Mikä oli parasta sun yksinäisessä joulussa?
Kommentit (57)
Olen nukkunut hyvin, kun rintamamiestalon vinttikamarissa on viileää ja hiljaista. En ole myöskään stressannut unen saannista, kun tiedän että en häiritse ketään, vaikka valvoisin yöllä.
Ei mikään. Taidan kohta tappaa itseni
Vierailija kirjoitti:
Se, kun sai olla töissä. Kuten myös huomenna. Suklaatunnit kannattaa hyödyntää, juhlapyhät ovat mainioita työpäiviä
Itse olin yleensä kaikki mahdolliset pyhäpäivät töissä liksan takia (ja vähän sekin takia, että yksinäisellä on enemmän tekemistä arkivapaina, kun kaikki paikat on normaalisti auki).
Tänä vuonna työttömänä.
Vierailija kirjoitti:
Älä.
Rahaa ei mennyt paljoa muuta kuin ruuat.
Se että sai olla oman kullan kainalossa.
Kai joka vuosi joulurauhan julistus. Luminen maa ja jaksoin kävellä. Hartaudet.
Oma rauha, se että voin vain koomailla tekemättä mitään, kun en muuta jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Se että sai olla oman kullan kainalossa.
Eli ei sinulla mikään yksinäinen joulu ollut.
Se ettei tarvinnut kuunnella riitelyä ja synkistelyä. Sain nukkua milloin halusin.
No ei ainakaan tullut mitään lisäkiloja, ku en vetänyt mitään jouluruokaa tms.
Vierailija kirjoitti:
No nythän ollaan jo voiton puolella, joulu on melkein ohi. Huomenna jo paikat auki niin voi lähteä kotoa ulos.
Ihana rauha. Lihava alkoholisti on nyt jonkun toisen vaivana. Saa olla oma itsensä eikä tarvitse kuunnella kuinka ruma ja ilkeä olen. Alkoholistin koira ei haukkuja räkytä vieressä.... Ilon aiheita on montakin.
Normisti olen laittanut jotain itselleni mieluisaa ruokaa, käynyt kävelyllä ja yrittänyt olla ahdistumatta turhia. Tänä vuonna olin juuri ennen joulua koronassa ja edelleen toipilaana. Ulos ei päässyt eikä mikään ruoka maistunut, joten söin tavallisia ruokia pakastimesta. Joulun kokohohta oli katsoa telkkarista "Eurooppa ylhäältä päin" -sarjaa. Sellaista nojatuolimatkailua.
Tän joulun kohokohta oli kun kävin aiemmin tässä kuussa Tallinnan joulutorilla itsekseni.
Parasta se, ettei kukaan nähnyt mua krapulaisena. Pahinta ehkä yksin dokaaminen. Siihenkin tottuu.
Yksin on kiva olla kun ei ole yksinäinen.
Varmaan se, että ei mennyt yhtään rahaa eikä ole pelkoa joulukiloista. Surettaa kyllä, kun ei ole kukaan toivottanut edes hyvää joulua.
Se, kun sai olla töissä. Kuten myös huomenna. Suklaatunnit kannattaa hyödyntää, juhlapyhät ovat mainioita työpäiviä