Huomiota kerjäävä anoppi vie aina juhlapyhistä ilot
Oli joulu, häät tai hautajaiset, tämän ihmisen pitää saada huomio itseensä. Juhlapyhät on raskaita hänen kanssaan. Mielestäni joulu on lasten juhla ja silloin me aikuiset annamme lapsille tilaa kokea joulun taikaa.
Vaan ei anoppini mielestä. Hänen mielestään silloin lasten pitää hiljaa kuunnella hänen tarinoitaan ja lauluesityksiä ja osallistua mutisematta hänen keksimäänsä ohjelmaan. Hänen tapansa antaa joululahjat on myös huomionkipeä, niitä kun ei voi laittaa yhteiseen jakoon pukinsäkkiin, vaan ne pitää jakaa erikseen kun muiden lahjat on jaettu. Jos lapsi ei innostunut suklaarasiasta, se käydään nakkaamassa lapsen sänkyyn, jotta sitten voidaan nukkumaanmennessä ihmetellä kuka tämmöisen on tänne tuonut.
Joka perhejuhla mies joutuu komentamaan äitiään, jotta tämä antaisi tilaa lapsille. Lapsetkaan eivät niin välitä isoäitinsä seurasta, kun tämä syö kaiken energian huoneesta ja vaatii lapsiltakin jatkuvaa huomionosoitusta. Ja auta armias jos paikalla on joku, jonka kanssa 3v leikkii mielummin, sitten sen lapsen huomiota kärtetään koko ajan pois toiselta aikuiselta. Hän on kuin iso lapsi, joka pahastuu, jos joutuu jakamaan valokeilaa.
Enkä edes tässä käynyt mitä tempauksia hän teki häissämme, mieheni veljen häissä, lasten ristiäisissä, syntymäpäiväkutsuilla...
Kommentit (336)
Vierailija kirjoitti:
Viimeinen joulu mikä oltiin anoppilassa meni oikeasti kaikilla pilalle. Kyllä suvun nuorimmainen esitti tanssejaan ja laulujaan koko illan. Minun poika yritti jutella pappansa kanssa tämä pari vuotta nuorempi tuli heti väliin ja alkoi taas esityksiään pitämään, vaikka jopa pappa yritti sanoa että odottaa. Lopulta minun poika alkoi itkemään ja anoppi alkoi hänelle paasaamaan että pitää ymmärtää pienempiä. Minä hermostuin ja sanoin ettei minun lapsista tule mitään "anteeksi Niemistä joka jossain nurkassa kyhnöttää" ja kyllä tein selväksi että pitävät joulut tästä lähtien keskenään, koska en aio katsoa että muiden pitää hiljaa istua jossain nurkassa kun yks pitää esityksiään koko illan.
Niin. Tässä onkin ongelmana, että se esiintyjä on mummu, jolta voisi jo ikänsä puolesta odottaa jonkinlaisia käytöstapoja. Toki alati esiintyvät lapsetkin ovat rasittavia, ei joulun pitäisi olla yhden ihmisen ympärillä pyörivä spektaakkeli.
Onkohan aloittaja kotona lapsiaan hoitava? Ajatukset joutaa pyörimään anopissa kun ei ole uraa eikä työelämää, ei lasten hoitopaikkoihin viemistä jne.
Joulun alla tein aloituksen, viettäjää jokainen joulu oman perheenne kanssa, älkää menkö mummoloihin työmaaksi älkääkä kutsuko mummoja. Ei saanut kannatusta.
En usko että yksikään anoppi ihan noin vaan tunkee kenenkään kotiin joulun viettoon.
Minä ainakaan en edes menisi jos joskus eivät vihanneksena väkisin hae jostain hoitokodista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan surutta myönnän että meni tunteisiin, vaikka en edes ole anoppi. :D Nämä kiukkuiset, kitisevät omahyväiset miniät ovat niitä tulevaisuuden inhokkianoppeja. Leopardi ei pilkuistaan pääse.
Heidän poikansa valitsevat (äitinsä kaltaisen) kiukkuisen miniän, joka pakottaa katkaisemaan välit kiukkuiseen anoppiin. Heidän hyvin opetetut tyttärensä valitsevat nahjusmaisen tossukan, joka ei osaa pistää vaimoaan kuriin, ja...
Näin se sukupolvien ketju toimii. Normaaleissä suvuissa ei draamailla ihan noin, vaan yritetään tulla toimeen puolin ja toisin.
Me nuoremman sukupolven naiset ollaan löydetty oma äänemme ja oma asemamme. Oikeastaan, olemme löytäneet oman arvomme. Pyrimme katkaisemaan vanhempien sukupolvien kirouksen, jossa poikalapset on paapottu narsisteiksi ja tyttölapset on traumatisoitu epävarmoiksi hysteerikoiksi. Minua ihan oikeasti käy sääliksi vanhemman sukupolven naiset, joita on kohdeltu lapsena toisarvoisesti, vain koska syntyivät tyttöinä. En silti halua olla vastaanottamassa huonoa käytöstä näiltä traumatisoituneilta ihmisiltä. Rauhaa ja rakkautta!
Tässähän se tuli kiteytettynä. Eivät kaikki niele, vaikka te joskus ehkä nielitte.
Oikein hyvää joulua kaikille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä ap:n haukkujat tekevät itsestään naurunalaisia. Miten niitä löytääkin jokaiseen anoppiketjuun?
Nyyyyyh. Kyllä nyt tuli yhyy tosi paha mieli kaikille, jotka on sun kanssa eri mieltä eikä komppaa ap:tä (sinua..) sadoissa anoppiketjuissa.
Sanoit niiiiin napakasti, että kaikki meistä voimaantui tositosi kovasti.
Glögi- ja piparitarjoilu sen kunniaksi?
En todellakaan ole ap. Se, jolle vastasit
Yhyy. Nyt mulla vasta menikin tunteisiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan surutta myönnän että meni tunteisiin, vaikka en edes ole anoppi. :D Nämä kiukkuiset, kitisevät omahyväiset miniät ovat niitä tulevaisuuden inhokkianoppeja. Leopardi ei pilkuistaan pääse.
Heidän poikansa valitsevat (äitinsä kaltaisen) kiukkuisen miniän, joka pakottaa katkaisemaan välit kiukkuiseen anoppiin. Heidän hyvin opetetut tyttärensä valitsevat nahjusmaisen tossukan, joka ei osaa pistää vaimoaan kuriin, ja...
Näin se sukupolvien ketju toimii. Normaaleissä suvuissa ei draamailla ihan noin, vaan yritetään tulla toimeen puolin ja toisin.
Me nuoremman sukupolven naiset ollaan löydetty oma äänemme ja oma asemamme. Oikeastaan, olemme löytäneet oman arvomme. Pyrimme katkaisemaan vanhempien sukupolvien kirouksen, jossa poikalapset on paapottu narsisteiksi ja tyttölapset on traumatisoitu epävarmoiksi hysteerikoiksi. Minua ihan oikeasti käy säälik
Nainen on naiselle susi. Mitä enemmän oman arvon tuntoa ( vääränlaista) sitä ilkeämpi on työpaikalla, anopille, puolisolle koska olisi nöyristelyä olla ystävällinen, suvaita erilaisia ihmisiä ja tehdä kotitöitä, sitä vartenhan mies on.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan aloittaja kotona lapsiaan hoitava? Ajatukset joutaa pyörimään anopissa kun ei ole uraa eikä työelämää, ei lasten hoitopaikkoihin viemistä jne.
Joulun alla tein aloituksen, viettäjää jokainen joulu oman perheenne kanssa, älkää menkö mummoloihin työmaaksi älkääkä kutsuko mummoja. Ei saanut kannatusta.
En usko että yksikään anoppi ihan noin vaan tunkee kenenkään kotiin joulun viettoon.
Minä ainakaan en edes menisi jos joskus eivät vihanneksena väkisin hae jostain hoitokodista.
Ja nyt olet loukkaantunut koska sinun loistava aloituksesi ei saanut riittävästi kannatusta?
Kyllä täytyy olla aloittajan sellainen paha kotirouva. Sinun poikasi rahoilla elää eikä edes käy töissä. Helmiä sioille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me nuoremman sukupolven naiset ollaan löydetty oma äänemme ja oma asemamme. Oikeastaan, olemme löytäneet oman arvomme. Pyrimme katkaisemaan vanhempien sukupolvien kirouksen, jossa poikalapset on paapottu narsisteiksi ja tyttölapset on traumatisoitu epävarmoiksi hysteerikoiksi. Minua ihan oikeasti käy säälik
Höpö höpö, ihan samanlaisia hysteerisiä takana päin puhujia kuin ennenkin. Ihan samalla tavalla mummot löysi äänensä ja arvonsa aikanaan. Ja asemansa muiden yläpuolella. Nuoret kanat kaakattaa vanhat kanat nurin joka sukupolvessa, sitten kun vanhat kanat alkaa olla puolustuskyvyttömiä.
Ap:lle: Anoppisi on pahasti persoonallisuushäiriöinen (Asiasta paljon mm "narsistin keskustelutyyli" -ketjussa)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me nuoremman sukupolven naiset ollaan löydetty oma äänemme ja oma asemamme. Oikeastaan, olemme löytäneet oman arvomme. Pyrimme katkaisemaan vanhempien sukupolvien kirouksen, jossa poikalapset on paapottu narsisteiksi ja tyttölapset on traumatisoitu epävarmoik
Nainen on naiselle susi. Mitä enemmän oman arvon tuntoa ( vääränlaista) sitä ilkeämpi on työpaikalla, anopille, puolisolle koska olisi nöyristelyä olla ystävällinen, suvaita erilaisia ihmisiä ja tehdä kotitöitä, sitä vartenhan mies on.
Olet oman elämäsi susi, joka täällä maalailee itse keksittyjä viholliskuvia toisista naisista. Ryhdistäydy.
Vierailija kirjoitti:
Ei mun eikä mun miehenkään suvussa kukaan muu draamaile kuin anoppi. Muut osaavat käyttäytyä. Yksittäisestä ongelmatapauksissa kyse. Eikä muuten olla ainoat, jotka pitää anoppiani loitolla. Esiintymisen lisäksi tykkää puuttua ihan kaikkiin asioihin, jotka eivät hänelle kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valittavat miniät? Heillä vain tyttölapsia, joten heistä tulee vävyilleen ihanat anopit?
Pojilla on aina ihanat anopit, naisilla taas kauhuanopit.
Eli tyttöjä synnyttävät miniät ovat hyviä ihmisiä, poikien äidit kamalia.
Mistähän sinä päättelet, että täällä vain miniät valittavat anopeistaan? Kyllä miehelläkin on yleensä anoppi.
En ole koskaan lukenut miesten valitravan anopeistaan. Eiväthän he edes uskaltaisi.
Pysyn väitteessäni, tyttöjä synnyttävät ovat kivoja naisia, poikien äidit jo lähtökohtaisesti huonoja ja ikäviä ihmisiä.
No se on yksinkertaisesti
Näin juuri. Siksi av:lla on niin paljon nuoria mukavia naisia, miniät mukaan lukien. Ei koskaan pahaa sanaa kellekkään, vilpittömiä ja ihmisystävällisiä kaikki! :D
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin tunkeutujamummojen käytös olisi sun uskomuksista kiinni...
No, en mäkään uskonut että nämä kammoanoppi-kertomukset ovat totta, ennen kuin jouduin itse sellaisen kanssa tekemisiin. Anopin näkökulmasta mä olen se ongelma, kun en suostu anoppia tottelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja nyt olet loukkaantunut koska sinun loistava aloituksesi ei saanut riittävästi kannatusta?
Kyllä täytyy olla aloittajan sellainen paha kotirouva. Sinun poikasi rahoilla elää eikä edes käy töissä. Helmiä sioille!
Miksi haluatte ihan vängällä viettää sen joulun anopin kanssa? Ja sitten haukkua rätkyttää joulun jälkeen.
Muistaakseni aloitukseen tuli joku vastaus, tottakai menemme mummolle jouluksi, mummo mielellään laittaa joulun eikä anna siihen kenenkään rahallisesti osallistua.
Vierailija kirjoitti:
Viimeinen joulu mikä oltiin anoppilassa meni oikeasti kaikilla pilalle. Kyllä suvun nuorimmainen esitti tanssejaan ja laulujaan koko illan. Minun poika yritti jutella pappansa kanssa tämä pari vuotta nuorempi tuli heti väliin ja alkoi taas esityksiään pitämään, vaikka jopa pappa yritti sanoa että odottaa. Lopulta minun poika alkoi itkemään ja anoppi alkoi hänelle paasaamaan että pitää ymmärtää pienempiä. Minä hermostuin ja sanoin ettei minun lapsista tule mitään "anteeksi Niemistä joka jossain nurkassa kyhnöttää" ja kyllä tein selväksi että pitävät joulut tästä lähtien keskenään, koska en aio katsoa että muiden pitää hiljaa istua jossain nurkassa kun yks pitää esityksiään koko illan.
Vau mikä mahtava matami olet! Oikein uskalsi noin nasevasti sanoa. Taputapu 👏
Kuulostat kyllä itse hieman hysteeriseltä, onko peräti jokin diagnoosi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa sketsihahmolta 😅.
Kuulostaa mun anopilta. Ulkopuolisen näkökulmasta on varmasti koominen tapaus, mutta lähempänä oleville painajainen.
Uskon tämän. Jos ap:n miehellä ei olisi veljeä, yleensä sisaruksia, olisin vannonut tietäväni kuka anoppinsa on. Tiedän nimittäin erään yhtä hullun.
Tätä ketjua lukiessa tuli kyllä ensimmäisenä mieleen että anopin ottaisin mielelläni meille viihtymään ja iloitsemaan. Ap ja kaltaisensa kiertäisin hyyyyviin kaukaa.
Onko koskaan tullut mieleen katsoa peiliin? Jostain syystä iloisia, eläväisiä , näkyviä ja kuuluvia ihmisiä ( lue: anoppeja) kovasti täällä moititaan ja tungetaan narsistiboksiin.
Voi hyvää päivää sentään.
Nirppanokat nirpistelköön kotonaan muksuineen. Ei ole pakko viettää joulua sen kammoanopin kanssa.
Helpotus molemmille?
Minkähän takia vain anopit on mt-ongelmaisia ja ikäviä ihmisiä persoonaltaan?
Onko kukaan kuullut nuoremmasta mt-ongelmaisesta tai ekstroveristä tai liian introvertistä nuoremmasta naisesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
&nb
No kun ei sekään kelpaa. Ei olla käyty mummolassa moneen vuoteen jouluna. Mummo nyyhkyttää tuttaville, kuinka vanha ihminen on ihan yksin jätetty jouluksi. Lapset perheineen eivät jaksa mummo-showta, ja shown jälkeen ole kuuliaisesti mummon haukuttavana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä täytyy olla aloittajan sellainen paha kotirouva. Sinun poikasi rahoilla elää eikä edes käy töissä. Helmiä si
Tottakai lasten tulee nai.isiin mentyään vihata äitiään. Etenkin poikien. Se on sitä elämän kiertokulkua, naisten pillin mukaan miehet tanssivat - loppujen lopuksi.
Kaikenlaiseen tekin viitsitte ryhtyä ihan vain vältelläksenne anoppia. Mutta ovathan nuo sitkeimmät aika ovelia pirulaisia.