjentäkää anopin asunto jo niin paljon kuin mahdollista. 

Vierailija
13/93 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän tyhjentää kotiani jotta pääsisin muuttamaan pienempään.

Kodissani on vielä aikuisten lasten tavaroita ja kirjoja ja heille aikoinaan tärkeitä tavaroita.

Kun kysyn, saako viedä kierrätykseen.  Ei, ei,  älä heitä pois, on se kiva olla tallella.

Heille ja heidän puolisoilleen varmaan sopii ottaa ne omaan kotiinsa jotta saan paikkojani tyhjiksi?

Vierailija
14/93 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehen askartelutyöt ym. vielä ovat siellä lapsuuden kodissa? Eikö sitä voi ihan itse käydä siivomassa tavaransa? Kipoista voi todeta, että meille näillä ei ole tunnearvoa, joten menee tuonne varastoon (ja sieltä roskiin). 

Vierailija
15/93 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kodissani on vielä aikuisten lasten tavaroita ja kirjoja ja heille aikoinaan tärkeitä tavaroita.

Kun kysyn, saako viedä kierrätykseen.  Ei, ei,  älä heitä pois, on se kiva olla tallella.

Heille ja heidän puolisoilleen varmaan sopii ottaa ne omaan kotiinsa jotta saan paikkojani tyhjiksi?

Hyvä pointti. Onko ap:n mies sanonut ettei tavararoita saa heittää pois ja hänen äitinsä tuo niitä tavararoita sitten pikkuhiljaa pojalleen. 

Vierailija
16/93 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roskat roskikseen, ne joilla on jotain käyttöarvoa, esim. pelastusarmeijalle. Et ole tilivelvollinen tavaroista kellekään. Voit kokeilla myös kerätä niitä johonkin laatikkoon ja sanoa miehelle, että tavarat lähtevät siihen ja siihen mennessä. Hän puhukoon äitinsä kanssa ja palauttakoon tavarat, jos tämä ei sovi kummallekaan.

"Tavarat lähtevät tai minä lähden."

Vierailija
17/93 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi teitä naisia.

Hassua että tätä alapeukutetaan.

Kun kommentteja katsoo, on kyseessä kuitenkin anoppien ja miniöitten tai äitien ja tytärten välinen taistelu.

Vierailija
18/93 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusta kotiin näkyvälle paikalle kaatopaikka. Sellainen, missä vieraatkin näkevät ja aina saa selitellä. Dyykkarihenkiset taas saavat keräillä läjästä omansa. Käsittele kasaa mahdollisimman ronskisti. Tossu miehesi on se ongelma tässä.

Vierailija
19/93 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä tekee samaa. Tuo aivan kaiken turhaksi jäävän tänne, jopa lääkkeitään (onneksi sentään vain käsikauppatavaraa) ja ongelmajätteitä, siis jotain vanhaksi menneitä maaleja, ja roinaa, jolla on hänelle tunnearvoa mutta ei mahdu omiin nurkkiin, ja jota minäkään en saisi heittää pois. Osan tavarasta kierrätän kiltisti eteenpäin, kun olen saanut sieltä paljon hyödyllisiä juttuja, kuten kodin tavaraa. Osan annan takaisin tai heitän kaikessa hiljaisuudessa pois. Olen perinyt tämän että kiinnyn materiaan, joten ymmärrän isää vaikka samalla tuo toiminta on aika ärsyttävää.

Heitä roina roskiin vaan, ei anoppi osaa sitä kaivata jos haluaa sen pois omista nurkistaan.

Vierailija
20/93 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No vie ne tavarat lapsillesi. Minun äitini teki näin ja oli kiva saada lapsuusmuistoja kotiin, sen sijaan että olisivat menneet roskiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi