Päätin aloittaa talvipyöräilyn, koska kaveri suositteli sitä minulle.
Nyt otan itseäni niskasta kiinni, ja alan käyttää polkupyörää.
Muutaman kilometrin siirtymät, ja pienet kauppa jutut tästä lähtien pyöräillen.
Polkupyörä on lojunut varastossa vuosia, mut nyt sekin on kaivettu esiin.
Pyöräilykypäräkin löytyi oikeastaan ihan sattumalta, kun varastoa pengoin. Myönnän että kypärää en ole käyttänyt, kun pari kolme kertaa. (Sain kypärän joskus 10 vuotta sitten)
Olen toki pyöräillyt aiemmin aktiivisesti, muuta viime vuosina harvoin.
Ehkäpä nyt olisi aika kokeilla käyttää myös sitä kypärää.
Toivottavasti pyöräily tuo apua krooniseen selkäkipuun, ja parantaa kuntoa.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Talvirenkaiden vaihto polkupyörään ei ole mikään halpa ja helppo juttu, lähin pyörähuoltoliikekin on 25km päässä. Joten tuppaa tuo talvipyöräily itsellä jäämään.
Osta rengasraudat niin teet sen itse puolessa tunnissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talvirenkaiden vaihto polkupyörään ei ole mikään halpa ja helppo juttu, lähin pyörähuoltoliikekin on 25km päässä. Joten tuppaa tuo talvipyöräily itsellä jäämään.
Osta rengasraudat niin teet sen itse puolessa tunnissa.
Heh, olisikohan tuo kirjoittaja tarkoittanut renkaiden hintaa. Itse ostin just parin nastarenkaita 190 eurolla ja onneksi on kivijalkaliike kävelymatkan päässä, niin ei tarvinnut postimaksuja maksaa päälle.
Vierailija kirjoitti:
30e maksaa ainakin täälläpäin. Halpaa siihennähden jos vertaa esim. puolen vuoden auton kuluihin tai julkisen liikenteen lippuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
30e maksaa ainakin täälläpäin. Halpaa siihennähden jos vertaa esim. puolen vuoden auton kuluihin tai julkisen liikenteen lippuihin.
Jätät pois renkaiden hinnan tästä + vaihdon toisinpäin. Ja mikä on kenellekin halpaa tai kallista, on tietty suhteellista. Joillakin on auto ja sen kulut joka tapauksessa muista syistä, toisilla taas ei rahaa liikene autoon missään tapauksessa.
Itse ostin nuo yllämainitsemani vajaat parinsadan talvirenkaat kumautettuani naamani tonttiin ja vaihdankin ne itse tässä heti kun kerkeen, mutta ymmärrän muussakin tilanteessa olevia.