Miten käyttäytyy kateellinen ihminen? ov
Olen tässä sitä nyt miettinyt, kun itse olen vain silloin tällöin tuntenut viillon toisen kertoessa hyvää uutista. Muutoin ihan oikeesti osaan olla iloinen toisen puolesta. Kade olen oikeestaan ollut parista asiasta. Tai just niin, että viilsi jossain sisimmässä, vaikka oisin halunnu olla vilpitiön. Silloin, kun esikoinen ei meinannut saada alkuaan, niin raskausuutiset alkoivat olla masentavia. Aikana, jolloin ei viel päästy alottaan rakentamista, niin välillä tuntu, että kaikki muut mut ei me....Mutta siis, miten sen huomaa, että joku onkin kade. Onko se sitä toisen latistamista hakemalla vain asioiden negatiivisia puolia? Onko se sitä, ettei toinen kysele ko aiheesta mitään tai ilme menee myrtyneeksi, jos asiasta puhuu? Koitan nyt selvittää, että olenko itse parin ystäväni kateuden kohde. kaikesta matalasta profiilistani huolimatta... :(
Kommentit (20)
Sukulaisellani on pieni vauva, ja koko raskausajan en kertaakaan puhunut hänen kanssaan ko. aiheesta, ja nyt kun vauva on syntynyt ja joudun välillä käymään heillä, en edes katso lapsen suuntaan, koko lapsi on minulle kun ilmaa.
Samalla tavalla teen kun olen muuten jostakin kateellinen, en edes mainitse koko asiasta ja teeskentelen kuin se ei olisi olemassakaan.
pyrkimään samaan päämäärään kuin kateutensa kohde on päässyt,siis ilman toisen morkkaamista,vähättelyä jne. Ehkä just semmosta sisimmässä vihlaisua jota ei näytä päällepäin tai jonka rehdisti toiselle myöntää.
Negatiivinen kateus on panettelua,juoruilua,vähättelyä,huomiotta jättämistä ja sitä ettei itse tee mitään sen asian eteen jota havittelee vaan katkeroituu ja purkaa katkeruutensa toisiin.
Tällainen mielipiteeni mulla.
Vierailija:
Sukulaisellani on pieni vauva, ja koko raskausajan en kertaakaan puhunut hänen kanssaan ko. aiheesta, ja nyt kun vauva on syntynyt ja joudun välillä käymään heillä, en edes katso lapsen suuntaan, koko lapsi on minulle kun ilmaa.
Samalla tavalla teen kun olen muuten jostakin kateellinen, en edes mainitse koko asiasta ja teeskentelen kuin se ei olisi olemassakaan.
Vierailija:
pyrkimään samaan päämäärään kuin kateutensa kohde on päässyt,siis ilman toisen morkkaamista,vähättelyä jne. Ehkä just semmosta sisimmässä vihlaisua jota ei näytä päällepäin tai jonka rehdisti toiselle myöntää.
Negatiivinen kateus on panettelua,juoruilua,vähättelyä,huomiotta jättämistä ja sitä ettei itse tee mitään sen asian eteen jota havittelee vaan katkeroituu ja purkaa katkeruutensa toisiin.
Tällainen mielipiteeni mulla.
Ollaan yritetty jo 2 vuotta lasta eikä sitä edelleenkään kuulu! Vähän vetää katkeraksi pikku hiljaa....
No se voi olla todella loukkaavaa lapsen äitiä kohtaan ja myös lasta, kun alkaa ymmärtää asioita. Minun sukulaiseni itse asiassa kerran mainitsi minulle, että joku (en muista nyt kuka hänen lähipiiristään) juurikin ignooraa hänen nuorimman lapsensa tällä tavoin, ja oli todella pahoillaan lapsen puolesta. Lapsihan on viaton!
...ettet vaan olisi sama ihminen, josta sukulaiseni valitti?! ;O
Tuskin se lapsi nyt siitä mitään traumoja saa sen harvoin kun käyn siellä että en noteeraa lasta.
Miksi mun pitäisi näytellä jotain kiinostunutta jos ei kertakaikkiaan kiinosta??
Yritän muutenkin välttää näitä sukulaisvierailuja mutta silloin tällöin on pakko käydä.
vaikuttaa vaikka kuinka haluaisi. Olen pahoillani ja tiedän itsekin tuon tunteen(kärsin vuosia lapsettomuudesta ennenkuin tärppäsi ja katkeruus alkoi nostaa päätään)
T. 5
Voipi ollakin :-DD
Syy siihen miksi käyttäydyn näin on että heidän lapsensa muistuttavat minua valitettavasti siitä kaikesta mitä itse menetin kun olen saanut jo 3 keskenmenoa. He eivät vaan tiedä siitä, mutta en jaksa asiaa heille kertoakaan.
T. 4
a-haa... no, ehkä tämän ymmärtää vähän paremmin kun tietää taustasi... Onko tämä sukulaisesi yh?
Ei, sukulaisellani on kyllä ihan mies, ei ole YH.
T. 4
ok. No toivottavasti teilläkin joskus onnistuu se lapsiasia... Mutta yritä olla tulematta liian katkeraksi... Ja muista että lapset ovat viattomia!
-6
Vuokrattiin mökki ja kerroin miten kiva se oli. Sitten alkoi se mökin vähättely, " en mä vaan tollaseen lähtis, eihän toi oo mökki eikä mikään, missä on kaikki mukavuudet"
Meillä on mersu autona. Räikkönen ei pärjännyt kisoissa, ja sitten kuulin kommentin " mersu on ihan paska auto" ja siihen perään tietty katse.
Ostettiin talo ja se tottakai meille mieluinen, eihän sitä muuten ois ostettukaan. Hintaa vähän yli 300000 euroa ja suuret remontit tehty. " kaveri" tuli käymään ja sitten alkoi vähättely ja arvostelu yksi kommentti oli " enpä ihmettele että edellinen omistaja osti jostain paremman" .
Siinä nyt oli vaan muutama esimerkki. Mä olen välillä todella pahoittanut mieleni näistä heitoista. Yhdelle toiselle kaverille olen näistä puhunut, ja se sanoi että kateellinenhan se vaan on.
En itse ole mikään retostelija ja en todellakaan sellaiselle leveilemään jolla on tiukkaa rahasta, kaverillani on. Mutta en vaan ymmärrä miksi pitää olla ilkeä, eihän se ole häneltä pois jos toisella menee hyvin. Meidän rahat tietysti hänelle kelpaa lainaan, mutta muuten ne on sille punainen vaate. Joskus oon miettinyt että parempi ois pistää välit poikki kokonaan.
Mutta älä rankaise sitä ihanaa vauvaa siitä, se on viaton :(!<3
Eikö sit ihmisten kannata asialle tehdä jotain jos noin lujaa pitää kadehtia.. Minä en ymmärrä tollasta yhtään... Olkaa onnellisia toisen puolesta..
Välit poikki vaan kun huomaa kateuden. Kirpasee tokikin laittaa välit poikki koska enemmän kirpaisee olla kokoaikaisen piikittelyn kohteena.
Hän joka aloittaa piikittelyn on vastuussa omista negatiivista sanoistaan. Yksin hän.
Missä laissa se on määrätty että ilkeyttä pitää kestää mennen tullen älyttömästi?
Ja anna mä arvaan? Joku on jo tulossa kommentoimaan kuinka pitää aikuismaisesti nostaa asia pöydälle ja keskusteluun, antaa piikittelijälle mahdollisuus keskusteluun jossa asia voitaisiin aikuiseen tapaan ratkaista.
Jep. Kokemuksen mukaan kun nostaa negatiivisen asian käsittelyyn, se kielletään absoluuttisesti pötypuheena alusta loppuun, on vain asian esille tuovan omaa kateellisuutta.
Välit poikki. Puhumatta.
tai maallinen omaisuuteni. Luulen että tämä ilmenee olemalla kommentoimatta jotain esinettä/asiaa...