Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle teki jutun "taloudellisessa ahdingossa" elävästä miehestä, jolla on varaa tupakkaan

Vierailija
27.12.2023 |

Otsikko on "Kädestä suuhun" ja valituksen aiheena se, kuinka epäsäännöllisten töiden palkka riittää kuukaudessa vain kahdeksi viikoksi ja suunnitellut leikkaukset pelottaa. Silti varaa on tietysti "pikku paheisiin", kuten tupakkaan ja alkoholiin, ja kissojakin on huollettavana useampia.

"- Kun elää nippa nappa, pienetkin vastoinkäymiset tuntuvat suurilta. Rahattomana sitä on haavoittuvassa asemassa, hän sanoo."

Kannattaako silti ostaa tupakkaa, alkoholia sun muuta? Elämä on valintoja.

https://yle.fi/a/74-20065759

Kommentit (203)

Vierailija
41/203 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sääli tuon kissoja.

Miksi? Hän tuskin komentelee kissojaan eikä irtokarvat joka paikassa kämppää haittaa kuten neuroottisia naisia. Surkeat olot on niillä kissoilla joilla ei ole edes kissan kiipeilypuuta tai se on jossain nurkassa missä siitä ei ole mitään iloa toisin kuin ikkunan edessä. Noita kissa koteja näkee välillä asuntojen vuokrausilmoituksissa missä valokuvat. 

Vierailija
42/203 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä jotenkin ajattelen että jos elämä on täyttä pssskakärsimystä niin se tupakka saattaa olla ainoa ilo. Itse en tupakoi joten en tiedä mutta tiedän että hyvin koukuttava tapa. 

Silloin ei valita siitä, kuinka tuet eivät riitä ruokaan. Jutun henkilöllä tuntui olevan muitakin iloja: kumppani, monta lemmikkiä, alkoholi, kahvi, musisointi, runsaasti vapaa-aikaa, ystäviä, perheenjäseniä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/203 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

excelin käyttö olis aika monelle silmiäavaava instrumentti. 

Ei kai niillä kalliisiin mikkisoftan toimisto-ohjelmiinkaan varaa ole.

Vierailija
44/203 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakkiaski maksaa 10€ ja joka päivä menee aski. Siihen ne rahat katoaa.

Ajatelkaa nyt jos aski päivässä niin kuukaudessa 300€ turhuuteen! Vuodessa 3600€ savuna ilmaan ja itketään kun ei rahat riitä! 

Vierailija
45/203 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuokin vois käydä suihkussa, parturissa ja mennä mäkkäriin burgereita kääntelemään. Ei vaan nappaa!

Jos haluut burgereitä, niin tee itse! Täyttä turhuutta moinen!

Vierailija
46/203 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähävaraisuus on usein tuota.

Ja sen te vähälahjaiset vähävaraiset persulit tiedätte omakohtaisesti. Onko käynyt kertaakaan mielessä, että ensi vuonna kolahtaa teidänkin sohvavetoista elämäänne ikävästi leikkaavat Purran säästöt samalla kun miljonääreille tehdään tulonsiirto kaikkein köyhimmiltä verotuksen keinoin?

Ja lisäksihän Purra ottaa 10-12 miljardia lisää velkaa joka vuosi, jonka Orpon hallitus istuu. Muistelen että ennen vaaleja persusilla oli kova huoli kotimaan työttmistä.

Tämänhetkinen velkamme on alle 150 miljardia, eli vaalikausi tuo yli 50 mrd (yli 25%) lisävelkaa, kun velan piti muistaakseni taittua. No, taittuuhan se ylöspäin!

Vierailija
47/203 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullinen tapaus,sellaista on vapaus. 

Vierailija
48/203 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tupakkariippuvainen ja kyllä saatan joskus jättää syömättä että saan röökiä. Päättäjät ovat näin halunneet, koska he määrittävät tupakan hinnan. 

Ei vaan sinä olet päättänyt myrkyttää elimistösi sen sijaan, että hankkisit ravintoa. Tiedän kyllä, että köyhyys on todella rankkaa, olen itsekin ollut köyhä. On eletty 12 eurolla 3 viikkoa ja joskus se selviäminen ei mene niin, että se ruoka on se mikä auttaa selviämään vaan tunne. Olen minäkin ostanut 2e ruukkukasvin viimeisillä rahoillani alesta vain siksi, että sen  kauniit kukat sai kestämään nälkää paremmin kuin ne makaronit mitä sillä olisi saanut. 

Niin, se on myös niin. En ole sitä kieltänyt. Johan sanoin että olen tupakkaan riippuvainen. Ilman ruokaa pärjään pitkiäkin aikoja. En ole ruokariippuvainen. Se on vaan ravintoa minulle. 

Vierailija
49/203 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tupakkiaski maksaa 10€ ja joka päivä menee aski. Siihen ne rahat katoaa.

Ajatelkaa nyt jos aski päivässä niin kuukaudessa 300€ turhuuteen! Vuodessa 3600€ savuna ilmaan ja itketään kun ei rahat riitä! 

Joku järkevä voisikin ajatella, että tämä ei ole totta.

Vierailija
50/203 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän pitäisi leikata ettei viinaan tai tupakkaan olisi varaa. Kaikki voisivat paremmin

Kielletään samantien tupakka ja viina kaikilta, rikkailtakin siis. Kaikki voisivat paremmin.

Vierailija
51/203 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nikotiini aiheuttaa hirveän riippuvuuden. Miksi valtio ei tue siitä irti pääsemistä samoin kuin se tukee alkoholisteja?  Siksikö, koska se tuo valtavat verotulot?  

Luonteen heikkoutta. Moni on lopettanut ihan "seinään". Pikku hiljaa vähentämällä se on vielä helpompaa. Ei ne viekkarit niin mahdottomia ole, etteikö niistä kuka tahansa selviä,kun vaan jättää kylmästi ostamatta tupakkaa. Eikä pummaa muilta.

Minä lopetin joskus ihan "seinään". Nyt tällä hetkellä se ei ole edes vaihtoehto, masennuksesta kärsivänä. Minulla on ollut niin rankka vuosi ettette uskoisikaan. 

Vierailija
52/203 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viina ja tupakka pitää nälän loitolla.

Vierailija
53/203 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä jotenkin ajattelen että jos elämä on täyttä pssskakärsimystä niin se tupakka saattaa olla ainoa ilo. Itse en tupakoi joten en tiedä mutta tiedän että hyvin koukuttava tapa. 

Silloin ei valita siitä, kuinka tuet eivät riitä ruokaan. Jutun henkilöllä tuntui olevan muitakin iloja: kumppani, monta lemmikkiä, alkoholi, kahvi, musisointi, runsaasti vapaa-aikaa, ystäviä, perheenjäseniä.

Ilmeisesti nämä ilot puuttuvat teiltä omahyväisiltä varakkaammilta. Ja sillähän te oikeutatte köyhimpien vihaamisen ja lyömisen.

Vierailija
54/203 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni Michael Monroe siivosi Tukholmassa alkuaikoina. 

Vierailija
55/203 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän pitäisi leikata ettei viinaan tai tupakkaan olisi varaa. Kaikki voisivat paremmin

Kielletään samantien tupakka ja viina kaikilta, rikkailtakin siis. Kaikki voisivat paremmin.

Ja karkit, sipsit, pitsat, ranskalaiset ja muu epäterveellinen lihottava roska. 

Vierailija
56/203 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten. Elättekö te rikkaat silkkiperseet sitten niin hienosti ja terveellisesti. Kyllä se hieno punkkupullo päivässä tuhoaa ihan samoin se halpisviini.

Vierailija
57/203 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vain ihmisiä joille ei mikään raha riitä. Vaikka sais 3000€/kk niin olis yhtälailla perseauki kun ei osaa hillitä kulutusta. 

Vierailija
58/203 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yle ostanut sellaisenaan kritiikittä tuon ihmisen oman kertomuksen köyhyydestään. Jolla on varaa tupakoida ei ole köyhä. 

Ylen toimintaan ei kuulu nykyään minkäänlainen kritiikki tai laatu. Jatkuvasti julkaisevat näitä uhritarinoita yksittäisistä ihmisistä. Jos muusikon hommat ei elätä, niin eikö silloin pitäisi olla itsestään selvää että hankkiudutaan muihin töihin. Musisoinnin voi pitää harrastuksena. 

Oma 27-vuotias poikani käy kokopäivätyössä, samoin vaimonsa. Kumpikaan ei polta eikä käytä lainkaan alkoholia. Hyvin pärjäävät  ja arki sujuu haukkumatta hallitusta ja vanhempia sukupolvia.

Vierailija
59/203 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli juttua ei voi tehdä köyhistä jos ne ei suurinpiirtein ole pukeutunut olkaimilla varustettuun puutynnyriin?

Järjestään köyhillä on lemmikkejä ja joillain jopa lapsia. Mutta kyllä nyt hyökätään vastaan kommenteissä kun kyseessä on tupakoiva mies?

Vierailija
60/203 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa vetää myös pilveä. Armeijasta vapautettu on 100% varmasti.