Lokakuussa mihin Euroopan kaupunkiin lomalle?
Tässä alustavasti mietin jo ensi syyslomaa ja haaveissa kaupunkiloma Euroopassa. Mietinnässä Barcelona, Rooma, Nizza, Munchen....Olisiko suosituksia?
Kommentit (75)
Menette bussilla Kirkkonummelle korkeintaan. Aivan älyttömän turhamaista lennellä ympäriinsä.
Vierailija kirjoitti:
Jääkää kotiin. Matkustamisesta on tullut aivan liian halpaa kun tavan torspoillakin on varaa kiidättää omaa ja perheensä perseitä suihkukoneilla ympäri Eurooppaa. Ei ole ihme että pallo lämpenee.
Koronan aikaan lennot vedettiin lähes nollaan, silti maapallon kuormitus ei vähentynyt.
Mietipä sitä.
T. Ei ap
No ap, aloitit ketjun, tulepa kommentoimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä tehdään niin, että jokainen saa järjestää viidestä vaihtoehdosta listan ja ne pisteytetään niin että listan ykkönen saa aina viisi pistettä ja viides yhden. Minä maksajana valitsen lentojen hinnan perusteella kohteita ja samalla tietenkin raakkaan kaikkein kalleimmat kaupungit pois. Teinit ovat tykänneet tästä. Ollaan käyty Dublin, Wien, Praha, Berliini jo tällä systeemillä. Nyt ollaan tultu siihen tulokseen, että lähdetään lähemmäksi ja käytetään rahaa enemmän kohteessa, kun lapsetkaan eivät enää vaadi ranskiksia ja kepsuttia.
Lähempänä olevat kohteet eli lähinnä Pohjoismaiden kaupungit ovat kalliimpia. Mutta kivoja matkakohteita toki.
Jäin vain miettimään tuota "käytetään rahaa enemmän kohteessa".
Toki Baltia ja Puola ovat edullisempia.
Noita Köpiksiä ja muita juuri tarkoitin. Rahaa käytetään juuri syömiseen ja hengailuun eikä nuukailla. Kokonaisbudjetti pysyy kuitenkin aika samana ja matkustamisen helppous on bonarina. Käymme muutaman museon ja syömme kuuluisissa ravintoloissa ja se kyllä maksaa. Satasella per pää syö kuitenkin jo melkein missä ravintolassa hyvänsä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki mainitsemasi kohteet ja paljon muitakin.
Eurooppa on runsaudensarvi.
Vaikea on tylsää paikkaa edes keksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etelä-Euroopan kaupungeissa ihan paras matkustusaika. Vielä n 20 astetta lämmintäkin.
Omat suosikit Istanbul (boikotissa tosin tällähetkellä mutta lempikaupunkini), Marseille, Lyon, Genova, Bologna, Torino, Zurich, Colmar, San Sebastian jne
Lyon on seuraavana listallani. Siellä on tietojen mukaan hyvä kauppahalli.
On joo ja ihanat bouchonit! Oma suosikki Cafe des Federations
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etelä-Euroopan kaupungeissa ihan paras matkustusaika. Vielä n 20 astetta lämmintäkin.
Omat suosikit Istanbul (boikotissa tosin tällähetkellä mutta lempikaupunkini), Marseille, Lyon, Genova, Bologna, Torino, Zurich, Colmar, San Sebastian jne
Kiinnostavissa kohteissa olet käynyt.
Oletko matkustanut yksin ja kierrellyt autolla vai lentänyt kyseisiin kaupunkeihin kohde kerrallaan?
Sekä että. Suurin osa reissuista tehty siten että olemme lentäneet johonkin ja ottaneet auton 2-4 viikoksi. Miehen kanssa, yksin ja perheen kanssa. Osa työmatkoja joita olen jatkanut muutamalla päivällä.
Tuossa vain muutama kiva kohde joissa olen käynyt useammankin kerran
Ateena.
Ite olin just lokakuun lopulla ja lämpötila 23-25c. Ei ollut myöskään niin isoa ruuhkaa nähtävyyksillä.
+Kreikan edullinen hintataso
+3,5h lento.
Me oltiin lokakuussa 2022 Nizzassa, ja siellä oli kyllä aivan täydellinen sää (aurinkoinen mutta ei liian kuuma). Muutenkin Nizza lähialueineen oli ihana, ja ollaan jo varattu sinne uusi matka ensi vuoden lokakuuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä tehdään niin, että jokainen saa järjestää viidestä vaihtoehdosta listan ja ne pisteytetään niin että listan ykkönen saa aina viisi pistettä ja viides yhden. Minä maksajana valitsen lentojen hinnan perusteella kohteita ja samalla tietenkin raakkaan kaikkein kalleimmat kaupungit pois. Teinit ovat tykänneet tästä. Ollaan käyty Dublin, Wien, Praha, Berliini jo tällä systeemillä. Nyt ollaan tultu siihen tulokseen, että lähdetään lähemmäksi ja käytetään rahaa enemmän kohteessa, kun lapsetkaan eivät enää vaadi ranskiksia ja kepsuttia.
Lähempänä olevat kohteet eli lähinnä Pohjoismaiden kaupungit ovat kalliimpia. Mutta kivoja matkakohteita toki.
Toki Baltia ja Puola ovat edullisempia.
Noit
Miten kokonaisbudjetti pysyisi samana?
Köpis, Oslo jne ei teille kyllä säästöä tuo millään tasolla, korkeintaan muutama kymppi lennoissa, mutta sen ne ottavat takaisin muussa.
No, eipä se minulle kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Ateena.
Ite olin just lokakuun lopulla ja lämpötila 23-25c. Ei ollut myöskään niin isoa ruuhkaa nähtävyyksillä.
+3,5h lento.
Kreikka on kyllä aika hintava jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki Baltia ja Pu
Kymppejä lennoissa ja kymppejä hotelleissa per yö. Köpis on aika paljon halvempi kuin Pariisi tai Lontoo ja kaikki on lähellä. Kiva niissäkin on ollut käydä, mutta lähelläkin voi olla vaikka mitä hienoa.
Vierailija kirjoitti:
Mietit lokakuun matkaa🙉🙉🙉🙉🙉
Mä varasin jo aikaa sitten liput ensvuodelle 9.9-2.11. Maksoin 195e kun normihinta on n 360e.
Parempi ko jäät kotia ja ryyppäät koko loman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ateena.
+3,5h lento.
Kreikka on kyllä aika hintava jo.
Okei, mun mielestä oli tosi halpa.
Itse en ole käynyt noista kuin Münchenissä joten ääni sille. Sieltä pääsee kätevästi ihan paikallisjunalla esim. päiväreissulle Itävallan puolelle Saltzburgiin, joka on myös kaunis kaupunki.
Itse kävin toissa vuonna Haaparannalla Systembolagetissa ja ajeli sitten kotia avaamaan tuliaiset. Oli paras kesäloma ikinä.
Valencia on tosi kiva kaupunki ja minä aion lähteä sinne.
Sopisi ehkä yhdistettynä muuhun Mallorcan matkaan. Nätti kaupunki on.