Alennussuklaata kärkkyneet järkyttyivät kun alea ei ollutkaan
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/helsinkilainen-k-citymarket-muutti-…
mitä - pitääkö odottaa
Kommentit (147)
Vierailija kirjoitti:
Tämän tajua alan ostelemaan joulusokolaatia heti, kun ekat erät saapuvat. Liidelissä esimerkiksi on ihania, superlaadukkaita joulusokolaateja (joita en aio tässä mainostaa), jotka ovat aivan taivaallisen ihania. Minä olen siis suuri (kuvaannollisesti) sokolaatin rakastaja, ja erotan oikeasti laadukkaan sokolaatin perushyvästä. Esim. Faiserin sininen on perushyvä (vaikkakin maku muuttunut huonommaksi vuosien varrella), kun taas eräät Liidelin sokolaatit ovat aivan taivaallisia.
Mutta kyllähän se turhauttaa, kun silloin, kun voisi mennä aleostoksille, ovat kaupat kiinni, ja kun ne aukeavat, ovat hyllyt tyhjiä alta aikayksikön. Ja ne voidaan joskus tyhjentää myös yöaikaan, koska moni kauppa on 24 h.
TAKIA
V...n autocorrect
Niin tyypillistä.Joskus on saanut alesta ennen joulua ja sitten jo vaaditaan samaa jokajoulu. Kauppias päättää hinnoittelun. Asiakas sitten ostaa tai jättää ostamatta.
En edes harkitse niitä yli 6-7 euron suklaita, tänä vuonna oli alle 4 euronkin suklaat tiukassa. Nyt ostin 20% alennuksesta konvehtirasian jonka normaalihinta oli yli 5 euroa (Marabou Symphony). Alan tämän joulun suklaista olla saanut jo tarpeekseni, ei varmasti tee mieli taas koko vuonna syödä suklaata.
Tokmannilla oli eilen aamulla joulusuklaat -50 %.
Ostaisivat niilläkin rahoilla vaikka lenkkitossut.
Ihmisillä on nykyään todella pienet ongelmat ja lisäksi käytöstavat ja lukutaito täysin hukassa. Hävettää noiden konvehdeista mesoajien puolesta.
Ihmiset sekoaa suklaan takia ? Tuo kauppa on tuossa ja enkä ollut koskaan kuullut tuollaiset alesta.
Tokmannilla oli suklaat hyvässä alessa jo pari päivää ennen aattoa.
Kaupat pullisteli taas Fazerin suklaita, ei niitä kukaan osta ennen alennusmyyntejä.
Miksi se -50% alennuskyltti on pitänyt laittaa siihen etukäteen? Yleensä ne alekyltit on vasta silloin kun alennus on käynnissä. Ei ihmekään, että ihmiset ovat hämääntyneet.
Iltapäivälehtien mukaan ihmiset järkyttyivät. Siis niiden lehtien mukaan, joilla on uutisia otsikoilla: "oletko koskaan huomannut, laittamalla korkin pesualtaaseen, saat veden pysymään siinä?"
Mitä aloituksen uutislinkin videolla olevassa 14v. vanhassa suklaarasiassa oli?
Vierailija kirjoitti:
Ps. Minulle sokolaati on lähestulkoon ainoa herkku. En ikinä "herkuttele" pizzalla. Joskus syön nälkääni. En ikinä himoitse sipsejä. Senkin kerran, kun tapahtuu ihme ja ostan sipsejä, kadun jo hetken päästä.
Rakastan sokolaatia, tikkareita ja joitain toffeita. Laku on myös hyvää, muttei päihitä sokolaatia ikinä.
Joten jotkut eivät tosiaankaan ahnehdi kaikkea mahdollista maailmassa, vaan joillekin se sokolaati on se yksi ainoa herkku.
En olisi arvannut, miten lyhyessä ajassa saa uuden inhokkisanan.
Mahtaako kyse olla edes oikeasta raivosta vai onko media vaan paisutellut taas kerran muutaman valittajan kommenteista kokoaan suuremman draaman?
Vierailija kirjoitti:
Ps. Minulle sokolaati on lähestulkoon ainoa herkku. En ikinä "herkuttele" pizzalla. Joskus syön nälkääni. En ikinä himoitse sipsejä. Senkin kerran, kun tapahtuu ihme ja ostan sipsejä, kadun jo hetken päästä.
Rakastan sokolaatia, tikkareita ja joitain toffeita. Laku on myös hyvää, muttei päihitä sokolaatia ikinä.
Joten jotkut eivät tosiaankaan ahnehdi kaikkea mahdollista maailmassa, vaan joillekin se sokolaati on se yksi ainoa herkku.
Enää pitäisi tietää mitä ihmettä on sokolaati.
No onneksi tyhmät alekärkkyjät saivat kunnolla nenilleen. Ihan oikein niille. Kauppias saa ihan itse päättää milloin laittaa tavaransa alennukseen ja siinä ei ole muilla mitään vinkumista. Jos tavaraa pystyy myymään jouluun asti normaalihinnalla, niin miksi ihmeessä pitäisi myydä alennuksella. Kaikenlaisia idioottiasiakkaita sitä löytyykin!
Vierailija kirjoitti:
Esim. Liidelissä ne 500 gramman sokolaatipukit maksavat normaalihintaisina +7 €. Se on iso summa jopa puolesta kilosta suklaata. Hyvä (realistinen) hinta olisi 5 €. Pienemmät sokolaatihahmot maksavat 4 € normaalihintaisina. Niille hyvä (realistinen) hinta olisi 2-2,50 €. En ole köyhä, enkä siltikään ole raaskinut ostaa enempää kuin kaksi 500 gramman pukkia tänä vuonna.
SOKOLAATIA?? 🤯🤮
Pysy kotona sokolaatipukkeinesi.
Ymmärrän kyllä niitä, jotka pettyivät, kun alennussuklaita ei ollutkaan tarjolla. Perinteiden äkillinen loppuminen/lopettaminen tuntuu varmasti monesta pahalta - varsinkin vähävaraisista.
Minä puolestani petyin, kun tänä vuonna Aku Ankka -lehden joulunumeron mukana ei tullutkaan mitään perinteistä joululahjaa: ei Joulumantelia, ei Jouluparaatia eikä mitään muutakaan. Joka ikinen vuosi on tullut jotain, mutta nyt ykskaks mitään kertomatta tuo perinne katkaistiin.
Tänä jouluna ei ollut kaupoissa tiettyjä suklaita myynnissä ollenkaan, petyin. Niitä ei löydy edes mistään ulkomaisestakaan nettikaupasta.