Tavoite: kaupan kassa
Mihin pääsisin ensimmäiseksi ilman kokemusta? Mitä kirjoittaa hakemukseen?
Haluaisin ensi vuonna töihin kauppaan myyjäksi tai varastotyöntekijäksi tai sekä että. Mieluiten haluaisin vaatekauppaan, mutta ruokakauppakin käy. Minulla ei ole aiempaa kokemusta kummastakaan tehtävästä. Mutta alue on Uusimaa! Täällä avoimia työpaikkoja on ainakin paljon.
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä ihmeessä mene kassaksi tai myyjäksi. Ihmiset ovat nykyään todella ilkeitä ja inhottavia. Ja kaikki on sinun syytäsi; jonotukset, hintojen nousut ja se että joku tuote on loppu.
Minä osaan kyllä käsitellä tällaiset asiat. Kunhan ei henkilökohtaisuuksiin mene.
Ap
Niin no. Olin vuosia kassamyyjänä, ja oli esimerkiksi tilanne, jossa en antanut alennusta tuotteesta. Asiakas maksoi ja ostoksia kerätessään kysyi "oletkos muuten parisuhteessa?"
Vastasin, että anteeksi kuinka?
"Mietin, että säälittää puolisosi jos olet yhtä nihkeä kotonasikin"
Että silleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupan kassan homma on ainakin nuorelle naiselle todella kurja paikka. Setämiehet jäävät puhumaan paskaa ja on vain pakko hymyillä, vaikka tekisi mieli sanoa suorat sanat.
Eipä ole vaikea päätellä keiltä tuo kateus nuoria naisia kohtaan tulee.
Kerrotko keltä? Olin amk:n yhden harjoittelun S-marketin kassana ja oli kyllä setämiesten vuoksi kusisin työpaikka ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä mene ruokakaupan kassalle, tuo on kiireistä ja stressaavaa plus paljon ilkeitä asiakkaita. Mieluummin vaikka joku kirjakauppa.
Itse valitsen ruokakaupan siksi että on paljon tekemistä, siitä pidän. Onneksi on erilaisia vaihtoehtoja, jokaiselle sopivia.
Parasta on tosiaan se, että on ihan koko ajan tekemistä, eikä luppoaikaa yhtään. Työpäivät menee ohi ihan vilahduksessa. Erikoiskaupan myymälöissä hiljaiseen aikaan on sitten oikeasti hiljaista! Tekemistä täytyy keksiä vaikka tyhjästä, että saat taas yhden kymmenminuuttisen kulumaan.
Juurikin tämä! Olen ollut töissä monenlaisissa paikoissa ja siivottavaa löytyy yleensä ainakin. Jossakin hyvin pienessä liikkeessä voi olla senkin suhteen onnettomampaa mutta varmasti t
Ruokataukohan on omaa aikaa (eli ei palkallista), että kyllähän sitä saa rauhassa syödä kiireisessäkin paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Sun täytyy opiskella merkonomiksi tai tradenomiksi. Jokin kaupallisen alan tutkinto vaaditaan tai jokin muu riittävän pätevä.
Väitätkö tosissasi, että vaaditaan 3,5v AMK tutkinto, jotta pääsee työskentelemään kaupassa?
Jos menee töihin isoon automarkettiin kuten Prismaan tai Cittariin, niin voiko valita, että työskentelee vain hyllyttäjänä? Että ei tarvitse pakosti työskennellä kassalla? Jos on vaikka maa han muuttaja , eikä osaa vielä kieltä?
Meillä ainakin vuorotellaan, välillä vaikka hyllyttämässä ja kassalle tarpeen mukaan esim ruuhka-aikoina. Saa ihan monipuolista liikuntaakin.
Christiiina kirjoitti:
Jos menee töihin isoon automarkettiin kuten Prismaan tai Cittariin, niin voiko valita, että työskentelee vain hyllyttäjänä? Että ei tarvitse pakosti työskennellä kassalla? Jos on vaikka maa han muuttaja , eikä osaa vielä kieltä?
Ei kyllä kaikki joutuu väkisin kassalle vaikka olisi puoli sokea tai erityisihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupan kassan homma on ainakin nuorelle naiselle todella kurja paikka. Setämiehet jäävät puhumaan paskaa ja on vain pakko hymyillä, vaikka tekisi mieli sanoa suorat sanat.
Kerrotko keltä? Olin amk:n yhden harjoittelun S-marketin kassana ja oli kyllä setämiesten vuoksi kusisin työpaikka ikinä.
Vanhemmat naiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä ihmeessä mene kassaksi tai myyjäksi. Ihmiset ovat nykyään todella ilkeitä ja inhottavia. Ja kaikki on sinun syytäsi; jonotukset, hintojen nousut ja se että joku tuote on loppu.
Minä osaan kyllä käsitellä tällaiset asiat. Kunhan ei henkilökohtaisuuksiin mene.
Ap
Niin no. Olin vuosia kassamyyjänä, ja oli esimerkiksi tilanne, jossa en antanut alennusta tuotteesta. Asiakas maksoi ja ostoksia kerätessään kysyi "oletkos muuten parisuhteessa?"
Että silleen.
tottahan tuo on. Jos asiakkaile ei osaa olla mukava väkisin niin herää kysymys miten kylmä on luonnostaan omalle rakkaalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, itse en päässyt edes hyllyttäjäksi koska ei työkokemusta. Enkä ole siis päässyt kauppaan muutenkaan töihin. Hankala saada sitä työkokemusta, kun ei edes töihin pääse.
Oli muuten ainakin joskus vuosia sitten tosi vaikea päästä hyllyttäjäksi. Kassatöihin pääsin kyllä, kun oli siitä kokemusta, mutta osastotöijin ei olisi päässyt millään kun ei ollut kokemusta kuin kassatyöstä.
Helpommin pääsin sitten kokonaan toiselle alalle.
Tein 29 vuotiaana hyllyttäjän hommia ja voin todeta että 10 vuotiaskin osaa niitä tehdä. Mitään muuta ei kysytty kuin että pääsetkö töihin vuokrafirman toimesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku on ilkeä niin mitä se liittyy muihin? Asiakkaatkin osaavat olla saatanasta ja myyjänkin täytyy arvostaa itseänsä, työtänsä sekä työpaikkaansa.
Miksi ehdoin tahdoin hakeutua paikkaan, jossa on huonot työ-olosuhteet?
No, ehdota jotain parempaa kouluttamattomalle tai uraputkipudokkaalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Että silleen.
tottahan tuo on. Jos asiakkaile ei osaa olla mukava väkisin niin herää kysymys miten kylmä on luonnostaan
Kylmä = ei myynyt kassalla tavaroita omin päin alehinnoilla.
Ja muutenkin, tuollainen kommentointi on vain asiatonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, itse en päässyt edes hyllyttäjäksi koska ei työkokemusta. Enkä ole siis päässyt kauppaan muutenkaan töihin. Hankala saada sitä työkokemusta, kun ei edes töihin pääse.
Oli muuten ainakin joskus vuosia sitten tosi vaikea päästä hyllyttäjäksi. Kassatöihin pääsin kyllä, kun oli siitä kokemusta, mutta osastotöijin ei olisi päässyt millään kun ei ollut kokemusta kuin kassatyöstä.
Helpommin pääsin sitten kokonaan toiselle alalle.
Tein 29 vuotiaana hyllyttäjän hommia ja voin todeta että 10 vuotiaskin osaa niitä tehdä. Mitään muuta ei kysytty kuin että pääsetkö töihin vuokrafirman toimesta.
Mutta jos hakijoita on satoja, niin voikin olla jo vaikeampaa. Näin oli ainakin silloin kun itse yritin päästä kassatyöstä hyllyttäjäksi.
Mutta sinänsä hyvä etten päässyt, kouluttauduin sitten toiselle alalle ja työllistyin ihan muualle.
CHATGPT auttaa myös työhakemusten teossa. Tässä yksi minkä kirjoitti (kaupan kassa, vaateliike) Joitain kohtia voi korjata/muuttaa.
Hyvä [Liikkeen nimi],
Olen kiinnostunut työskentelemään kaupassanne kassatehtävissä ja haluaisin hakea avoinna olevaa työpaikkaa. Olen [Nimesi], ja minulla on vahva intohimo asiakaspalveluun sekä kokemusta myyntityöstä. Olen vakuuttunut siitä, että voin tuoda tiimiinne positiivista energiaa, ammattitaitoa ja sitoutuneisuutta.
Olen työskennellyt aikaisemmin asiakaspalvelualalla, ja olen oppinut arvostamaan asiakaslähtöistä työskentelytapaa. Olen tarkka ja huolellinen rahankäsittelijä, ja minulla on hyvät numerotaidot. Olen myös tottunut työskentelemään kiireisessä ympäristössä ja säilyttämään rauhallisen asenteen stressaavissakin tilanteissa.
Olen erittäin motivoitunut oppimaan uutta ja kehittymään työssäni. Ymmärrän, että kaupan kassalla työskentely vaatii tarkkuutta, ripeyttä ja hyviä vuorovaikutustaitoja. Olen sosiaalinen ja avulias, ja nautin ihmisten parissa työskentelystä. Uskon, että kykyni tiimityöskentelyyn ja positiivinen asenteeni olisivat arvokas lisäys kauppanne henkilökuntaan.
Odotan innolla mahdollisuutta keskustella lisää siitä, miten voisin tuoda lisäarvoa kauppaanne. Liitteenä lähetän ansioluetteloni, josta käy ilmi tarkempi kuvaukseni koulutuksestani ja työkokemuksestani.
Kiitos huomiostanne, ja odotan innolla mahdollisuutta keskustella kanssanne lisää.
Ystävällisin terveisin, nimesi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä mene ruokakaupan kassalle, tuo on kiireistä ja stressaavaa plus paljon ilkeitä asiakkaita. Mieluummin vaikka joku kirjakauppa.
Itse valitsen ruokakaupan siksi että on paljon tekemistä, siitä pidän. Onneksi on erilaisia vaihtoehtoja, jokaiselle sopivia.
Parasta on tosiaan se, että on ihan koko ajan tekemistä, eikä luppoaikaa yhtään. Työpäivät menee ohi ihan vilahduksessa. Erikoiskaupan myymälöissä hiljaiseen aikaan on sitten oikeasti hiljaista! Tekemistä täytyy keksiä vaikka tyhjästä, että saat taas yhden kymmenminuuttisen kulumaan.
Hiljaisuushan ja luppoaikahan on ihanaa! Saa ajatella omiaan tai voi tehdä vaikka käsitöitä/lukea kirjaa/opiskella...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiljaisuus ja luppoaikahan on ihanaa! Saa ajatella omiaan tai voi tehdä vaikka käsitöitä/lukea kirjaa/opiskella...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku on ilkeä niin mitä se liittyy muihin? Asiakkaatkin osaavat olla saatanasta ja myyjänkin täytyy arvostaa itseänsä, työtänsä sekä työpaikkaansa.
- Opettele DJ:n taitoja
- Juhlien suunnittelija
- Tutorhommat
- Blogin pitäminen
- Perusta nettikauppa/ Amazon FBA/ Dropshipping
- On Demand printtishoppi
- Amazon self publishing, Kindle DPA
- Opettele digitaalista suunnittelua nettikurssilla ja myy töitäsi Etsyllä
- Virtuaaliassistentti
- Perusta koirien päivähoitola
- Jos osaat kieliä käännöstyöt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Opettele DJ:n taitoja
- Juhlien suunnittelija
- Tutorhommat
-
- Blogin pitäminen
- Perusta nettikauppa/ Amazon FBA/ Dropshipping
- On Demand printtishoppi
- Amazon self publishing, Kindle DPA
- Opettele digitaalista suunnittelua nettikurssilla ja myy töitäsi Etsyllä
- Virtuaaliassistentti
- Perusta koirien päivähoitola
- Jos osaat kieliä käännöstyöt
Piti kirjoittaa Kindle KDP, Anteeksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat naiset.
Mitä se vanhempia naisia liikuttaa, että nuoret naiset kokevat kassatyöskentelyn ikäväksi idioottien setämiesten vuoksi. Ei minua vanhemmat naiset kesken kiireisen työpäivän häiriköineet. Sun logiikka kusee nyt tosi pahasti. Ei ne vanhemmat naisetkaan tietyntyyppisistä setämiehistä varmaankaan yhtään tykkää. :D
juu ei ne ota ketään kenellä ei oo aikaisempaa työkokemusta, lähettänyt monia kaupan kassa -työhakemuksia..