Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulu ei tuntunut oikein miltään

Vierailija
26.12.2023 |

Outo tunne jäi joulusta. Olin valmistellut joulua pitkän aikaa. Ei tullut kiire. Kuitenkin jäi sellainen fiilis, että jotain puuttui, mutta en keksi mitä. Oli läheiset ympärillä ym.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulun lapsi hankeen hukkui unohtui?

Kaupallisuudella pääsee vain maalliselle pintatasolle.

No menin jouluna kuuntelemaan tämän:

https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000010057053.html

Tuli tosi outo fiilis. Kirjalle toki suositus.

Vierailija
22/37 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta joulu ei ole tuntunut entiseltä sen jälkeen, kun tajusi, että se on kulutusjuhla ja että joulupukki on satua. Siis kymmeniin vuosiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täälä, en harjoittanut sitä millään lailla, paremminki paastosin ja istuin yksin netissä ja koitin olla runkkaamati

Vierailija
24/37 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta joulu ei ole tuntunut entiseltä sen jälkeen, kun tajusi, että se on kulutusjuhla ja että joulupukki on satua. Siis kymmeniin vuosiin.

Kulutusjuhlahan se onkin. Taitaa olla _kaikki_ satua 😳

Vierailija
25/37 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuoksunnu hyasintti, ei joulukuusi, ei riisipuuro ja viskusoppa, sammakkomerkki-suklaan syöntikin tuntuu uhkarohkealta ja siksi epänautinnolliselta, ei mitään kirkollisia menoja, lahjat oli varsin perseestä( sammakkokahvin heitin menemään), tässähän tämä sotaa ja pakkasia ootellessa

Vierailija
26/37 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei oikein ole ollut joulua tänä vuonna. Koristeluita ja kukkia on jonkin verran ja ruokaakin jääkaapissa, mutta emme ole vielä syöneet edes jouluateriaa, koska puolisoni ei jaksa kuin nukkua. Hänellä on hirveä uupumus, joka ei näytä menevän ohi edes nukkumalla, on ollut nyt muutaman päivän tuollainen. Alkoholia tai päihteitä emme käytä.

Vierailija
27/37 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kaikki valmistelu muutamaa päivää varten 

Siinä tulee se antikliimaksi. Vietin itse ok joulun, kun en tehnyt juuri mitään etukäteen. Eihän mun pitänyt edes viettää sitä. 

Vierailija
28/37 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joulun lapsi hankeen hukkui unohtui?

Kaupallisuudella pääsee vain maalliselle pintatasolle.

No menin jouluna kuuntelemaan tämän:

https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000010057053.html

Tuli tosi outo fiilis. Kirjalle toki suositus.

Toi on hyvä kirja!

Vierailija
29/37 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vanhemmaksi tulee,sitä nopeammin joulu tuntuu menevän. Kun puhutaan,että samaa ruokaa pitää syödä useampana päivänä,niin ei tuntunut liialta yhtään. Sinkkujoulua vietin,ei ollut kinkkua,mutta muuta oli,eikä liialta tuntunut yhtään.

Vierailija
30/37 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluaaton hartaudessa mulla oli hetken jouluinen tunne. Kun oli kaunis lauluesitys.

Mutta pappi puhui liian hiljaa. En kuullut juuri mitään. Se oli ikävää.

Vierailija
31/37 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi joulu ei vielä ole ohi,vaikka joulupäivät aattoineen vilisivät nopeasti ohi. Jouluaattopäivässä on aina se joulun tuntu. Jouluni loppuu loppiaiseen.

Vierailija
32/37 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sanoin juuri tänään, että nautin nykyään enemmän joulun odottamisesta ja sen järjestämisestä kuin itse joulusta. 

Vierailija
33/37 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nautin joulufiiliksestä melkein enemmän välipäivinä kuin jouluaattona. Koti on kauniisti koristeltu, ja hyasintit tuoksuvat. Aatto on aina ohjelmaa täynnä, nyt voi vain nauttia tunnelmasta. Pidän joulukoristeet esillä Nuutinpäivään saakka.

Miksi? Jouluhan loppuu tapaninpäivään. Etkö halua luopua joulusta vai miksi moinen? Mä pistän kaikki koristeet valoineen päivineen pois tapaninpäivän iltana. 

Vierailija
34/37 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama homma minulla. En tiedä johtuuko se tästä uudesta kodista johon muutin marraskuun lopulla vai mistä. Olin sukulaisten luona kuten ennenkin ja miesystävän kanssa aattoillan. Silti, mikään ei oikein tuonut joulun tuntua. Vähän harmittaa jotenkin, kokoajan ootin että kyllä se vielä tulee, ei tullut. Itse valmistelin kanssa kaikkea ajoissa, valmistelin erilaisia ruokia jne. Silti kaikki oli jotenkin latteaa.

Täällä ihan tuo sama fiilis. Kuuntelin joululauluja, koristelin, leivoin pipareita ja tein ruokia.. odotin lasten riemua. Kuitenkaan en saanut sellaista kunnollista joulufiilistä

Tämä aika on sellainen. Lisäksi viimeistellyt perhejoulut olivat kovasti muotia monta vuotta. Ne on nyt hetkeksi nähty.

Vierailija
35/37 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulun perinteisiini kuuluu haudoilla käynti. Pimeässä valomeressä luminen hautausmaa näytti nätiltä ja oli rauhallista,vaikka oli väkeä. Oikein kiva sääkin. Jouluaaton aloittaa Joulupukin kuuma linja :). Siitä lähtee se joulufiilis.

Vierailija
36/37 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama.Joulu ei tunnu enää miltään,kun lapset aikuisia.

Kyllä se joulussa parasta on lasten ilo ja joulupukin odotus.

Näin ei enää ole,vaan lähinnä pidemmät vapaat vaan.Toiv.saadaan joskus lapsenlapsia.

Vierailija
37/37 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se vaan menee- olin ehkä n viiden- kuuden vanha , kun sain ihanan ukin tekemän nuken kehdon petivaatteineen ja nuken. Muistan miten menin kamariin ja itkin tosi katkerasti. En voinut sanoa miksi. Mutta sen takia, että silloin ymmärsin jostakin syystä ettei joulupukkia ole. Se pettymys. En ymmärrä mistä tiesin, ei kukaan sanonut tms. Joulut olivat kaikin puolin täydellisiä ja ihania meillä kuuskytluvulla. Ei oltu köyhiä, päinvastoin ja kukaan ei  riidellyt tai käyttänyt milloinkaan alkoholia jouluna tai muuten.

kyllä ne houlut laimeni, kun lapsemme alkoivat olla parikymppisiä. No lastenlasten myötä tuntui taas hyvältä heidän puolestaan.

Nytkin joulumme ovat täydellisiä, mutta ei tunnu paljon miltään, vaikka kodin laitan kauniiksi jouluisaksi, aidon kuusen laitamme.pulllat ja tortut paistamme. Ihminen on niin hölmö ,että kaikki hyvä mitä sillä on, tuntuu vaan arkiselta ja tavalliselta.

Olen kuitenkin kiitollinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi