No kuinka paljon se viisurin pois otto oikein sattuu?
Mulla ei ole edes yhtään reikää hampaissa, hirvittä jos viisuri joudutaan poistamaan kun ei oo mitään käsitystä hammaslääketieteellisistä toimenpiteistä...
Kommentit (11)
Multa on poistettu kaikki neljä viisaudehammasta, joista kaksi vain vetämällä suht kivuttomasti, mutta kaksi piti leikata. Se oli ikävämpi toimenpide, mutta eniten hammaslääkärissä pelottaa kuin sattuu.
pala kerrallaan, kun oli tehnyt jonkun ihme lenkin leukaluuhun. Ihan horroria!
Ei sattunut ollenkaan :-) Enempi sattuu leikkauksen jälkeen, mutta kun muistaa ottaa nappia, niin sekin hoituu sillä.
ja kun hyvä puudutus niin ei se kummoista ollut,hammaslääkäri kyllä joutui melkoisesti voimia käyttämään. Poiston jälkeen mulla nousi pariksi tunniksi kova kuume mutta sain antibiootit jatkohoidoksi ja kipulääkityksen tietty
poistosta selvisi joten kuten puudutuksen avulla, mutta seuraavat kolme viikkoa poistosta yhtä kipuhelvettiä yötä päivää! särkylääkkeet autto aina hetken..
puolestaan ei sattunut ollenkaan, eikä jälkikäteenkään sattunut juuri yhtään. Hyvin helppo homma oli.
mulla tais mennä kaksi tuntia, hammas halkesi ja oli siis monessa osassa,
hammaslääkärikin vaihtui välillä kun ensimmäinen haki naapurihuoneesta toisen apuun (mahtoi olla kolaus ammattiylpeydelle)
Juuret oli jotenkin niin solmussa. No saatiin se sieltä sitten loppujen lopuksi pois. Muutaman päivän kuljin leukaluu turvoksissa ja kelta-
puna-vihreä kirjavana, särkylääkkeitä syöden. Suuta ei saanut kunnolla
auki ja sen kaiken seurauksena leukanivel alkoi lonksumaan kun pari
tuntia sitä voimalla survottiin siinä poisto-operaatiossa. Mainitsin siitä myöhemmin, mutta eihän sille mitään enää voi. Kehotettiin vaan olemaan
varovainen sen kanssa , ettei mene pois paikoiltaan
No, toivottavasti ap:llä on helpompi tapaus :)
miten juuret on kasvaneet.
Jos juuret on nätisti sisäänpäin niin ei paha homma (mulla oli näin) mutta jos juuret harottavat paljon ulospäin joka suuntaan niin voi olla että joudutaan leikkaamaan ja sitten on " isompi juttu"
Eli älä usko niitä kaikkia kauhujuttuja,mulla meni tosi helposti koko homma=)
Mulla piti kaikki ottaa tohtorin pois koska eivät mahtuneet itsekseen tulemaan. 1 neljästä lähti melko helposti, muut hiukka hankalammin. Jälkisäryt ne pahimmat siinä oli, meni kyllä antibioottia ja särkylääkettä ja sain sairaslomaakin. Mutta helpotus se loppujen lopuksi on.
Piti leikata ja riepoa edestakaisin, mutta oikeasti se ei sattunut, sillä olihan mulla kunnon koko pään puudutus.
Myöhemmin oli ikävämpää, kun sitä verihyhmää tuli suuhun ja piti varoa sitä lommoa.
Mutta siitä selviää paljon paremmin kuin synnytyksestä ;)
minulla leikattiin kaikki 3 kpl yhdellä kertaa
yks tulehtu kahdesti ja ei puhjennu
piti mennä polilla leikkaukseen
lääkäri kysyi otetaanko toinenki pois samalla
sanoin että otetaan kaikki niin tehtiin
söin viikon 800 buranaa
ei kipuja yhtään
leikkaussalissa olin 2 ja puol tuntia
silloin maksoi vaan 100 mk koko juttu
siis minulla oli vain 3kpl niitä viisureta
ap