Ilotulitteet pitäisi kieltää Suomessa.
Eläimet kärsii, ilmasto ja ympäristö kärsii ja turhaa rahantuhlausta. Rakettivideoita voi katsoa netistä jos niin paljon haluaa.
Kommentit (130)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Blablablajäkäjäkäjäkä
Ottaa varmasti koville huomata olevansa sivistymätön, vanhoissa köyhille orjakansoille tarkoitetuissa sirkushuveissa kiinni roikkuva typerys. Ymmärrän.
Onneksi sivistyneet ihmiset ymmärtävät, että iloa ei pidä olla. Kyseessä on kuitenkin eliitin juoni. Täysin sivistynyt kosmopoliitti viettää uudenvuoden kotonaan maistaen vain tilkan vettä ja menee klo 22 nukkumaan korvatulpissa.
Täällä on kuultu paljon kommentteja siitä että sivistymättömät ihmiset nauttivat räkäposkella raketeista. Mikä on sitten se niin sanottu sivistynyt tapa viettää uutta vuotta? Itse vietän usein uutta vuotta kotosalla, laitan hyvää ruokaa, käyn kynttiläsaunassa, nautin ehkä pari lasia viiniä, luen usein jotain hyvää kirjaa, joskus saattaa käydä kavereita kylässä, usein menen ulos puolen yön aikoihin katsomaan raketteja. En itse osta raketteja. Mutta katson niitä mielelläni.
Petteri ja Riikka pitää huolen ettei ensi vuonna muuta pauku kuin tyhjästä mahasta PIERUT,
On sivistyneempää öyhöttää pöllöpalstalla raketeista, kun ostaa niitä.
Järkevän keskustelun vielä ymmärrän. Mutta nämä melskaamiset eivät vie asiaa mihinkään
Vierailija kirjoitti:
Petteri ja Riikka pitää huolen ettei ensi vuonna muuta pauku kuin tyhjästä mahasta PIERUT,
Pete ja Riksu rakastaa, että paukkuja ostetaan. Se tuo verotuloja millä kaikki osallistuu talkoisiin
Vierailija kirjoitti:
Täällä on kuultu paljon kommentteja siitä että sivistymättömät ihmiset nauttivat räkäposkella raketeista. Mikä on sitten se niin sanottu sivistynyt tapa viettää uutta vuotta? Itse vietän usein uutta vuotta kotosalla, laitan hyvää ruokaa, käyn kynttiläsaunassa, nautin ehkä pari lasia viiniä, luen usein jotain hyvää kirjaa, joskus saattaa käydä kavereita kylässä, usein menen ulos puolen yön aikoihin katsomaan raketteja. En itse osta raketteja. Mutta katson niitä mielelläni.
Niin, eiköhän niitä ole muitakin tapoja viettää uutta vuotta kuin räiskiä niitä saastuttavia ja meluavia raketteja kuola poskella taivaalle. Mikä oli tämän kommenttisi pointti?
Vierailija kirjoitti:
Sen minäkin haluan tietää. Olisi mukava tietää mikä tekee rakettien vastustajista ja niiden uuden vuoden juhlista niin sivistyneitä..
Vierailija kirjoitti:
Mies just totesi että "Suomi-juntit" siellä paukuttaa.
Typerämpää hommaa saa hakea.
Täällä meillä päin nämä eräät, ei-suomijuntit, tuntuu olevan erityisen innoissaan raketeista ja paukuista. Puoli kuudesta asti on nyt ollut taukoamaton pauke. Ei ole koiraa, mutta ihan itseäni ärsyttää tuo meteli todella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, eiköhän niitä ole muitakin tapoja viettää uutta vuotta kuin räiskiä niitä saastuttavia ja meluavia raketteja kuola poskella taivaalle. Mikä oli tämän kommenttisi pointti?
Eli ei esimerkkejä siitä sivistyneestä tavasta juhlia. Ja jos pointtia et tajunnut, turha sitä on väkisinkään yrittää mahduttaa päähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen minäkin haluan tietää. Olisi mukava tietää mikä tekee rakettien vastustajista ja niiden uuden vuoden juhlista niin sivistyneitä..
Ja sinullekin toteaisin, että eiköhän niitä ole muitakin tapoja viettää uutta vuotta kuin räiskiä niitä saastuttavia ja meluavia raketteja kuola poskella taivaalle. Mikä oli tämän kommenttisi pointti? Pakottava tarve vain sanoa jotain, kun ärsyttää, että jotkin sivityneemmät ihmiset eivät tarvitse kmitään rakettien räiskettä huvän uuden vuoden tekemiseksi?
Ammattilaisten ilotulitukset ovat todellinen ilo silmälle. Yksityisten räpellys surkeaa räiskintää, näin se vaan on. Palaa rahat ja hihat, ihan turhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ei esimerkkejä siitä sivistyneestä tavasta juhlia. Ja jos pointtia et tajunnut, turha sitä on väkisinkään yrittää mahdu
Niin, sinähän tässä et sitä pointtia tajunnut, mutta eipä sitä voi odottaakaan. Pointti oli juuri se, että uusi vuosi voi olla oikein hyvä ja innostava ilman mitään räiskyviä rakettejakin.
Vierailija kirjoitti:
Kotieläimet tulisi kieltää. Ne tuottavat lähes henkilöauton verran CO2-päästäjä. Tuotantoeläimillä on sentään joku funktio ruokajärjestelmässä. Itse asiassa eettisin ratkaisu olisi tehdä kissoista ja koirista pihvejä ja ruokkia niillä kehitysmaiden nälänhätää kärsiviä ihmisiä.
Ilotulitteet sen sijan tuottavat iloa.
Ilotulitteiden tuomaa iloa ajatellen tulee mieleen joku riemuidiootti joka seuraa jokaista ilotulitusta tuolla suu ammollaan ihaillen
Kannatan. Yksityisiltä pois täysin. Vain isot yhteisöt ja kaupungit vois järjestää ilotulituksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinullekin toteaisin, että eiköhän niitä ole muitakin tapoja viettää uutta vuotta kuin räiskiä nii
Ja sinullekin toteaisin, että eiköhän niitä ole muitakin tapoja viettää uutta vuotta kuin räiskiä niitä saastuttavia ja meluavia raketteja kuola poskella
Edelleenkään ei esimerkkejä, ja jos luetun ymmärrys on kohdallaan, mistä kohtaa tuosta uuden vuoden juhlinnasta löydät sen räkä poskella kohdan.? Turhaa jankutusta ilman faktaa. Et kuulosta minusta kovinkaan sivistyneeltä.
Lol, sinulla se tuo luetun ymmärtäminen tuntuu tuottavan vaikeuksia, aika säälittävä pelle olet ja nimenomaanse turha jankuttaja =D Tukehdu rauhassa typeryteesi, en jaksa noin tyhmän kanssa tuhlata aikaa, heippa.
Voi kuule, samat sanat. Kumma miten hölmöiltä sellaiset ihmiset vaikuttavat. jotka suureen ääneen julistavat suurta sivistystasoaan, kuten sinä. Suonet anteeksi jos en ota sitä täydestä. :D Iloista Uutta Vuotta vaan sinnekin.
Onhan useat kaupungit lopettaneet virallisen uuden vuoden ilotulituksen. Eikä yksityiset ihmisetkään enää ole niin innostuneita, toisaalta osalla ei ole varaakaan.
Muistan kun noin kymmenisen vuotta sitten täällä päin paukuteltiin oikein urakalla. Ei näyttänyt juuri miltään, mutta ilma oli kirjaimellisesti sakeana savusta ja hirveästä katkusta.
Isot ja näyttävät ilotulitukset on jees, eikä oma koirani ainakaan niistä ahdistu. Jatkuva pauke on eri asia, tosin yksittäinen ilotulitus. Luonnonvaraiset eläimet pelkäävät oikeasti, paniikissa lentää linnutkin kesken unien pesistään.
Kiellettävä Suomessa!!111 Pois kaikki ilo ja valo täältä pimeästä ja kylmästä. Muualla toki on sallittua ampua raketteja, se on eri asia.
Ottaa varmasti koville huomata olevansa sivistymätön, vanhoissa köyhille orjakansoille tarkoitetuissa sirkushuveissa kiinni roikkuva typerys. Ymmärrän.