Gmail luonnoksen palauttaminen, onnistuuko?
Kirjoittamani todella pitkä luonnos otti ja katosi tänä aamuna jostain syystä kesken tekstin päivittämisen. En tiedä mihin sormeni mahdollisesti osui, mutta kesken tekstin kirjoittamisen ykskaks koko luonnos tyhjeni.
Tekstiä oli kirjoitettu useampana päivänä ja se oli todella pitkä. Onko mitään enää pelastettavissa ja jos on, niin miten?
Mahdollisesta avusta todella kiitollisena...
Kommentit (26)
Itse teen ne pitkät tekstit editorilla. Näkyisikö se kuitenkin Gmailin vedoksissa, eli drafts?
Mahdoton vastata, gmail-tiliä voidaan käyttää monella eri käyttöliittymällä ja alustalla.
Vastaisen varalle, pitkät tekstit kannattaa kirjoittaa ensin jollain editorilla, Windowsissa vaikka Muistiolla, ja tallettaa välillä tiedostoksi. Vasta sitten kun teksti on valmis, se siirretään leikepöydän kautta postisovellukseen.
Katso roskakori, ei siis roskaposti, vaan nimenomaan kori, sinne menevät poistetut viestit, josta ne poistuvat lopullisesti vasta 30 päivän päästä. Ja jos ei nyt sieltä löytyisi, niin pitäisi löytyä Googlen pilvestä.
Vierailija kirjoitti:
Itse teen ne pitkät tekstit editorilla. Näkyisikö se kuitenkin Gmailin vedoksissa, eli drafts?
Niin olisi varmaan kannattanut minunkin tehdä, mutta nyt meni näin. Ei ole luonnoksissa, ei roskakorissa. Mietin että saisiko tilanteen jotenkin päivitettyä esim eiliseen päivään, eli tavallaan huijata konetta ja kaivaa esiin edellispäivänä olemassa ollut vedos?
Aika lailla sormi suussa olen, eikä tietenkään mitään varmuuskopiota ole otettu. Harmittaa siksikin kun en tiedä yhtään mitä namiskaa vahingossa painoin, kun teksti vaan katosi. Pufff... Ei tullet minkäänlaista herjaa eikä kysymystä, haluatko nyt varmasti poistaa koko stoorin...
Äh.
Vierailija kirjoitti:
Katso roskakori, ei siis roskaposti, vaan nimenomaan kori, sinne menevät poistetut viestit, josta ne poistuvat lopullisesti vasta 30 päivän päästä. Ja jos ei nyt sieltä löytyisi, niin pitäisi löytyä Googlen pilvestä.
Ei oo roskiksessakaan. Mistä sinne Googlen pilveen pääsee??
Itsellä ei ainakaan poistetut luonnokset näy roskakorissa Gmailissa. Mutta mulla kyllä varmistaa että haluatko varmasti hylätä luonnoksen kun oon poistamassa sitä, ette voi ihan noin vaan vahingossa poistellakaan niitä. Käytän Gmailia Windowsin sähköpostisovelluksen kautta.
Vierailija kirjoitti:
Mahdoton vastata, gmail-tiliä voidaan käyttää monella eri käyttöliittymällä ja alustalla.
Vastaisen varalle, pitkät tekstit kannattaa kirjoittaa ensin jollain editorilla, Windowsissa vaikka Muistiolla, ja tallettaa välillä tiedostoksi. Vasta sitten kun teksti on valmis, se siirretään leikepöydän kautta postisovellukseen.
Tämä oli opiksi ja ojennukseksi. Harmittaa vaan niin saakelisti, oli tärkeä ja pitkään työstetty teksti. Oma moka, mutta kiusaa se kun en ymmärrä millä toiminnolla sain sen tekstin taiottua olemattomiin. Olin parhaillaan kirjoittamassa lisää, kun jotain osui johonkin ja koko teksti katosi kuin savuna ilmaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei Google pilvi oo automaattisesti käytössä, kävin kattoo ja sinne pitäis erikseen rekisteröityä vaikka onkin google-tili käytössä johon oon kirjautunu.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä onnistuu, jos osaa.
Osaatko? MInä en...
asiasta kolmanteen, tietämätön kysyy onko googletili sama asia kuin g-mail sähköposti
Iso kiitos kaikille teille, jotka yritätte auttaa. Aika hankalalta vaikuttava tilanne. Tuntien työ tuntuu kadonneen savuna ilmaan.
Olet varmaan jo sulkenut sen tyhjentyneen luonnoksen? Vastaisuuden varalle, jos tuollainen käy, kannattaa aina kokeilla CTRL+Z komentoa, kumoaa edellisen toiminnon. Paras tietysti tehdä ensin tekstitiedostona Wordilla, Wordpadilla, Libreofficella, ihan millä vain tekstinkäsittelyohjelmalla.
Viimeisenä oljenkortena voit olla yhteydessä aspaan, jos olisi mennyt jonnekin pilveen piiloon ja oikeasti tarvitset sen tekstin. Tai ehkä sieltä kautta voisivat rollbackata parilla päivällä, en tiedä onko mahdollista mutta tuollainen tuli mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Google pilvi oo automaattisesti käytössä, kävin kattoo ja sinne pitäis erikseen rekisteröityä vaikka onkin google-tili käytössä johon oon kirjautunu.
No kokeile rekisteröityä. Koska kyseessä on Googlen tili, se saattaa "piilossa" tallentaa kaiken sinne pilveen siltä varalta, että alat käyttää jotakin uutta Googlen toimintoa ja haluat siirtää tietosi myös sinne. Tiedä vaikka toimisi noinkin yksinkertainen juttu.
Vierailija kirjoitti:
Olet varmaan jo sulkenut sen tyhjentyneen luonnoksen? Vastaisuuden varalle, jos tuollainen käy, kannattaa aina kokeilla CTRL+Z komentoa, kumoaa edellisen toiminnon. Paras tietysti tehdä ensin tekstitiedostona Wordilla, Wordpadilla, Libreofficella, ihan millä vain tekstinkäsittelyohjelmalla.
Viimeisenä oljenkortena voit olla yhteydessä aspaan, jos olisi mennyt jonnekin pilveen piiloon ja oikeasti tarvitset sen tekstin. Tai ehkä sieltä kautta voisivat rollbackata parilla päivällä, en tiedä onko mahdollista mutta tuollainen tuli mieleen.
Olen sulkenut ja avannut moneen kertaan kun ihmeissäni etsin kadonnutta luonnosta. Ei tunnu auttavan enää CTRL + Z -komento :(
Täytyy yrittää kaivaa toimiva aspan numero esiin ja saada yhteys sitä kautta. Tiedossa kuitenkin tarkka aika jolloin teksti katosi, jospa sitä edeltävän tilanteen palauttaminen onnistuisi jotenkin.
Kiitos tosi paljon sulle näistä neuvoista, ihanaa kun löytyy auttamishaluisia ihmisiä <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sulkenut ja avannut moneen kertaan kun ihmeissäni etsin kadonnutta luonnosta. Ei tunnu auttavan enää CTRL + Z -komento :(
Täytyy yrittää kaivaa toimiva aspan numero esiin ja saada yhteys sitä kautta. Tiedossa kuitenkin tarkka aika jolloin teksti katosi, jospa sitä edeltävän tilanteen palauttaminen
Eiköhän aspasta pystytä jotenkin auttamaan.
Sellainen vielä tuli mieleen, kun joku kommentoikin, että yleensä Gmail varmistaa, että haluat varmasti hylätä luonnoksen ennen poistamista. Niin pystytkö maalaamaan sitä tiedostoa? Jos olisitkin vain vahingossa vaihtanut fontin valkoiseksi tai tehnyt jonkin muun muokkauksen, että teksti olisikin tallella mutta piilossa?
Löysin asiakaspalvelunumeron +358-923169944 , mutta siellä puhutaan vinkuintiaa, ja kauhea rätinä taustalla. Haluan palvelua suomeksi, mahtaako sellaista löytyä lainkaan...
Vierailija kirjoitti:
asiasta kolmanteen, tietämätön kysyy onko googletili sama asia kuin g-mail sähköposti
On. Käyttääksesi Gmailia on luotava Google-tili. Tällöin saat käyttöösi Gmailin sekä verkkolevyn ja muitakin sovelluksia. Tuo ns "parempi pilvi" tuli ainakin minulla tämän ostamani firmapuolen paketin mukana, mutta se tosiaan piti ainakin tuolloin ostettaessa itse aktivoida. Toki sen saattoi tehdä suomalainen diilerikin avaimet käteen, mikäli palvelun sieltä tilasi.
Tässä ketjun tapauksessa pilvi, sellaisena kuin se yleensä ymmärretään, ei ilmeisesti ole päällä ja Google on ennättänyt tuhoamaan koko tuon viestin. Kysyjä lienee poistanut sen draft-kansiosta "suorilla", eli se ei ole jäänyt roskakoriin. Näkemättä tilannetta paikan päällä, pelkään että työ on mennyt. Valitan.
Pilviominaisuutta voi käyttää ilmaisversiossakin, kun tekee tekstit tai muut tiedostot Googlen työkaluilla sinne omalle verkkolevylle, josta ne voi sitten lähettää liitteenä. Tällöin kun viestin tuhoaa ennen lähettämistä, viesti toki tuhoutuu joko lopullisesti tai roskakoriin. Mutta itse liite jää sinne Google Drive verkkolevylle. M-56
Onko yhtään gmail-tietäjää paikalla näin joulun aikaan?