Lokakuussa mihin Euroopan kaupunkiin lomalle?
Tässä alustavasti mietin jo ensi syyslomaa ja haaveissa kaupunkiloma Euroopassa. Mietinnässä Barcelona, Rooma, Nizza, Munchen....Olisiko suosituksia?
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Mikä vain kaupunki eteläisemmässä Ranskassa tai Italiassa. Esim. Firenze, Rooma, Nizza ovat loistavia syyslomakohteita. Nuo Lyon ja Munchen ovat omalla listalla seuraavina. Marseille myös, mutta mies on saanut päähänsä, että se on karmean vaarallinen paikka, johon ei pidä jalallaan astua.
Näin monet luulee:)
Itseasiassa esim taskuvarkauksia tapahtuu paljon enemmän Nizzassa kuin Marseillessa.
Yöllä ei tietenkään missään kaupungissa kannata hortoilla peräkujilla kännissä.
Yhtään ei ole pelottanut Marseillessa. Ei ole niin sofistikoitunut ja fiini kuin Nizza mutta rosoisen upea. Ja kauniita kyliä ympärillä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salzburg Münchenistä käsin alkoi kiinnostamaan. Kuinka monta yötä sinne pitäisi varata, jotta edes pintaraapaisu saisi?
Salzburgin näkee päiväretkelläkin. Eihän siellä ole oikeastaan kuin yksi katu ja linna. Linnan parasta antia on maisemat ulkoa katsellen.
Itseäni kiehtoi Salzburg pitkään, mutta tulin siihen tulokseen, että siellä ei ole nähtävää kovin moneksi päiväksi. Päiväreissu Münchenistä riitti hyvin. Junalla pääsee keskustasta keskustaan. Paikallisjuniin jotka eivät ole paljon pikajunia hitaampia saa helposti automaatista ostettua vuorokausilipun, jolla voi matkustaa jopa 10 henkeä samalla lipulla.
Itse olen lähdössä ensi kuussa käymään Münchenissa, en ole yleensä kiinnostunut nähtävyyksistä mutta tuo Salzburg hieman alkoi kiinnostaa tämän keskustelun myötä. Pitäisiköhän pidentää lomaa päivällä ja käydä sielläkin.
Itse tykännyt lokakuussa Madridista ja Roomasta.
Salzburg hieno päiväretkikohde Münchenistä, mutta niin on myös Innsbruck. Alppien keskellä sijaitseva Innsbruck on ehkä maisemiltaan Salzburgiakin upeampi ja etenkin, jos vaeltamaan tai ylipäänsä vuorille aikoo käymään, vaikka ihan muutamaksi tunniksikin, onnistuu se hienosti Innsbruckissa.
Minä suosittelen myös Alppiseutuja ja myös Wien on aina upea!
Onkohan Aurinkorannikolla tuolloin enää rantakelejä?
Olen lomaillut: Lontoo, Pariisi, Praha, Budapest, Istanbul, Antalya, Barcelona, Reykjavik, Innsbruck, Rooma, Peking, Bangkok, Tokio, Kioto.
plus rantalomakohteet päälle. Noin 70 kertaa.
Esimerkiksi Pariisi, Barcelona, München, Wien tai Lontoo
Vierailija kirjoitti:
Nizza. Sieltä käsin voi sit käydä Cannesissa ja Monacossa.
Ja Italian puolella.
Malta. Siellä on tuohon aikaan vuodesta yleensä mukavan lämmintä, paikka on edullinen ja pystyt yhdistämään kaupunki ja rantaloman.
Ei ainakaan tänä vuonna lokakuun alkupuolella ollut yhtään mitään jonoja missään näistä. Ei edes lentokentän turvatarkastuksessa.