Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko ottanut Buranaa raskausaikana?

Vierailija
06.01.2007 |

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasetamoli EI aiheuta maksavaurioita oikein ja ohjeen mukaan käytettynä!

Onhan kaikilla lääkkeillä joku maksa-toksisuus raja, ihan niinkuin parasetamolillakin.

Jotta jonkun vaurion sillä saisi aikaiseksi, pitäisi ottaa TODELLA ISOJA MÄÄRIÄ kerralla, tai olla paha maksan vajaatoiminta tai vastaavaa.

Ja todella isoilla määrillä tarkoitetaan nyt jopa kymmeniä grammoja.



Vierailija
2/17 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä paikkaansa. Ei sitä nyt niin valtavia annoksia tarvitse ottaa. Yksilölliset ominaisuudet vaikuttavat paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panadol on yksi turvallisimmista kuume ja särkylääkkeistä!

Jos terve ihminen käyttää sitä ohjeiden mukaan tai vaikkapa jopa kaksikertaisiakin määriä niin siitä ei seuraa yhtään mitään.

Jotta maksavaurion saisi lääkkeellä itselleen niin pitäis ottaa yli 5 grammaa vähintään.

Kysyin velipuolelta joka on lääkäri

Vierailija
4/17 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon tehokkaampi kuin panadol. Ja taitaa olla halvempikin.

Vierailija
5/17 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panadol voi aihuttaa maksavaurion n. 7-8 g annoksella eli 14-16 tablettia, tuskin kukaan ottaa näin paljon " vahingossa" .

Vierailija
6/17 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paramax on tasan samanvahvuinen ja samaa lääkeainetta sisältävä pilleri kuin Panadol ja Para-Tabs! Ovat kaikki toistensa rinnakkaisvalmisteita- vaikutus ja teho samat, VALMISTAJA on eri...

Voi pyhä yksinkertaisuus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/17 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos pakko on niin kyllä sitä voi ottaa varsinkin sit kun eka kolmannes on turvallisesti ohi.

Panadoliahan joka paikassa tyrkytetään raskaanaolijoille, mutta tosi on että se on lasten kuumelääke, ei mikään kunnollinen kipulääke!



Ja useimmiten sanotaan että ota 1 tabletti eli 500mg esim 2-3 x päivässä, se on ihan naurettava annos.

Aikuisen annostus on vähintään se 2 tbl eli 1000mg kolmesti, jos tosissaan haluaa että se jotain auttaa kipuun. Eikä monesti auta kyllä silloinkaan!



Itse olin peräänajokolarissa raskausaikana ja minulle määrättiin Burana 600mg 1-2tbl 2-3 kertaa päivässä ekan viikon ajan onnettomuuden jälkeen.

Ihan terve lapsi tuli vaikka tuollaista myrkkyä söinkin, kauhia sentään.

Vierailija
8/17 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisessä sain jopa terkkarilta luvan siihen. Ei Panadolista ollut viemään minun päänsärkyjäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/17 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin särkylääkkeille ei ollut kuin pari kertaa tarvetta.

Vierailija
10/17 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vältin muutenkin särkylääkkeiden käyttöä raskausaikana

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/17 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan eka kolmennes on ohi, mutta viikkoja vähemmän kuin 32 niin saa ottaa.

Vierailija
12/17 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä mieluiten välttääkin niitä lääkkeitä, mutta joskus on tilanteita, että on pakko ottaa ja tosiaan kun toi parasetamoli ei aina auta tai vaikutus niin mitätön, että pitäis koko aika olla napsimassa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/17 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain vaiheessa raskautta minulla esiintyi kovaa päänsärkyä, tätä kesti useita kuukausia. Jos ulkoilu ei auttanut, niin sitten otin ihan Panadolin ja auttoi kyllä. Ylipäänsäkin olen koko ikäni käyttänyt hyvin vähän särkylääkkeitä.

Vierailija
14/17 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei tosiaankaan sovi raskaana olevalle yhtään paremmin kuin burana vaan päinvastoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/17 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli varsinainen ongelmaraskaus, tai ei itse raskaus mutta sinä aikana tapahtui kaikenlaista



RV 7; alkoi jumalaton hammassärky ja jouduttiin ottamaan röntgenkuvia, seurauksena laaja puudutus ja massiivinen juurihoito jossa mentiin ikenen kautta sisään hampaan juureen, jälkihoitona kahdet antibiootit sekä Burana ja Panacod parin viikon ajan.



RV 8-22 välillä kärsin kammottavista migreeneistä ja olin harva se viikko neurologian päivystyksessä oksentavana.

Päätä kuvattiin koska epäiltiin jo jotain tukosta aivoissa. Vaan ei ollut kuin tavallista migreeniä. Sain luvan ottaa Imigrania kun mikään muu ei auttanut ja pää oli räjähtää.



RV 12 Häämatkalla Dominikaanisessa Tasavallassa sain ruuasta myrkytyksen ja jouduin paikalliseen sairaalaan.

Siellä minulle annettiin monenlaisia lääkkeitä, kukaan ei juurikaan puhunut englantia ja yritin viittoilla että OLEN RASKAANA; tajuatteko!? Lääkäri vakuutteli huonolla englannillaan ; this medicine, NOOO problem for the baby. Ei ollut kyllä kovin uskottavaa.



RV 23 ruuhkabussissa seistessä äkkijarrutus ja kaaduin lattialle, vieressä seisonut n. 100 kiloinen mies rojahti päälleni.

Aivotärähdys ja kauhea säikähdys vauvan puolesta.

Onneksi ei tullut ongelmia vauvalle, vain parin vuorokauden sairaalareissu minulle.



RV 34 löysin isoäitini kuolleena asunnostaan. Menin sokkiin ja lääkäri määräsi nukahtamislääkkeitä joita käytin reilun viikon verran



Kaiken tämän jälkeen sitten sain terveen ja täydellisen poikavauvan!

Niin että kaikenlaista voi sattua ja monenlaista lääkettäkin kulua ilman että heti tulee jotain kolmipäisiä lapsia.

Varovainen pitää toki olla mutta tervettä järkeä peliin!



Vierailija
16/17 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

--> pahimmillaan sikiö voi kuolla kohtuun. Joten mammat, ottakaa todesta se ohje, että ei buranaa viikon 32 jälkeen!! t. lääkäri

Vierailija
17/17 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettisin kyllä sen ottamista raskaana. Parasetamoli on eniten maksavaurioita aiheuttava kipulääke.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän