Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tavoite: kaupan kassa

Vierailija
24.12.2023 |

Mihin pääsisin ensimmäiseksi ilman kokemusta? Mitä kirjoittaa hakemukseen? 

Haluaisin ensi vuonna töihin kauppaan myyjäksi tai varastotyöntekijäksi tai sekä että. Mieluiten haluaisin vaatekauppaan, mutta ruokakauppakin käy. Minulla ei ole aiempaa kokemusta kummastakaan tehtävästä. Mutta alue on Uusimaa! Täällä avoimia työpaikkoja on ainakin paljon. 

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokmanni. Siellä ei myyjiltä, eikä myymäläapulaisilta, vaadita älyllistä osaamista.

Vierailija
22/84 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, itse en päässyt edes hyllyttäjäksi koska ei työkokemusta. Enkä ole siis päässyt kauppaan muutenkaan töihin. Hankala saada sitä työkokemusta, kun ei edes töihin pääse. 

No kannattaa opiskella alalle tutkinto ja sitten pääset töihin. Niin se menee myös muualla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit harjoitella menemällä jonkin kaupan tyhjälle kassalle istumaan. Ehkä huomaavat aktiivisuutesi ja palkkaavat töihin.

Vierailija
24/84 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tokmanni. Siellä ei myyjiltä, eikä myymäläapulaisilta, vaadita älyllistä osaamista.

Vaaditaan mutta valitettavasti nykyajan ihmiset eivät ole niin älykkäitä tai kohteliaita. Nyt on hyvä sauma oikeilla tekijöillä kun on huomattu miten tärkeää on asiakaspalvelu kokonaisuudessansa. Josko jo osattaisi arvostaa perusasioita asiakkaidenkin puolelta kuten työnantajienkin puolelta.

Vierailija
25/84 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä mene ruokakaupan kassalle, tuo on kiireistä ja stressaavaa plus paljon ilkeitä asiakkaita. Mieluummin vaikka joku kirjakauppa.

Itse valitsen ruokakaupan siksi että on paljon tekemistä, siitä pidän. Onneksi on erilaisia vaihtoehtoja, jokaiselle sopivia.

Vierailija
26/84 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas tavoite saada se kassa neiti vaimoksi.

Vierailija
27/84 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ihmeessä mene kassaksi tai myyjäksi. Ihmiset ovat nykyään todella ilkeitä ja inhottavia. Ja kaikki on sinun syytäsi; jonotukset, hintojen nousut ja se että joku tuote on loppu. 

Joku on ilkeä niin mitä se liittyy muihin? Asiakkaatkin osaavat olla saatanasta ja myyjänkin täytyy arvostaa itseänsä, työtänsä sekä työpaikkaansa.

Miksi ehdoin tahdoin hakeutua paikkaan, jossa on huonot työ-olosuhteet? 

Joissakin voi olla mutta eihän sellaista kannata valita. Työolosuhteisiin voi vaikuttaa paljon mutta toki riippuu mistä on kysymys.

Vierailija
28/84 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäpiiriin kautta. Mene sesonki aikana hyllyttämään nollatunti sopimuksella.

Vierailija
29/84 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä mene ruokakaupan kassalle, tuo on kiireistä ja stressaavaa plus paljon ilkeitä asiakkaita. Mieluummin vaikka joku kirjakauppa.

"Mene." 🙄

Vierailija
30/84 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei toimi nykyisin ellei ole jonkun hyvän sukulaisen paikka. Edes hyllyttämään tai varastoonkaan ei pääse kuka tahansa. Työ vaatii myös fyysistä kestävyyttä ja on aika rankkaakin monesti kuten esimerkiksi teollisuussiivoojankin työ. Kannattaa ymmärtää asioista. Monet työt vaativat tarkkuutta.

Vierailija
31/84 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei toimi nykyisin ellei ole jonkun hyvän sukulaisen paikka. Edes hyllyttämään tai varastoonkaan ei pääse kuka tahansa. Työ vaatii myös fyysistä kestävyyttä ja on aika rankkaakin monesti kuten esimerkiksi teollisuussiivoojankin työ. Kannattaa ymmärtää asioista. Monet työt vaativat tarkkuutta.

Olen päässyt opiskelijana töihin juuri sisäpiirin kautta eli työharjoittelussa näkevät millainen olen. Aiemmin pääsin vuokratyöfirman kautta hyllyttämään ja siitä palkkasivat määräaikaiseksi ja tästä on 2 vuotta.

Vierailija
32/84 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse valitsen ruokakaupan siksi että on paljon tekemistä, siitä pidän. Onneksi on erilaisia vaihtoehtoja, jokaiselle sopivia.

Parasta on tosiaan se, että on ihan koko ajan tekemistä, eikä luppoaikaa yhtään. Työpäivät menee ohi ihan vilahduksessa. Erikoiskaupan myymälöissä hiljaiseen aikaan on sitten oikeasti hiljaista! Tekemistä täytyy keksiä vaikka tyhjästä, että saat taas yhden kymmenminuuttisen kulumaan. 

Vierailija
33/84 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen päässyt opiskelijana töihin juuri sisäpiirin kautta eli työharjoittelussa näkevät millainen olen. Aiemmin pääsin vuokratyöfirman kautta hyllyttämään ja siitä palkkasivat määräaikaiseksi ja tästä on 2 vuotta.

Lisään vielä että olen sairaalloisen pedantti ja koen että tarkkuutta ei vaadita niin paljoan kuin tehokkuutta eli tuottavuutta. Jäljen laadulla ei niin väliä.

Vierailija
34/84 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ihmeessä mene kassaksi tai myyjäksi. Ihmiset ovat nykyään todella ilkeitä ja inhottavia. Ja kaikki on sinun syytäsi; jonotukset, hintojen nousut ja se että joku tuote on loppu. 

Joku on ilkeä niin mitä se liittyy muihin? Asiakkaatkin osaavat olla saatanasta ja myyjänkin täytyy arvostaa itseänsä, työtänsä sekä työpaikkaansa.

Miksi ehdoin tahdoin hakeutua paikkaan, jossa on huonot työ-olosuhteet? 

Pessimismillä ei tarvitse sitten hakeutua yhtään mihinkään kai.

Mä olen entinen myyjä/kassa, ja aikoinaan menin kylmiltään, ilman mitään alan koulutuksia, kesätöihin ison marketin puutarhapihalle kesätytöksi. Siitä ylensivät myymälän puolelle. Kaikenlaista olen tehnyt, mutta sitten ajauduinkin hoitoalalle, ja se vasta p*rsiistä on nykyään. Nyt olen jo eläkkeellä ja sen vaan sanon, että kaiken kokeneena.

Asiakkaita riittää joka lähtöön, ja ne ihanat peittoavat ne kusipäiset ja elämäänsä kyllästyneet törkyturvat. Mä otin sen asenteen, että mitä inhottavampi joku oli, sitä ystävällisempi olin minä. Ja kas, kun meni viesti perille. Huomasin, että häpeän punat niillä nousi kasvoille ja aikaa myöten alkoi kunnioitus kasvaa, ja kohtelu muuttua.

Tämä homma vaatii oikeanlaista asennetta ja tajuntaa siitä että olet palveluammatissa, mikä ei tarkoita sitä, että kynnysmattona kuitenkaan. Huomasin, että ne pahimmat valittajat ja haukkujat olivat jollain lailla pahoinvoivia. Mutta se vapiseva ja krapulainen aamun ensimmäistä kaljaakin ostava on ihminen.

Meillä koko suku ja kaikki isovanhemmat kaupan alalla ja kaupallisen koulutuksen saaneita, pienimmätkin leikkivät jo kauppaa, eli geeneissäkin tämä menee. Voisi jopa sanoa, että kutsumusammatti.

Monipuolista on ja joka päivä erilainen, siitä vaan!

Vierailija
35/84 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae rohkeasti myös varastoihin, rennompaa työtä ilman asiakkaita. Itse pääsin, vaikkei ollut mitään aikaisempaa kokemusta, koneita oppii helposti ajamaan.

Vierailija
36/84 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tottakai, täysin mahdollista. Olen itsekin opiskeluaikanani jo ollut töissä. Jos ei olisi koulutusta niin jotkut opiskelevat työn ohessa sopivaa alaa. Hienoa kuulla!

Vierailija
37/84 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaaditaan mutta valitettavasti nykyajan ihmiset eivät ole niin älykkäitä tai kohteliaita. Nyt on hyvä sauma oikeilla tekijöillä kun on huomattu miten tärkeää on asiakaspalvelu kokonaisuudessansa. Josko jo osattaisi arvostaa perusasioita asiakkaidenkin puolelta kuten työnantajienkin puolelta.

Mikäli työnantaja ei arvosta ja kunnioita tekijöitään, miksi asiakkaiden pitäisi? Kyllä se työntekijöiden paha olo peilaa ja vaikuttaa asiakkaisiinkin.

Vierailija
38/84 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä osaan kyllä käsitellä tällaiset asiat. Kunhan ei henkilökohtaisuuksiin mene.

Ap

Anteeksi nyt vain mutta asiakaspalvelun ammattilaisen tulee kestää kaikenlaiset asiakkaat ja osata hoitaa kaikki tilanteet. Ei auta ottaa itseensä, kuuluu työn luontoon ne kaikenlaiset kamalatkin asiakkaat. Täytyy olla älliä ja osata olla kohtelias pätevällä tavalla, se ei tarkoita nielemistä varsinaisesti mutta kaikki täytyy opetella koska kaikille ihmisten äärellä työskentely ei ole luonnollista. Täytyy uskaltaa arvostaa itseänsä kuitenkin vaikka eihän kaikki siitäkään tykkää.

Anteeksi nyt vain, mutta ihan kaikkea ei todellakaan tarvitse niellä, eikä kestää. Joskus pitää pyytää vartija jatkamaan tilanteen hoitamista. Ihmisten huono käytös on parin viime vuoden aikana lisääntynyt hyvin paljon, mutta se ei tarkoita sitä, että asiakaspalveluammatissa pitäisi edelleen sietää ihan kaikki. Ei pidä. Joku vetää tästäkin herneet nenuun, ja käskee vaihtamaan alaa, jos ei kestä, mutta jos itse kohtaan huorittelevan, huutavan, tai haistattelevan asiakkaan, niin palvelutilanne keskeytyy välittömästi, ja ellei sittenkään rauhoituta, niin vartija jatkaa siitä. Ja olen kohdannut kolmevuotiaan kiukkupussin tasolle taantuneita kiljukauloja, raivosta täriseviä hermokimppuja ja kikkelitarinoihin mieltyneitä vanhoja äijiä. 

Vierailija
39/84 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parasta on tosiaan se, että on ihan koko ajan tekemistä, eikä luppoaikaa yhtään. Työpäivät menee ohi ihan vilahduksessa. Erikoiskaupan myymälöissä hiljaiseen aikaan on sitten oikeasti hiljaista! Tekemistä täytyy keksiä vaikka tyhjästä, että saat taas yhden kymmenminuuttisen kulumaan. 

Juurikin tämä! Olen ollut töissä monenlaisissa paikoissa ja siivottavaa löytyy yleensä ainakin. Jossakin hyvin pienessä liikkeessä voi olla senkin suhteen onnettomampaa mutta varmasti toiset tykkäävätkin ottaa rennomminkin välillä tai syödä rauhassa tai muuta vastaavaa.

Vierailija
40/84 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä että olen sairaalloisen pedantti ja koen että tarkkuutta ei vaadita niin paljoan kuin tehokkuutta eli tuottavuutta. Jäljen l

No joojoo, onneksi ei työssäsi vaadita ymmärrystä ainakaan kaikenlaisesta termistöstä tai näköjään muustakaan. Trollollol vana sullekin, en usko että olet kovinkaan pedantti ihminen, harvassa ovat. Itsehän tosin todellakin olen, monet kadehtivat minua ihmisenä ja pitävät minua liian täydellisenä. Noh, se on tietenkin arvostettavaa. Olen kiitollinen siitä että olen tämänlainen kuin olen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi