Saako niitä uusia laihdutuslääkkeitä oikeasti?
Mistä ja miten? Tarkoitan ozempic ym vastaavat. Mitä vaaditaan että resepti kirjoitetaan? Pitääkö ensin tehdä jotkut tutkimukset? Määrätäänkö missään etävastaanotolla? Kertokaa kokemuksia jotka olette onnekkaita ja saaneet tuollaisen lääkityksen. Itsellä n 60kg ylipainoa ja toivo laihduttamiseen mennyt...
Kommentit (13)
No huh! Ei tohon mitkään lääkkeet auta kun mätät sitten kuitenkin pullaa ja suklaata entiseen malliin. Ei ole mitää ihmelääkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
No huh! Ei tohon mitkään lääkkeet auta kun mätät sitten kuitenkin pullaa ja suklaata entiseen malliin. Ei ole mitää ihmelääkkeitä.
Onpas ne ihmelääkkeitä. Mun mies on laihtunut jo 20kg ja edelleen laihtuu, kun hänen ei vaan tee enää mieli mättää pullaa ja sipsiä päivittäin. Hän on tätä ennen yrittänyt laihduttaa tuloksetta varmaan 30v. Hän sai reseptin työterveyslääkäriltä, mutta hänellä on ylipainon lisäksi diabetes.
Laihdut sillä et menet sinne kävelylle ja jätät ne pullat syömättä
Minulle tarjottiin Ozempic vaikka ylipainoa on vain 10 kg, en ottanut, sanoin että kyllä tämä ruokavaliolla ja liikunnalla lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Minulle tarjottiin Ozempic vaikka ylipainoa on vain 10 kg, en ottanut, sanoin että kyllä tämä ruokavaliolla ja liikunnalla lähtee.
No lähtikö?
Vierailija kirjoitti:
Ketoosiin niin ei tartte mitään lääkkeitä. Pysyy myös kylläisenä ja paino putoaa varmasti.
Mikä on ketoosi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketoosiin niin ei tartte mitään lääkkeitä. Pysyy myös kylläisenä ja paino putoaa varmasti.
Mikä on ketoosi?
Hurriganesin Get on.
Mille lääkärille noita pitää mennä kinuamaan? Riittääkö yleislääkäri vai pitääkö olla jokin erikoislääkäri yksityisellä?
Olen syönyt lähinnä porkkanoita ja keitettyjä kananmunia ja laihtunut 3 kg vaikka olen normaalipainon alarajoilla. Luulisi tuollaisen massiivisen ylipainon lähtevän vielä helpommalla.
Eikö stimulanteilla saa myös ruokahalua vähentäviä vaikutuksia?
Tällä hetkellä Ozempic-reseptiä ei toivottavasti uusille aloittajille kirjoiteta, koska saatavuustilanne on niin huono. Huom, vaikka aloituksessa käytettäviä pienempiä kyniä olisikin saatavilla, pidemmän päälle saatavuusongelmat tulevat haittaamaan lääkkeen käyttöä.
Muita lääkevaihtoehtoja on esim. Saxenda ja Rybelsus.
Lääkkeen voi saada terveysaseman yleislääkäriltä, työterveys- tai opiskelijaterveydenhuollosta, yksityiseltä erikoislääkäriltä, eli melkeinpä mistä vaan.
Ja älä välitä kaiken maailman huutelijoista. Ylipaino on todella alihoidettu SAIRAUS, hienoa, että siihen alkaa olla vaikuttavia hoitokeinoja. Niitä saa hyvällä omalla tunnolla käyttää.