Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uudenvuoden raketit stressaavat eläimiä

Kommentit (219)

Vierailija
161/219 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo aikaisempi viesti noista kovaäänisistä pommeista on loistava - jos rakkien paskoja ei kerätä niin saakoon sitten samalla mitalla takaisin.

Miten se on koirien vika?! Miksi koiraparoille pitää kostaa?!

Ei se ole koiran vika. Mielellään kostaisi suoraan omistajalle, mutta se ei ole ihan yksinkertaista. Postilaatikkoon palautin kerran yhden koiranomistajan unohdukset, mutta ei näyttänyt oppivan mitään. Jospa ensi kerralla levitän unohdukset suoraan etuoven eteen?

Vastuullinen koiran omistaja kerää tortut ja huolehtii koiran pois kaupungista uuden vuoden ajaksi. Ei se ole minun ongelma, jos joku ei pysty kantamaan vastuuta eläimestään.  

Vierailija
162/219 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sadat kuolleet linnut peittivät katuja Roomassa mystisten kuolemien syyksi epäillään ilotulitteita

Uudenvuodenpäivänä Roomassa havaittiin satoja lintuja kuolleena kaduilla.

https://www.iltalehti.fi/iltvuutiset/a/cacc2d62-e808-4aad-920d-c9210d1d…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/219 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sadat kuolleet linnut peittivät katuja Roomassa mystisten kuolemien syyksi epäillään ilotulitteita

Uudenvuodenpäivänä Roomassa havaittiin satoja lintuja kuolleena kaduilla.

https://www.iltalehti.fi/iltvuutiset/a/cacc2d62-e808-4aad-920d-c9210d1d…

Tämän vuoksi ilotulitukset voidaan kieltää aivan hyvin. Rakkien kärsimyksellä ei ole mielestäni merkitystä. Niitä on jo aivan liikaa ihmisillä.

Vierailija
164/219 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskas koirat kielletään kun niiden haukkuminen ja kävelyteille sontiminen on paljon suurempi ongelma. Aion tänäkin vuonna ampua ilotulitteita normaaliin tapaan, minulla kun ei ole rahasta pulaa. 

Vierailija
165/219 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo aikaisempi viesti noista kovaäänisistä pommeista on loistava - jos rakkien paskoja ei kerätä niin saakoon sitten samalla mitalla takaisin.

Typerys. Kosto menee eläimelle, joka ei ole syyllinen keräämättömiin jätöksiin.

Vierailija
166/219 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koirat saisivat elää lajityypillistä elämää, ne olisivat ulkona laumoissa eikä niitä hetkauttaisi joku ilotulitus.

Vierailija
167/219 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fak the animals

Vierailija
168/219 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei noi meidän lehmät välitä hittojakaan pikku paukkeesta. On taas jollain tsadilaisella  paksupersemammalla paniikkihäiriö.

Miksi Tsadissa kiinnostuttaisiin Suomen ilotulituksista?

Vierailija
169/219 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinen 240 euron erä ostettu raketteja. LÄhtee muuten isot jytinät tänä vuonna. Saamani joulu bonus jysähtää taivaalle paukun ja rätinän saattelemana. Saatte nähdä, kenellä on naapurustossa tymäkimmät paukut!

Vierailija
170/219 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskas koirat kielletään kun niiden haukkuminen ja kävelyteille sontiminen on paljon suurempi ongelma. Aion tänäkin vuonna ampua ilotulitteita normaaliin tapaan, minulla kun ei ole rahasta pulaa. 

Lompakko täynnä, korvien väli tyhjä.

Vierailija
171/219 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeinen 240 euron erä ostettu raketteja. LÄhtee muuten isot jytinät tänä vuonna. Saamani joulu bonus jysähtää taivaalle paukun ja rätinän saattelemana. Saatte nähdä, kenellä on naapurustossa tymäkimmät paukut!

Vi**u mä olen kova jätkä ja oon aattona niin kännissä, ehe ehe öhö öhö.

Vierailija
172/219 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ostan joka uusivuosi mahdollisimman kovaäänisiä pommeja ja räjäyttelen niitä jo ennen sallittua aikaa. Tämä on pieni kostoni koiranomistajille siitä että antavat rakkiensa paskoa toisten pihoille eivätkä kerää jätöksiä pois. 

Tiedän, ei koske kaikkia vaan sitä normaalia 1-2 prosenttia koiranomistajista (vaikka joskus tuntuu että prosenttiluku on suurempi). Niin kauan kun pihallani tai lähistöllä on yksikin keräämätön jätös, tulen näin tekemään.

Tuommoisille tolloille saisi hieroa ne koiranpaskat naamaan.

Vierailija
173/219 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kouluttakaa ne eläimenne.  

Miten koulutat metsäneläimet???

Niillä ei ole mitään hätää. Ne on metsissä.

Raketteja pelästyneet metsän eläimet saattavat aiheuttaa normaaliakin enemmän vaaratilanteita liikenteessä

https://radiosun.fi/2020/12/30/raketteja-pelastyneet-metsan-elaimet-saa…

Eläinlääkäri: "Metsäneläimille uusi vuosi on jokavuotinen helvetti"

https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/lukemisto/1d1a5be0-286d-5321-a08d-d…

ja höpöhöpö.

Höpöhöpö on sun merkitykses tälle pallolle.

Vierailija
174/219 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vi**u mä olen kova jätkä ja oon aattona niin kännissä, ehe ehe öhö öhö.

En käytä alkoholia. Sen takia mulla on rahaa ostaa isoimmat paukut. Sulle tuo Vergi näyttää maistuvan vähän liikaakin.

Vierailija
175/219 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat voi siedättää kuulemaan kovia ääniä, mm. Popcornien paukuttelu ja yleiset ilotulitusten äänet. On omistajasta kiinni jaksaako opettaa vai ei.

Vierailija
176/219 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on sitten kova päivä monella lemmikillä, meillä myös. Jotkut tenavat paukutteli jo eilen ja sen seurauksena koira läähätti ja vapisi kolme tuntia vessassa eikä suostunut tulemaan pois. Onneksi on rauhoittavaa eläinlääkäriltä, niin koira kyllä lääkitään tänään rauhalliseksi. Ärsyttää silti, vaikka ei tuolle mitään voi.

Vierailija
177/219 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa oma Himars ja ampuisi sillä 120 kg ilotulitteita kerralla.

Vierailija
178/219 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni eivät raketit ole koskaan kiinnostaneet, kun on nähnyt yhden ilotulituksen, on nähnyt kaikki.

En silti panikoisi koirien ja muiden eläinten kanssa, kyseessä on vain lyhytaikainen paukuttelu ja normaaliksi kasvatettu koira ei noista sen ihmeemmin hätkähdä. Vai miten ne pärjäävät kesäisin ukkosella tai kun sataa ropisee oikein kovaa peltikattoon? Muistelen joskus kissani katselleen uteliaana ikkunasta ilotulituksia, hetken katseli ja sitten haukotteli makeasti ja alkoi nukkumaan.

Vierailija
179/219 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitan verhot kiinni ja pelaan sotapelejä missä paukkuu ja räjähtelee kovalla äänellä. Koira luulee, että ilotulitteiden pauke on pelistä. Tämä toimii oikeasti. 

Vierailija
180/219 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, meillä on 32 hevosta, 2 koiraa, 1 kissa ja 2 marsua. Joka uusi vuosi meillä järjestetään ilotulitus. Yksikään eläin ei stressaa, kaikki on rentona. Kouluttakaa/opettakaa niitä eläimiä. Se on ihan ihmisen syy, jos eläin kärsii. Siedättäkää. Ruoka toimii aina 100%

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme