Työtön ja päälle kymppitonnin ulosottovelat. Miten pääsen noista veloista?
Siis jos töitä saisin, niin olisi matalapalkkatyö (ei ole koulutusta) josta saa jonkun 1500e netto korkeintaan.
Onko työssäkäyvä ulosotossa oleva oikeutettu toimeentulotukeen?
Vai kannattaako vaan odottaa 10-15 vuotta työttömänä että velat poistuu ajan myötä?
Kommentit (101)
Teit virheen kun muotoilit asian täällä väärin. Olisit vain sanonut, ettei löydy työtä, jolla tulee toimeen, niin olisit saanut paljon tsemppi-selkääntaputuksia kettuilun sijaan.
Ihan sellainen villi idea, että mene opiskelemaan. S-pankki saattaa myöntää opintolainan vaikka ei ole luottotietoja. Mutta toimeentulotukea kyllä saat opintotuen ja asumistuen lisäksi. Tuurilla muutaman vuoden kuluttua sinulla on paremmin palkattu ammatti. On noita 4 kk rekrykoulutuksiakin esimerkiksi hitsaajaksi, jonka jälkeen työllistyt ihan keskivertopalkalla metallifirmaan. Ulosotot maksettu reilussa vuodessa pois, kun vähän vyötä kiristät.
Vierailija kirjoitti:
Mä olin 2,5v sitten työtön ja 20 000 euron ulosotot niskassa (firma meni konkurssiin koronan pyörteissä ja mulla henkilötaattu laina), pääsin onneksi nopeasti uuteen työpaikkaan ja nyt tämän viikon perjantaina tulevasta palkasta tulee viimeinen siivu maksetuksi. Oli kova koulu ja kyllä välillä kiukutti tehdä töitä kun jäi ansiosidonnaisen verran käteen, mutta nyt on ohi ja voi suunnitella elämää eteenpäin.
Paljonko maksoit kuukaudessa sitä ulosottoa noin suunnilleen?
Ap
Muuta pois Suomesta,ja vaihda kansalaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko maksoit kuukaudessa sitä ulosottoa noin suunnilleen?
Ap
Ansiosidonnaisesta maksoin aluksi 300e/kk eli 1200 eurosta jäi 900e käteen, mikä ei riittänyt elämiseen juuri mitenkään päin. Maksut ei kattanut kuin korkoja ja kuluja ja ulosottoa oli töihin päästessä vielä saman verran jäljellä. Kun pääsin töihin niin aluksi meni 650e/kk, vuoden päästä palkankorotuksen jälkeen maksoin 700e/kk. Käteen jäi n. 1300e sen jälkeen. Olen "halpahalli-insinöörinä" nyt ollut isossa suunnittelutoimistossa, kuukausipalkka 2600e. Eli ei ihan pienituloisin, mutta ei mikään hyväkään palkka. Tosin nyt tuntuu että ihan pääsee rikastumaan, kun saa vihdoin tuon 700e/kk omaan käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Mä olin 2,5v sitten työtön ja 20 000 euron ulosotot niskassa (firma meni konkurssiin koronan pyörteissä ja mulla henkilötaattu laina), pääsin onneksi nopeasti uuteen työpaikkaan ja nyt tämän viikon perjantaina tulevasta palkasta tulee viimeinen siivu maksetuksi. Oli kova koulu ja kyllä välillä kiukutti tehdä töitä kun jäi ansiosidonnaisen verran käteen, mutta nyt on ohi ja voi suunnitella elämää eteenpäin.
Tuota en ole ikinä ymmärtänyt että mikä siinä nyt kiukuttaa OMIA velkojaan maksellessa...
Mene Norjaan töihin.Tuhottoman hyvät palkat ja jos kaksi ja puoli vuotta teet odottaa sinua myös hyvä eläke. Mene kalatehtaille tai autokuskikisi.Kyllä sieltä töitä löytyy.
https://mrcashback.com/register?refid=lp25yrfm käy nyt alkuun tuolta hakemas 25e ilmasta rahaa.. kirjaudut sisään ja käyt truspilottii arvostelee sivun ni saat siitä hyvästä 25e.
Mene töihin, velat on maksettu tosi nopeasti kun 1/3-2/3 suojaosan ylittävästä menee velkoihin. Tai hakeudu velkajärjestelyyn joka kestää yleensä 3v.
10 000 euroa on loppujen lopuksi niin pieni summa, ettei ole mitään järkea pilata elämäänsä sen takia. Töihin meno ja itse ottamiesi lainojen maksu on ainoa oikea vaihtoehto. Muutaman vuoden pärjää pienemmillä tuloilla. Sitten olet veloistasi vapaa. 15 vuotta työttömänä tarkoittaa sitä, että et pääse enää ikinä työelämään kiinni. Syrjäydyt lopullisesti ja elät koko elämäsi pikavipeillä. Ei kuulosta houkuttelevalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Velkajärjestelyyn ei kyllä aina pääse. Riippuu miten velat ovat syntyneet ja toisaalta kuinka paljon on maksukykyä. Itselläni oli tuo jälkimmäinen ja maksoin velkoja 12 vuotta.
En sitten tiedä onko tilanne nykyään muuttunut ja järjestelyyn pääsee helpommin.
Ei pääse. Tarvitaan sekä työpaikka että vakituinen osoite. Minulla ei konkurssin jälkeen ollut kumpaakaan, joten velkasaneerausta ei edes harkittu, ja olen loppuikäni ulosotossa.
Tämä ei ole pitänyt paikakansa enää moneen vuoteen. Myös pitkäaikaistyöttömät, eläkeläiset ja nykyään joskus myös opiskelijat pääsevät velkajårjestelyyn. Olennaistq on että maksukyky on pitkäaikaisesti alentunut eikä sen odoteta paranevan velkajårjestelyn aikana eikä välittömästi sen jälkeen. Vaikeinta se on opiskelijalle, koska olet
Tätä on puitu kolme vuotta sitten ja viimeksi tänä vuonna, eikä velkasaneeraukseen ole mahdollisuutta. Aika moni tuntuu uskovan, että "hakea" on sama juttu kuin "saada", mutta ei se ole.
Jos maksat ulosottoviraston määräämän pakollisen summan ulosottoon töissä ollessasi, voit saada toimeentulotukea, jos tulosi hyväksyttävien menojen jälkeen jää alle toimeentulominimin, joka ensi vuonna on 587,71 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Mene Norjaan töihin.Tuhottoman hyvät palkat ja jos kaksi ja puoli vuotta teet odottaa sinua myös hyvä eläke. Mene kalatehtaille tai autokuskikisi.Kyllä sieltä töitä löytyy.
ei tän palstan laiskat tee töitä
Kaveri otti pikavippiä useaan kertaan ja joi rahat. Pääsi silti velkajärjestelyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin vuonna 2011 omaishoitaja, jolla oli 285.000 euroa ulosottovelkaa.
Nyt olen työssä ja velkaa on jäljellä 39.800 ja koko velka korkoineen ja kuluineen on maksettu syyskuussa 2025.
Hänestä voisi jokainen ulosoton vuoksi töitä ja vastuuta pakoileva lusmu ottaa mallia.
Kerro nyt kuitenkin millä ihminen elää jos ei vuokran ja ulosoton jälkeen ole kuin joku satanen tilillä?
Ei millään ole pienellä palkalla tuollasta summaa pystynyt lyhentämään. 285 000 eurossa on jo isot korot ja ulosottokulutkin.
Minulla alkoi tammikuussa v. 2017 ulosotto, oli alussa noin 25 000 euroa. On vieläkin jäljellä noin 5000 euroa. Koko aja olen lyehentänyt, toki summa pienten tulojeni mukainen. Olisi mielenkiintoista tietää millaisilla summilla kuukaudessa tuolta ko. henkilöltä alkujaan 285 000 euron summaa lyhennettiin. Omaishoitajan pakka ei kummoinenkaan ole
V. 2024 on suojaosuus takuueläkkeen suuruinen, noin 978 euroa vähintään. Se pitää jäädä nettotuloista vähimmillään.
Vierailija kirjoitti:
Olin vuonna 2011 omaishoitaja, jolla oli 285.000 euroa ulosottovelkaa.
Nyt olen työssä ja velkaa on jäljellä 39.800 ja koko velka korkoineen ja kuluineen on maksettu syyskuussa 2025.
Hienosti olet tehnyt, onneksi olkoon!
Miten velkasi kasautui noin suureksi?
Ei pelkällä omaishoitajan palkalla makseta tuollasia summia. Joku ei täsmää.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/nama-ovat-maailman-viisi-addiktoivi…
Viisi addiktoivinta ainetta: Alkoholi ja tupakka/nikotiini samassa sarjassa kovien huumeiden kanssa.
.
https://www.is.fi/terveys/art-2000007700851.html
Alkoholi on hermomyrkky, joka tuhoaa aina aivosoluja.
.
https://www.voice.fi/terveys-ja-hyvinvointi/a-156725
Alkoholi linkittyy vahvemmin syöpään kuin tiesimmekään - uusi tutkimus paljastaa.
Eihän tuo ole velka eikä mikään. Mulla on satku ulosotossa.