Huomiota kerjäävä anoppi vie aina juhlapyhistä ilot
Oli joulu, häät tai hautajaiset, tämän ihmisen pitää saada huomio itseensä. Juhlapyhät on raskaita hänen kanssaan. Mielestäni joulu on lasten juhla ja silloin me aikuiset annamme lapsille tilaa kokea joulun taikaa.
Vaan ei anoppini mielestä. Hänen mielestään silloin lasten pitää hiljaa kuunnella hänen tarinoitaan ja lauluesityksiä ja osallistua mutisematta hänen keksimäänsä ohjelmaan. Hänen tapansa antaa joululahjat on myös huomionkipeä, niitä kun ei voi laittaa yhteiseen jakoon pukinsäkkiin, vaan ne pitää jakaa erikseen kun muiden lahjat on jaettu. Jos lapsi ei innostunut suklaarasiasta, se käydään nakkaamassa lapsen sänkyyn, jotta sitten voidaan nukkumaanmennessä ihmetellä kuka tämmöisen on tänne tuonut.
Joka perhejuhla mies joutuu komentamaan äitiään, jotta tämä antaisi tilaa lapsille. Lapsetkaan eivät niin välitä isoäitinsä seurasta, kun tämä syö kaiken energian huoneesta ja vaatii lapsiltakin jatkuvaa huomionosoitusta. Ja auta armias jos paikalla on joku, jonka kanssa 3v leikkii mielummin, sitten sen lapsen huomiota kärtetään koko ajan pois toiselta aikuiselta. Hän on kuin iso lapsi, joka pahastuu, jos joutuu jakamaan valokeilaa.
Enkä edes tässä käynyt mitä tempauksia hän teki häissämme, mieheni veljen häissä, lasten ristiäisissä, syntymäpäiväkutsuilla...
Kommentit (336)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on samanlainen anoppi ap kuin aloituksesi kuvauksessa, paitsi kaiken pahan lisäksi hän alkaa marttyyriksi, jos ei huomioida riittävästi. Ensin alkaa valitus kuinka kukaan ei välitä hänestä ja ei olisi pitänyt tulla kylään ollenkaan ja jos tätä ei heti korjata alkaa itku ja tavaroiden nakkelu ja vedetään vaatteet päälle ja lähdetään raivokkaasti ajamaan kotiinpäin ja kaikki jää hölmistyneinä miettimään mitä tehtiin väärin.
Ei olla enää kutsuttu häntä isompiin ja tärkeisiin juhliin. Jouluna ei ole tervetullut. Sielläpähän murjottaa kotonaan.
Saisiko häntä mitenkään terapiaan? Taitaa olla paljon käsittelemättömiä asioita.
Varmasti pääsee kelan terapiaan. Tekee vaan huoli-ilmoituksen.
Kannattaa kertoa kaikki mahdollinen, ehdottomasti pitää sanoa ett
Kela tukee terapiaa jos ihminen on tärkeä yhteiskunnalle, esim työkyky on menossa. Mutta vanhat kiukkuiset mummot ei ole enää tärkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Taisi jollain mennä ihon alle.
Kuten sanottu, minä en anoppiani ojenna, sen tekee ihan hänen poikansa. Minä osaan jättää huomiotta ison ihmisen temput ja pitää kieleni kurissa, mutta minullakin menee raja siinä, kun se iso ihminen kilpailee huomiosta LASTEN kanssa. Ettei osata edes lapsille antaa tilaa.
Sääli jättää aikuinen ulos perhejuhlista, mutta jos ei osaa käyttäytyä. Lopullisen päätöksen tosin tekee hänen poikansa.
Aloittaja
Ihanaa. Hänen poikansa on nyt aikuinen mies, ja saa tehdä lopullisen päätöksen itse. Toivottavasti hän osaa katkaista välit itsenäisesti (tai pienellä tuuppauksella), ettei ole kohta ex.
Vierailija kirjoitti:
Miksi menette tuommoisen luo jouluna ? Minä en menisi, edes jouluna.
Ei sinne kukaan menekään, mutta anoppi osaa vielä liikkua itse.
Vierailija kirjoitti:
Ap on bipo, istuu pyhät mököttämässä ja pitää muiden yritystä positiiviseen kanssakäymiseen huomionhakuisena. Lopuksi maalitetaan vieras ja isketään julkisilla foorumeilla puukko selkään aina kun se on vain mahdillista. Jep tuttu juttu, meillä haettiin vielä ystävätär paikalle käymään, että saivat molemmat kylähullut piilovittuilla kammosukulaiselle kesken perhejuhlan.
Paranoidi?
Viimeinen joulu mikä oltiin anoppilassa meni oikeasti kaikilla pilalle. Kyllä suvun nuorimmainen esitti tanssejaan ja laulujaan koko illan. Minun poika yritti jutella pappansa kanssa tämä pari vuotta nuorempi tuli heti väliin ja alkoi taas esityksiään pitämään, vaikka jopa pappa yritti sanoa että odottaa. Lopulta minun poika alkoi itkemään ja anoppi alkoi hänelle paasaamaan että pitää ymmärtää pienempiä. Minä hermostuin ja sanoin ettei minun lapsista tule mitään "anteeksi Niemistä joka jossain nurkassa kyhnöttää" ja kyllä tein selväksi että pitävät joulut tästä lähtien keskenään, koska en aio katsoa että muiden pitää hiljaa istua jossain nurkassa kun yks pitää esityksiään koko illan.
Vierailija kirjoitti:
Ap on bipo, istuu pyhät mököttämässä ja pitää muiden yritystä positiiviseen kanssakäymiseen huomionhakuisena. Lopuksi maalitetaan vieras ja isketään julkisilla foorumeilla puukko selkään aina kun se on vain mahdillista. Jep tuttu juttu, meillä haettiin vielä ystävätär paikalle käymään, että saivat molemmat kylähullut piilovittuilla kammosukulaiselle kesken perhejuhlan.
Lääkkeet sanoi Repomies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten sanottu, minä en anoppiani ojenna, sen tekee ihan hänen poikansa. Minä osaan jättää huomiotta ison ihmisen temput ja pitää kieleni kurissa, mutta minullakin menee raja siinä, kun se iso ihminen kilpailee huomiosta LASTEN kanssa. Ettei osata edes lapsille antaa tilaa.
Sääli jättää aikuinen ulos perhejuhlista, mutta jos ei osaa käyttäytyä. Lopullisen päätöksen tosin tekee hänen poikansa.
Aloittaja
Ihanaa. Hänen poikansa on nyt aikuinen mies, ja saa tehdä lopullisen päätöksen itse. Toivottavasti hän osaa katkaista välit itsenäisesti (tai pienellä tuuppauksella), ettei ole kohta ex.
Mun mies huomasi aikoinaan, että ottamalla etäisyyttä äitiinsä elämän laatu parani huomattavasti. Oli meillä toki paljon muitakin ongelmia, kuin anopin loputon esiintymisen tarve juhlissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paranoidi?
Ei ole skitso, on diagnosoitu bipo ja muksu myös. Ei vain huolehdi lääkityksestään kun ei ole sairauden tuntoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Änkeekö tuo teille ? Meillä ei olis just aikaa jos olisi tulossa, ei koko jouluna, eikä koskaan muulloinkaan, no pidetään ihan oman perheen kesken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on samanlainen anoppi ap kuin aloituksesi kuvauksessa, paitsi kaiken pahan lisäksi hän alkaa marttyyriksi, jos ei huomioida riittävästi. Ensin alkaa valitus kuinka kukaan ei välitä hänestä ja ei olisi pitänyt tulla kylään ollenkaan ja jos tätä ei heti korjata alkaa itku ja tavaroiden nakkelu ja vedetään vaatteet päälle ja lähdetään raivokkaasti ajamaan kotiinpäin ja kaikki jää hölmistyneinä miettimään mitä tehtiin väärin.
Ei olla enää kutsuttu häntä isompiin ja tärkeisiin juhliin. Jouluna ei ole tervetullut. Sielläpähän murjottaa kotonaan.
Saisiko häntä mitenkään terapiaan? Taitaa olla paljon käsittelemättömiä asioita.
Vanhat ihmiset eivät enää ole mieleltään niin joustavia, että terapiasta olisi apua.
Jotkut voivat ollakin. Terapiaan menemiseen vaaditaan omaa motivaatiota ja pyrkimys selvittää tai muuttaa asioita. Siihen ei oikein riitä se, että miniä kehottaa anoppia terapiaan, hoidon syynä joululaulun laulaminen ja yleinen kailottaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhat ihmiset eivät enää ole mieleltään niin joustavia, että terapiasta olisi apua.
Onko tästä tutkimustietoa vai onko pelkkää mutuilua? Haluisin uskoa, että kuka vaan voi kääntää kelkkaa milloin vaan, ja käsitellä menneisyyden traumat.
Onhan tuo mahdollista, mutta henkilöllä itsellään pitäisi olla motivaatiota hoitaa itseään. Nythän ei anoppi itse ymmärrä olevansa hoidon tarpeessa, eikä sitä monen mielestä saisi hänelle kertoakaan, koska loukkaantuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valittavat miniät? Heillä vain tyttölapsia, joten heistä tulee vävyilleen ihanat anopit?
Pojilla on aina ihanat anopit, naisilla taas kauhuanopit.
Eli tyttöjä synnyttävät miniät ovat hyviä ihmisiä, poikien äidit kamalia.
Mistähän sinä päättelet, että täällä vain miniät valittavat anopeistaan? Kyllä miehelläkin on yleensä anoppi.
En ole koskaan lukenut miesten valitravan anopeistaan. Eiväthän he edes uskaltaisi.
Pysyn väitteessäni, tyttöjä synnyttävät ovat kivoja naisia, poikien äidit jo lähtökohtaisesti huonoja ja ikäviä ihmisiä.
No se on yksinkertaisesti typerä väite.
Otas nyt aivo kouraan. Koska naisten anopit ovat huonoja ihmisiä ovat he sitä olleet ihan avioliittonsa alusta asti ja synnyttäessään niitä poikalapsia ja heistä tulee sutren ne ikävät anopit.
Tyttöjä synnyttävät ovat herttaisia ja mukavia naisia ja heistä tulee vävyille mukavia anoppeja.
Ihan surutta myönnän että meni tunteisiin, vaikka en edes ole anoppi. :D Nämä kiukkuiset, kitisevät omahyväiset miniät ovat niitä tulevaisuuden inhokkianoppeja. Leopardi ei pilkuistaan pääse.
Heidän poikansa valitsevat (äitinsä kaltaisen) kiukkuisen miniän, joka pakottaa katkaisemaan välit kiukkuiseen anoppiin. Heidän hyvin opetetut tyttärensä valitsevat nahjusmaisen tossukan, joka ei osaa pistää vaimoaan kuriin, ja...
Näin se sukupolvien ketju toimii. Normaaleissä suvuissa ei draamailla ihan noin, vaan yritetään tulla toimeen puolin ja toisin.
Pelkästään toteamus "joulu on lasten juhla" kertoo, että sanoja on äärimmäisyyksien ihminen, jonka mielestä joulu kuuluu vain harvoille.
Vierailija kirjoitti:
Viimeinen joulu mikä oltiin anoppilassa meni oikeasti kaikilla pilalle. Kyllä suvun nuorimmainen esitti tanssejaan ja laulujaan koko illan. Minun poika yritti jutella pappansa kanssa tämä pari vuotta nuorempi tuli heti väliin ja alkoi taas esityksiään pitämään, vaikka jopa pappa yritti sanoa että odottaa. Lopulta minun poika alkoi itkemään ja anoppi alkoi hänelle paasaamaan että pitää ymmärtää pienempiä. Minä hermostuin ja sanoin ettei minun lapsista tule mitään "anteeksi Niemistä joka jossain nurkassa kyhnöttää" ja kyllä tein selväksi että pitävät joulut tästä lähtien keskenään, koska en aio katsoa että muiden pitää hiljaa istua jossain nurkassa kun yks pitää esityksiään koko illan.
Niinpä. Näin niistä suvun nuorimmaisista kasvaa perseileviä anoppeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti pääsee kelan terapiaan. Tekee vaan huoli-ilmoituksen.
Kannattaa kerto
*Vuh, heiluttaa häntää ja odottaa makupalaa*
🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paranoidi?
Ei ole skitso, on diagnosoitu bipo ja muksu myös. Ei vain huolehdi lääkityksestään kun ei ole sairauden tuntoa
Tarkoitin sinua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruuvaa ovikello irti tai vaihda postiluukkuun nimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja
Hmmetti. Se oli sarkasmiksi tarkoitettu, miksi te yläpeukutatte? Menkäähän äkkiä vaihtamaan alapeukuiksi :D