Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannatatteko presidentiksi jotakuta täysin selvästi yli muiden vai näettekö että on muutama suhteellisen tasavahva ehdokas?

Vierailija
25.12.2023 |

Mun mielestä ei ole kyllä tällä kertaa ketään täysin ylivoimaista ehdokasta. 

Kommentit (289)

Vierailija
161/289 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halla-aho. Nyt maailma on 3. maailmansodan partaalla, joten Halla-aho on järkevin valinta.

Huippuälykäs ja analyyttinen. Häneltä tulee syvällisimmät analyysit Suomen ja maailman tilasta.

Hall-aho on jo teininä ollut vuosikymmeniä aikaansa edellä. Hänellä on jo valmiit ratkaisut, vasta kun muut alkavat hitaasti herätä unesta.

Onko sinulle mitään merkitystä sillä, mitä Halla-aho on kirjoitellut blogissaan? 

Siellä on ollut monia kirjoituksia, jotka ovat aivan karmeita, siis ihmisarvoa alentavia ja jopa uhkaavia. Niistä on tullut useampi rikostuomiokin.

Halla-aho itse on poistanut pahimpia törkeyksiä blogistaan, ja yrittää vaieta asian kuoliaaksi mediassa hyökkäämällä toimittajia vastaan jos aiheesta kysytään. -

---

Mä taas en usko, että vi ha rikoksiin syyllistyneen perusasenteet ja arvot muuttuu. 

Vierailija
162/289 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan tietää mitä ehdokkaani ajattelee. Halla-aho ja Li Andersson ovat rohkeasti ilmoittaneet kantansa vaalikoneissa. Osa ehdokkaista mm. Stubb on vastannut eniten "en osaa sanoa" tai valinnut keskimmäisen vaihtoehdoista, pelaa siis varmanpäälle. 

Vasemmistoa en voi äänestää, kun olen koko ikäni painanut duunia, enkä käytä sosiaaliturvaa, enkä halua, että Suomi on koko maailman sosiaalitoimisto. 

Jokainen käyttää sosiaaliturvaa, ja duunia on ollut hyvä painaa, kun on ay-liikkeen taistelema työsuhdeturva.  Maailman sosiaalitoimisto Suomen ei tarvitse olla, se on totta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/289 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haavisto on oikeastaan ainoa vakavasti otettava ehdokas, luotan häneen näin epävarmana aikana. 

Vierailija
164/289 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Stubb sydämeltään suomalainen? Mieluummin eurooppalainen tai jopa italialainen.  Syntyperältään ruotsalainen.

Taidan äänestää Hallaa ihan vaan siksi että hän on suomalaisten puolella. 

Vierailija
165/289 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että Arkadianmäen jengi ei ylipäätään tuominnut Näkkäläjärveä, kertoo kyllä koko jengin arvomaailmasta. Ensimmäinen kriteeri valinnalleni on ehdokkaan moraali. Sitä joutuu kaivamalla kaivamaan.

Kauniit puheet eivät riitä, vaan teot. Mitä todellisia moraalisia tekoja olen löytänyt?

1. Rehn. Olli Rehn uskalsi julkisesti puolustaa Alpo Rusia, vaikka vaaransi sillä uransa. Äänestäisin Rehniä, jos ei oltaisi maailmansodan partaalla.

2. Päivi Räsänen joka ei tippaakaan antanut periaatteistaan periksi kaikesta painostuksesta ja vainoamisesta huolimatta. Mutta Räsänen ei ole ehdokkaana, ikävä kyllä.

3. Halla-aho. Halla-aho on kaiken vihaamisen uhallakin puhunut rehellisesti ja suoraan mitä ajattelee.

Ainoa, joka näistä on suoraan puhunut myös Suomen k o r r u p t i o s t a.

Halla-ahon moraalista kertoo tämä: teini-iässä hän oli järkyttynyt miten halpamaisesti suomalaiset suhtautuivat Viroon ja muihin Baltian maihin, kun Neuvostoliitto hajosi. Suomen pitäisi pyytää anteeksi heiltä, mutta seKIN asia on painettu villaisella. Kun ikävät asiat haudataan maton alle eikä niistä puhuta, niitä asioita ei Suomessa ole ollut koskaan. Maan tapa.

Halla-aho ei ajattele eikä toimi näin.

Vierailija
166/289 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Stubb sydämeltään suomalainen? Mieluummin eurooppalainen tai jopa italialainen.  Syntyperältään ruotsalainen.

Taidan äänestää Hallaa ihan vaan siksi että hän on suomalaisten puolella. 

.....

Itse en ole koskaan ymmärtänyt mitä tarkoittaa sydämeltään suomalainen, mutta siitä huolimatta äänestän Halla-ahoa. Kansalaisuudesta viis silloin, kun kyse on ulko-ja turvallisuuspolitiikasta.

Vierailija
167/289 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomessa pitäisi kyllä olla joku mahdollisuus jatkaa nykyisen predentin kautta. salehan voittais nää vaalit ihan mennentullen

Vierailija
168/289 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

suomessa pitäisi kyllä olla joku mahdollisuus jatkaa nykyisen predentin kautta. salehan voittais nää vaalit ihan mennentullen

No perus sääntösuomi. Omasta mielestä suomalaisilla pitäisi olla mahdollisuus äänestään sama tyyppi niin kauaksi aikaa kun halutaan. loppupeleissä se pressahan ajaa siellä meidän etua.

Vierailija
169/289 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halla-aho on ylivoimaisen hyvä ehdokas. 

Hän on pressaksi liian näkyvästi kirjolla.

Ja liian näkyvästi antisemitisti ja rasisti.

------

Kuuntelitko Ylen vaalitenttiä? Halla-aho ja Aaltola olivat ainoat jotka selittivät mistä on kyse Lähi-idän tilanteesta. En tiedä ovatko muut ehdokkaat siitä alkuunkaan perillä.

Halla-aho kertoi kyllä ihan rehellisesti kuten asia on. Eli ei ainakaan siinä osoittanut mitään antisemitisimiä.

Vierailija
170/289 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä on peräisin tieto tai "tieto", että Stubb olisi biseksuaali?

Eipä sillä väliä, muttei ole itselle tullut missään muualla vastaan kuin av.llä.

Vierailija
171/289 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin Niinistön hiljattain livenä, on yllättävän tuhdiksi muuttunut keskivartalostaan. Toivon, että pysyy terveenä ja nauttii loppuelämästään perheensä kesken ja toimisi edes välillä kommentaattorina ja harmaana eminenssinä.

Muistelmia myös odottelen.

Vierailija
172/289 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on supernoloa myöntää, mutta olen aika superihastunut Lihin. Siis niin mahtava ( ja kaunis - ei toki nykyään saa sanoa ), älykäs, hauska ja karismaattinen tyyppi. 

Aion kuitenkin äänestää toiseslla kierroksella dj Peksiä ihan ylivertaisen osaamisensa takia. Itse asiassa hänkin on aika komea ja selksikäs.  Ehkä pitäisi hankkia elämä. 

Vierailija
173/289 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluan tietää mitä ehdokkaani ajattelee. Halla-aho ja Li Andersson ovat rohkeasti ilmoittaneet kantansa vaalikoneissa. Osa ehdokkaista mm. Stubb on vastannut eniten "en osaa sanoa" tai valinnut keskimmäisen vaihtoehdoista, pelaa siis varmanpäälle. 

Vasemmistoa en voi äänestää, kun olen koko ikäni painanut duunia, enkä käytä sosiaaliturvaa, enkä halua, että Suomi on koko maailman sosiaalitoimisto. 

Mulle on ihan se ja sama, mitä presidentin sisäpoliittiset kannat on. Ihmettelen, miksi ihmiset kiinnittää tuollaisiin asioihin huomiota presidentinvaaleissa, kun ei presidentillä ole niihin mitään sananvaltaa. 

Presidentti on arvojohtaja. Hänen mielipiteillään on merkitystä ja painoarvoa. Presodentillä on arvovaltaa kaikissa asioissa.

Vierailija
174/289 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halla-aho on ylivoimaisen hyvä ehdokas. 

Hän on pressaksi liian näkyvästi kirjolla.

Älykäs, hyvä puhumaan, diplomaattinen mutta jämäkkä ja äärimmäisen sisukas. Ainoa ehdokkaista, josta voi varmuudella sanoa ajattelevan Suomen ja suomalaisten parasta.

Hah hah, tässä oli hyvää ironiaa! Jämäkkä klonkku, diplomaattinen vihapuhuja ja vieläpä Puten rahoittama.

-----

Ihmiset joko puhuvat tietoisesti mitä sattuu (valheita) tai ovat yhtä pihalla kuin suurin osa ehdokkaista :D

Halla-aho näistä on se, joka on Putinin pahin vihollinen. Mm. Seppo Tiitinen, r y s s ä n  kätyri pitää Halla-ahoa Suomen pelottavimapana miehenä. Jos Halla-aho olisi pressa, hän haluaisi auktoriteetillaan olla suunannäyttäjä (itse on sanonut), että Suomessa viimeinkin tehtäisiin lustraatio, kuten tehtiin jo ajat sitten itäblokissa ja Pohjoismaissa. Suomi on ainoa jossa sitä ei ole tehty. Eli vieläkin täällä ollaan täysin pihalla. Ja sen kyllä huomaa kaikesta.

Vierailija
175/289 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle on ihan se ja sama, mitä presidentin sisäpoliittiset kannat on. Ihmettelen, miksi ihmiset kiinnittää tuollaisiin asioihin huomiota presidentinvaaleissa, kun ei presidentillä ole niihin mitään sananvaltaa. 

Presidentti on arvojohtaja. Hänen mielipiteillään on merkitystä ja painoarvoa. Presodentillä on arvovaltaa kaikissa asioissa.

Näin siis tähän saakka.

Jos Stubb valitaan, kaikki arvovalta kyllä romuttuu.

Vierailija
176/289 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdokkailla on eri määrä kielitaitoa, koulutusta ja poliittista kokemusta. Kovin yhdistelmä on aika selvästi Stubbilla.

Uutisissa sanottiin, että suomalaiset haluavat, että presidentti ymmärtää suomalaisten arjesta.

Alexander Stubb on silloin viimeisin jota suomalaisten kannattaa äänestää. Stubb on elänyt ruotsinkielisessä eliittiperheessä nuorena Helsingin Lehtisaaressa, miljonäärien alueella, missä on suurlähetystöjä ja myöhemmin ulkomailla. Vaimo on englantilainen ja lapsille puhutaan ruotsia ja englantia.

Hän ei tiedä mitään suomalaisten elämästä kehä kolmosen ulkopuolella.

Eihän Stubb edes halua, että kansallisvaltioita kuten Suomi olemassa. On sanonut, että kansallisvaltioiden olemassaolo on valitettavaa ja toivoo, että niiden olemassaolo loppuisi. Miten tuollainen voisi olla kansallisvaltio Suomen presidentti? Ei mitenkään.

Vierailija
177/289 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yksi ylitse muiden ja se on Jussi, toisena olisi Olli ja kolmas Sari. Siinä mun kolme suosikkiani.

Vierailija
178/289 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yhtään kattavasti parasta, valittava yksi paremmista.

Vierailija
179/289 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on supernoloa myöntää, mutta olen aika superihastunut Lihin. Siis niin mahtava ( ja kaunis - ei toki nykyään saa sanoa ), älykäs, hauska ja karismaattinen tyyppi. 

Aion kuitenkin äänestää toiseslla kierroksella dj Peksiä ihan ylivertaisen osaamisensa takia. Itse asiassa hänkin on aika komea ja selksikäs.  Ehkä pitäisi hankkia elämä. 

-----

Eli siis nuo ovat kriteerit? Noilla ei kyllä pitkälle pötkitä ulko-ja turvallisuuspolitiikassa.

Vierailija
180/289 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

DJ Peksiä minäkin äänestän. 

Ajat on kovat. Nyt ei ole varaa heittää kehiin mitään noovisia tai harjoittelijaa.

Tarvitaan kokenein tyyppi on näyttönsä jo antanut. 

Haavistolla on pisin ulkoministerikokemus ja oma nimi Naton liittymisasiakirjassa. Tapaamisissa Lavrovin kanssa pärjännyt hyvin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi