Mielenkiintoista: vain 2 pressaehdokasta ei usko Jumalaan - loput 7 uskovat
Kertoneeko suomalaisesta jakaumasta, vain mistä?
Kommentit (89)
Näin juuri eikä mielestäni ole heikkoutta myöntää, että pelkää kuolemaa tai kaiken loppumista. Se on inhimillistä, ainakin itselleni. En täysin allekirjoita kristinuskon tai muidenkaan uskontojen opinkappaleita, vaan itselleni tärkeintä on ajatella energiani kiertävän jollakin tavalla senkin jälkeen, kun minua ei enää ole. Uskoa voi monella tavalla. Täysi ateismi on silti mielestäni surullinen ajatus, että kaikki vain loppuisi täyteen tyhjyyteen. Mutta sekin on jokaisen oma asia, saa siihenkin uskoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne mitään usko. Sanovat vain noin uskisten ääniä kalastellessaan.
uskon, että uskovat. Minun kokemukseni mukaan liki kaikki uskoo johonkin.
Paskat kukaan mitään usko. Pieni vähemmistö joilla päässä vikaa uskoo oikeasti, papit paavit ja piispatkin vain esittävät hyötyäkseen.
Suppean maailman suppea ihminen.
Pahoitteluni.
Kyllä, minunkin kokemukseni mukaan nämä "uskovaiset" elävät erittäin suppeassa maailmassa mihin ei mahdu mitään muuta jottei olemassa oleva järjestys muuttuisi.
Mitä, etkö ole tavannut monenlaisia uskovaisia? Mä olen uskovainen ja mulla on tieteellinen maailmankuva. Toimin tutkijana ja kannatan liberaaleja arvoja.
Vierailija kirjoitti:
" perinteiset suomalaiset arvot on koti, uskonto ja isänmaa. "
Joka on pelkkä hokema ilman mitään konkreettista sisältöä. Jokainen käsittää sen omalla tavallaan ja niin kuin itselle sopii.
Jokaisella on oma kotinsa, ehkä oma uskonto tai ei ja isänmaakin voi olla eri asia vaikka Suomen rajat olisivat yhteiset.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se hienoa jos Suomen armeijan ylipäällikkö puhuu joka ilta Jeesus Nasaretilaisen kanssa.
Se ON hienoa. Toivattavasti ei vain puhu, vaan kuuntelee myös:).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka on pelkkä hokema ilman mitään konkreettista sisältöä. Jokainen käsittää sen omalla tavallaan ja niin kuin itselle sopii.
Jokaisella on oma kotinsa, ehkä oma uskonto tai ei ja isänmaakin voi olla eri asia vaikka Suomen rajat olisivat yhteiset.
Kyllä mutta ei tuosta seuraa vielä että tuo olisi joku selkeä arvo. Oikea arvo on sellainen josta seuraa joku selkeä lopputulos tai toimintatapa.
En äänestä hihhulia joka uskoo satuolentoihin.
Se että uskoo johonkin, ei tee sinusta Jumalaan uskovaa. Halataan sitä puitakin jne. Oikea, pelastava usko syntyy kun kohtaat oman syntisyytesi ja Hänet joka voi sinut siitä vapahtaa. Hyväksyt sitten apunsa ja anteeksiantonsa ja saat uuden "paimenen" elämääsi johtamaan.
Oma elämäni on ollut niin kamala ja niin paljon ikävää olen joutunut kokemaan, että on selvää, että en usko yhtään mihinkään tai sitten olen jonkin ns. korkeamman jollakin mustalla listalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mutta ei tuosta seuraa vielä että tuo olisi joku selkeä arvo. Oikea arvo on sellainen josta seuraa joku selkeä lopputulos tai toimintatapa.
Sitä juuri tarkoitin, ei ole yhtenäisiä arvoja jos sen noin perustelee ja se rapauttaa sitä oikeaa syytä mikä erottaa meidät muista valtioista. Presidentiksi parhaiten kelpaava osaa sanoa mikä se oikea syy on ja perustelee sen vielä. Näin hän saa vähintään 50% kansasta taakseen.
Vielä ei ole kukaan sanonut mikä se yhteinen arvo on jonka takia keskenään pahimmat vihamiehet tekisivät yhteisen hyvän eteen jotain.
Olen ollut uskossa vuosikymmenniä ja noihin vuosiin mahtuu elämää laidasta laitaan, oma uskokin on ollut koetuksella. Kuitenkin se mitä sana lupaa on totta: Herra on uskollinen, hän ei hylkää eikä jätä vaan haluaa auttaa. Miksi siis en uskoisi, kun arjen ihmeet hädän hetkellä, ja lohtu joka tulee ihmeellisenä rauhana juuri kun kokee olevansa turvaton. Jumala on todellinen ja ikuisesti läsnäoleva.
Vierailija kirjoitti:
Miksi se häiritsee muita ihmisiä mihin joku toinen uskoo? Miksi se häiritsee jos toinen on valinnut valon ja toivon? Asian mikä tuottaa onnea, tuo lohtua ja tuo rauhaa elämään. Joka tekee ihmisestä iloisen ja onnellisen niin, että voi levittää hyvää oloa ja hyviä viboja ympärilleen myös muille. Miksi se häiritsee että joku huokuu hyvää energiaa ?
miksi ei saisi uskoa?
Vastatkaa tähän. Miksi ei saa uskoa?
Tekeekö se ihmisestä heikon? Miksi ei saa olla heikko? Koska pitää olla aina vahva? Miksi ja kenelle pitää olla aina vahva? Koska pitää olla täydellinen ? Miksi pitää olla täydellinen ?
Uskontojen lieveilmiöinä syntyy niin paljon epäonnea. Tiedevastaisuus elää uskonnollisten ihmisten kannatuksella. Donald Trump nousi valtaan kenempä muiden kuin konservatiivisen uskonnollisen aatteen edustajana. Uskontoon voidaan siis kääriä mikä tahansa pökäle ja uskikset äänestää.
Kotimaasta esimerkiksi kelpaa vaikka Juha Sipilä. Nyt saadaan kaikki KiKyttää kiitos lessujen äänien.
Uskovaisuus siis tuhoaa kyvyn ajatella kriittisesti. Demokratiassa me kärsimme siitä kaikki. Yhteisöjen heikoimmat kärsivät eniten. Nytkin KD auttamassa köyhien riistämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se hienoa jos Suomen armeijan ylipäällikkö puhuu joka ilta Jeesus Nasaretilaisen kanssa.
Se ON hienoa. Toivattavasti ei vain puhu, vaan kuuntelee myös:).
Kun puhut Jumalalle, rukoilet.
Jos Jumala puhuu sinulle, sinulla on skitsofrenia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on sen verran kristittyjä, että vaarallista vastata tuollaiseen ettei usko. Kristinusko on myös vielä voimakkaasti esillä puolustusvoimissa, jonka ylipäällikkö presidentti virassaan on. Joten en usko, että vastaukset ovat kovinkaan rehellisiä.
Eikä kristittyjä ole fifty-fifty. Eli jos vastaat, että uskot, saat kristuttyjen äänet. Jos vastaat, että uskot, niin menetät ateistien äänet. Ei tällä oikein voi pelata.
Ei se noin mene.
Ateistit katsoo asiaosaamista, tosin pahimmat uskishörhöt karsien.
Uskoksille on ykösarvo usko, asiaosaaminen vasta sen jälkeen.
Jokainen saa uskoa mihin uskoo. Tärkeintä on ettei sitä kaupata ilman sopimusta/lupaa muille, piilomanipulointia harrastetaan joskus myös TV:ohjelmissa. Ovelta ovelle tyrkyttäjät väheni Korona aikana. Ulkoministerin virkaa hoitaessaan Soini matkusti Trumpin rukousaamiaiselle. Olisi kiva tietää, kustansiko Soini visiitin itse, vai oliko mahdollisesti "naamioitu" virkamatka seremonian kylkeen. Olen oikeastaan yllättynyt, että joku toimittaja haastatteli ja kyseli ehdokkailta uskonasioista. Onko niin tehty aikaisempina vuosina. Mikään m*stakantinen tietolähde ei kuitenkaan saa määrittää valituksi tulevan pressan päätöksiin. Oikeastaan nyt eniten häiritsee, osuuko valinta jonkun joka toistaa jotain tiettyä mantraa joka puheen yhteydessä. Eihän niitä tietysti tarvitse jäädä kuuntelemaan, en ole pian väistyvän puheita kertaakaan (katsonut) /kuunnellut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne mitään usko. Sanovat vain noin uskisten ääniä kalastellessaan.
uskon, että uskovat. Minun kokemukseni mukaan liki kaikki uskoo johonkin.
Minä uskon Keisariin,
Ihmiskunnan Suojelijaan,
Kaikkitietävään ja Kaikkivoipaan
ja Keisarin iankaikkisuuteen,
Ihmiskunnan ainoaan toivoon, meidän suojelijaamme
joka yhdisti Maan heimot,
loi liiton Marsin kanssa,
kärsi Horuksen kerettiläisyyden takia,
taisteli, voitti mutta turmeltiin,
astui alas Maahan,
istui pyhälle Kultaiselle Valtaistuimelle,
astui ylös Taivaisiin,
istuu Ihmiskunnan, pyhän, kuolemattoman suojelijana
ja on sieltä ohjaava Ihmiskunnan läpi myrskyjen ja kadotuksen
ja Koneen Henkeen,
pyhän Keisarillisen uskon,
pyhäin uhrauksien,
syntien rankaisemisen,
ruumiin mitättömyyden
ja iankaikkisen taistelun
Vierailija kirjoitti:
Petyin kyllä ateistina, että Haavisto sanoi uskovansa johonkin korkeampiin voimiin - no ei kai kukaan ole täydellinen.
Saattaahan siinä vastata iholle tunkeviin kysymyksiin hätävalheella, ken tietää. Elämämme kuitenkin kulkee pitkälti kotikasvatuksen pohjalta. Useat meistä on kastettu. Mutta lainasin postauksesi tuon viimeisen lauseen takia. En usko, että monikaan äänestäjä kuvittelee antavansa äänensä "täydelliselle". Ihminen on mitä on, jopa erehtyväinen, koska täydellistä ihmistä ei ole olemassakaan. Lisäksi, kuka edes haluaa äänestää senkaltaista henkilöä, joka mm. kuvittelee itse olevansa täydellinen. Valituksi tuleva aloittaa myös "ala-asteelta", valintamme onnistumisen näkee, miten viran saaja kehittyy ja osaa hoitaa asioita yhdessä muiden kanssa. Hän ei toivottavasti ole ylimielinen, eikä luule olevansa yksinvaltias, joita nykyäänkin löytynee tietyistä valtioista.
Mieheni ja minä äänestämme sitä, joka lupaa Uuden vuoden puheessa toivottaa Jumalan siunausta, kuten Salekin on tehnyt.🙏
Surullista, että joudut odottamaan jonkun ventovieraan virkaa hoitavan henkilön, mahdollisesti kerran vuodessa toivottavan sulle "himoitsemasi" sanat, lupailet jopa perheestä kahdet äänet hänelle joka toteuttaa toiveesi. Miksi alennut uskon asiassasi kaupustelun ja lahjonnan "s*ntiin". Toivottakaa keskenänne toisillenne vaikka joka ilta, olettaisin, että niin tehtynä tuntuisi aidommalta.