Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä Raamatun lukeminen kannattaa aloittaa?

Vierailija
26.12.2023 |

Ja miksi juuri siitä?

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikka siitä Luukkaan evankeliumista, kun aika pian tulee vastaan ajankohtaisia joulujuttuja.

Vierailija
2/71 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat edes jotenkin uskoa jumalaan, niin jätä vanha testamentti kokonaan pois ja keskity vain evankelijumeihin. Samoin jätä kirjeet ja muut sieltä lopusta pois. Älä kiinnitä huomiota siihen, että tarina kerrotaan eri tavalla eri evakeliumeissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No vaikka siitä Luukkaan evankeliumista, kun aika pian tulee vastaan ajankohtaisia joulujuttuja.

Ei ne alunperin liittyneet mitenkään jouluun, kristitty joulu keksittiin vasta 300-luvulla. 

Vierailija
4/71 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein kuulee suositeltavan Johanneksen evankeliumin alusta, en tiedä miksi. Alussa oli Sana jne.

Vierailija
5/71 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile aloittaa tuosta, niin ymmärrät miksi ei kannata aikaa kuluttaa siihen runokokoelmaan https://vapaa-ajattelijat.fi/kritiikki/raamattu/raam1.html

Vierailija
6/71 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne alunperin liittyneet mitenkään jouluun, kristitty joulu keksittiin vasta 300-luvulla. 

Kirjallisten todisteiden valossa on selvää, että kristityt juhli Jeesuksen syntymää viimeistään 100-luvulla.

Vierailija
7/71 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piruako sinä alapeukutat historialliselle faktalle? 

Vierailija
8/71 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma kirjeistä. Japanilainen kristitty pastori suositteli sitä, muiden muassa. En muista perustelua, ehkä ne ovat helposti lähestyttävimpiä, käytännönläheisiäkin. Ei ainakaan Vanhasta testamentista!

Vierailija
9/71 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi Testamentti. Sen jälkeen voi aloittaa Vanhan Testamentin alusta. 

Vierailija
10/71 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wiittu että on tyhmää "raamattutietäjää" liikkeellä.

Vierailija
11/71 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alusta. Mitä pidemmälle edetään sitä enemmän viitataan aikaisempiin lakeihin ja profetioihin yms.

Vierailija
12/71 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johanneksen evankeliumista.

Vierailija
13/71 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjallisten todisteiden valossa on selvää, että kristityt juhli Jeesuksen syntymää viimeistään 100-luvulla.

Äläpä nyt keksi juttuja. Ensimmäiseltä ja toiselta vuosisadaltakaan ei ole olemassa erityisiä raamatullisia todisteita kovinkaan runsaasti. Syntymäjuhlasta ei ole mainintaa varhaiskristillisen ajan kirjoituksissa ei Ireneoksella (n. 130-200), ei Tertullianuksella (n. 160-225). Origenes Aleksandrialainen (n. 165-264) menee jopa niin pitkälle, että hän pilkkaa roomalaisten syntymän juhlintaa ja hylkää heidän käytäntönsä pakanallisina tapoina ja vahvana osoituksena siitä, että Jeesuksen syntymää ei oltu merkitty samankaltaisiksi juhliksi, jotka olisivat olleet sidoksissa johonkin aikaan ja paikkaan [Origenes, Homily on Leviticus 8.]. Sikäli kun tiedetään, joulua ei juhlittu tuossa vaiheessa.

Vierailija
14/71 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse aloitin vanhasta ja ei se minun uskoa vienyt, myöhemmin olen vielä  saanut nähdä hengellisten asioiden todellisuuden 

Vierailija
15/71 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sananlaskuista, ne on vanhantestamentin puolella.

Vierailija
16/71 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lukisin VT:n sinne Pyhän Maan valloitukseen asti, VT on sinne asti aika tapahtumarikas, eikä pitäisi pitkästyttää.

Siinä tulee juutalaisuuden perusteet tutuksi ja keskeisimmät myytit.

Sitten voit siirtyä UT:n puolelle, evankeliumeihin, lue vaikka Matteus ja Luukas ensin, sujuvinta tekstiä.

Sitten voisit lukea Johanneksen ilmestyksen.

Vierailija
17/71 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alusta. Kirja alkaa alusta

Vierailija
18/71 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itse aloitin vanhasta ja ei se minun uskoa vienyt, myöhemmin olen vielä  saanut nähdä hengellisten asioiden todellisuuden 

ei kun sori sananlaskuista aloitin, muistinkin nyt

Vierailija
19/71 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kirjat luetaan alusta loppuun. Enkä näe syytä miksi tämän satukirjan osalta pitäisi poiketa muista satukirjoista.

Vierailija
20/71 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ohje:

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme