Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmisistä tulee yksinäisiä ja miksi jotkut syrjäytyy?

Vierailija
25.12.2023 |

Onko tähän jotain syytä ja mikä tuota aiheuttaa? Onko niissä ihmisissä jotain vikaa vai huonot geenit? 

Kommentit (133)

Vierailija
21/133 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin ala-aste ikäinen ja velipuolen isä oli vielä meillä silloin kun hänen exän pojat tuli meillä käymään niin minulla ei ollut mitään asiaa samaan kahvi/ruokapöytään ja sanoi se joskus että mee nyt syömään vaikka parvekkeen lattialle + paskamainen nauru perään ja äiti kohdisti kaiken negatiivisen minuun ja jos tein jotain mitä oli käsketty tehdä niin eihän se ollut hyvä koska en ollut tehnyt sitä samalla tavalla kun toinen olisi tehnyt kaksi kertaa olen erehtynyt kotona kertomaan kun olen saanut positiivista palautetta tekemästäni hommasta niihin äiti on sanonut että kunhan sun mieliksi vain sanovat että saisivat sinut tekemään enemmän ja äiti on monesti hokenut että sinä olet hyvä silloin kun sinulla voi jotain teettää

tämä on vai pieni ote siitä mitä olen kokenut kotona

Vierailija
22/133 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jännä että ne kiusaajat menestyy elämässä, heillä on hyvä työ ja heillä on kumppani sekä perhe.

Kiusattu kuten minä olen pienipalkkaisessa työssä, ei kumppania, ei perhettä ja olen yksinäinen. Myös lieviä mt ongelmia on itsetunto ongelmien ohessa minulla.

Elämä ei aina ole reilua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/133 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiskunta on sairas, siksi minua ei kiinnosta olla osa sairautta. 

Miksikö? Talousjärjestelmä jonka enemmistö on hyväksynyt mutta joka hyödyntää pain promillea (ne jotka käytännössä omistavat kaiken), valtiot keinotekoisilla rajoilla yms. 

Kaikki tehty siten että sotia tulee ja kiistoja. Ihminen on kuin syöpä joka mielellään tuhoaisi oman lajinsa kuin yhdistäytyisi ja ehkä jokin muu avaruusolio voisi olla yhteydessä. 

Talousjärjestelmässä ole mitään vikaa. Sodat kuuluu elämään ja muutenkin utopia on kurjaa. Dystopia on se mihin ihmiset ovat tottuneet.

Vierailija
24/133 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäilen hyvin pitkälti yksikseni. En luota ihmisiin oikeastaan ollenkaan,  ja vaikken kellekään pahaa toivo niin joskus koen suurta vihaa ihmiskuntaa kohtaan. Itse olen luopunut kaikista kavereista. 

Lisäksi en jaksa mielistellä ketään tai esittää tai vetää jotakin roolia. Olen asiallisen kohtelias mutta muuta teatteria en jaksa ylläpitää. 

Vierailija
25/133 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeita ihmisiä, joita muut ei jaksa.

Vierailija
26/133 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin on kivaa! Yksin kun on niin ei tarvitse sietää id i o otteja ihmisiä. 

Vierailija
27/133 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vi kirjoitti:

Minä tein 25 vuoden ajan koulutustani vastaavia töitä, joissa piti olla kiva ja empaattinen päivästä toiseen. Minusta oli mukava auttaa ihmisiä. Työt kuitenkin loppuivat, ja työttömyyden, sairastumisen ja köyhyyteen vajoamisen myötä katosivat kaverit yksi toisensa jälkeen. Ilman muita ihmisiä syrjäytyy.

EK/ Kok. ajaa tänne köyhyyttä. Näin saadaan kansa kesyksi,

Vierailija
28/133 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksikö? Talousjärjestelmä jonka enemmistö on hyväksynyt mutta joka hyödyntää pain promillea (ne jotka käytännössä omistavat kaiken), valtiot keinotekoisilla rajoilla yms. 

Kaikki tehty siten että sotia tulee ja kiistoja. Ihminen on kuin syöpä joka mielellään tuhoaisi oman lajinsa kuin yhdistäytyisi ja ehkä jokin muu avaruusolio voisi olla yhteydessä. 

Se on jännä kuinka ihminen kutsuu itseään älykkääksi. Mitä ovat saaneet aikaiseksi? Ei eroa käytännössä villieläimistä millään tapaa. En yhtään ihmettele oikean älyllisen elämänmuodon katselevan sivusta kuinka "pidämme itseämme älykkäänä" ja silti meillä on valtiot, uskonnot, kulttuurit, kielet, talousjärjestelmä jotka kaikki pitävät meitä eriarvoisina - aivan kuin jokainen olisi vihollinen keskenään. Todelliset älykkäät elämänmuodot ovat päässeet moisesta alkukantaisuudesta eroon. 

Vierailija
29/133 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko että esimerkiksi kauneus- tai komeusvirheitä paljon omaava ottaa välttämättä kumppanin, että se toinenkin voi katsella sammakkoihoa tai naisella parta? Tai jos on ollut paljon dissaajia silloin kun oli nuori ja nätti. Tai ei ole sopivia paikkoja saatavilla. Ehkei ole hyväksytty erilaisilta mielipiteiltään, ei ole aivopesty tai ei voi elää täysin siten miten haluaisi elää. Vaikka on kunnollinen.

Vierailija
30/133 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin syy on Suomen ilmastossa.       

Heti päästyään etelänlämpöön ujoimmastakin suomalaisesta kehkeytyy sosiaalinen sopuli.

Suomessa puuttuu paikat missä ihmiset saattaisivat tavata muita yksinäisiä pontaanisesti. Tähän yksinäisyyden poistoon täytyisi panostaa ihan yhteiskunnallisesti, eikä jättää kokonaan yksilön vastuulle. 

Millaisia paikkoja yhteiskunnan pitäisi järjestää yksinäisille? Entä mitä yhteiskunnan pitäisi tehdä saadakseen yksinäiset menemään niihin paikkoihin?

Vierailija
31/133 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yksinäinen.Asunut eri maissa ja löytänyt kavereita, mutta aina vaan jään yksin.

Olen omasta mielestäni aika reilu.rakastan kauniita kattauksia ja hyvää ruokaa tarjoan.

Sievä koti ja elämä paikallaan ,mutta siltikin yksin.

Joskus mietin että kapakkalinnut löytävät seuraa.Minä hieman arka haluaisin löytää rehellisen kaverin rinnalleni .Joku joka haluaisi lähteä vaikkapa alpeille pyöräilemään tai patikkaan kesällä. 

Kateus !

Ehkä karkoitat ihmisiä jos väität että sinulle ollaan kateellisia. Se on tosi vastenmielistä.

Minulla oli kaveri joka kuvitteli että muut kadehtii hänen kauneuttaan, koulutustaan, matkojaan, kotiaan... milloin mitäkin. En jaksanut hänen ylimielisyyttään. Ihan samanlainen hän oli kuin muutkin, en tiedä miksi kuvitteli itseään jotenkin ylivertaiseksi.

Ihminen joka luulee kaikkien häntä kadehtivan kadehtii itse muita. Tätä kutsutaan projisoinniksi.

Vierailija
32/133 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heti päästyään etelänlämpöön ujoimmastakin suomalaisesta kehkeytyy sosiaalinen sopuli.

Suomessa puuttuu paikat missä ihmiset saattaisivat tavata muita yksinäisiä pontaanisesti. Tähän yksinäisyyden poistoon täytyisi panostaa ihan yhteiskunnallisesti, eikä jättää kokonaan yksilön vastuulle. 

Millaisia paikkoja yhteiskunnan pitäisi järjestää yksinäisille? Entä mitä yhteiskunnan pitäisi tehdä saadakseen yksinäiset menemään niihin paikkoihin?

Yhteiskunnan pitäisi järjestää sellainen ympäristö tänne missä kiusaajat tai muiden ihmisten elämää terrorisoivat ihmiset saisivat häädön vaikka siperiaan. Tuskin kukaan terve ihminen haluaa nyt mennä ihmisten ilmoille kun siellä on niin paljon tyhmiä ja kiusaajia? 

Vierailija
33/133 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa  täälläkin,vaikea on luottaa ihmisiin,kun heti kun yrität luottaa ihmisiin,niin vedetään matto alta ja sitten vaaditaan olemaan mielinkielin,ettei vain loukkaisi toista ihmistä.hyi olkoon kuinka kaksinaamaista touhua.en jaksa teeskennellä muka ystävää,jos ei toinenkaan halua olla.maailma vaan on niin sairas,kun pitäisi teeskennellä muuta kuin on,joten jos valitsen kaverin tai yståvän niin aitous on se joka  toimii.

Vierailija
34/133 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun 26-vuotias poikani. Hänellä on kyllä autismityyppistä syntymävikaa, mutta laajoissa tutkimuksissa ei kuitenkaan saanut autistidiagnoosia. Ei tutustu ihmisiin, asuu kyllä itsenäisesti omillaan, mutta roikkuu lapsuudenperheessään, eli meissä. Itse mieheni kanssa olemme sosiaalisia ja surettaa kun poikani kyselee jatkuvasti voiko tulla mukaamme mm uuden vuoden juhliin. Puhuu toiveistaan, että tulisi joku ja tekisi hänet onnelliseksi. Ei kuuntele kun yritän selittää hänelle, että kaikki muutos lähtee ihmisestä itsestään ja se oman onnen seppä löytyy sieltä peilistä.

Vierailija
35/133 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on maailman onnellisin maa! Ei mulla muuta, jatkakaa hapen tuhlaamista luuserit. 

Vierailija
36/133 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on jännä kuinka ihminen kutsuu itseään älykkääksi. Mitä ovat saaneet aikaiseksi? Ei eroa käytännössä villieläimistä millään tapaa. En yhtään ihmettele oikean älyllisen elämänmuodon katselevan sivusta kuinka "pidämme itseämme älykkäänä" ja silti meillä on valtiot, uskonnot, kulttuurit, kielet, talousjärjestelmä jotka kaikki pitävät meitä eriarvoisina - aivan kuin jokainen olisi vihollinen keskenään. To

Älä puhu pask**. 

Ihminen on älykkäin tällä planeetalla ja hyvin todennäköisesti koko maailmankaikkeudessa. 

Ihminen voi halutessaan tuhota koko kaikkeuden ydinasein. Se kertoo riittävästi kuinka älykäs ja vahva ihmiskunta on

Vierailija
37/133 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yksinäinen.Asunut eri maissa ja löytänyt kavereita, mutta aina vaan jään yksin.

Olen omasta mielestäni aika reilu.rakastan kauniita kattauksia ja hyvää ruokaa tarjoan.

Sievä koti ja elämä paikallaan ,mutta siltikin yksin.

Joskus mietin että kapakkalinnut löytävät seuraa.Minä hieman arka haluaisin löytää rehellisen kaverin rinnalleni .Joku joka haluaisi lähteä vaikkapa alpeille pyöräilemään tai patikkaan kesällä. 

Kateus !

Ehkä karkoitat ihmisiä jos väität että sinulle ollaan kateellisia. Se on tosi vastenmielistä.

Minulla oli kaveri joka kuvitteli että muut kadehtii hänen kauneuttaan, koulutustaan, matkojaan, kotiaan... milloin mitäkin. En jaksanut hänen ylimielisyyttään. Ihan samanlainen hän oli kuin muutkin, en tiedä miksi kuvitteli itseään jotenkin ylivertaiseksi.

Väsyttävämpi versio vielä: tyyppi joka vertailee jatkuvasti itseään ja omaisuuttaan muihin, toivoo että häntä kadehditaan ja loukkaantuu kun huomaa että niin ei olekaan. 

Ts. tyyppi joka ei tiedä mitä haluaa, mutta hankkii varmuuden vuoksi kaikkea uudempaa, kalliimpaa, suurempaa ja enemmän ja leuhkii sillä.

Vierailija
38/133 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä puhu pask**. 

Ihminen on älykkäin tällä planeetalla ja hyvin todennäköisesti koko maailmankaikkeudessa. 

Ihminen voi halutessaan tuhota koko kaikkeuden ydinasein. Se kertoo riittävästi kuinka älykäs ja vahva ihmiskunta on

Ihminen on tyhmä, ihminen on ainoa eläin joka tappaa muita ilman mitään syytä ja ihminen on ainoa joka pystyy tuhota koko maapallon. Ei muut eläimet tapa toisiaan huvin vuoksi eikä muut eläimet kiusaa toisiaan.

Vierailija
39/133 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunnan pitäisi järjestää sellainen ympäristö tänne missä kiusaajat tai muiden ihmisten elämää terrorisoivat ihmiset saisivat häädön vaikka siperiaan. Tuskin kukaan terve ihminen haluaa nyt mennä ihmisten ilmoille kun siellä on niin paljon tyhmiä ja kiusaajia?&n

Poistaisiko tämä yksinäisyyden? Edelleen olisi yksilön omalla vastuulla tutustua muihin ja muodostaa ihmissuhteita. Löytää samanhenkisiä ihmisiä. 

Vierailija
40/133 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

juuri näin!

Voisi perustaa kahviloita jotka on tarkoitettu vastentahtoisesti yksinäisille ihmisille. Siellä tietäisi että kenelle tahansa voi mennä juttelemaan, kukaan ei ala huutamaan ahdisteluksi. Kahvilassa olisi siis tarkoitus tutustua sekä ystävinä että mahd. romanttisessa mielessä. Tämä madaltaisi monen ihmisen häpeää joka syntyy siitä ajatuksesta, että "olen täällä seurustelukumppania etsimässä", kun ei kukaan tietäisi etukäteen miksi kukakin siellä on. Seurustelukumppanin hakuun keskittyvissä paikoissa on aina ne tietyt paineet olla sen näköinen ja sen luonteinen, joten tällainen paikka johon mennään etsimään sekä ystäviä että romanttisempaa seuraa on paljon matalampikynnyksinen.

Minä menisin oitis tuollaiseen kahvilaan, olen kärsinyt aivan liian monta vuotta yksinäisyydestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi