Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 18€ tuntipalkka tosi huono?

Vierailija
27.12.2023 |

Luen lehtijuttua sairaanhoitajasta joka alkoi myydä itseään kun tienasi niin vähän. Mietin vaan näin korkeakoulutettuan etten todellakaan tienaa edes tuota. Sairaanhoitajat tienaa enemmän kuin muut naiset, miksi valittavat palkkaansa?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tuntipalkka on n. 20e ja sillä ihan hyvin kaksi lasta elättää yksinään ihan omistusasunnossa asuen. Ihan normaalisti lapset saa perusasiat ja harrastukset ym, ei oo tarvinnu p*llua myydä sen takia. Toki ei mitään hirveää luksusta ole tarjolla, mutta on meillä (näköjään) asiat paremmin kun monilla.

Pahoittelut tyhmästä kysymyksestä, mutta millainen palkkasi siis nettona / kk on ?

Vierailija
42/54 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun tuntipalkka on n. 20e ja sillä ihan hyvin kaksi lasta elättää yksinään ihan omistusasunnossa asuen. Ihan normaalisti lapset saa perusasiat ja harrastukset ym, ei oo tarvinnu p*llua myydä sen takia. Toki ei mitään hirveää luksusta ole tarjolla, mutta on meillä (näköjään) asiat paremmin kun monilla.

Pahoittelut tyhmästä kysymyksestä, mutta millainen palkkasi siis nettona / kk on ?

Ja paljonko elatusmaksut lapsistanne ovat ? tai eläkkeet, jos olet leski ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Vierailija
44/54 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta kun laskee sairaanhoitajan kuukausipalkan, niin ei se työnkuvaan ja vastuuseen nähden hirveästi ole edes lisien kanssa. 

Mulla on yleensä bruttona 4000 +-500, riippuu monetko lisät maksetaan sen kuun aikana. Ei ole huono palkka mutta työn sisältöön nähden liian matala.

Vierailija
45/54 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ok palkka, jos on saanut jotain perintöä, että on voinut ostaa omistusasunnon. Jos taas tuosta palkasta pitää maksaa vuokra, laskut, lasten harrastukset, auto, bensat, ruoat, vaatteet, niin ei pärjää pk-seudulla. Maalla sama palkka riittää paremmin, kun asuntoja saa halvalla.

Normaalit ihmiset ostaa sen asunnon ihan säästämällä.

Vierailija
46/54 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajilla on kova palkka kun on lepo työ ja tulokset huonoja 

Vierailija
47/54 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta kun laskee sairaanhoitajan kuukausipalkan, niin ei se työnkuvaan ja vastuuseen nähden hirveästi ole edes lisien kanssa. 

Mulla on yleensä bruttona 4000 +-500, riippuu monetko lisät maksetaan sen kuun aikana. Ei ole huono palkka mutta työn sisältöön nähden liian matala.

Mikä siinä työn sisällössä erityisesti on pielessä palkkaan nähden? Kukaan sairaanhoitaja jonka kanssa olen "asioinut", ei ole mitenkään erityisesti vakuuttanut minua osaamisellaan. Vastuuta ja päätöksentekoa olisi jokapäiväisessä työssä vähän väliä tarjolla, mutta moni vaan luistaa sieltä mistä aita on matalin, jättää asioita hoitamatta ja potilaan ongelmia kuuntelematta. Vastuuhan on loppuviimein lääkärillä... 

Vierailija
48/54 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole huono palkka. Siihen päälle vielä erilaiset lisät 

Mitkä lisät?

Läheskään kaikki ei ole vuorotöissä.

Mä saan ikälisän (yli 10v uran jälkeen) se on muutaman kympin kuussa.

Eikä se sun päivätyös ole sen kummempaa kuin kenenkään muunkaan siistiä sisätyötä tekevän. Palkka on ihan hyvä. Aika monta sh tuttua on päivätyössä, osa valittaa palkkaa, osa ei. Kukaan ei valita työnkuvaa. Työnkuva on puhelimessa puhumista, tietokoneen näpyttelyä, sairaanhoitajan vastaanottoa. Ei ylitöitä, ellei halua kasvattaa tiliään. Jotkut käy tekemässä keikkaa, kun tarve extrarahalle. Kaikilla aloilla ei tällaista mahdollisuutta ole. Ihan mukavasti nuo tutut näyttää elelevän ihan päivätyöllä. Toinen tarina on sitten ne, jotka raataa itsensä lähes hengiltä vuorotöissä sairaaloiden kiireisillä osastoilla, kiireisessä ensiavussa, isojen sairaalojen ympärivuorokautisessa päivystyksessä. Jossain pikkuterkkarin päivystyksessäkin voi olla ruuhkaa flunssakautena, mutta sieltäkin pääsee kotiin kolmen jälkeen ja viikonloppuna ei tarvitse mennä. Ja samalla tavalla niitä on ruuhkapiikkejä muillakin aloilla, että välillä tehdään niskalimassa, mutta sellaista se työnteko on. 

Vierailija
49/54 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä työn sisällössä erityisesti on pielessä palkkaan nähden? Kukaan sairaanhoitaja jonka kanssa olen "asioinut", ei ole mitenkään erityisesti vakuuttanut minua osaamisellaan. Vastuuta ja päätöksentekoa olisi jokapäiväisessä työssä vähän väliä tarjolla, mutta moni vaan luistaa sieltä mistä aita on matalin, jättää asioita hoitamatta ja potilaan ongelmia kuuntelematta. Vastuuhan on loppuviimein lääkärillä... 

En jaksa vastata tällasille kun ootte aina katkeria ja/tai työttömiä :D

Vierailija
50/54 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole huono palkka. Siihen päälle vielä erilaiset lisät 

Sepä. Miksi kaikki yhdessä suretaan sairaanhoitajien surkeita palkkoja vaikka oikeasti ne tienaa enemmän kuin muut naiset?

Ei läheskään kaikki miehetkään saa noin isoa palkkaa.

No ei läheskään. Sain muutama kk sitten työpaikan. Palkka on 13,60/h. tv m38

Vierailija
51/54 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se nolon pieni palkka. En kehtaisi kertoa jos kysyttäisiin.

Vierailija
52/54 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä. Minun tuntipalkka on 13e

Vierailija
53/54 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ok palkka, jos on saanut jotain perintöä, että on voinut ostaa omistusasunnon. Jos taas tuosta palkasta pitää maksaa vuokra, laskut, lasten harrastukset, auto, bensat, ruoat, vaatteet, niin ei pärjää pk-seudulla. Maalla sama palkka riittää paremmin, kun asuntoja saa halvalla.

Siis oikeesti mulle kaikki heti. Ei ihme, että työelämän alkutaipaleella olevat valittaa rahan vähyyttä, kun kuvittelevat, että heidän pitää saada kaikki heti. Tsiisus!

Vierailija
54/54 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On, ei tuolla nykyaikana elä. 20v. sitten oli vielä ok.

Ok, mites kun muut naiset tienaa puolta vähemmän niin miten ne pärjää?

Myyvät itseään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän