Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En tajua miten jotkut nousee VAPAAEHTOISESTI kukonlaulun aikaan

Vierailija
27.12.2023 |

Itellä oli kello soimassa tänään 9.30 ja sekin oli liian aikasin, joten sammutin vaan koko herätyksen ja jatkoin vielä pari tuntia nukkumista

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvähän se on maata homeessa puoleen päivään, kun loisii veronmaksajien rahoilla.

Onneksi tuet leikataan ja joudutte vetelykset töihin. Toivon, että työpäivänne alkaa viimeistään 6:00.

Mutta on ok loisia klo 18 jälkeen sohvalla ja mennäkin jo kohta siitä nukkumaan?

Vierailija
42/59 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitsekaan ymmärtää. Kukin rytminsä mukaan. Itse herään neljän tai viimeistään viiden aikaan ja nautin aamukahvin rauhassa. Rakastan omaa aikaa aamuisin. Aloitan työt jo kuuden ja seitsemän välillä etänä, niin voin lopettaa jo kolmelta tai aiemminkin, jos ei ole iltapäivällä kokouksia ja nauttia pitkästä iltapäivän vapaasta ja ehdin harrastaa. Jos nukkuisin pitkään ei jäisi juurikaan omaa aikaa töiden jälkeen ja olen muutenkin iltauninen, niin nukun aikaisin. Kaikki eivät ole samasta muotista valettu, joten nuku sinä vaan rauhassa pitkään aamulla, mutta älä arvostele toisten tyyliä. Onko siitä sinulle jotain haittaa että toiset nousee kukonlaulun aikaan? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut heräävät luonnostaan varhain ja ovat virkeimmillään aamun tunteina. Minä voisin kysyä, että kuka kaheli tekee illalla kahdeksan jälkeen enää mitään muuta kuin syö iltapalan ja harjaa hampaat?

Vierailija
44/59 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse heräsin just äsken, aamukahvit tippumassa. Talvisin niin pimeää, että jotenkin sitä voisi vain nukkua kokoajan kellonympäri. Nytkin nukuin 13h lähes putkeen.

Vierailija
45/59 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein aiemmin erittäin raskasta ruumiillista työtä. Työpäivän jälkeen voimat olivat täysin lopussa ja väsytti. Kävin siis yleensä jo klo 18.00 nukkumaan ja kun heräsin aamuyöstä niin voimat olivat palautuneet ja olin taas virkeä. Silloin oli kivaa tehdä ruokaa ja muita asioita.

Vierailija
46/59 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-6 aikaan noustessa on ihanan hiljaista ja rauhallista, ei ole kiire mihinkään ja saa kelliä lämpimässä. Tai voi koiran lenkin jälkeen vaikka palata takaisin täkin alle. No, vähintäänkin syödä hyvän aamiaisen sängyssä. :)

Vierailija
47/59 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin 5:30 itsestään, kun ei enää nukuttanut.

Vierailija
48/59 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÖIHIN SIITÄ SAATANA.

Vierailija
49/59 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olen työtön ja kello soi joka aamu kuudelta. Siis ihan jokaikinen aamu.

Vierailija
50/59 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan aikuinen ei nuku normaalisti tai useasti klo 11:30 asti keskellä viikkoa oli sitten lomalla tai ei.

Kyllä minä normaali työssäkäyvä virkamies nukun jokaikisenä vapaapäivänä iltapäivän puolelle.

Vierailija
51/59 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana olin samanlainen, jos heräsin kymmeneltä aamupäivällä niin se oli mulle aikaisin. Yleensä heräilin puolen päivän aikaan, joskus myöhemminkin. Helposti tuli 12 tuntia unta tai enemmänkin. Sitten menin vuorotöihin, joissa vielä kohteesta riippuen työaika alkoi klo 5.30-13 välillä ja vuosien kuluessa aloin vaan tottumuksesta heräämään aikaisemmin ja aikaisemmin. Nykyään jos nukun klo 8 asti niin se on mulle myöhäinen aika herätä ja jopa harmittaa herätä niin "myöhään" 😅 En mä välttämättä oikein mitään aamulla tee mut saa herätä rauhassa ja silti kello ei ole paljoa kun lähtee ovesta ulos. Ehkä musta on tulossa vanha 😁

Vierailija
52/59 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan aikuinen ei nuku normaalisti tai useasti klo 11:30 asti keskellä viikkoa oli sitten lomalla tai ei.

Lähde? Minä ja mieheni nukumme puoleenpäivään aina kun on mahdollisuus.

Vierailija
53/59 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin tartten sen 8-9 tuntia unta joka yö. Jotkut ei ilmeisesti tartte. 

Vierailija
54/59 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän pitäisi herranjumala mennä nukkumaan yhdeksältä illalla jos pitäisi herätä kuudelta aamulla. Ei kukaan aikuinen mene siihen aikaan nukkumaan. Sitähän ollaan salilla, jumpassa tai koiralenkillä siihen aikaan. 

Vierailija
55/59 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis,

Miten alkoholin käyttö liittyy unirytmiin? Ehkä ihmisellä joka valvoo vain baarireissuilla myöhään, mutta aika vääristynyt kuva että ajattelee  _kaikkien_ yökukkujien olevan jotain hampuuseja.

Minä olen ikäni kärsinyt aikaisista aamuista, koska oma rytmini on illanvirkku-aamuntorkku. Jo alakoululaisesta saakka (huom, vanhemmat menivät itse ja laittoivat meidät lapset myös aikaisin nukkumaan jne. eli kyseessä ihan 'oma rytmini') olen kukkunut yöt, ja usein jättänyt vaikka aamupalan välistä että saan nukkua hetken pidempään, koulumatkalla jotain banaania sitten ehkä natustellut kävellessä.

Yläkoulussa masennuin, ja väitän että osaltaan asiaan vaikutti se, että elin koko ajan univajeessa kun bussien takia piti herätä akaisina aamuina jo 6:30 jo mieli ehtiä kouluun.

Lukiossa asia helpotti, asuimme ihan koulun vieressä, kävelin n. 5min kodista kouluun, sama juttu myöhemmissä opinnoissa.

Sittemmin olen tehnyt töitä iltapainotteisesti, eli käytännössä iltavuoroja (lähes) koko ajan. Nyt perhe- ym. syistä teen vain 7-10 alkavia vuoroja, ja voi luoja miten kuollut olen noissa aikaisissa vuoroissa...!

Ja minäkin rakastan KESÄaamuja, niistä on lomalla ihana nauttia ja mennä vasta aamuyöstä nukkumaan, esim. klo 5 ja heräillä sitten puoliltapäivin kun vaan mahdollista.

Minä teen paljon omia juttuja öisin, luen kirjoja, kirjoitan ja piirtelen ymv. Rakastan sitä hiljaisuutta ja öistä tunnelmaa, siinä on jotain levollista. Huomaan myös, että jos olen väsynyt päivällä, niin iltaa kohdem 'herään eloon' ja piristyn, vaikka univelkaa olisikin. 

Vierailija
56/59 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan päivästä paljon enemmän irti ja asioita aikaan, kun herään viimeistään seitsemältä. 

Vierailija
57/59 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä nukun. Se on nyt eläkkeellä olemisessa ihan parasta, että saan nukkua oman rytmini mukaan.

No eläkeläiset nyt eivät ole aikuisia, Ihminen taantuu takaisin lapsen tasolle. 

Vierailija
58/59 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut tiedätkös nousevat ihan ilman kelloakin aikaisin.

Siinä sulle pohtimista loppuviikoksi. 

Se vasta hullua onkin. Miksette nuku?

Ap

5-6 tunnin unet riittää mulle, turha sängyssä on maata jos ei nukuta (olen eläkkeellä).

Vierailija
59/59 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen pian nukkumaan ja herään kukonlaulun aikaan huomenna. On paljon hommaa hoidettavana ja pitää nousta ajoissa