Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten selittäisit mitä kemia tarkoittaa ihmissuhdemielessä?

Vierailija
26.12.2023 |

Sanoin eräälle miehelle, etten tunne kemiaa häntä kohtaan ja hän ei pysty yhtään ymmärtämään tuota konseptia. No, ei ole minun tehtävä tietenkään nyt määrääni enempää asiaa hänelle selventää, mutta ihan mielenkiinnosta kysyn kuinka te selittäisitte sen?

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat kokevat toisessa olevan sellaisia piirteitä, joihin on itse mieltynyt. Esim. luotettavuus, kasvojen mittasuhteet, huumorintaju jne. Mehän emme itse valitse, mihin miellymme eli kyse on geneettisistä tekijöistä ja/tai varhaislapsuudessa opitusta.

Siksi kemia on hyvä sana kuvaamaan vastavuoroisia tuntemuksia. Sitä joko on tai sitten ei - aivan kuten kemiallinen reaktiokin joko tapahtuu (kaboom!) tai sitten ei (enintään vähäistä pihinää) riippuen siitä, ovatko olosuhteet sille suotuisat. 😊

Vierailija
22/61 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vetovoima. Uskon, että kaikilla ihmisillä ympärillään on eräänlainen energiakenttä, ja jos kaksi ihmistä värähtelevät samalla taajuudella, niin syntyy sitä kemiaa...

----

Taidat kyllä nyt puhua fysiikasta etkä ymmärrä koko asiaa. Mene kysymään kemistiltä tai kotitalousopettajalta, he neuvovat sinulle mitä kemia on.

Ei ole mitään kemiaa ihmisten välillä. Voi olla sympatia tai antipatia, tai ei mitään jne.

Se ei liity mihinkään kemiaan. Oletteko vähän tyhmiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole minun mielestäni seksuaalisesti kiinnostava. Siinä se on raadollisuudessaan. 

Siis tätä hänelle yritinkin nätisti sanoa. Mutta hän ei siltikään ihan ymmärtänyt - hänen mielestään jos toinen on mukava ja kiltti ja ei mitenkään epäviehättävä, niin seksuaalista vetoa kyllä syntyy jos vaan alkaa pussailemaan jne. Itse en yhtään voi ymmärtää taas tuollaista konseptia, itselläni ei toimi ollenkaan noin.

Ei kai kukaan ala pussailemaan, jos vetovoimaa ei ole?

Vierailija
24/61 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feromonit. Ei tunne seksuaalista vetoa toiseen.

Vierailija
25/61 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan, että mitä suuressa kemiassa samantyyppiset traumat ovat löytäneet toisensa.

Vierailija
26/61 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole minun mielestäni seksuaalisesti kiinnostava. Siinä se on raadollisuudessaan. 

Siis tätä hänelle yritinkin nätisti sanoa. Mutta hän ei siltikään ihan ymmärtänyt - hänen mielestään jos toinen on mukava ja kiltti ja ei mitenkään epäviehättävä, niin seksuaalista vetoa kyllä syntyy jos vaan alkaa pussailemaan jne. Itse en yhtään voi ymmärtää taas tuollaista konseptia, itselläni ei toimi ollenkaan noin.

Miehet tunnetusti voi tuntea himoa ketä vain kohtaan ja paneskella kaikkia ja sitä hän ilmeisesti tarkoitti, mutta se on eri asia kuin kemia eli vetovoima toiseen.

Vierailija
27/61 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mies siis puhuu haluista, että halut herää, jos alkaa pussailemaan. 

Hän ei ilmiselvästi ymmärrä, mistä kemiassa on kyse. 

Vierailija
28/61 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kemiaa tarvitaan myös ystävyyssuhteiden syntymiseen. Toinen tuntuu heti tutulta, hänen seurassa on helppo olla ja jutella. Vaikka välillä olisi vuosia näkemättä, juttu jatkuu kuten ennenkin. 

Vierailija
29/61 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kemiaa tarkoittaa yksinkertaisuudessaan sitä, että tyyppi ei kiinnosta kuin kaverina. Ei siis tule tunnetta, että tykkää toisen eleistä, olemuksesta romanttisessa mielessä, ei tunne ihastumisen tunnetta, ei voisi kuvitellakkaan seurustelua, seksiä tai yhdessä asumista. Ei siis tunne sellaista parisuhdekiinnostusta yhtään.

Mites jos ei kiinnosta muu kuin seksi? Onko silloin sitä kemiaa?

Vierailija
30/61 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet tunnetusti voi tuntea himoa ketä vain kohtaan ja paneskella kaikkia ja sitä hän ilmeisesti tarkoitti, mutta se on eri asia kuin kemia eli vetovoima toiseen.

Kyllä se nimenomaan on vetovoimaa mikä saa miehellä seisomaan.

Vierailija
31/61 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppoa ja luonnolista olla toisen lähellä. Sitä se ainakin itselle on.

Tappituntumaa ja voimakkaan sykkeen maagista tunnetta!

Vierailija
32/61 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulle se ainakin tarkoittaa, että tapaa ihmisen ja tuntuu, että teillä vain klikkaa heti. Oleminen hänen seurassaan tuntuu luontaiselta, hiljaiset hetket ei haittaa, ei tarvitse miettiä mitä uskoltaa nyt sanoa yms. Tämä voi siis tapahtua ystävyys tai romanttisessa mielessä. Kerran tapasin yhden naisen kurssilla ( olen siis itsekin nainen) ja meillä vain heti klikkasi. Vieläkin kaduttaa etten hänen numeroaan kurssin loputtua kysynyt, meistä olisi varmaan tullut parhaat ystävät. 

Vierailija
33/61 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kemiaa tarkoittaa yksinkertaisuudessaan sitä, että tyyppi ei kiinnosta kuin kaverina. Ei siis tule tunnetta, että tykkää toisen eleistä, olemuksesta romanttisessa mielessä, ei tunne ihastumisen tunnetta, ei voisi kuvitellakkaan seurustelua, seksiä tai yhdessä asumista. Ei siis tunne sellaista parisuhdekiinnostusta yhtään.

Mites jos ei kiinnosta muu kuin seksi? Onko silloin sitä kemiaa?

Silloin kyseessä on himo. Se loppuu hyvin äkkiä.

Vierailija
34/61 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti osalle miehistä on aika samantekevää, kenen kanssa harrastavat seksiä tai päätyvät yhteen. Kunhan on jotakuinkin ihmisen näköinen, eikä kovin ikävää seuraa ja on suostuvainen. Nämä eivät sitten ymmärrä, että suurin osa naisista kokee suurimman osan miehistä sellaisiksi, että ajatus fyysisestä kanssakäymisestä on suorastaan etova.

Minäkin tunnen paljon ihan mukavia ja jopa kivannäköisiä miehiä, joita en todellakaan haluaisi ikinä suudella ja kosketella. Se ei vain tunnu oikealta. Miehillähän se ilmeisesti alkaa tuntua aina oikealta, kun nainen pussaa ja heittää paidan pois. Ei siinä muuta kemiaa tarvita.

Vaikeampi on sitten selittää, miksi jotakuta haluaa. Se on alitajuinen valinta, joka varmaan perustuu osin biologiaan, osin varhaislapsuuden kokemuksiin sekä oikeaan ajoitukseen.

Vierailija
35/61 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti osalle miehistä on aika samantekevää, kenen kanssa harrastavat seksiä tai päätyvät yhteen. Kunhan on jotakuinkin ihmisen näköinen, eikä kovin ikävää seuraa ja on suostuvainen. Nämä eivät sitten ymmärrä, että suurin osa naisista kokee suurimman osan miehistä sellaisiksi, että ajatus fyysisestä kanssakäymisestä on suorastaan etova.

Minäkin tunnen paljon ihan mukavia ja jopa kivannäköisiä miehiä, joita en todellakaan haluaisi ikinä suudella ja kosketella. Se ei vain tunnu oikealta. Miehillähän se ilmeisesti alkaa tuntua aina oikealta, kun nainen pussaa ja heittää paidan pois. Ei siinä muuta kemiaa tarvita.

Vaikeampi on sitten selittää, miksi jotakuta haluaa. Se on alitajuinen valinta, joka varmaan perustuu osin biologiaan, osin varhaislapsuuden kokemuksiin sekä oikeaan ajoitukseen.

Outoa, jos miehet ei muka tunne kemiaa.... Ei kai ne nyt kaikkien miespuolistenkaan kanssa tule toimeen? 

Vierailija
36/61 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outoa, jos miehet ei muka tunne kemiaa.... Ei kai ne nyt kaik

No enhän minä niin kirjoittanut, että miehet eivät tunne kemiaa. Miehet eivät vain ole niin ronkeleita ja monet pystyvät hyvinkin hommiin periaatteessa naisen kuin naisen kanssa. 

Tuli mieleen eräs työkaveri, joka iski ja piiritti kaikkia vapaita oikeanikäisiä naisia. Pikkujouluissakin seurasin, miten nolosti monkui erään kollegan perään, turhaan. No illan edetessä joku toinen sitten lämpeni ja tämän kanssa seurusteli kuukausia. En saata tajuta. Jos pari tuntia aiemmin Liisa olisi lämmennyt, niin ei olisi koskaan seukannut Miian kanssa. Tyypille oli selvästi aivan sama, kenen kanssa päätyy olemaan, kunhan se on nainen. Säälitti tuo Miia, joka ei ilmeisesti tajunnut, ettei todellakaan ollut oikea mielitietty tai eka valinta. Olipahan vaan nainen, joka suostui.

Vierailija
37/61 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli kemia on juuri seksinhimoa.

Vierailija
38/61 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulle se ainakin tarkoittaa, että tapaa ihmisen ja tuntuu, että teillä vain klikkaa heti. Oleminen hänen seurassaan tuntuu luontaiselta, hiljaiset hetket ei haittaa, ei tarvitse miettiä mitä uskoltaa nyt sanoa yms. Tämä voi siis tapahtua ystävyys tai romanttisessa mielessä. Kerran tapasin yhden naisen kurssilla ( olen siis itsekin nainen) ja meillä vain heti klikkasi. Vieläkin kaduttaa etten hänen numeroaan kurssin loputtua kysynyt, meistä olisi varmaan tullut parhaat ystävät. 

Jep, nää on aina raastavia tilanteita jos joku asia tulee sen voimakkaan kemian tielle, itse naisena tapasin miehen kenen kanssa oli vahvaa kemiaa, se selätti ikäerot ja monet muutkin elämänkatsomukselliset eroavaisuudet ja asiat, mutta perhana, sitten vielä kuitenkin hänen elämäntyylistään paljastui niin minua loukkaava asia että pakko oli siihen jättää se lupaava tuttavuus, ja siis tosiaan olisin milloin tahansa löytänyt komeampia ja oman ikäisempiäkin miehiä mutta just se selittämätön kemia kun löytyy niin sillä mennään ennenkuin jotain näin kamalaa sitten tietysti paljastuu!

39/61 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan seksuaalista vetovoimaa.

Vierailija
40/61 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kemia on juuri seksinhimoa.

Ei, koska se voi olla yksipuolista, ja muutenkin liittyä vain pelkkään seksiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi